Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tachion86 Creative Commons License 2017.12.15 0 0 35208

Köszönöm a választ! Kérlek akkor írd meg e-mailben, hogy hogyan tudja a tolvaj kiiktatni a kódpadot! (Úgy hogy az autó indíthatóvá válik.)

No nem azért mert autótolvaj szeretnék lenni, pusztán csak szeretném tudni a módját, hogy mégis milyen módon lehetséges ez. Azért, mert vacilálok hogy kódpad vagy RFID legyen-e és ehhez pro és kontra érvekre van szükségem hogy ezt el tudjam dönteni. Azt hogy "sajnos több lehetőség is van" én készséggel hajlandó vagyok elfogadni, de csak akkor ha valós érvek vannak mögötte.

Szóval ide várom a megtisztelő magyarázatot: p.attila.86[kukac]freemail.hu

Köszönöm!

Előzmény: Papoka22 (35202)
pacsepa Creative Commons License 2017.12.15 0 2 35207

Most hogy jól fikáztad az én tákolt autóvédelmemet, lássuk, mi van a Te autódban?

Merthogy abban aztán biztosan hiper meg szuper, meg atombiztos...

Ezer éve nem beszélsz róla és persze most sem fogsz... Van aki mer ellenem fogadni?

 

Apropó!

Egyáltalán van autód? :-)

Előzmény: Papoka22 (35205)
pacsepa Creative Commons License 2017.12.15 0 2 35206

Soha nem mondtam, hogy fejlesztettem, azt igen, hogy terveztem.

Hogy összetákolt-e? Bizonyos értelemben igen. Merthogy amit nem érdemes házilag megcsinálni, azt megvettem.

Arra csináltam sk elektronikát, ami a logikai illesztéshez kell. Ja és most lesz 9 éves. Hibátlanul működik. Ahhoz képest, hogy össze van tákolva... nem olyan rossz. :-)

 

Láthatóan a logikáját nem érted. Vagy nem akarod...

OK. Összetekered a vezetékeket és azt csinálsz vele amit akarsz... Sokkoló, esetleg ráolvasás, mindent, amiben hiszel! :-)

 

Mi történik? El tudja indítani az autót?

Segítek...

Nem...! :-)

 

Ha visszaolvasod, akkor ott van! A működőképes védelem KELL az autó indításának engedélyezéséhez...

Ha behalt az autóvédelem, sem az autó nem indul, sem a motortérzár nem nyit. Ugyanott vagyunk.

El kell gondolkoznia a rosszarcúnak, mi a fax van, érdemes-e tovább szarakodnia?

 

Akkor mi van? Valami jobbat találjál ki! :-)

Előzmény: Papoka22 (35205)
Papoka22 Creative Commons License 2017.12.15 -2 0 35205

pacsepa autójában lévő szuperrendszert, amit ő maga "fejlesztett" (mondjuk ezek elég erős szavak)

 

(én inkább úgy fogalmaznék, hogy mindenféle rég elavult vackokat értelmetlenül összetákolt bármilyen logikát is nélkülözve :-))))))

 

szóval rém egyszerűen a kívülről is jól látható tasztatúrát ki kell tépni és az arra menő vezetékeket össze kell csak sodorni egymással. Gyújtásra kell tenni, az rövidzárlatot okoz, riasztó kikapcsol. Ha volt egy csöpp esze és tett bele biztosítékot, akkor az kimegy... 

Előzmény: pacsepa (35184)
Papoka22 Creative Commons License 2017.12.15 -2 0 35204

Igen pacsepa!  Ha már így mindenáron akarad, írjunk róla még. Úgy van a sokkolóval bizony ki lehet ütni a Blue16-ot. A tolvaj beüti a bal első ablakot az olvasótekercséhez közelíti a sokkolót a nagyfesz közvetlenül a riasztó központjába lévő processzoron landol, tönkre téve azt. Riasztó off

Előzmény: pacsepa (35184)
Papoka22 Creative Commons License 2017.12.15 -2 0 35203

pacsepa te mindenen csak röhögsz...  de hidd el rajtad sokkal többen röhögnek :-))))

 

Szóval szerintem csak egy páran vagytok itt ezen a fórumon, akik tényleg annyira naívak, hogy el is hiszitek azt, hogy egy autótolvaj, aki azzal foglalkozik, hogy autókat lop, ért annyira ahoz amit csinál, hogy bármilyen autóba pillanatok allat bejut, bármilyen gyári védelmet azonnal kiiktat, a műszerfal alatt lévő és az utastérben bárhol elhelyezett védelmeket másodpercek alatt talál meg és iktat ki  -eddig érted-?

 

És ha találkozik egy 3.000 Ft-ért kapható motortérzárral AZT KÉPTELEN KIIKTATNI???? És fejét lógatva elballag?

 

Ebben te hiszel???  Ezt számoltad ki valószínűség számítással???

 

Na erre mondom, hogy mindenféle elméleti és gyakorlati hozzáértés nélkül szándékosan félrevezet másokat!!!

 

 

Előzmény: pacsepa (35184)
Papoka22 Creative Commons License 2017.12.15 -2 0 35202

Tisztelt Tachion86,

 

Ezen a fórumon nem autótolvajokat szeretnénk képezni, de sajnos több lehetőség is van!!!

 

Egyik legáltalánosabb módszerrel pacsepa szuperrendszerét kapcsoltuk ki...

 

De az rfid-es sokak által istenített riasztó kiiktatásának is az egyik legegyszerűbb módszeréről is esett szó!

Előzmény: Tachion86 (35185)
airwent Creative Commons License 2017.12.15 0 0 35201

nem vagyok "szaki". User vagyok, villanymernok hatterrel. El tudtam donteni hogy ez hasznos e vagy sem. Karos e vagy sem

Garancialis autoba kerult 5 eve, raadasul Nemeto.-ban hasznalom(tam). Egyik szerviznel se es egyik TÜV-nel se volt belole semilyen problema.

 

Volt egy ilyen esetem garancialis kerdesben. Jott a lepattinto email a szervizbol

PAr ora mulva jott a masik email, hogy kerik a szamlaszamom, utaljak vissza a nem jogosan kiszamlazott javitas arat.

 

 

 

ezek szerint te meg vagy elégedve, és nem volt az odb szakitással gondod odakint sem.
illetve írtad hogy egyszer Mo.-n
erről írnál bővebben.

Előzmény: sogormail (35143)
Papoka22 Creative Commons License 2017.12.15 -2 0 35200

Kedves Syracusa!

 

Maximálisan egyet kell, hogy értesek veled. De nem én kezdtem ezt a stílust....  Mikor konkrét szakmai ellenválaszokat és bizonyítékokat tálaltam, akkor mindenféle le Lacizás, maradjak a villanyszerelődobozomnál stb, stb, stb  de semmi, de semmi szakmai magyarázat csak a primitív hozzászólások. De ez nem is zavarna, csak az, hogy a tényleg semmilyen hozzáértés nélkül, teljesen félrevezetik az ide tévedő, kérdéseket feltevő embereket. Csak a rég idejétmúlt és egyébként is használhatatlan riasztókat próbálják erőltetni! És aki mást állít az hülye, nemért hozzá, mennyen sorompót kezelni stb.  Magukba kellene nézni először a remek szakembereknek és LEGALÁBB az alap biztonságtechnikai kérdésekkel tisztába kellene helyezniük magukat és nem kioktatni másokat.

 

Elnézést, ha ezen a pár bunkón kívül megbántottam bárkit is. Nem nekik szántam.

 

 

Előzmény: Syracusa (35186)
Moshi Moshi Creative Commons License 2017.12.15 0 0 35199

jah éppen őket nézem, (Blue16 miatt), de a CAR-ŐR is szóba kerülhet úgy érzem. De van még kb 2 hónapom dönteni, addig még sok viz lefolyik a Lajtán, meg több ezer oldalt átrágva talán okosabb leszek addigra e témakörben...  :)  

Előzmény: otto16V1,6i (35197)
otto16V1,6i Creative Commons License 2017.12.15 0 1 35198

És azoknak a fórumtársaknak is köszönettel tartozom aki, megpróbált segíteni a tapasztalatával, vagy ismeretanyaga megosztásával. KÖSZÖNÖM NEKTEK.

otto16V1,6i Creative Commons License 2017.12.15 0 2 35197

Tisztelt Fórumozók!

Amit most leírok nem reklámnak szánom csak tényeket írok le.

Aki itt rendszeresen olvas az biztosan emlékszik, hogy sokat vacilláltam milyen riasztót szereltessek az autómba. Végül döntöttem egy közepes védelmet nyújtó rendszer mellett.  Kiválasztottam a vállalkozást ahova elviszem az autómat, a Budapesti NEW DUETT Kft mellett döntöttem.

A beszerelés szakszerűen és igényesen történt. A rendszer sajnos a hazafelé úton már hibásan működött. Ezt jeleztem a vállalkozás vezetőjének, és a válaszából már tudtam itt minden rendben lesz. Azt mondta, hogy bármikor állnak a rendelkezésemre. Vissza mentem és valami olyan anomália volt az autó és a riasztó között amiért nem hibáztatható senki. Mivel nem működött tökéletesen és nem is lehetett összehozni ezért felajánlották, hogy válasszak egy másik riasztót. Ki is választottam a náluk található leg modernebb riasztót. A MEGLEPETÉS CSAK AZ UTÁN ÉRT. AMIKOR MEGKÉRDEZTEM MENYIT KELL RÁFIZETNEM AZT MONDTÁK, HOGY NAGYON SAJNÁLJÁK AZ ENGEM ÉRT KELLEMETLENSÉGET ÉS NEM KELL MÁR TÖBBET FIZETNEM A RIASZTÓÉRT AZ A CÉG AJÁNDÉKA.

A riasztó be lett szerelve az én legnagyobb boldogságomra.

Egy vállalkozás ami így áll az ügyfeleihez nem lehet eleget emlegetni.

A megrendelő aki oda viszi a kocsiját biztos lehet benne, hogy a legjobb és leglelkiismeretesebb kezekbe helyezte a bizalmát.

Ez úton még egyszer köszönöm minden dolgozónak a NEW DUETT Kft-nál a munkáját és türelmét.

És ami a nem elhanyagolható  egy BLUE 16 boldog tulajdonosa lettem.

Tachion86 Creative Commons License 2017.12.15 0 0 35196

Köszönöm a válaszokat!

Előzmény: pacsepa (35193)
Mathiask Creative Commons License 2017.12.15 0 0 35195

Köszi.

Előzmény: pacsepa (35172)
Jahno Creative Commons License 2017.12.14 0 0 35194

"tök hülye vagy az egészhez :-)  Teljesen más okoból kell, de te és az idióta haverjaid soha nem fogják ezt megérteni."

 

Ezt minnyá gondoltam, de mondasz már valami újabbat is?

Előzmény: Papoka22 (35179)
pacsepa Creative Commons License 2017.12.14 0 1 35193

Nem tudom milyen szinten tudsz elektronikát gyártani, 2009-ben csináltam a cuccomat. Valahol talán megtalálom a kapcsolási rajzot, akkor lesz nyákterv is. AutoCAD-ben csináltam. Azóta többször cseréltem számítógépet és halt már be HDD is.

 

A rendszer alapvetően több egymástól független részből áll.

 

Egy alap "riasztóból" amivel az alap szolgáltatásokat biztosítom, amit házilag legyártani nem érdemes.

Nálam ez egy Piranha 802SA közelítőkártyás cucc. Ez nyitja-zárja az ajtókat, rablásvédelem, kezeli az ütésérzékelőt, ultrahangos beltérvédelmet (ez utóbbi tök felesleges, de nekem volt egy a polcomon...)

 

Áll egy alap mobilpager-ből, ami elvben csörgeti a telefonomat, ha a Piranha 802SA beriaszt. Ettől azt várom el, hogy ha valaki nekiparkol és megzúzza az utcán a kocsimat, akkor legalább legyen egy minimális esélyem megakadályozni, hogy elsunnyog. Ezt sok évek tapasztalata tette szükségessé, Budapest legsűrűbben lakott részén az utcán parkoltatom az autót... Törtek már tükrömet, első és hátsó lámpát, de az első rendszámkeretet évente átlag kétszer cserélem. Mondjuk utóbbiban én is benne vagyok, mert ha a hely csak 30 cm-el nagyobb a kocsimnál, akkor is hely, amit kocctól koccig lakok be. Ez vele jár az itt parkolásnak, a komoly károkozás azonban nem!

 

Amit eddig írtam, az mind az utastérben a szokott helyeken van beépítve. Korrekten, nem könnyen kiszedhetően, de az utastérben.

 

A kocsi valódi lopás elleni védelme ez után kezdődik!

 

Az előbbiektől teljesen függetlenül van egy kódzár. Nemes egyszerűséggel szétszedtem egy kereskedelmi forgalomban kapható megfelelő kódzár elektronikáját, célnak megfelelően átalakítottam, átszereltem. Azóta találtam hasonlókat készen építőkészletben. Ma már inkább ezeket használnám, ha egyszer ismét annyi időm lenne barkácsolásra. Az enyém most mondhatni feleslegesen sokat tud és persze drágább is volt...

Szóval az általam alkalmazott kódzár két db relézett kimenetet kezel, külön kóddal. A kódok szabadon tasztatúráról programozhatók és legfeljebb 8 számjegyűek lehetnek.  Szokás szerint 3 egymás után sikertelen kód megadása után egy ideig semmit nem fogad el.

Az egyik kód a kocsi indíthatóságát biztosítja, azaz egy alaphelyzetben elengedett relét meghúz. Ezáltal a rélé zárja a megszakított áramkört, a kocsi indítható.

Papókának szeretettel: Tehát az általam alkalmazott megoldásban a kódzár tasztatúrán keresztül történő "megölése" nem teszi indíthatóvá a kocsit!

A kódzár második kimenete egy önálló kóddal a motortérzárat vezérli, engedélyezi. Ezt nem magyarázom túl.

Kocsi indítása, vagy motortér nyitása úgy történik, hogy ráadod a gyújtást és beütöd a megfelelő kódot, majd indítózol.

A gyújtás levétele után a kódokat ismét meg kell adni.

Szerviz előtt a kódot kicserélem valami nagyon triviálisra, pl. 1# az indítás és a 2# a motortérnyitás.

 

A motortérzár Szimtech P04. Ez csak a 12V ráadása után engedélyez nyitást. A gyártó ezt azokba a kocsikba ajánlja, amelyekben az utastérben van az akkumulátor, de én ennél nagyobb biztonságra törekedtem. Ehhez megoldottam a dilemmát, hogyan melyik pontra kell 12 V-ot adni, hogy nyisson egy akkumulátorhalál esetén is... Ez maradjon az én titkom, hogyan.

 

Végül a funkciókat összehangoló egyszerű és egyedi elektronika, amely egy házba van építve a kódvezérléssel. Ez az egység a motortérben van elhelyezve, a műanyag ház a por és vízvédelem miatt le van hegesztve. Az utastérbe csak a tasztatúrához menő 7 eres vezeték megy be, valamint a csipogó miatt + két ér. Ezeken keresztül nem szabotálható a rendszer.

 

A beszerelést nem én végeztem. Ehhez nincsenek megfelelő körülmények sincsenek meg nálam. A motortérben lévő megszakítási pontot sem tudnám kiválasztani (mely a motortérben van és utastérből szintén nem iktatható ki) ezért megfelelő szakismeret és típusismeret híján szakemberre bíztam.

 

A beszerelést az általam átadott készre szerelt elektronikák, részegységek és dokumentáció alapján Minit mester végezte el, legnagyobb megelégedésemre. Minden vezeték gyári kötegekhez bandázsolva.

 

Az általam összerakott védelmet még Minit ki is egészítette a motortér gyári zárjának acéllemezből készült maszkkal történő takarásával. Ilyenkor jó a tapasztalt szakember, ő tudta, hogy számos autótípusnál ki lehet nyitni a motorteret a hűtőrácson keresztül kívülről...

 

Pár évvel később 2012 körül, amikor ezen a fórumon egyre gyakrabban olvastam az OBD blokkolásáról, utána építettem be egy relét, ami két vezetéket megszakít. Hogy konkrétan mi a megszakított funkciója az adott vezetékeknek, nem tudom. A BME-n mutatták meg, melyiket.

 

Előzmény: Tachion86 (35187)
stevie-13 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 35192

Köszönöm, de jelezném, hogy részemről Stevie véleményével talán nem teljesen értek egyet, de tisztelem azt és őt is, tehát legfeljebb beszélgetünk. Szóval ne tűnjön úgy, mintha ezzel az ellenvéleménnyel hallgatólagosan  kiállnék melletted, pontosabban a stílusod és érvtelenséged mellett, mert nem így van. Jobban szeretnék egy tárgyilagos, tartalommal is megtöltött vitát, javaslatot pl. tőled is, nem folyamatos idiótázást, negligálást, dacot és üres cáfolatot.

 

 

Lájk.

Előzmény: Syracusa (35186)
stevie-13 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 35191

Én azt feltételezem, hogy normális esetben egy autótolvaj a védelemnek ezt a két jelét észleli, mint OBD blokkolás és a motortérzár, már csak akkor folytatja, ha a szakmai kihívásokat szereti. Ezt a két jelet még az autó komolyabb megbontása, károkozás nélkül megkapja, tehát a tulajdonos a kísérletet is olcsóbban megússza.

 

 

Bingó.

Előzmény: pacsepa (35178)
stevie-13 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 35190

Ha a csatit választjuk le, a gateway ettől még elérhető lesz, csak +5 perc védelmet ad.

 

 

Csak.

 

:-)

 

És utána jön a komplett immo a lezárt motortérben.

 

 

 

Ezeket viszont meg lehet csinálni xarul

 

 

Meg jól is.

Előzmény: Syracusa (35175)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.14 -1 0 35189

csak úgy tangenciálisan jegyzem meg, hogy roppant mód szórakoztató és nem minden tanulság nélkül való a topik lapozgatása.

 

pacsepa Creative Commons License 2017.12.14 0 0 35188

Bocsánat, nagyon ritkán olvasom az itt megadott email fiókomat!

Ha hamarabb szólsz, az nem árt! :-)

Előzmény: Tachion86 (35187)
Tachion86 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 35187

A másik kérdésem pedig pacsepa-hoz szólna. Írtam neki egy e-mailt néhány napja de nem válaszolt rá, ezért felteszem itt is a kérdéseimet. Említetted hogy saját gépjárművédelmi rendszert terveztél és készítettél. Hasonlón gondolkodom magam is, ezért érdekelne hogy te milyen rendszert találtál ki.

A kérdéseim pedig a következőek:

1.: Milyen a felhasználó-azonosítás (RFID, kódpad, ugrókódos távirányító stb.)? Milyen okból választottad ezt?
2.: Mit és hogyan tiltasz (gyújtás, indítózás, OBD), használsz-e motortérzárat és ha igen akkor milyet (alapból záró vagy alapból nyitó, SZIMTECH-es vagy valami saját cucc) és milyen megfontolásokból?
3.: A rendszered riasztóként is üzemel-e?
4.: Milyen szenzorok vannak rajta (ajtónyitás-érzékelés, emelés-érzékelő, ultrahangos szenzor stb.)?
5.: Az autótól a különböző jeleket (gyújtás, ajtónyitás stb.) analóg módon (vezetékekről) veszed-e le vagy CAN-busról?
6.: Van-e rablásgátlás, ha igen akkor hogyan működik?
7.: A rendszered hova (utastér vagy motortér) került beépítésre?
8.: A doboz amelybe a rendszered beépítésre került, milyen kivitelű? Villanyszerelési kötődoboz a'la Pajzs vagy valami izgalmasabb?
9.: A kütyühöz csatlakozó vezetékek a kütyühöz milyen módon kapcsolódnak? A vezetékek a nyákra vannak forrasztva vagy van valamilyen csatlakozó? Ha igen, milyen? Vízálló? Vagy tömbszelencén mennek ki a vezetékek a dobozból?
10.: A rendszerednek mennyi a nyugalmi áramfelvétele?
11.: Van-e a rendszeredben GPS és/vagy GSM? Ha van, akkor a GSM-en keresztül milyen funkciókkal bír?
12.: Van-e saját akkumulátora, ha van és ha nincs akkor is: mi okból? Ha nincs, akkor az akksi lemerülése esetén mi a teendő?

 

Köszönöm a megtisztelő válaszokat!

Syracusa Creative Commons License 2017.12.14 0 3 35186

Köszönöm, de jelezném, hogy részemről Stevie véleményével talán nem teljesen értek egyet, de tisztelem azt és őt is, tehát legfeljebb beszélgetünk. Szóval ne tűnjön úgy, mintha ezzel az ellenvéleménnyel hallgatólagosan  kiállnék melletted, pontosabban a stílusod és érvtelenséged mellett, mert nem így van. Jobban szeretnék egy tárgyilagos, tartalommal is megtöltött vitát, javaslatot pl. tőled is, nem folyamatos idiótázást, negligálást, dacot és üres cáfolatot.
Mert az érdekelne, ami most van, az meg nem.

Előzmény: Papoka22 (35179)
Tachion86 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 35185

Üdvözlet!

Néhány napja olvasgatom a topikot de most már muszáj volt regisztrálnom... Szóval! Kedves Papoka22, hogyan tudja egy valamire való autótolvaj a tasztatúrás riasztót hamarabb kikapcsolni mint a tulaj a helyes kódot beütni? (Azaz kb 2 másodperc alatt.)

Előzmény: Papoka22 (35180)
pacsepa Creative Commons License 2017.12.14 0 0 35184

Ebben az egy hozzászólásodban annyi ökörséget írtál... De tényleg...

Nem tudod megindokolni hogy mit miért, csak téped a szád...

 

A motortérzárat hogy oldod fel? áruld már el!

Egyszer próbáltad, napokig röhögtek rajtad... Pajszeros... :-D A tolvajok pajszerral járnak...

 

A kódtasztatúrát miért is könnyebb deaktiválni? Nem néztél Te túl sok amerikai krimit, ahol a piros drótot elvágják és egy krokodilcsipeszes rövidzárat tesznek a kék és a sárga vezeték közé? :-D Biztos jössz a sokkolóddal mi?

Előzmény: Papoka22 (35180)
pacsepa Creative Commons License 2017.12.14 0 0 35183

Ez jó, többen vannak. Hát ja! Van köztük minden szükséges szakterületről egy... Esetleg egy kockázatelemző is... Hagyjál már a hülyeségeddel!

Egy lopja-viszi az autót, egy meg a logisztikai támogatást biztosítja. Ennél többre nincs szükség! Ez a bevett szolgáltatási mód náluk.

 

De ha már itt tartunk, emlékszel még a feltett kérdésemre? Csak mert Neked címeztem!

Fogsz válaszolni, vagy tovább sunnyogsz?

Szóval mit kell tenni-tetetni az autómba, ha szeretném a szerinted legjobb védelmet?

 

Előzmény: Papoka22 (35181)
Papoka22 Creative Commons License 2017.12.14 -1 0 35182

Tehát akkor csak te is kifizetted először :-))))

 

 

Csak nem mindenki mer keménykedni... 

Előzmény: sogormail (35166)
Papoka22 Creative Commons License 2017.12.14 -1 0 35181

Szerinted...

 

Ha már addig eljutottak, akkor már biztos, hogy nem hagyják ott.  Igen, mindig többen vannak!!!

 

Biztos vagyok benne hogy még nem hallottál róla, de az autótolvajoknál több fajta módszer is van a repertoárban!

Előzmény: pacsepa (35178)
Papoka22 Creative Commons License 2017.12.14 -2 0 35180

Szerintem tévúton jársz...

 

Az olyan riasztók, amiket nagy sorozatban, több szervízben építenek be az előre meghatározott helyre, az miben más mint a gyári védelem??? 

 

Pl. ha a motortérbe kell azt szerelni???  Ott aztán tényleg nagyon korlátozottak a lehetőségek. Tök mindegy hogy ki szereli be, az ezer százalék, hogy pont oda, ahova mindenki más...

 

Tasztatúrás riasztót egy valamire való autótolvaj, hamarabb kapcsolja ki, mint ahogy te beütögeted a kódodat.

Előzmény: Mathiask (35171)
Papoka22 Creative Commons License 2017.12.14 -2 0 35179

Stevie-13  te nagyon jó szakembernek tartod magad, de ez nem igaz. Szerintem... a haverjaiddal együtt

 

A kommunikációt, ha blokkolod, akkor a szervíz sem tud hozzáférni!  Ezért szakemberek korlátozásnak hívják. Érted...  korlátozod, hogy ki és hogy mikor férhet hozzá. Pedig egyszerű... tényleg...

 

Még mindig nem érted, hogy NEM a motorvezérlővel való kommunikációt kell megszüntetni, mert tök hülye vagy az egészhez :-)  Teljesen más okoból kell, de te és az idióta haverjaid soha nem fogják ezt megérteni.

 

Syracusa - ról viszont más a véleményem. Látszik hogy Ő már látott autót!  Miért nem kérdezitek meg őt? Biztos vagyok benne, hogy azonnal rávágná az okokat. Konkrétan, hogy miért kell az OBD-t....

 

talán pacsepa is megértené, hogy miért írkál faxságokat...   :-)))))

Előzmény: Syracusa (35177)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!