Mondjuk azt nem értem, hogy a Közlekedési Múzeumba illetve Szentendrére nem kerűlt a régi szerelvények közűl és a 20-ast miért kellett elbontani. Tudnál mesélni a 20-asról, hogy mi történt vele az 1959-es kivonását követően és miért kellett szétvágni és ha nem túl nagy kérés, be tudnál tenni képet a régi kocsik közül a lehető legtöbbről?
Elbontották mindet, a 2-8 közöttieket és a vezérlőpótok nagy részét az Akna utcában, a barna kocsikat és a 90-es vezérlőpótot a Mexikói úton, a 92-es és 94 vezérlőpótot a Népligetben.
"A hadfelszerelési csarnok szomszédságában, mely az Andrássy úti főbejáratnál van, a kerítésnek három táblája kidőlt, aminek az a magyarázata, hogy ott a villamos vasútnak az alagútja van, s a kerítés e helyen nem volt mélyen megerősítve. A kiszakított táblázatot különben már helyreállították."
Részletkérdés, de nem a Panoráma nevű pavillont lehet látni a földalatti kijáratánál. Nézd csak meg a fotót, ahol a kocsi kijön az alagútból, nézd meg a térképrészletet, illetve nézz rá egy kicsit a Panorámára. Az épület a FAV-os fotón egy magas, alapvetően négyszög alaprajzú épület látható, nagy főbejárattal, mely nagyjából Észak-északkeleti irányba néz, valamint nagy, egymás mellé helyezett ablakokkal. Ezzel szemben a Feszty-körképet tartalmazó Panoráma épülete alapvetően nyolcszögletű volt, kevés, kicsi oldalablakokkal ellátva, a főbejárata dél-délkeleti tájolású volt. Most tekints rá a térképrészletre, amit pistik100d kolléga linkelt be! Ha jobban megnézed, a nyíl irányában, az alagút bejáratától lejjebb egy hangyányival található mégegy pavillon. Az volt a Hadfelszerelési szállítók pavillonja.
A háttérben lévő épület volt a "Panoráma" nevű, abban volt kiállítva a Feszty-körkép. Ezt 1900-ban lebontották, részben a helyére épült a Szépművészeti múzeum.
valóban, egész máshogy nézett ki, még sínkövek sem voltak a vágányok között...
Áramszedő nincsen rajta a faburkolatot pedig kicserélték újra. Ha nem vették volna meg a csehektől ma eggyel kevesebb kocsink lenne. BRNO-ban szabad ég alatt állt 18 évig és semmit nem törődtek vele. USA-ban van fedél a teteje felett és teljesen felújították.
Nem működik a forgóváz egy nagy csomó rozsda, de jó kezekben van.