Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Paco155 Creative Commons License 2025.05.15 0 2 28764

Nem. Azt teszteltetik, hogy túláram esetén (ami hőfejlődéssel jár) a védelem leold-e vagy kigyújtja az autót. A másik védelmi pont az olvadóbiztosító (nem biztosíték mert az egy pénzügyi fogalom) értéke. Túl nagy áramra ez olvad el és nem a zármotor vagy a vezetékek. Erre te raksz bele egy 25%-al magasabb értékűt a "biztonság kedvéért".  Na ez pont a biztonság keresztbebaszása.  Vilmaaaaaa...... normális? 

Előzmény: cobra46 (28763)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.15 0 0 28763

sejteni vélem a logikáját a amit irsz..., tulajdonképpen a hővédlemmel teszteltetik a zármotort---. jól gondolom??,

Előzmény: Paco155 (28760)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.15 0 0 28762

Igazad van-----nincs is a belső biztitábla leirásában olyan megnevezés   hogy "irányjelző" biztositék...., de hogy még mit figyel  többek között ez BCM biztositék azt mindenkép nem ártana tudni.., sajnos erre nem találtam semmi infót...

Előzmény: 409 (28761)
409 Creative Commons License 2025.05.15 0 1 28761

Az a szép az egészben, hogy abban az autóban az irányjelzőknek nincs is biztosítékuk.  (fizikai) Amit cseréltek az a karosszéria vezérlő egyik biztosítéka, azon még vagy féltucat egyéb fogyasztó is lóg.

Előzmény: Paco155 (28760)
Paco155 Creative Commons License 2025.05.15 0 1 28760

Aha. Csak épp ők előtte teszteltetik, hogy a hő védelem leold-e.

Előzmény: cobra46 (28759)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.15 0 0 28759

Sajnos abszolult igazad vagyon..,más kérdés hogy ilyen alkalmi kontakthiba megtalálása egyenlő a tű a szénakazalban kereséssel..,pláne ha félszemmel a rezsióradijra kell pislognod a kalkulálható sikertelenség esetére..., egyébbként probáltuk 10A-sal is a gyári 20-helyett.., minden müködött.,csak érdkességként jutott eszembe az 5A-s túllépéshez..., BMW gyári TIS ben rejtélyessebb központizármotor müködés esetén ezt javasolják kb : Gyors egymásután csináljon távvezzel 15-20 db nyitás-zárás ciklust--figyelje hogy összes gomb egyformán emelkedik-süllyed----hővédelem leold--várjon 3 percet és próbálja ujra.., ha Ok akkor cserélje ki a gyái 20A-st 25A-s ra...,pénteken jön az OPEL .., más jav miatt..,reméljük a legjobbakat....

 

üdv C.

Előzmény: cam aro (28758)
cam aro Creative Commons License 2025.05.14 0 0 28758

Nem izzó-nem biztositék stb hiba.../...itt azonban beletrafáltunk : Egyik biztinél a... blabla""

bazzeg...vidampark.. :)) 

(nem mellesleg ha valahol ilyen feszko esesed van.. akkor az valoszinu futi is a kontakthibat. 
szvsz egy nagyobb biztivel ezt nem biztos hogy hosszu tavon megoldottad. ) 
================================

Előzmény: cobra46 (28752)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.14 0 0 28757

Szia-sztok!

 

Csomagtartó  REX-felöl inditottuk a minden doksi és infó nélküli .,vak tyuk is talál szemet stilusú  " általános   tipusú  hibakeresést"..,Ezután  a motortéri tábla jött---zéró eredménnyel.  Sajnos utóljára került sor a vezető oldali biztitáblára...,itt azonban beletrafáltunk : Egyik biztinél a 12V-os hagyományos próbalámpa nagyon gyengén világitott., nem volt szakadt!! csak alig látszodott stb.., hirtelenjében  én  nem is emlékszem ilyen fura biztositékhibára..,egy mini 20A-s volt ugy rémlik baloldalt fölülről a 2-ik pozicióban..,"biztonságért" 25A-st tettünk bele...

 

üdv Mindenkinek

Előzmény: atuc (28753)
Titanium101 Creative Commons License 2025.05.13 0 0 28756

Már sok autópályázáson is túl vagyok.... am hidegen is egyből ilyen szaga van, szóval akkor még

Nem hiszem hogy égne elfele olaj egyből a dpf-ben... hmm akkor még nyomozok.....de köszi

Előzmény: cam aro (28755)
cam aro Creative Commons License 2025.05.13 0 0 28755

ismeros jelenseg.. de a konkret okat nem tudom. 
szerintem olaj eg.. (lehet epp a dpf-ben ) 
...vagy egr mennyiseg nem megfelelo, vagy injektor porlasztas.. 
ee. nem talalgatok.. nem tudom.  
de csak a hibas bmwk budosek. 
szvsz valami baja van. 
SK. 

vagy.. 
ennyi kin utan csak kikellene kormolni.. 

Előzmény: Titanium101 (28754)
Titanium101 Creative Commons License 2025.05.13 0 0 28754

Üdv!

Olyan kérdésem lenne, hogy adott egy BMW M47 118d motor, nem regenerált egy ideje, mint kiderült a hibás termosztátok akadályozták meg ebben.

Termosztátok cserélve lettek, azóta regenerált is, az erre vonatkozó hibakódok nem is jöttek többet vissza, teljesen hibakódmentes az autó.

 

Viszont mióta ez a sztori történt egyszerűen büdös füstszag jön a kipufogóból. Nem kormol, nem fekete füst, csak és kizárólag büdös.

Eddig a kipufogó vége fémtiszta volt, most már fekete. Mégegyszer hangsúlyozom, hogy hibakódmentes az autó. Először arra gondoltam, hogy a regneráció

hiánya miatt felgyúlt a sok dzsuva, a kipufogórendszerben, és ez majd elmúlik, de sajna nem.

 

Mértem egy füstölést az autón egy vizsgasori géppel, és bőven határérték alatt van a füstölés értéke. De mégis az a hülye dízel füst szag tapasztalható...

Gondoltam még arra, hogy így 200.000km-nél a dpf elérte az életének a végét, nade akkor meg mindenféle hibakód kellene jelentkezzen, valamint magas nyomáskülönbség stb...

Vagy máshogy is meghalhatott a dpf? (De akkor nem kellene szerintem hibakódmentes legyen az autó), vagy nézzem meg az injektorokat?

Tippek?

atuc Creative Commons License 2025.05.13 0 1 28753

Csatlakozókat széthúztad és belenéztél?

Előzmény: cobra46 (28752)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.13 0 0 28752

Sziasztok!

 

Esetleg találoztatok már ilyen hibával??

 

,Opel J .2010-07. 1.6i.A16xer.

 

Nincs Bal első és Jobb Hátsó irányjelző. Nem izzó-nem biztositék stb hiba. Elözmény semmi!

 

B3951--Jobb.első.Irj. Szakadás.     B3948 Bal.Első Irj. Szakadás

 

.Köszi minden segitséget!

BMWKRAFT Creative Commons License 2025.04.17 0 0 28751

Köszönöm, igy mar vilagos.

 

Előzmény: cam aro (28750)
cam aro Creative Commons License 2025.04.15 0 0 28750

hat ooo... megmered mennyi aramot vesz fel a motor. :) 

szkop eleg gyors hozza, hogy egyenkent lasd a szegmensek (korok ) aramfelvetelet/allapotat. 
lakatfogoval bontani sem kell. 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f1/Universal_motor_commutator.jpg/640px-Universal_motor_commutator.jpg



Előzmény: BMWKRAFT (28749)
BMWKRAFT Creative Commons License 2025.04.15 0 0 28749

Szerintem is.

Probaltam az elöadat ertelmezes fele terelni a dolgot.

Nem sikerult. Ujabb kerdes sem merult fel.

Lehet, mar jo a gep.

Mi ez a kommutator meres?

Előzmény: cam aro (28748)
cam aro Creative Commons License 2025.04.14 0 1 28748

Támadd meg azt a fojtószelepet egy PWM generátorral, é""
szukseg nincs ra * , meg erdobe beljebb setalas lenne az is meg tobb vakfoltal. 


*sima kefes DC motor van benne, ha direktre csattintja B+. es ratud kotni egy szkopot az aramra.. meg a kommutator allapotokat is merheti. 
nem mellesleg az ehez tartozo poz. szenzor jeleket is. 
de itt egyenlore meg az eloadat is fejtorest okoz. 

Előzmény: Paco155 (28747)
Paco155 Creative Commons License 2025.04.14 -1 0 28747

Ne pingvinezzél már.  Támadd meg azt a fojtószelepet egy PWM generátorral, és nézd meg, hogy mozog-e. Meg már korábban is javasolták, hogy billentsd meg kézzel, és nézzed hogy a heyzetjeladója mutatja-e a mozgást.

Előzmény: Titanium101 (28746)
Titanium101 Creative Commons License 2025.04.11 0 0 28746

Megvan az 5V.

Előzmény: Törölt nick (28741)
cam aro Creative Commons License 2025.04.11 0 0 28745


nem volt jo a szo hasznalat.  
igazabol a pozicio szenzor lett volna a megfelelo. 
az lefedi a funkciot, de nem a szenzor tipusat. 

(indukcios  fojto poz. szenzor ? ) 

Előzmény: BMWKRAFT (28744)
BMWKRAFT Creative Commons License 2025.04.11 0 0 28744

Meg olyan is lehet, hogy nem potmeteres, hanem indukcios vagy Hall-os.

Valamit csak ki kellene merni, hogy legyen kiindulo pont.

Előzmény: cam aro (28743)
cam aro Creative Commons License 2025.04.10 0 0 28743

a két potméter itt ellentétesen mozog,""

 

adott rendszert nem tudom,
de van hogy a ket poti palya nem x 2.. hanem inverz .

=============

Előzmény: Törölt nick (28741)
lacipécs Creative Commons License 2025.04.10 0 0 28742

Fojtószelep poz értékek változnak,ha te kézzel mozdítod ráadott gyújtásnál?

Előzmény: Titanium101 (28738)
Törölt nick Creative Commons License 2025.04.10 0 0 28741

Fojtók PID kotrollerének a végfokában általában jó védelem van, némi zárlattól nem pukkan ki rögtön, ettől még tönkre tud menni, mint a világon minden és bármi.

 

Nekem inkább az a furcsa, a két potméter itt ellentétesen mozog, hogy az egyszeres hibát (egyik poti kopott) kiszűrjék.

 

Ehhez képest az a nagyon közeli feszültség (kb 0.x V ... 1.x V) sehogyan sem stimmel.

 

Ellenőrizd megvan-e az 5V.

 

Ha nincs, mielőtt vezérlő csere, és egyebek, legyél teljesen biztos benne, a vezérlőnek az összes testje, tápja rendben van-e.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Titanium101 (28738)
Paco155 Creative Commons License 2025.04.10 0 0 28740

Mindegyik mérésen ugyanazok a mezők vannak. 

Előzmény: BMWKRAFT (28739)
BMWKRAFT Creative Commons License 2025.04.10 0 0 28739

Az elsö meresnel pillangoszelep helyzet van

A masodiknal fojtoszelep allas is.

Mi a kettö között a kulönbseg?

 

Egyik sem reagal, de nem ecu-val kezdenem.

En egy kivezerles mar adna egy kiindulast.

Előzmény: Titanium101 (28730)
Titanium101 Creative Commons License 2025.04.10 0 0 28738

***Akarom mondani van egy kb 2000-es üresjárat gondolom vészüzem miatt, de semmi ráhatása nincs a gázpedál lenyomásának. Am a már említett hibakód azonnal, gyujtáson is megvan és nem törölhető. Ezért gondolok fojt. egységre vagy ecura. Nem tudom mi a tapasztalatotok, egy szar bekső zárlatos fojtószelephaz kinyírhatta az ecu fojtószelepet megvezérő részét?

Előzmény: Titanium101 (28737)
Titanium101 Creative Commons License 2025.04.10 0 0 28737

Kicsit fáradt voltam amikor fogalmaztam. Szóval egyáltalán nem mozdul meg a fojtószelep gázpedál lenyomásakor, se gyújtáson, se járó motornál se semmikor, egyik fojtószelepházzal sem.

Ma folytatom és mérek tovább...

Előzmény: cam aro (28733)
cam aro Creative Commons License 2025.04.09 0 0 28736

asszem itt kell abba hagynom. 
ez mar nem szemuveg hiba. 
 

Előzmény: Paco155 (28734)
cam aro Creative Commons License 2025.04.09 0 0 28735

az egyik poti feszültsége nagyon gyanus.""

mondtal is valamit, meg nem is.. 

(pl, melyik a gyanus ? .. es miert ?) 

ugyanitt ha a potik nem kapjak meg az 5V tapot. ..akkor nincs pozicio feszko se. 
vagy van, ha az ecm behelyettesit. 
de ezt meg csati oldalon merni lehet. 

Előzmény: Törölt nick (28731)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!