Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Isti62 Creative Commons License 2010.08.28 0 0 27639
A gázbowden mozgatja a pillangószelep tengelyét. A motorblokk előtt a szívócsonkon van. Féktisztítóval kezdtem, majd WD40-el fejeztem be
Előzmény: ratisrdt (27625)
ratisrdt Creative Commons License 2010.08.28 0 0 27638
Ezt én is olvastam valaha, mármint, hogy sima szívó benzines 2.0-ás blokkból a PUG gyárilag 170 lovat hozott ki. Kár, hogy nem az enyémbe rakták. :-(

Üdv!
Előzmény: Erikaviking (27636)
406 green Creative Commons License 2010.08.28 0 0 27637
Igen emelte a fordulatszám tiltást is. De ettől mitől is menne jobban végre?
Előzmény: Erikaviking (27636)
Erikaviking Creative Commons License 2010.08.28 0 0 27636
Nem lehet, hogy a fordulatszám tiltást megemelte?
Mert akkor mondd meg, hogy ha a vezérlés, szívócsatornák, szelepek gyáriak mitől kap több levegőt a motor? Mert ugye annyit tud beszívni a csatornáin, ameddig és amennyire nyitva vannak a szelepei. Ezt még nem a chip szabályozza a régebbi és a mostani motorok többségénél. De már van amibe bele lehet nyúlni így is egy picit.

Sportlégszűrőtől, meg pár tuning matricától szerintem érdemi többletet nem fog kapni.

A 4G63T Lancerban van tartalék bőven, hiszen 550-600 le-t is kihoznak belőle, de nem N-es szabályokkal (Angliában van garanciális utcára való 400 Le-s is). Széria cuccokkal biztonsággal kb 350 Le-ig lehet elmenni, de az már nem fér bele az N csoportba.

Pl a Fodor Gyuri (rallycross versenyző évtizedek óta) 206-os RWD rallycross autója 180 Le-körülire sikerült azt mondta. Kicserélték a hajtókarokat, injektorokat, vezérműtengelyt meg kapott komplett motorvezérlő elektronikát. Pedig, ha jól tudom ez gyárilag is 170 Le körüli.
Gondolom, ha jól belövik a vezérlést akkor ez azért megy majd feljebb is.
A Peugeot pedig léteznek 280 Le körüli változatok is, de azok már megfizethetetlenek.
Előzmény: 406 green (27635)
406 green Creative Commons License 2010.08.28 0 0 27635
Nem értek veled egyet a szívós chiptuning feleslegességével. Nekem egy EDS chip lett betéve a calibrámba és utána tízzel több lett a végsebessége+ jóval alacsonyabbról húz a gép. A Lancer EVO-ba meg lehet gyárilag úgy van a vezérlőprogram, hogy kevesebb benne a tartalék.
Előzmény: Erikaviking (27632)
406 green Creative Commons License 2010.08.28 0 0 27634
Nekem akár a holnap is jó lenne, mert úgy is mennem kell alkatrészért Gödöllőre.
Előzmény: ratisrdt (27627)
bossery Creative Commons License 2010.08.28 0 0 27633
Nem vitatom amit írtál, de az it tuti, hogy N közeli palyautós márkakupákban hasznalták, es az olajcsere is nagyon sűrű volt....
Lehet, hogy nem hetente de 2-3 verseny után tuti, és akkor max volt 2000km az olajban, összes edzéssel, időméréssel, stb....
Előzmény: Erikaviking (27632)
Erikaviking Creative Commons License 2010.08.28 0 0 27632
Egyszer tettem a 406-ba Valvoline öblítőt, utána kellett tölteni olajat a motorba, addig és utána 5 éven át egyszer sem. Úgyhogy inkább maradtam a 10 000-es csereperiódusnál.
Én rallyversenyeken indulunk, versenyautókat építünk és biztosan mondhatom, hogy még egy versenyautóban sem cserélnek (sem A-sban, sem wrc-ben) versenyenként olajat, nemhogy egy szériaközeli N-es motorban. De, hogy Havassy, Igrinyi , Kálmán, Bodnár, Páhi féle motorban sem az tutti.
Mint ahogy abban sem hiszek, hogy egy olajcsere után erősödne a motor (pl a turbós versenymotorokba szinte mindenki egy cég 20w-60-as olaját használja driftre, gyorsulásra, rallyra is, nem a 0-20-asát).
Placebo hatás szerintem, úgy mint a szívó motorok chiptuningja. Más vezérlés nélkül, hogy lehet szívó motorba több levegőt adni, mert az is kell a benzinhez. 1-2 %-ot pár környezetvédelmi program kiiktatásával lehet, hozni, de többet nem nagyon (legalábbis akik versenyautókat programoznak azoknak még nem nagyon sikerült). Pl N-es (alapvetően széria) Lancer EVO -ba sem lehet 6-8 %-nál többet beletenni, pedig egy komplett Motec, Gems, Pectel elektronika belekerül kb 1 millióba.
Előzmény: bossery (27631)
bossery Creative Commons License 2010.08.28 0 0 27631
Utana kérdeztem alaposan mielőtt beleöntöttem, ismerősök vannak a seat és volt clio kupában, ott is ezeket használják két verseny közötti olajcsere előtt....tehat ha oda jó, akkor nekem is...:)))

Korántsem biztos, hogy a meglepiből lesz is bármi, napokon belül kiderül....majd ha már kezemben a kulcs, akkor....talán.... ;)))
Előzmény: ratisrdt (27630)
ratisrdt Creative Commons License 2010.08.28 0 0 27630
Én inkább tartok ezektől a löttyöktől, mint egy plusz olajcserétől. Nekem amúgy sem macera, mert kertes házban lakom, így beállok az udvarra és leengedem az olajat.

A meglepetés autóra kíváncsi vagyok! Azért elárulhatnál valamit róla! :-)


Üdv!
Előzmény: bossery (27628)
Chris78hu Creative Commons License 2010.08.28 0 0 27629
Sziasztok. Tudja esetleg valaki ,hogy a 2.1tdi Lucas adagolóján melyik a leállitó mágnesszelep?
bossery Creative Commons License 2010.08.27 0 0 27628
En soha nem oblogettem at sem mosoolajjal sem olcso olajjal csere elott a motort, par alkalommal erre specializalt olajtisztito adalekkal viszont igen, Valvoline, Liqui Moly...ezek tobbnyire gazolajat es kerozint tartalmaznak 80-90%-ban, par perc jaratas alatt feloldjak az olajsarat, ha van...vectraba, felesegem mazdajaban volt ezekre szukseg, kisebb macera, mint ket olajcsere es a hatas ugyanaz...


Talalkozoban benne vagyok, remelem lesz olyan idopont amikor jo lesz nekem is es a kombi v6-om is elkeszul addigra...ha nem akkor konnyen lehet, hogy egy meglepetes mas v6-tal mennek, de ez meg korantsem biztos, maradjon addig is titok...:)))

Előzmény: ratisrdt (27626)
ratisrdt Creative Commons License 2010.08.27 0 0 27627
Tehát eddig a találkozóra jelentkezők száma 2:
1. Pug 306 GTI
2. ratisrdt
3. ?
ratisrdt Creative Commons License 2010.08.27 0 0 27626
Ezt a motortisztítást én is megjátszom teszkós fullszint olajjal, mielőtt bemegy az új Eneos 5w40 olaj.

Üdv!
Előzmény: bossery (27619)
ratisrdt Creative Commons License 2010.08.27 0 0 27625
Na, ezt megjátszom a hétvégén. Ez ott van, ahol a gázbowden beköt a motorblokknál? Te mivel tisztítottad? Féktisztító spray jó lesz?

Üdv!
Előzmény: Isti62 (27618)
ratisrdt Creative Commons License 2010.08.27 0 0 27624
Egyik barátom mondása? "Ha az autó inni kér, akkor had igyon."

Másik mondása: "Nem az a kérdés, hogy mennyibe kerül a benzin, hanem az, hogy ki tudod-e fizetni."

:-)
Előzmény: teveful (27612)
ratisrdt Creative Commons License 2010.08.27 0 0 27623
Jaj-jaj! Ezt Pug306GTI-nek írtam! :-)
Előzmény: ratisrdt (27622)
ratisrdt Creative Commons License 2010.08.27 0 0 27622
Ez a Lágymányosi híd pesti hídfőjénél van? Nekem jó, ha többen eljönnének! Legalább megnézném Megema üléseit is, ha eljön. Mikor, melyik hétvégén? Jobb lenne olyan helyszín, ahol ki lehetne próbálni más autóját is. Autópálya parkoló, valahol az M6-on? Ahol belátható km-en belül vissza lehet jönni. Vagy cserés támadás és megállunk másik pihenőben lehajtó után. Persze ez nem egy családi program! :-)

Üdv!
Előzmény: Hobbi-Fotós (27607)
ratisrdt Creative Commons License 2010.08.27 0 0 27621
Ezt csak én gondolom! Mert nem löki ki az nyílást.

Üdv!
Előzmény: Hobbi-Fotós (27607)
Isti62 Creative Commons License 2010.08.27 0 0 27620
Na, ja, ezt egészen el is felejtettem, a nagy hidrotőke -csattogós birkózásomban. Igazából azt le sem mertem írni, hogy mintha dinamikusabban menne egy picivel a gép, de az elkövetett dolgokat összeadva, akár reális is lehet.
Ja, és a többiekkel is megosztom, hogy egy kicsit magasabb fordulatszámú meghúzatás után a szeleptőke extra csattogás elmúlt, visszaállt a kiindulási állapot. Ezekszerint a hidrotőkébe kerülhetett trutyi. Mindazonáltal amit a hidrotőke működés kapcsán leírtam, fenntartom.
Előzmény: bossery (27619)
bossery Creative Commons License 2010.08.27 0 0 27619
Fogyasztascsokkenesedhez hozzajarul, hogy 5w-s fullszint friss olajad van, fullra pucevalt tiszta olajjaratokkal a motorban.... Kisebb surlodasi ellenallast kell legyoznie a motornak, ez is szamit rleg sokat....:))
Előzmény: Isti62 (27618)
Isti62 Creative Commons License 2010.08.27 0 0 27618
Pillangószelep tisztítás - tapasztalat

Egy hete tisztítottam ki a pillangószelep házát. Ahol záródik a szelep, ott volt lerakódás. Miután kitisztítottam, állítani kellet a gázbowdenen, mert nem zárt teljesen. Egy hete nézem a fogyasztást - megpróbálok szigorúan hasonló körülményeket teremteni - és engem is meglepett, hogy kb. másfél literrel kevesebb a városi étvágy. (12l-ről 10,5 környékén - 3.0V6)
Ez persze tartalmaz némi szubjektivitást, hiszen 100%-osan pontos üzem nem érhető el, de ilyen nagyságrendnél a valamekkora fogyasztáscsökkenés biztos. Tehát tapasztalat alapján javaslom mindenkinek a pillangószelepház ellenőrzését és ha kell tisztítását, majd a gázbowden ellenőrzését, állítását. (ez utóbbinál fontos, hogy amikor látható a pillangószelep állása, akkor valaki az autóban nyomja tövig a gázpedált. Ha teljesen kinyit a szelep és teljesen visszazáródik a gázpedál működésre!!!, akkor OK. (ez utóbbit azért írom, mert az egyik calibrámnál volt egy olyan eset, hogy padlógáznál a pillangószelep 2/3 állását lehetett elérni- meg volt nyúlva a bowden. Akitől vettem, teljesítmény megszállott volt, így chipeltette az autót. Viszont 2/3 pillangószelep állásnál az autó 150LE-s teljesítményéből, csak kb. 120LE-t tudott előszedni padlógázon. Úgy adta el, hogy amikor megcsináltatta, nagyon tutti volt a chip és nagyon érezte, de már most semmit nem érez belőle, biztosan megszokta. Mikor elmondtam neki a bowdennyúlást, verte falba a fejét. Tehát érdemes ezeket a dolgokat ellenőrizni, megcsinálni, mert előfordulhat, hogy nagyon komoly eredmények érhetőek el vele.
Chris78hu Creative Commons License 2010.08.27 0 0 27617
Én sajna nem találtam de remélem te szerencsésebb leszel. Elöre is köszi. :))
Előzmény: Northman75 (27616)
Northman75 Creative Commons License 2010.08.27 0 0 27616
Nem néztem a könyvet....de még keresgélek a neten hátha találok ott "frissebb" kiadást....
Előzmény: Chris78hu (27610)
Pug 306 GTI Creative Commons License 2010.08.26 0 0 27615
aha.

nekem már az rfn van... igaz elfogadnám a RLZ mocit az kicsit még kevesebbet eszik! :D
Én inkább a sporolosabb jobb lábamat használom és csak ritkán nehezedik meg!
Előzmény: teveful (27612)
Biqci406hdi Creative Commons License 2010.08.26 0 0 27614

Sziasztok!

 

Keresek 2000 utáni 406hoz ajtókárpitokat! Az összes ajtóhoz kéne!

Tudna vki segíteni?

Előre is köszönöm!

Ha lehet az emilemre írjatok mert nagyon ritkán tudok feljönni ide!

biqci25@freemail.hu

 

murrencs Creative Commons License 2010.08.26 0 0 27613
Köszi, nagyon jó kis oldal, fel is vettem velük a kapcsolatot, de sajna nincs se elkróm tükrük se kilincsük:(
Előzmény: rsi (27603)
teveful Creative Commons License 2010.08.26 0 0 27612

Aha, mindig ennyit evett... :(

 

Ez RFV motorkód, elvileg ez többet eszik, mint a későbbi két literes gépek. Meg vezetni sem tudok annyira benzin kímélően, az előző autóm is bő literrel többet evett, mint előtte apámnál...

Előzmény: Pug 306 GTI (27600)
Isti62 Creative Commons License 2010.08.26 0 0 27611
Szia!

Csak egy tipp.

Nekem ilyen ablaknyitós bajom a 91-es Calibrámmal volt. Ott a vezető sínben volt (ahová a a tető becsukódik, a két szélén) két oldalon a működtető bowden és ez volt marhára elkoszosodva. Nézd meg, hogy van-e ilyened és nincs e odakövesedett kosszal körülvéve, mert ha a működtető motor extrém ellenállást talál, akkor a túláram elektronikája(védelme) lekapcsol egy időre.
Előzmény: teveful (27598)
Chris78hu Creative Commons License 2010.08.26 0 0 27610

Opsss most néztem a96-99 ig nincs benne a diesel. :(

Minden diesel fejezet ki van hagyva. Valószinü, hogy aki fénymásolta annak csak a benzines kellett.

Mindegy igy is sok jó dolog benne van. Mégegyszer köszi. :)

Előzmény: Northman75 (27605)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!