A közelmúltban újították fel nálunk (Dkeszi) a vasút felett átvezető hidat. Szó volt arról is, hogy pl. közvetlenül utána (Fót felé haladva) a kereszteződést körforgalommá alakítják. Végül is mindegy, a lényeg az, hogy akkor olvasgattam az utakról és egy közeli település PH képviselő testületi előterjesztésére is ráakadtam. Onnan szármatik ez:
Az egyes úttípusok fontosabb adatai:Települési elsőrendű főút (Országos 4 és 5 számjegyű összekötő utak):
ˇ Engedélyezett sebesség: 50 km/h
ˇ Sávszélesség kiemelt szegély nélkül: min. 3,00 m
ˇ Sávszélesség kiemelt szegély mellett: min. 3,50 m
ˇ Padka: 1,50 m
ˇ Járda: útpályától elválasztott
ˇ Kerékpárút: útpályától elválasztott
ˇ Szabályozási szélesség: 24 - 30 m
ˇ Tömegközlekedés: távolsági, helyközi, helyi
ˇ Buszmegálló elhelyezés: öbölben
ˇ Gyalogos keresztezés: kijelölt gyalogátkelőhelyen, jelzőtáblával, jelzőlámpával védetten
ˇ Elsőbbségi viszonyok: STOP táblával, illetve Elsőbbség adás kötelező táblával védett
ˇ Sebesség szabályozás: nem lehetséges
ˇ Teherforgalmi korlátozás: nincs
ˇ Parkolás: forgalmi savban tiltott
Települési másodrendű főút:
ˇ Engedélyezett sebesség: 50 km/h
ˇ Sávszélesség kiemelt szegély nélkül: min. 3,00 m
ˇ Sávszélesség kiemelt szegély mellett: min. 3,50 m
ˇ Padka: 1,50 m
ˇ Járda: útpályától elválasztott
ˇ Kerékpárút: útpályától elválasztott
ˇ Szabályozási szélesség: 16 - 24 m
ˇ Tömegközlekedés: helyközi, helyi
ˇ Buszmegálló elhelyezés: öbölben
ˇ Gyalogos keresztezés: kijelölt gyalogátkelőhelyen, jelzőtáblával védetten
ˇ Elsőbbségi viszonyok: Elsőbbség adás kötelező táblával védett
ˇ Sebesség szabályozás: kiemelt intézmények környezetében, épített elemek nélkül, táblával, sebességjelző berendezéssel lehetséges, max. 40 km/h-ra
ˇ Teherforgalmi korlátozás: nincs
ˇ Parkolás: forgalmi savban tiltott
Települési gyűjtőút:
ˇ Engedélyezett sebesség: 50 km/h
ˇ Sávszélesség kiemelt szegély nélkül: min. 3,00 m
ˇ Járda: útpályától elválasztott
ˇ Kerékpárút: útpályán is kijelölhető
ˇ Szabályozási szélesség: min. 16 m
ˇ Tömegközlekedés: helyi
ˇ Buszmegálló elhelyezés: forgalmi savban
ˇ Gyalogos keresztezés: nem kijelölt módón
ˇ Elsőbbségi viszonyok: nem védett, jobb kéz szabály
ˇ Sebesség szabályozás: kiemelt intézmények környezetében, környezet érzékeny területeken épített elemekkel is lehetséges, max. 30 km/h-ra csökkenthető
ˇ Teherforgalmi korlátozás: 7,5 t össztömeg korlátozás
ˇ Parkolás: forgalmi savban tiltott
Települési lakóutca:
ˇ Engedélyezett sebesség: 30 km/h, (TEMPO 30 övezetek)
ˇ Sávszélesség kiemelt szegély nélkül: 2,00 2,75 m
ˇ Járda: útpályán engedélyezett
ˇ Kerékpárút: útpályán engedélyezett
ˇ Szabályozási szélesség: min. 14 m
ˇ Tömegközlekedés: nincs
ˇ Gyalogos keresztezés: nem kijelölt módon
ˇ Elsőbbségi viszonyok: nem védett, jobb kéz szabály
ˇ Sebesség szabályozás: kiemelt intézmények környezetében, környezet érzékeny helyeken épített elemekkel is lehetséges, max. 30 km/h-ra csökkenthető
ˇ Teherforgalmi korlátozás: 3,5 t össztömeg korlátozás
ˇ Parkolás: forgalmi savban tiltott
Mit értesz nem magas peron alatt? Sk+0-t, Sk+10-et?
Kicsit nagyobb, fővonali állomás lenne, Siemens-Halske + fényjelzős biztberrel. A peron kb. 4 cm széles lesz. Ha 3 helyett 2 millisre csinálom, az már segíthet köztes megoldásként?
Én egy mellékutcában lakom, éppen tegnap mértem meg, itt az út pontosan 4 m széles. Ezen két autó cipőkanállal elfér egymás mellett. A főutat nem mértem, de szerintem ha 2,5-3,5 m sávszélességgel számolsz azzal túl messze nem leszel a valóságtól.
Sajnos kénytelen vagyok bevinni a peront az ívbe, az egész állomás részben ívben fekszik (a pár napja berakott képeken látszik is). Ez a kompromisszum az ára annak, hogy négykocsis személyvonatot, meg kellően hosszú tehervonatot tudjak közlekedtetni. Majd megpróbálok csalni egy picit (elhúzom 1-2 millivel a peron szélét az ívben).
Jelenlegi állás az asztalon. A nyíltvonal ágyazata majdnem készen van és már beértem az állomásra is egy kicsit. Aztán elfogyott a kavics, így az ágyazat készítés szünetel:-( Helyette ekészült a közúti híd váza.
Nem, mert az űrszelvány maradt. De az ívekbe tett peront én kerülném, a modern személykocsik nem valami jól festenek 353-as íveben, rálóghatnak a peronra, pl. a halberstadti, hogy csak a hazai vonatkozász említsem.
Egy kérdés peronépítéssel kapcsolatban: milyen távol kell lennie a peronszegélynek a vágánytengelytől egyenesben és 353-as ívben? A sinkoronánál 3 mm-rel magasabb peront szeretnék, ez felel meg az Sk+35-ösnek.
Egy vasútmodellező könyvből (talán épp a Trost-féle könyvből) fénymásolt anyag szerint TT-s nagyságban a peron szélének a vágánytengelytől 15 mm-re, a talpfarácstól 3 mm-re kell lennie. A BTTB-s vágány 22 mm széles, így eleve 4 mm kellene a 15-höz. Az eltelt 25-30 évben módosult az előírás?
Valahol van nekem is egy képem egy másfajta megoldásra... Majd megkeresem.
Más, de kapcsolódó: Nézem a hirdetést a friss Indóházban: B.füreden kiállítás, TT modul is felsorolva. De csak a napi nyitvatartás van megadva, a dátum nincs.... :-/
Na mit gondolsz? A sínanyag átlagéletkora úgy 30 év körül mozog. Ennek megfelelően minden második( néhol minden első) sínmező meg van táplálva. A váltók szintén külön betáppal rendelkeznek.
El ne felejtsd a PCM technikát a sínfejeknél!:-)))
Vagyis festés, ágyazatozás után
PuCold Magad:-)))
Milyen sínből van amúgy?
Lyó lesz amúgy, csak így tovább!
Nekem, meg a fiúknak volt a minap egy kis "melldagadásunk", mert egy nálunk járt topictárs csak másodikra, említés után szúrta ki, hogy "jé, ezek még U sínek":-)))
Folyik a terepasztal projekt, jelenleg itt tartok: Sínek lefektetve, menetpróba megvolt, megkezdtem az ágyazat készítését. Először az alagútban, hogy ha elmenne a kedvem a kövezéstől, legyen munkaterületem terepépítéshez is.
Szeretnék én is a modul dologhoz hozzászólni. Már létezik egy elég szép TT-s modul terepasztal, cirka 20 méter.A hatvani barátainké, akik most sajnos a kiállításon nem voltak itt..küldök is majd nekik egy emailt, hogy mért nem jöttek. Talán megérdeklődhetnénk, hogy milyen szabvány szerint csinálták, és aszerint lehetne modulokat készíteni, annak akinek kedve van, akár hozzájuk csatlakoztathatóan készítenénk el a saját modulunkat. Én szívesen el vállalnék 1-2 modul készítését a fiammal. De ezt majd a találkozón megbeszéljük, hogy van-e egyáltalán kedvünk belevágni.
A fehér szőnyeg nem más mint szivacs csík. A festék meg Maesto akryl spray volt. Most már azért lassan jó lesz. Csak az a különös hogy eddig ilyet nem tapasztaltam, pedig elég sokat elfogyasztok ezekből a flakonos festékekől. A barna 1 óra múlva már száraz volt, igaz az más gyártmány.
A kompresszor még nincsen nálam, talán a jövő héten. Most még kellene csinálnom ide a Múzeumba egy olyan erdőszéle készletet mint a múltkori volt, meg aztán itt van ez az asztal is. Mindenre sajnos nincs idő.
Nem, nem, nem. Maradok a fáknál, a kocka el van vetve. A kitérők fa aljasak lesznek. Főleg mert a szürke festék nem igen akar megszáradni. Remélem az oldószere nem eszi meg a műanyagot. Ja a gyereknek készül, mandula műtét utáni sokk kezelésére, úgy kell nézegetni.
Hmmm... Mondasz valamit. Ha csak abból indulok ki, hogy Piri Tamás honlapjának "pályaszámok" táblájában a 841 5 030-tól kezdődnek a Hkks régi pályaszámok, akkor pláne.
Ellenben mint mondottam, engem kép alapján lehet meggyőzni... :-)))