Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.04.28 0 0 672

1959.06.30-án selejtezték, majd tárolták tovább a FAV telepen.

1966.03.22-én a szomszédos Dózsa főműhelybe vitték át muzeális javítás - felújítás - céjából, de alkatrészhiány miatt ezt nem tudták elvégezni.

Kiszerelték a stuka forgóvázat, majd 1966.07.28-án a Vágóhíd UV műhelybe vitték tárolásra, az esetleges későbbi felújítás szándékával.

Ez nem történt meg, és a favázas kocsi állaga a szabad ég alatti tárolástól annyira leromlott, hogy 1974-ben az elbontásáról döntöttek.

Előzmény: Törölt nick (671)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.28 0 0 671

Mondjuk azt nem értem, hogy a Közlekedési Múzeumba illetve Szentendrére nem kerűlt a régi szerelvények közűl és a 20-ast miért kellett elbontani. Tudnál mesélni a 20-asról, hogy mi történt vele az 1959-es kivonását követően és miért kellett szétvágni és ha nem túl nagy kérés, be tudnál tenni képet a régi kocsik közül a lehető legtöbbről?

Előre is köszi.

Előzmény: Törölt nick (670)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.28 0 0 670

A 10-est is az Akna utcában bontották.

Előzmény: Törölt nick (669)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.28 0 0 669

Elbontották mindet, a 2-8 közöttieket és a vezérlőpótok nagy részét az Akna utcában, a barna kocsikat és a 90-es vezérlőpótot a Mexikói úton, a 92-es és 94 vezérlőpótot a Népligetben.

 

Előzmény: Törölt nick (667)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.28 0 0 668

Azt tudni lehet, hogy melyik?

Előzmény: pistik100d (666)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.28 0 0 667

El tudnád mondani, hogy a többi kocsival mi történt a selejtezésüket követően?

Előzmény: Törölt nick (660)
pistik100d Creative Commons License 2011.04.28 0 0 666

Füstölni kezdett egy kisföldalatti délelőtt a Kodály köröndnél...

 

 

http://index.hu/bulvar/hirek/2011/04/28/most_egy_foldalatti_fustolt/

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.04.28 0 0 665

Igaz, köszönöm a kiegészítést.

Ma már szinte elképzelni sem lehet hogy pontosan hol álhatott ez az épület, olyan "kis" hely van csak ott...

Előzmény: BFKVV (663)
pistik100d Creative Commons License 2011.04.28 0 0 664

"A hadfelszerelési csarnok szomszédságában, mely az Andrássy úti főbejáratnál van, a kerítésnek három táblája kidőlt, aminek az a magyarázata, hogy ott a villamos vasútnak az alagútja van, s a kerítés e helyen nem volt mélyen megerősítve. A kiszakított táblázatot különben már helyreállították."

 

http://mek.oszk.hu/04900/04942/html/mtezredev0004.html

 

 

 

 

Igen, a Feszty körkép kicsit arrébb volt. A hadfelszerelési csarnokról nem találtam másik képet, de egyébként jó ez a link:

 

http://helyiturista.blogspot.com/2009/12/idoutazo-millennium-3-resz-csarnokok.html

 

 

Előzmény: BFKVV (663)
BFKVV Creative Commons License 2011.04.28 0 0 663

Részletkérdés, de nem a Panoráma nevű pavillont lehet látni a földalatti kijáratánál. Nézd csak meg a fotót, ahol a kocsi kijön az alagútból, nézd meg a  térképrészletet, illetve nézz rá egy kicsit a Panorámára. Az épület a FAV-os fotón egy magas, alapvetően négyszög alaprajzú épület látható, nagy főbejárattal, mely nagyjából Észak-északkeleti irányba néz, valamint nagy, egymás mellé helyezett ablakokkal. Ezzel szemben a Feszty-körképet tartalmazó Panoráma épülete alapvetően nyolcszögletű volt, kevés, kicsi oldalablakokkal ellátva, a főbejárata dél-délkeleti tájolású volt. Most tekints rá a térképrészletre, amit pistik100d kolléga linkelt be! Ha jobban megnézed, a nyíl irányában, az alagút bejáratától lejjebb egy hangyányival található mégegy pavillon. Az volt a Hadfelszerelési szállítók pavillonja.

 

Íme a link:

http://ganymedes.lib.unideb.hu:8080/dea/bitstream/2437/100386/1/bibDEK00795247.jpg

Előzmény: Törölt nick (659)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.28 0 0 662

Így van.

 

A térképrészlet honnan van?

Előzmény: pistik100d (661)
pistik100d Creative Commons License 2011.04.27 0 0 661

Jé, tényleg:)  (Pedig azt tudtam, hogy a pavilonok többségét lebontották.)

 

 

 

 

Akkor valahol baloldalt nem látjuk a földalattit és jobboldalt nem látjuk a mai millenniumi

emlékművet ha jól sejtem.

 

és itt pedig a piros nyílnál jön ki:

 

Előzmény: Törölt nick (659)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.27 0 0 660

1, 19, 81 = FAV múzeum,

11 = nosztalgia kocsi

12 = Hannover

18 = USA

95 = Mexikói úti telep

Előzmény: Törölt nick (658)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.27 0 0 659

Dehogyisnem.

A háttérben lévő épület volt a "Panoráma" nevű, abban volt kiállítva a Feszty-körkép. Ezt 1900-ban lebontották, részben a helyére épült a Szépművészeti múzeum.

valóban, egész máshogy nézett ki, még sínkövek sem voltak a vágányok között...

Előzmény: pistik100d (657)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.27 0 0 658

A régi motorkocsik és pótkocsik közül melyik van még meg pályaszám szerint?

pistik100d Creative Commons License 2011.04.27 0 0 657

Az utolsó képen hol jön ki az alagútból? Az nagyon nem a Hősök tere.

Előzmény: CSUPA-CS (647)
FAV 20 Creative Commons License 2011.04.27 0 0 656

Nem törődtek vele.  Jó, hogy megmenekült.

Előzmény: pistik100d (655)
pistik100d Creative Commons License 2011.04.27 0 0 655

Áramszedő nincsen rajta a faburkolatot pedig kicserélték újra. Ha nem vették volna meg a csehektől ma eggyel kevesebb kocsink lenne. BRNO-ban szabad ég alatt állt 18 évig és semmit nem törődtek vele. USA-ban van fedél a teteje felett és teljesen felújították.

Nem működik a forgóváz egy nagy csomó rozsda, de jó kezekben van.

 

Ilyen volt BRNO-ban:

 

 

 

 

 

Előzmény: alkotasu (651)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.04.27 0 0 654

A hülye amerikaiak pedig azon vannak, hogy a 18-as kocsit visszaállítsák az eredeti állapotába, kicsit a mi közreműködésünkkel.

Olvasgass kicsit vissza a hozzászólásainkban, érdemes mert nem is annyira hülyék, sőőőt.....

Előzmény: alkotasu (651)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.04.27 0 0 653

Szia alkotasu :)

Én a szemüvegemmel tisztán látom, hogy te a FAV mellett álló villamosról beszélsz.

Nézd meg még egyszer légyszíves, mielött, bárkit is becsmérelnél, remélem nincs hari. :)

Üdv.

Előzmény: alkotasu (651)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.04.27 0 0 652

Aki szeret mazsolázgatni, annak:

                      http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/76657/kategorie/ungarn~stadtverkehr~budapest-u-bahn-metro.html

alkotasu Creative Commons License 2011.04.27 0 0 651

Ez meg jellemző a hülye amerikaiakra: rúdáramszedőt tettek rá, a faburkolatot leszedték, a tető átalakították.

 

Ez kb. olyan, mintha a Szabadságszobruk kezébe egy fagylaltot tennénk, a fejébe meg mikulás sapkát nyomnánk. Mit szólnának hozzá?

Előzmény: pistik100d (639)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.04.27 0 0 650

Nem lehet, hogy a régi mellett egy új formatervet látunk, és csak ilusztráció?

Valaki meg álmodta az új formáját a FAV-nak.

A régit is csak illusztrálta a változások kedvéért.

FAV 20 Creative Commons License 2011.04.27 0 0 649

Jól kinagyítottam, és látszik, hogy egy rossz próbálkozás. Az áramszedőt meg lefelejtette, sőt oda sem fér. 21-es kocsinak is gyenge.

Előzmény: Törölt nick (644)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.04.27 0 0 648
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.04.27 0 0 647

CSUPA-CS Creative Commons License 2011.04.27 0 0 646

Szia zslevi.

Ez a kép nekem is gyanús, mert van eltérés a megszokott formától.

De ki és miért készíthette?

Üdv.

Előzmény: Törölt nick (644)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.27 0 0 645

Azonkívül a 13-as kocsit elbontották még a Mexikói úton...

Előzmény: Törölt nick (644)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.27 0 0 644

Ezt már én is nézegettem, de az biztos hogy valamiféle fotómontázs.

Előzmény: CSUPA-CS (643)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.04.27 0 0 643

Na és ezt láttátok?

 

Itt találtam, komplett magyar albumok:

                       http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/db/details.php?image_id=30179

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!