Keresés

Részletes keresés

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.03.23 0 0 2665

Tisztelt Szakértő Fórumtársak,

 

Villamosítással lenne egy aktuális és egy régmúlttal kapcsolatos kérdésem:

 

Aktuális: 29-es vonal terveivel kapcsolatban találtam ezt a bejegyzést:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139017850&t=9169299

 

Kérdés az, hogy mai technikával valóban ennyi idő alatt ekkora szakaszt villamosítani lehet-e?

 

Másik kérdés:

1905 és 1930 között Olaszországban képesek voltak-e 1.500 km vasútvonal villamosítására? Belekalkulálva az I. világháborút is.
Az 1.500 km Lombardia és Piemont az francia Alpoktól-Genova-Piacenza-Garda tó-Comoi tó- Luganoi tó által határolt hatalmas területet jelentette. Hegyek, sziklák, alagutak, stb. stb.

 

 

Bárdos Imre Creative Commons License 2016.02.03 0 0 2664

Szerintem senki sem gondolta, hogy szándékosan félre akartál vezetni bárkit is. Az pedig tényleg könnyen lehet, hogy valamilyen apróbb futójavítást eszközöltek valamelyik fékmozdonyon Hegyesben.

Előzmény: Tamasch (2663)
Tamasch Creative Commons License 2016.02.02 0 0 2663

Így végig gondolva logikusnak tűnik, hogy inkább a Keletiben voltak.

 

Nekem egy VATUKI-s öreg elmondásából (vagy kutatási jelentésből?) maradt meg Hegyeshalom, hogy ott javítottak valamit a fékmozdonyon. De lehet, hogy a mérőeszközökkel volt gond a fékgépen és azt reszelgették bent a fűtőházban.

 

Nem volt szándékom dezinformálni. 

Bocs!

Előzmény: Bárdos Imre (2661)
Ambzso Creative Commons License 2016.02.02 0 0 2662

Műszakilag, hogy volt ez megoldva ? fotó esetleg ?

Előzmény: Tamasch (2649)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.02.02 0 0 2661

Nem laktak Hegyesben, a Keletiből vitték magukkal a három fékmozdony valamelyikét.

 

"A fékmozdonyok Győr VF-nél vagy Hegyeshalom VF-nél való elhelyezésére tároló hely, üzemeltetése, fenntartása pedig karbantartó és utazó személyzet képzettsége hiányában nem valósítható meg." - olvasható a Villamos fékmozdonyok üzemét szabályzó végrehajtási utasítás készítése a 25 kV-os feszültségáttérés utáni időszakra c. 1971-ben született ügyiratban.

 

 

 

Előzmény: Tamasch (2657)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.02.02 0 0 2660

Jól emlékszel.

Előzmény: kihúzóvágány (2650)
Tamasch Creative Commons License 2016.02.02 0 0 2659

De nem a keletiből jöttek le hidegen a Kandóval?

 

Öttevényen még a mai napig megvan a vizsgálóakna amit ezekhez a próbákhoz építettek. 

Előzmény: Vendégsín (2658)
Vendégsín Creative Commons License 2016.02.02 0 0 2658

1973-ban még voltam rajtuk, mikor fékmozdonyként egy mérésben vettek részt Abda - Hegyeshalom között. És a Keleti állagába tartoztak.

Előzmény: Tamasch (2657)
Tamasch Creative Commons License 2016.02.02 0 0 2657

Valószínűleg ez a Győrszentiván felőli végén volt kialakítva, hogy a Kandó mozdonyok még Győr és Hegyeshalom között tudjanak ebben az időszakban vonatot továbbítani.

 

1967-ben le lettek állítva V40, V60, V55 sorozatok, tehát 72-ben nem mászkáltak Győrben.

Bocs!

 

Valóban fékmozdonyként még egy darabig a hegyeshalmi fűtőházban laktak egy páran.

015-ös Gringó Creative Commons License 2016.02.01 0 0 2656

Igen, úgy tűnik nem egyről beszélünk, én a Kelenföld-Budaörs közöttire gondoltam.

Előzmény: ajm (2655)
ajm Creative Commons License 2016.02.01 0 0 2655

Valószínűleg másról beszélünk?!  Én a Kelenföld-Fc közötti berendezésre gondoltam, te talán a Kelenföld-Budaörs közöttire gondolsz? 

Előzmény: 015-ös Gringó (2653)
015-ös Gringó Creative Commons License 2016.02.01 0 0 2654

Szerintem is, de még tapogatózok ez ügyben, mert érdekel a dolog, csak kevés info van róla a neten.

Előzmény: _Nyuszi (2646)
015-ös Gringó Creative Commons License 2016.02.01 0 0 2653

Szerintem az említett szakaszon nincs meg ez a távolság. Megnéztem, de én úgy láttam, hogy kb. 200-250 m lehet a fázishatár és az áramszedőt ellenőrző berendezés között. Így viszont nem biztos, hogy pontosan mérhető minden adat. Azért is tűnt fel, mert a múltkor a két egység FLIRT befele menet már a két híd között ki lett üzemelve, jóval a fázisható előtt. Azért is szerettem volna tudni, hogy ez az új berendezés leeresztett áramszedőt is képes mérni, vagy nem. Egyenlőre nem találtam túl részletes leírást, csak az alábbit.

 

Járműellenőrző berendezése.

(30. oldal)

 

Ebben az esetben, ha valamiről is riasztás jöhet (ha az említett esetben is mérhető):

R1: az áramszedő széncsúszójának hibája

R2: az áramszedő szimmetria hiba illetve elfordulás

 

 

Viszont a kontaktnyomásról nem lesz adat:

R3: az áramszedő kontaktnyomás határértéken kívül

 

 

 

Kérdés még, hogy hány fokos szögben méri, meddig lát el a szenzor, de ez is legfeljebb + 50 m-t jelenthet.

 

De Győr fele menet is kérdéses lehet a dolog, mert a két egység FLIRT vége még éppen lefele jön a segédhosszláncról, mikor az eleje eléri a mérési pontot (és még nem volt szó a három egységes vonatokról). A ki-be üzemelés helye is változhat, kinek hol jön éppen össze, meg az áramszedők se egyforma idő alatt mennek fel.

 

Ami még lehet, hogy tévedek, és az említett mérőállomás nem az áramszedőt méri, hanem a fenti leírások egyike vagy egészen más.

 

 

Előzmény: ajm (2651)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.02.01 0 0 2652

Most fejből nem emlékszem a dátumra, de jó darabig megmaradt egy 16 kV-ra is átkapcsolható szakasz Abda és Mosonmagyaróvár vagy Hegyeshalom között a fékmozdonyos mérésekhez.

Előzmény: Tamasch (2649)
ajm Creative Commons License 2016.02.01 0 0 2651

550-600 méter távolság van a fázishatár és az ellenőrző berendezések kapuja között.

Páros vonatoknál éppen felereszkednek a csatolt egységek áramszedői, páratlanoknál pedig később fognak leereszkedni.

Előzmény: 015-ös Gringó (2645)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.02.01 0 0 2650

Úgy emlékszem, az utolsó időszakban (ennek az általad leírt ütemezése nem volt ismeretes számomra) a futópróbákhoz fékmozdonyként kellett a Kandó-mozdonyok számára a 16kV. (És emlékszem, utolsóként a horvátkimlei alállomás tudott 16kV-val táplálni.)

Előzmény: Tamasch (2649)
Tamasch Creative Commons License 2016.02.01 0 0 2649

A hegyeshalmi vonal átkapcsolása időrendben:


Keleti, Ferencváros, Kőbánya felső a népligeti alállomással együtt 1970 május 20.
Az elválasztó fázishatár kb. ott volt ahol mai is van Fradi és Kelenföld között

 

Kelenföld- Komárom 1971 július 27.

 

Komárom- Győr 1971 szeptember 14

.

Győr-Hegyeshalom 1972 március 9.

Tehát 7 hónapig volt Győrben a feszültséghatár. Valószínűleg ez a Győrszentiván felőli végén volt kialakítva, hogy a Kandó mozdonyok még Győr és Hegyeshalom között tudjanak ebben az időszakban vonatot továbbítani.

Előzmény: Ambzso (2647)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.01.31 0 0 2648

A feszültségváltás (16/25kV) Kőbánya-felső és Rákos, illetve Körvasút-elágazás között volt, különleges fázishatárként kiképezve.  (A helye mindmáig felismerhető). Ezért az egész hegyeshalmi vonal egységes volt.

Előzmény: Ambzso (2647)
Ambzso Creative Commons License 2016.01.31 0 0 2647

Sziasztok!

 

Leírást keresnék a 1960-70 es években Győr - Hegyeshalom vonalon az átmeneti feszültség váltós ( 16/ 25 Kv) rendszer leírásáról kialakításáról!

_Nyuszi Creative Commons License 2016.01.31 0 0 2646

Leeresztettnél nem nagyon van mit mérni szerintem...

Előzmény: 015-ös Gringó (2645)
015-ös Gringó Creative Commons License 2016.01.22 0 0 2645

Olyan kérdésem lenne, hogy az újonnan telepített áramszedő ellenőrző berendezések alkalmasak (lesznek) arra, ha esetleg alatta leeresztett áramszedővel közlekednek, hogy megfelelően értékelhető diagnosztikát adjanak? Például az 1-es vonalon Kelenföld után mindjárt a fázishatár után van, ahol a több egységből álló FLIRT-ek leeresztettel közlekednek.

20-as vonal Creative Commons License 2015.12.18 0 0 2644

Sok embertől hallottam a kérdést, hogy ha a rendszer talál egy hibás áramszedőt, képes-e azonnal közbeavatkozni az üzembiztonság érdekében oly formában, hogy jelzést küld az adott állomásnak vagy elemzőközpontnak az intézkedések megtételéhez.

 A rakszelvény vizsgáló, meg a hőnfutás-jelző a két szomszédos állomásra jelez IP alapon,és gondolom az állomási személyzet megteszi a szükséges intézkedéseket.

Előzmény: The mechanic (2643)
The mechanic Creative Commons License 2015.12.18 0 0 2643

Bár én csak meglévő és hozzávetőleges adatokkal szolgáltam, ennek ellenére engem is hajt a kíváncsiság, ezért jobban utána fogok járni a témában.

 

Ehhez kapcsolódóan: 

Sok embertől hallottam a kérdést, hogy ha a rendszer talál egy hibás áramszedőt, képes-e azonnal közbeavatkozni az üzembiztonság érdekében oly formában, hogy jelzést küld az adott állomásnak vagy elemzőközpontnak az intézkedések megtételéhez.

 

Az egyik érdekelt erősáramú mestertől kapott infók alapján, a berendezés kizárólag diagnosztikai célú, a vizsgálati eredményeket a kapcsolószekrényben lévő számítógép winchestere tárolja el, ezeket 50 naponta cserélni kell. Közvetlen adatokat nem küld sehova, egy jelzés kivételével. Ha meghibásodik vagy valaki(k) rongálni próbálja, akkor a helyileg illetékes állomásra továbbít egy riasztást.

division by zero Creative Commons License 2015.12.18 0 0 2642

Annak a 220-nak nem 230-nak kéne lenni?

20-as vonal Creative Commons License 2015.12.18 0 0 2641

Ezek a trafó adatai,a berendezés ennyit nem fogyaszt.Szerintem.De ha mégis,akkor el kéne gondolkodni ,hogy érdemes-e ilyen áramzabáló eszközöket telepíteni.

Előzmény: The mechanic (2638)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.12.18 0 0 2640

"(...) a kisautomata mérete alapján (...)"

Helyett:

a kisautomata geometriai mérete alapján

 

Bocsánat!

Előzmény: _Nyuszi (2639)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.12.18 0 0 2639

Igazából nekem is soknak tűnt, ezért utánaszámoltam: ez a 25 kVA-hez tartozó szekunder áramérték, ami így inkább maximális áramértéknek tekinthető, tehát ennél nagyobb szekunder áram nem nyerhető ki a trafóból (ha jól emlékszem, ilyen kis feszültségen ez egyenlő lesz a tartós zárlati árammal is, ha a dropot nem vesszük figyelembe).

A tartós áram gondolom ennél kevesebb, a kisautomata mérete alapján legfeljebb 16 A, de inkább max. 10 A.

Előzmény: The mechanic (2638)
The mechanic Creative Commons License 2015.12.18 0 0 2638

Az áramszedő vizsgáló oszloptranszformátorának adat táblája

 

Előzmény: 20-as vonal (2637)
20-as vonal Creative Commons License 2015.12.18 0 0 2637

Azért ezt a 113A-t sokallom.Nálunk az egész telefonközpont,Gsm-R, klímák stb 3x32A.

Előzmény: The mechanic (2631)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.12.18 0 0 2636

Köszi!
Ott is van UPS a szekrényben, ugye?

Előzmény: The mechanic (2635)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!