Nem lehet, hogy a fordulatszám tiltást megemelte? Mert akkor mondd meg, hogy ha a vezérlés, szívócsatornák, szelepek gyáriak mitől kap több levegőt a motor? Mert ugye annyit tud beszívni a csatornáin, ameddig és amennyire nyitva vannak a szelepei. Ezt még nem a chip szabályozza a régebbi és a mostani motorok többségénél. De már van amibe bele lehet nyúlni így is egy picit.
Sportlégszűrőtől, meg pár tuning matricától szerintem érdemi többletet nem fog kapni.
A 4G63T Lancerban van tartalék bőven, hiszen 550-600 le-t is kihoznak belőle, de nem N-es szabályokkal (Angliában van garanciális utcára való 400 Le-s is). Széria cuccokkal biztonsággal kb 350 Le-ig lehet elmenni, de az már nem fér bele az N csoportba.
Pl a Fodor Gyuri (rallycross versenyző évtizedek óta) 206-os RWD rallycross autója 180 Le-körülire sikerült azt mondta. Kicserélték a hajtókarokat, injektorokat, vezérműtengelyt meg kapott komplett motorvezérlő elektronikát. Pedig, ha jól tudom ez gyárilag is 170 Le körüli. Gondolom, ha jól belövik a vezérlést akkor ez azért megy majd feljebb is. A Peugeot pedig léteznek 280 Le körüli változatok is, de azok már megfizethetetlenek.
Nem értek veled egyet a szívós chiptuning feleslegességével. Nekem egy EDS chip lett betéve a calibrámba és utána tízzel több lett a végsebessége+ jóval alacsonyabbról húz a gép. A Lancer EVO-ba meg lehet gyárilag úgy van a vezérlőprogram, hogy kevesebb benne a tartalék.
Nem vitatom amit írtál, de az it tuti, hogy N közeli palyautós márkakupákban hasznalták, es az olajcsere is nagyon sűrű volt.... Lehet, hogy nem hetente de 2-3 verseny után tuti, és akkor max volt 2000km az olajban, összes edzéssel, időméréssel, stb....
Egyszer tettem a 406-ba Valvoline öblítőt, utána kellett tölteni olajat a motorba, addig és utána 5 éven át egyszer sem. Úgyhogy inkább maradtam a 10 000-es csereperiódusnál. Én rallyversenyeken indulunk, versenyautókat építünk és biztosan mondhatom, hogy még egy versenyautóban sem cserélnek (sem A-sban, sem wrc-ben) versenyenként olajat, nemhogy egy szériaközeli N-es motorban. De, hogy Havassy, Igrinyi , Kálmán, Bodnár, Páhi féle motorban sem az tutti. Mint ahogy abban sem hiszek, hogy egy olajcsere után erősödne a motor (pl a turbós versenymotorokba szinte mindenki egy cég 20w-60-as olaját használja driftre, gyorsulásra, rallyra is, nem a 0-20-asát). Placebo hatás szerintem, úgy mint a szívó motorok chiptuningja. Más vezérlés nélkül, hogy lehet szívó motorba több levegőt adni, mert az is kell a benzinhez. 1-2 %-ot pár környezetvédelmi program kiiktatásával lehet, hozni, de többet nem nagyon (legalábbis akik versenyautókat programoznak azoknak még nem nagyon sikerült). Pl N-es (alapvetően széria) Lancer EVO -ba sem lehet 6-8 %-nál többet beletenni, pedig egy komplett Motec, Gems, Pectel elektronika belekerül kb 1 millióba.
Utana kérdeztem alaposan mielőtt beleöntöttem, ismerősök vannak a seat és volt clio kupában, ott is ezeket használják két verseny közötti olajcsere előtt....tehat ha oda jó, akkor nekem is...:)))
Korántsem biztos, hogy a meglepiből lesz is bármi, napokon belül kiderül....majd ha már kezemben a kulcs, akkor....talán.... ;)))
Én inkább tartok ezektől a löttyöktől, mint egy plusz olajcserétől. Nekem amúgy sem macera, mert kertes házban lakom, így beállok az udvarra és leengedem az olajat.
A meglepetés autóra kíváncsi vagyok! Azért elárulhatnál valamit róla! :-)
En soha nem oblogettem at sem mosoolajjal sem olcso olajjal csere elott a motort, par alkalommal erre specializalt olajtisztito adalekkal viszont igen, Valvoline, Liqui Moly...ezek tobbnyire gazolajat es kerozint tartalmaznak 80-90%-ban, par perc jaratas alatt feloldjak az olajsarat, ha van...vectraba, felesegem mazdajaban volt ezekre szukseg, kisebb macera, mint ket olajcsere es a hatas ugyanaz...
Talalkozoban benne vagyok, remelem lesz olyan idopont amikor jo lesz nekem is es a kombi v6-om is elkeszul addigra...ha nem akkor konnyen lehet, hogy egy meglepetes mas v6-tal mennek, de ez meg korantsem biztos, maradjon addig is titok...:)))
Ez a Lágymányosi híd pesti hídfőjénél van? Nekem jó, ha többen eljönnének! Legalább megnézném Megema üléseit is, ha eljön. Mikor, melyik hétvégén? Jobb lenne olyan helyszín, ahol ki lehetne próbálni más autóját is. Autópálya parkoló, valahol az M6-on? Ahol belátható km-en belül vissza lehet jönni. Vagy cserés támadás és megállunk másik pihenőben lehajtó után. Persze ez nem egy családi program! :-)
Na, ja, ezt egészen el is felejtettem, a nagy hidrotőke -csattogós birkózásomban. Igazából azt le sem mertem írni, hogy mintha dinamikusabban menne egy picivel a gép, de az elkövetett dolgokat összeadva, akár reális is lehet. Ja, és a többiekkel is megosztom, hogy egy kicsit magasabb fordulatszámú meghúzatás után a szeleptőke extra csattogás elmúlt, visszaállt a kiindulási állapot. Ezekszerint a hidrotőkébe kerülhetett trutyi. Mindazonáltal amit a hidrotőke működés kapcsán leírtam, fenntartom.
Fogyasztascsokkenesedhez hozzajarul, hogy 5w-s fullszint friss olajad van, fullra pucevalt tiszta olajjaratokkal a motorban.... Kisebb surlodasi ellenallast kell legyoznie a motornak, ez is szamit rleg sokat....:))
Egy hete tisztítottam ki a pillangószelep házát. Ahol záródik a szelep, ott volt lerakódás. Miután kitisztítottam, állítani kellet a gázbowdenen, mert nem zárt teljesen. Egy hete nézem a fogyasztást - megpróbálok szigorúan hasonló körülményeket teremteni - és engem is meglepett, hogy kb. másfél literrel kevesebb a városi étvágy. (12l-ről 10,5 környékén - 3.0V6) Ez persze tartalmaz némi szubjektivitást, hiszen 100%-osan pontos üzem nem érhető el, de ilyen nagyságrendnél a valamekkora fogyasztáscsökkenés biztos. Tehát tapasztalat alapján javaslom mindenkinek a pillangószelepház ellenőrzését és ha kell tisztítását, majd a gázbowden ellenőrzését, állítását. (ez utóbbinál fontos, hogy amikor látható a pillangószelep állása, akkor valaki az autóban nyomja tövig a gázpedált. Ha teljesen kinyit a szelep és teljesen visszazáródik a gázpedál működésre!!!, akkor OK. (ez utóbbit azért írom, mert az egyik calibrámnál volt egy olyan eset, hogy padlógáznál a pillangószelep 2/3 állását lehetett elérni- meg volt nyúlva a bowden. Akitől vettem, teljesítmény megszállott volt, így chipeltette az autót. Viszont 2/3 pillangószelep állásnál az autó 150LE-s teljesítményéből, csak kb. 120LE-t tudott előszedni padlógázon. Úgy adta el, hogy amikor megcsináltatta, nagyon tutti volt a chip és nagyon érezte, de már most semmit nem érez belőle, biztosan megszokta. Mikor elmondtam neki a bowdennyúlást, verte falba a fejét. Tehát érdemes ezeket a dolgokat ellenőrizni, megcsinálni, mert előfordulhat, hogy nagyon komoly eredmények érhetőek el vele.
nekem már az rfn van... igaz elfogadnám a RLZ mocit az kicsit még kevesebbet eszik! :D Én inkább a sporolosabb jobb lábamat használom és csak ritkán nehezedik meg!
Ez RFV motorkód, elvileg ez többet eszik, mint a későbbi két literes gépek. Meg vezetni sem tudok annyira benzin kímélően, az előző autóm is bő literrel többet evett, mint előtte apámnál...
Nekem ilyen ablaknyitós bajom a 91-es Calibrámmal volt. Ott a vezető sínben volt (ahová a a tető becsukódik, a két szélén) két oldalon a működtető bowden és ez volt marhára elkoszosodva. Nézd meg, hogy van-e ilyened és nincs e odakövesedett kosszal körülvéve, mert ha a működtető motor extrém ellenállást talál, akkor a túláram elektronikája(védelme) lekapcsol egy időre.