Köszönöm az megvan. Igazából azokra gondoltam, amik itt voltak képként betéve, csak nagyobb felbontásban (ha van) mert ugye itt a képeket le kell kicsinyíteni. Azért köszi. De az eredeti füzete is megnézném, dobok egy mail-t.
rg7 felvitt eg yteljes V44 doksit a http://www.ganzdata.hu/repr_gk.html oldalra, ott találsz. Ha valamiért nem jó, akkor az enyém a füzet, megbeszéljük, kölcsön tudom adni egy óvatos fénymásolás erejéig.
Sziasztok! (ne kérdezzétek, hányadik odlalon találtam rá a topikra) Szóval kéne nekem egy lehetőleg nagy felbontású V44 jellegrajz, beméretezve. Ha valaki rendelkezik iylenekkel, bátran jelezze felém! Tudom, hogy itt is vannak jellegrajzok, de ezek nagyon picik. Gondolom ezek a rajzok láttak szebb napokat, nagyobb méretben. Tehát ha van valakinek, jelezze nekem itt. Köszönöm! M63-004
Az 1-es vonal topic /15/-be tettem egy kis irományt, villamositás, Kandók stb ,akit érdekel olvasson bele. Avégén a menetrendi táblázat kicsit bénára sikerült, de talán értékelhető.
V55.001 MÁV Ganz MÁVAG 50/1951 VM 10 V55.002 MÁV Ganz MÁVAG 51/1951 VM 10 V55.003 MÁV Ganz MÁVAG 52/1954 VM 10 V55.004 MÁV Ganz MÁVAG 53/1954 VM 10 V55.005 MÁV Ganz MÁVAG 54/1954 VM 10 V55.006 MÁV Ganz MÁVAG 55/1955 VM 10 V55.007 MÁV Ganz MÁVAG 56/1955 VM 10 V55.008 MÁV Ganz MÁVAG 57/1955 VM 10 V55.009 MÁV Ganz MÁVAG 58/1956 VM 10 V55.010 MÁV Ganz MÁVAG 59/1956 VM 10 V55.011 MÁV Ganz MÁVAG 60/1958 VM 10 V55.012 MÁV Ganz MÁVAG 61/1958 VM 10
V40.001 MÁV Ganz MÁVAG 16/1932 VM7 V40.002 MÁV Ganz MÁVAG 17/1932 VM7 V40.003 MÁV Ganz MÁVAG 20/1934 VM7 V40.004 MÁV Ganz MÁVAG 21/1934 VM7 V40.005 MÁV Ganz MÁVAG 22/1934 VM7 V40.006 MÁV Ganz MÁVAG 23/1934 VM7 V40.007 MÁV Ganz MÁVAG 24/1934 VM7 V40.008 MÁV Ganz MÁVAG 25/1934 VM7 V40.009 MÁV Ganz MÁVAG 26/1934 VM7 V40.010 MÁV Ganz MÁVAG 27/1934 VM7 V40.011 MÁV Ganz MÁVAG 28/1934 VM7 V40.012 MÁV Ganz MÁVAG 29/1934 VM7 V40.013 MÁV Ganz MÁVAG 30/1934 VM7 V40.014 MÁV Ganz MÁVAG 31/1934 VM7 V40.015 MÁV Ganz MÁVAG 32/1934 VM7 V40.016 MÁV Ganz MÁVAG 33/1934 VM7 V40.017 MÁV Ganz MÁVAG 34/1934 VM7 V40.018 MÁV Ganz MÁVAG 35/1934 VM7 V40.019 MÁV Ganz MÁVAG 36/1935 VM7 V40.020 MÁV Ganz MÁVAG 37/1935 VM7 V40.021 MÁV Ganz MÁVAG 38/1935 VM7 V40.022 MÁV Ganz MÁVAG 39/1935 VM7 V40.023 MÁV Ganz MÁVAG 40/1935 VM7 V40.024 MÁV Ganz MÁVAG 41/1935 VM7 V40.025 MÁV Ganz MÁVAG 42/1935 VM7 V40.026 MÁV Ganz MÁVAG 44/1935 VM7 V40.027 MÁV Ganz MÁVAG 45/1935 VM7 V40.028 MÁV Ganz MÁVAG 46/1935 VM7 V40.029 MÁV Ganz MÁVAG 47/1935 VM7
Óvári Mihály Villamos vontatás története Magyarországon
Magyarországon a nagyvasúti villamos vontatás bevezetésének a gondolata már 1910-ben felvetõdött. Ekkor több vonal villamosítása is szóba került, de ezek még nem alkottak volna egységes hálózatot. 1913-ben elhatározták az Olaszországban már sikeresen üzemelõ Kandó-féle háromfázisú 3 kV 15 Hz-es rendszer az Õrváralja-Petrozsény vonalon. A megvalósítást az I. világháború megakadályozta. Ugyanakkor a MÁV által kezelt Vác-Budapest-Gödöllõi HÉV hálózatát 1911-ben villamosították 10 kV 15 Hz-es (késõbb 12 kV 183/4 Hz-es) egyfázisú rendszerrel. A szolgálatot négy V51-es sorozatú villamos mozdony (a sorozatjellel ellentétben B`B` tengelyelrendezésûek voltak) és 11 darab négytengelyes villamos motorkocsi látta el egészen 1944-ig, amikor a háború pusztítása véget vetett a villamos üzemnek.
V 51 001 1911 Ringhoffer 1911.07.19. MÁV V 51 002 1911 Ringhoffer 1911.07.19. MÁV V 51 003 1911 Ringhoffer 1911.08.22. MÁV V 51 004 1911 Ringhoffer 1911.09.18. MÁV
This locomotives operate on system 10KV,15 3/4 HZ This system was change to
V51s were used for freight traffic on the Budapest-Veresegyház-Vácrátót line until 1944. Though the line was operated by MÁV, originally it was a regional railway company and I'm not sure whether the locomotives have ever been registered at MÁV.