Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2006.04.07 0 0 1346
Celldömölktől Szombathelyig a pályasebesség 120Km/h (egy szakasz kivételével, de az állandó lassúmenetként van benn ). Pár éve a gyorsoknak még 100/120-as volt a menetrendje.
Előzmény: GyöBzs (1343)
perszy Creative Commons License 2006.04.07 0 0 1345
De pl ott a fogas, ott nem kell alapba nyomkodni a D55-t.
Előzmény: V46 021 (1341)
GyöBzs Creative Commons License 2006.04.07 0 0 1344
Egy HÉV-biztber kérdés:

Mióta Békásmegyer-Aquincum-Batthyány tér között a folyamatos biztber ellenére kell visszajelentést adni, azóta hány vonat tűnt el a pultról...mert ugye ez volt a bevezetés indoka?
GyöBzs Creative Commons License 2006.04.07 0 0 1343
Most már lehet rajta 120-al menni vagy maradt 100-as a konstrukció miatt?
Előzmény: r1232 (1342)
r1232 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 1342
Porpácon van még ilyen. 120-as pálya, 120-as kitérők, és egy zölddel (sárgával) ad rá jelzést.
Előzmény: perszy (1256)
V46 021 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 1341

"A D55-nek nem lehetett hasonló extrája?"

 

Nem volt semmivel megfejelve, minden menetnél gombolkodni kellett.

Előzmény: GyöBzs (1328)
Vendégsín Creative Commons License 2006.04.06 0 0 1340
egyértelműen szabályozott a sötét-világos arányt, (ennek utána kellene néznem)., lassúnál 60, gyorsnál 110 felvillanás/perc...


A sötét-világos arány 1:1, a lassú villogás 50, a gyors 100 percenként, az OSZZSD jelzésrendszer szerint.
A MÁV-nál as ötét-világos arány 1:1, a lassú villogás 60 percenként, a gyorsra nincs szabály.
Előzmény: konszolid (1336)
sinérintő Creative Commons License 2006.04.06 0 0 1339

Sajnos, a négyfogalmú térköz így tényleg nem jó, mivel a 120-ról 40-re való fékezés a fékút legnagyobb részét elviszi.

Biatorbágyon csak volt két zöld lámpasor a bejárati jelzőn a rövid vágányút miatt, de sohasem működött.

Előzmény: GyöBzs (1333)
konszolid Creative Commons License 2006.04.06 0 0 1338

:)))

 

Ott ugyan nem jártam, de a nevezett helyen én is kapaszkodtam, mind a tíz körmömmel....

 

Lényeg: van és használják.  Az megint más kérdés, hogy érdemes-e?

Előzmény: GyöBzs (1337)
GyöBzs Creative Commons License 2006.04.06 0 0 1337
Komarno elág is 60 km/h-val járható kitérővel van megépítve... azon 60-nal menni V43-assal elég nagy pofon.
Előzmény: konszolid (1336)
konszolid Creative Commons License 2006.04.06 0 0 1336

...Üdv...

 

Sajna, az ideológia gyártásban nagyok vagyunk. Kassa előtt (Bárca vagy Erzsébetvárosnál?- már nem tudom) van egy két darab ilyen jelző kitűzve: sárga lámpasor+gyors sárga... 500-as kitérők előtt...

 

Ha jól tudom, egyértelműen szabályozott a sötét-világos arányt, (ennek utána kellene néznem)., lassúnál 60, gyorsnál 110 felvillanás/perc...

 

 

Előzmény: Vendégsín (1319)
exmv Creative Commons License 2006.04.06 0 0 1335
Érdekes a kérdés, mert a jelzési rendszer nem jelzi a behaladás irányát a mv felé.
Előzmény: Domi-V63-138 (1334)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 1334

 

Az ilyen esetekre tanították nekünk, hogy ( 4fogalmú jelzés-félfékútra levő lámpácskák, nem nagyvasúti üzemvitel) nem az a lényeg hogy a következőnél be tudd tartani a cs sebességet hanem az azutáninál meg tudj állni. TI a fékgörbe nem lineáris.
Persze ez nagyvasúton (is) csak ilyenkor alkalmazható váltó előtt semmiképp

Előzmény: GyöBzs (1333)
GyöBzs Creative Commons License 2006.04.06 0 0 1333
Mondjuk ez a fékút/alkalmazható sebesség elég sok helyen dőlne és itt nem csak a 120-nál nagysobb tempójú közlekedésre kell gondolni.

Pl. Szolnok felé jövök Újszász felől és nem áll a bejárat. Ekkor az előző térközjelző két sárgával 40-et enged, az azelőtti pedig sárga villogóval ad erre előjelzést. Ha ott elkezdek 120-ról fékezni, akkor esélyem sincs 40 km/h-ra csökkenteni a sebességet (a jelzők távolsága kb. megyegyezik)...sehol nem láttam még a sebességcsökkentéshez (nem megálláshoz) szükséges tényleges fékút hiánya miatti korlátozást...
Előzmény: oldmumus (1332)
oldmumus Creative Commons License 2006.04.06 0 0 1332
Igen ott van a kezdoponti bejarati jelzoknel, mert nincs meg a tenyleges fekut.
Előzmény: GyöBzs (1331)
GyöBzs Creative Commons License 2006.04.06 0 0 1331
Duplafogsor emlékeim szerint Biatorbágyon van a páros oldali bejárati jelzőkön.
Előzmény: perszy (1330)
perszy Creative Commons License 2006.04.06 0 0 1330

Na jóreggelt!

X hsz-szel korábban: van olyan állomás, ahol szinte minden fényben van tartalék(pót), és kétszálas izzókkal van. Sőt ÖJÜ is van. Tata, Almásfüzitő, Hegyesh, Zalalövő és tartozékai, valamint a Csepeli gyorsv.
Z.eg deltánál én a biztber sebességre gondoltam, az nem feltétlenül egyezik meg a pályáéval.

Egyébként gyorsanvillogózöld sincsen (nincs papírja), nem is tudom, hol, van duplafogsor, mert amiről én tudok, az el lett bontva, vagy ki sem lett építve, mondván, hogy a Vmax-ok közti külömbséget az ETCS szabályozza.

P

 

Infós Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1329
Nem valószínű. :(
Előzmény: GyöBzs (1328)
GyöBzs Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1328
Yes!

A D55-nek nem lehetett hasonló extrája?
Előzmény: V46 021 (1315)
Infós Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1327
Szomorú vagyok. :(
Előzmény: zugkraft aargau (1325)
Infós Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1326

Nah, erre gondoltam, csak ferdítve írtam le. :(

 

Nem csak öregszem, fáradok is. :(

Előzmény: Vendégsín (1324)
zugkraft aargau Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1325
Előástam az illetékes dokumentet:

"A zalaegerszegi deltavágány 1999. májusában szállított engedélyezési terveinek engedélyezési eljárása során felmerült a deltavágány tervezési sebességének felemelése 100 km/h sebességre.

Figyelembe véve, hogy a tervezett Zala-híd 80 km/h sebességre felel meg, a KHVM Vasúti Közlekedési Főosztály részéről döntés született, melynek értelmében Andráshida- Zalahíd végpont között a pálya sebessége 80 km/h, a további szakaszon 100 km/h."

Továbbá, 160 km/h is csak álom, Ukk-Andráshida-Zalalövő között legfeljebb 120 km/h lesz a sebesség. (A most átépült Zalalövő-Bagod is csak 120 km/h kiépítési sebességű - persze csak ETCS-szel...)
Előzmény: Infós (1308)
Vendégsín Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1324
Ezt a megoldást az OSZZSD jelzésrendszere már rég kitalálta, de így:

60 érk. sebesség esetén vízszintes sárga lámpasor, előjelzésére gyorsan villogó sárga.
Előzmény: Infós (1320)
Infós Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1323
Jön? Húztak már neki előre jelzőt? Nehogy késsen! ;)
Előzmény: bsasa (1322)
bsasa Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1322
De jön az egységes únyíós rendszer,vagy nem . De akkor az biztos.
Előzmény: Infós (1320)
Infós Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1321

Erre a fény-megkülönböztetésre: nekem pedig egész jól megy, igaz nem 1:1 kitöltési tényező esetén. :)

 

Mennyivel könnyebb lenne az élet, ha ezek alapkapcsolásban szerepelnének! ;)

Előzmény: Vendégsín (1319)
Infós Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1320
Pedig pár éve olyan szépen kitaláltam: 60 érk. sebesség esetén gyorsan villogó sárga, előjelzésére vízszintes sárga lámpasor. Minden alkatrész létezik már hozzá. :))
Előzmény: Vendégsín (1319)
Vendégsín Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1319
Jelzéstechnikai szempontból Rákos is a szabályt erősítő kivétel, mint annyi minden más a MÁV nevű kupleráj működési területén - bár a GySEV se sokkal különb a kivételeivel.

Való igaz, hogy a 40-nél nagyobb csökkentett sebességet igyekeznek nem jelezni ahol csak lehet, hiszen így nem kell a villogás sebességét, valamint a sötét és világos periódus idejét figyelni (ugyebár teljesen más helyzet van, ha egy villogó sárga véletlen folyamatossá válik, meg ha egy villogó zöld véletlen folyamatossá válik).
E téren biztosítóberendezési szempontból igen "nagy alkotás" (mint a folyamatos jelfeladás max 120 km/h-ra alkalmas voltának kinyilvánítása) volt a 60 km/h-s jelzés megfúrása.
És még ideológiát is sikerült a forgalommal közösen alkotni: "A gyorsan és lassan villogó fényeket nem lehet jól megkülönböztetni." Pedig csak nézni kéne, akár a szomszédban is, itthon meg a gyors és lassú villogás viszonyát szabályba önteni.
Előzmény: konszolid (1309)
Infós Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1318

Aha. Szóval akkor rosszul emlékszem. :(

 

Öregszem már. :(

 

 

Előzmény: V46 021 (1317)
V46 021 Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1317

"Valami C64-es volt"

 

Valami XT! Tényleg jól működött.

 

"Miért lett elbonta?"

 

Mert elfoglalta a helyét egy sokkal modernebb. (Hmm...)

Előzmény: Infós (1316)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!