Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv.
által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a
kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz
kiskorú ne férhessen hozzá, használjon
szűrőprogramot!
Itt lehet feltenni a kérdéseket a fórum kedves Szellemének, hogy az utókornak is megmaradjon, és később is rá lehessen keresni egy-egy témára. A problémakört, amit felvetünk megjelölni kötelező! Pl. "vérnyomás" vagy "férfi libidó" #férfilibidó, stb...
tudnál arról beszélni nekem, hogy hogy jutottunk idáig, h a "hörgés", ill. "kis idolod", "tódít, vagy nem", stb szavakat használd? Vitézy tehetségét nem lehet elvitatni, korrupcióval vádolni pedig egyenesen illogikus. ő leplezte le ha jól tudom vmi BKV botrányt, nem kis pénzekkel. Ezenfelül mivel tehetséges, mindig kinevezik valahová, ahol gőzerővel beleáll a munkába, majd eltávolítják onnan, amikor úgy vélik sokat kezd tudni ... Kinevezőivel, és eltávolítóival (akik többnyire uazok) kapcs pedig nekem több, mint gyanús a lojalitása, úgy vélem, valamivel sakkban tartják (de ez csak az én személyes, és bevallott elfogultságom, amit nem azért osztottam meg veled, h gúny tárgyává tegyed ... )
meglévő gyárainkat / mezőgazdaságunkat pedig ha jól tudom vmi uniós kvótaizéért kótyavetyéltük el.
a kizsákmányolót nem menti fel, ha fogyatékkal élőt zsákmányol ki ...
Ja, és ezek a "korrodált" szakmák akkor is meglesznek és keresettek lesznek, ha jön a Skynet. A buszsofőr elmegy kamionsofőrnek, a kamionsofőr leteszi a buldózervizsgát vagy a darukezelőit, amihez kedve van. A jogosítvány egyelőre még az egyik legértékállóbb szakma.
Az ápolói meg az orvosi viszont valóban gecire átalakul, gondolj csak a holland robotgondozóra vagy a német delegációs jogra (az orvos bármilyen eü-st beidomíthat és delegálhat rá bármit, amit maga nem akar elvégezni).
Ez mind szép és jó, de nem teszi a kötöttpályás áruszállítást és az önvezető autókat holnaptól ténnyé. Még az sem fogja ténnyé tenni, ha közben széthullik a világ, mert ennek a kötöttpályás szállításé a jövő dumának az elhörgése is csak sima pénzlenyúlós önigazolás, amibe a kis idolod beleáll és vagy tudja, hogy tódít vagy nem.
A nemzetállamok -- köztük a német nemzetállam -- intergalaktikus ívben szarik rá, hogy hányan fognak éhen halni teszem azt Tanzániában. Falból építenek oda egy -- a víz által kínai vagy indiai vízgyűjtő területekről odahordott -- műanyagpalackból műanyagpelletet előállító üzemet. (true story) Ettől a tanzániai jómunkásasszony hálás lesz a német államnak, mert lesz munkája: begyűjti maga erejéből vagy a gyerekei segítségével a petpalackot és nem indul neki a migrálásnak. De a német állam más tekintetben is nagyon kis rendibendi: telepít egy autóösszeszerelőt Magyarországra, és a szorgos kis magyar hangyák örülnek, hogy a kétharmadát megkeresik a német fizetéseknek, miközben a gyárat a fotelszabadság fülkeharcosa dotálja ezerrel a befizetett adójukból, csak el ne menjen, mert kiderül, hogy magától nem alkalmas munkahelyek teremtésére és termékek előállítására.
ez olyan lehet ... van itteza szingularitásos exponenciális függvényizé ...
Pogi eszt úgy magyarászta, h a természetben - trsdlmban - technikában mindég van egy "fejlődési irány", illetve ennek van vmilyen sebessége, itt egy ilyen expnnciális függvényizét rajzolt a levegőbe, majd amikor az a csúcsra ért, egy a csúcsról kiinduló vízszintes vonallal ábrázolta annak a vminek a megszűntét ... tehát vmit alapozunk a mára, vmit jósolgatunk, de a paramétereket (irány, sebesség, mibenlét, stb) nem vesszük figyelembe ...
amiről itt most beszélgetünk, az kizárólagosan valamilyen technológiáról szól, és nincsen benne a környezetváltozás, a trsdlmi egyenlőtlenségek, a tőkekoncentráció, a népességnövekedés, az elszegényedés, a népvándorlás, stb ...
én ezt úgy képzelem el, h anyámat pl. 52 évesen diagnosztizálták rákkal. megműtötték, kapott sugarat, utána infarktusa lett, aztán kapott egy stentet a nyakába, valamivel még felnyiszálták a lábában vmi érműtéttel ... kb még nyolc évig mászkáltunk a különféle kontrollokra, majd azt monta: többet nem megy orvosho'! négy év múlva meghótt, szétette a testét a rák, rettenetes csúnyán, és kimúlt szegény, összeomlott! trmsztsn mindvégig dohányzott örömmel! (én nem sajnáltam tőle!)
nahh, szóval lehet húzogatni régi csavarokat avult szerkezeteken, csiszolgatni, átfesteni a korrodált részeket ...
nekem úgy tűnik, h mai technológiai szinten kb senkinek nem "kellene" "dolgoznia", azaz pénzért áruba bocsátania a testét, az életidejét, és szénből villamosenergiát előállítani ... eleve agyfasz! nem értem, kinek nem világos, h ez kizárólagosan a burzsujt hízlalja ...
nyilván a föld különböző nemzetállamaiban (ha-ha-ha!) a néptömegek másképpen gondolják ugyanazokat a dolgokat, attól függően, h a burzsoázia mennyi "kedvezményt" biztosít az ott élő népességnek, vagy azoknak az embereknek, akik rosszabb helyzetű országokból menekülnek ezekre a helyekre, ahol picivel több levegő jut nekik ... de kétségeink ne legyenek, a Föld bolygón valójában nincsenek országhatárok, mert az egész egy működő ökoszisztéma, ami meg fogja védeni magát mindattól, amit elkövetünk ellene, és nem valószínű, h ennek örülni fogunk ...
Szén például. Azt hiszed, véletlenül írtam Braziliát? Hihetetlen mennyiségű szén jön onnan. Thanks to the zöldek, akik bezáratták az atomerőműveket. Most aztán tökre környezetbarát lett minden, szénnel gyártjuk az áramot az elektromos autókba. :) Bravó!
Az önvezető autóknál meg még elég sokáig kell operátor a jjárművekbe, a villamosok a taxisofőrök munkáját se veszik el meg a buszsofőrökét se, mert a villamosnak is vannak korlátai, azt se lehet bevezetni minden utcába.
Ezek a változások kurva lassúak lesznek, akik most munkanélküliek, azoknak a problémájára most kell megoldást találni, és gyanítom, hogy az ő életükben nem lesz felesleges tudás se a busz-, se a teherautósofőri jogsi. Túl sok scifit olvasol vagy azt hiszed, hogy ezek gyors folyamatok, pedig nem azok, és egyáltalán nem egyértelmű, hogy húsz év múlva nem fogjuk az akkori tudásunk birtokában kiröhögni Vitézzyt a villamosával.
Még jelenleg is vannak dízelmozdonyok (a múltkor három rohadt ki egy szerelvényből, mire jókora késéssel célbajuttaták), mert még a vasúti pályán is vannak olyan szakaszok, ahol nincs felsővezeték. Plusz, ha az a viharban leszakad, akkor nem megy a vonat, oszt kész.
ha meg is van a közúti szállítás a jövőben, vitatom az ahhoz ma szükséges humán erőforrás szükségességét, vagy a maihoz képest csak elenyésző mennyiségben.
mitől nem lehet élni Németországban, ami ott nincs, de Brazíliában van?? (teljesen meghülyültünk??)
igen, az utolsó mondatod OK!
a Future elvtársnő!
és nem állítottam, h nincs igazad, azt sem, h nekem van, hanem azt gondolom, a kettő között lehet vmi ...
Meglátjuk. Mindenesetre a legoptimistább elképzelések szerint is, max. 30%-ot tud kivenni a kötöttpályás a szállítási üzletágból. Szóval ha közte is van a jövőnek, nincs köztébb, mint a hajó vagy a teherautó.
Nem nagyon értem, hogy miért ragaszkodsz ennyire ehhez, hogy a teherautók meg a buszok nem fognak kelleni, mikor nem visz minden faluba sín. Braziliából se tud sínen jönni a szén Németországba, és Németországból Kínába is megfontolandó, hogy mit lehet sínen küldeni hetekig, és mi az amit repülővel vagy hajóval érdemes küldeni.
Ha tényleg érdekelne a téma, akkor simán találnál a neten olyan cikkeket, amik alapján felmerülnének benned kérdések ezzel kapcsolatban, és a helyére tudnád tenni, amit mond az idolod. Annyira hülye ugyanis nem lehet, hogy ne lássa a a kötött pályás teher- és személyszállítás hátrányait.
Elmondom amúgy neked, hogy itt nálunk a faluban van pár nagy gyár, ahova kimegy a tehervonat, de akkora forgalom van azon a szárnyon, hogy a személyszállítást leállították, mert a személyvonatok útban lennének az alapanyagszállításnak. Van olyan gyár is, ahova hajón érkezik az alapanyag, ezért van a folyó mellett. Nem is beszélve a kikötőkről. És ezekből a gyárakból bizony teherautón viszik ki a készterméket, és nem azért, mert tök hülyék, hanem mert a rendelkezésre álló lehetőségek közül mégiscsak az a leggazdaságosabb.
A DB teherszállító részlege annyira túl van terhelve, hogy van kamionos részlege is (a DB Schenker), amire hamarabb vesznek fel rendelést, mint az évekre előre betáblázott vonataikra. A tehervonatok ugyanazt az infrastrukturát használják és amíg ki-bejárnak a személyvonatok a sínen, addig tehervonat nem tud menni, ezért a tehervonatok egyébként nappal állnak a holtvágányokon és éjjel utaznak tovább, amikor a személyvonatok ritkábban közlekednek. Ahhoz, hogy a kettő ne akadályozza egymást, több millió km-nyi sínt kéne lefektetni a hozzátartozó váltókkal, amik hozzátartozó kiszolgálószemélyzetet (mozdonyvezetők, kallerek, krampácsolók, bakterek, menetiránytók, pályamunkások stb.) igényelnének. Szóval egyáltalán nem úgy van az, hogy ott a sín, aztán egymásután felrakjuk az összes mozdonyunkat meg tehervonatunkat vagy veszünk annyi vonatot, hogy egymást érje, mert arra se találnak mozdonyvezetőt. Még Németországban is az van, hogy volt már, hogy egy hasmenés miatt kiesett egy járat, amíg a nagyvárosból nem tudtak küldeni egy beugrós mozdonyvezetőt... Nyilván ezt az önvezető mozdonyok megoldanák. :)
Vitézy azért hüje, mert nagyon okos ember, és ezzel felelősséggel tartozik a trsdlmnak, aminek a súlyát nem akarja tudomásul venni! jól működő trsdlm = jól működő (mondjon már vki egy szinonimát az infrastruktúrára!) ...
Csak négy évig kötelezően jártam (jártunk) hetente egy napot politechnikai oktatásra egy hatalmas konzervgyárba (és még vágóhídra is képesek voltak elvinni) . Igaz ... a kőkorszakban volt .
szakmája szerelmese, és buzeránsa! amihez nyúl, arannyá válik a kezében ... ő az én ME jelöltem!
ha itt leszel mennyél már 3 kört az ötös busszal. ha vágysz egy kis agyrázkódásra, azért, ha van valamilyen vese-, vagy epeköved, akkor azért ... tuti kigyógyulsz ...
nem csak közösségi közlekedésről, hanem szállításról Is beszél a drága! ő az én magyar Jacob-Benjaminom ... a hősöm, aki sajnos hüje is egyben!
nem vagy hülye! ne gondolkoggy, mert megizzadsz ... amit megmond Walacky elvtárs, a zúgyvan ... fejtegette, h ki-be pakolgatnak ... "vagonokba" ... tényleg nem te vagy a hülye! a fejlettebb államok tudnak vmit rosszul, vagy legalább rosszabbul a világhírű magyar szakembernél ...
Meg standard vagonok és tartálykocsik is. Meg olyan rakomány, amit nem konténerekben szállítanak: nyersvas, szén, kőolaj, farönkök stb. De a konténereket is le kell venni és felrakni...
Ő a közösségi közlekedéstől beszél, és elfogult a villamosaival. :) A megtermelt javak szállításában a kötött pályás modellek csak elméletben pályák, a valóságban sok korlátja van, pl. rögtön a sínek használata. Mindenhova nem tudod odavinni a vonatot, egyszerre két vonat nem tud menni ugyanazon a pályaszakaszon stb.
Még emberszállításban is gyengék, nagyon kevés helyen mennek flottul a dolgok.
fejlett városokban a vasutat, villamoshálózatokat, metrót, stb-t fejlesztik ...
fejlesztik a kis, közösségi tereket, h iskola-óvóda-munkahely, bevásárlás 10-20 percekre legyenek az otthontól, stb ... nyilván magyarországon el sem tudunk képzelni a "sugaras", bp-központú hálózatokon kívül más egyebet ...
értem, mit értesz élethosszig, stb, mindent is értek, nem keverek semmit: "árnyalok".
sokmindenben igazad van, igen, érezze magát jól az ember abban, amiben van, sztem mindenki csináljon, amit akar
a kötöttpályáról meg ajánlom Vitézy úr munkásságát, akivel nagyon elfogult vagyok, egyszerűen imádom a faszit, bár a saját ellenségeivel való lojalitását nem tudom neki megbocsátani, mert az egyébként nagyon építő (a trsdlm minden tagjának nagyon hasznos) munkáját akadályozzák. tömegek kárára!
A sofőrködésben meg tévedsz, a kötöttpályás sosem lesz a jövő sajnos. A DB legnagyobb ágazata is a közúti szállítás kamionokkal. Amíg áru és személy van, amit el kell juttatni valahova, addig egy jogosítvány mindig hasznos lesz. Az erdélyi barátunk a jogsijaiból él idekinn, buldózert vezet egy hajó belsejében. :)
Ez a kötöttpályás szállítási modell éppenhogy zsákutca szerintem. Jó lenne, gazdaságos lenne stb., de összehangolhatatlan pl. a vonatsínen bóklászó őzcsordával a menetrend. Nem hülyülök, egyszer ezért késtünk egy órát, mert őzek hédereltek a sínen és nem lehetett őket lezavarni. Vissza kellett mennünk a legutolsó nagyobb rendezőpályaudvarra, és kerülőuton menni tovább.