Keresés

Részletes keresés

john07_doki Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18890

A közelmúltban újították fel nálunk (Dkeszi) a vasút felett átvezető hidat. Szó volt arról is, hogy pl. közvetlenül utána (Fót felé haladva) a kereszteződést körforgalommá alakítják. Végül is mindegy, a lényeg az, hogy akkor olvasgattam az utakról és egy közeli település PH képviselő testületi előterjesztésére is ráakadtam. Onnan szármatik ez:

 

Az egyes úttípusok fontosabb adatai:

Települési elsőrendű főút (Országos 4 és 5 számjegyű összekötő utak):

ˇ Engedélyezett sebesség: 50 km/h

ˇ Sávszélesség kiemelt szegély nélkül: min. 3,00 m

ˇ Sávszélesség kiemelt szegély mellett: min. 3,50 m

ˇ Padka: 1,50 m

ˇ Járda: útpályától elválasztott

ˇ Kerékpárút: útpályától elválasztott

ˇ Szabályozási szélesség: 24 - 30 m

ˇ Tömegközlekedés: távolsági, helyközi, helyi

ˇ Buszmegálló elhelyezés: öbölben

ˇ Gyalogos keresztezés: kijelölt gyalogátkelőhelyen, jelzőtáblával, jelzőlámpával védetten

ˇ Elsőbbségi viszonyok: „STOP” táblával, illetve „Elsőbbség adás kötelező” táblával védett

ˇ Sebesség szabályozás: nem lehetséges

ˇ Teherforgalmi korlátozás: nincs

ˇ Parkolás: forgalmi savban tiltott

Települési másodrendű főút:

ˇ Engedélyezett sebesség: 50 km/h

ˇ Sávszélesség kiemelt szegély nélkül: min. 3,00 m

ˇ Sávszélesség kiemelt szegély mellett: min. 3,50 m

ˇ Padka: 1,50 m

ˇ Járda: útpályától elválasztott

ˇ Kerékpárút: útpályától elválasztott

ˇ Szabályozási szélesség: 16 - 24 m

ˇ Tömegközlekedés: helyközi, helyi

ˇ Buszmegálló elhelyezés: öbölben

ˇ Gyalogos keresztezés: kijelölt gyalogátkelőhelyen, jelzőtáblával védetten

ˇ Elsőbbségi viszonyok: „Elsőbbség adás kötelező” táblával védett

ˇ Sebesség szabályozás: kiemelt intézmények környezetében, épített elemek nélkül, táblával, sebességjelző berendezéssel lehetséges, max. 40 km/h-ra

ˇ Teherforgalmi korlátozás: nincs

ˇ Parkolás: forgalmi savban tiltott

Települési gyűjtőút:

ˇ Engedélyezett sebesség: 50 km/h

ˇ Sávszélesség kiemelt szegély nélkül: min. 3,00 m

ˇ Járda: útpályától elválasztott

ˇ Kerékpárút: útpályán is kijelölhető

ˇ Szabályozási szélesség: min. 16 m

ˇ Tömegközlekedés: helyi

ˇ Buszmegálló elhelyezés: forgalmi savban

ˇ Gyalogos keresztezés: nem kijelölt módón

ˇ Elsőbbségi viszonyok: nem védett, „jobb kéz” szabály

ˇ Sebesség szabályozás: kiemelt intézmények környezetében, környezet érzékeny területeken épített elemekkel is lehetséges, max. 30 km/h-ra csökkenthető

ˇ Teherforgalmi korlátozás: 7,5 t össztömeg korlátozás

ˇ Parkolás: forgalmi savban tiltott

Települési lakóutca:

ˇ Engedélyezett sebesség: 30 km/h, (TEMPO 30 övezetek)

ˇ Sávszélesség kiemelt szegély nélkül: 2,00 – 2,75 m

ˇ Járda: útpályán engedélyezett

ˇ Kerékpárút: útpályán engedélyezett

ˇ Szabályozási szélesség: min. 14 m

ˇ Tömegközlekedés: nincs

ˇ Gyalogos keresztezés: nem kijelölt módon

ˇ Elsőbbségi viszonyok: nem védett, „jobb kéz” szabály

ˇ Sebesség szabályozás: kiemelt intézmények környezetében, környezet érzékeny helyeken épített elemekkel is lehetséges, max. 30 km/h-ra csökkenthető

ˇ Teherforgalmi korlátozás: 3,5 t össztömeg korlátozás

ˇ Parkolás: forgalmi savban tiltott

 

Előzmény: C50 4509 (18884)
ptr_tt Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18889
Szia Etwg!

Mit értesz nem magas peron alatt? Sk+0-t, Sk+10-et?

Kicsit nagyobb, fővonali állomás lenne, Siemens-Halske + fényjelzős biztberrel. A peron kb. 4 cm széles lesz. Ha 3 helyett 2 millisre csinálom, az már segíthet köztes megoldásként?

Köszi!
Előzmény: etwg (18886)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18888
Én egy mellékutcában lakom, éppen tegnap mértem meg, itt az út pontosan 4 m széles. Ezen két autó cipőkanállal elfér egymás mellett. A főutat nem mértem, de szerintem ha 2,5-3,5 m sávszélességgel számolsz azzal túl messze nem leszel a valóságtól.
Előzmény: C50 4509 (18887)
C50 4509 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18887

Ezért érdekel:

 

Előzmény: C50 4509 (18884)
etwg Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18886

Ha nem csinálsz magas peront, akkor sokkal jobb (és könnyebb lesz) az állomás.

 

Előzmény: ptr_tt (18885)
ptr_tt Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18885
Sajnos kénytelen vagyok bevinni a peront az ívbe, az egész állomás részben ívben fekszik (a pár napja berakott képeken látszik is). Ez a kompromisszum az ára annak, hogy négykocsis személyvonatot, meg kellően hosszú tehervonatot tudjak közlekedtetni. Majd megpróbálok csalni egy picit (elhúzom 1-2 millivel a peron szélét az ívben).

Kösz a tájékoztatást szabvány-ügyben!
Előzmény: Törölt nick (18882)
C50 4509 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18884

Segítsetek legyetek szívesek.

Milyen széles "hivatalosan" (szokásosan) egy közúti sáv ontopic méretben?

Előre is köszi.

BaTTka 1 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18883
Jelenlegi állás az asztalon. A nyíltvonal ágyazata majdnem készen van és már beértem az állomásra is egy kicsit. Aztán elfogyott a kavics, így az ágyazat készítés szünetel:-( Helyette ekészült a közúti híd váza.
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18882
Nem, mert az űrszelvány maradt. De az ívekbe tett peront én kerülném, a modern személykocsik nem valami jól festenek 353-as íveben, rálóghatnak a peronra, pl. a halberstadti, hogy csak a hazai vonatkozász említsem.
Előzmény: ptr_tt (18881)
ptr_tt Creative Commons License 2009.08.06 0 0 18881

Egy kérdés peronépítéssel kapcsolatban: milyen távol kell lennie a peronszegélynek a vágánytengelytől egyenesben és 353-as ívben? A sinkoronánál 3 mm-rel magasabb peront szeretnék, ez felel meg az Sk+35-ösnek.

 

Egy vasútmodellező könyvből (talán épp a Trost-féle könyvből) fénymásolt anyag szerint TT-s nagyságban a peron szélének a vágánytengelytől 15 mm-re, a talpfarácstól 3 mm-re kell lennie. A BTTB-s vágány 22 mm széles, így eleve 4 mm kellene a 15-höz. Az eltelt 25-30 évben módosult az előírás?

 

Előre is köszi!

 

 

 

róbertke Creative Commons License 2009.08.06 0 0 18880
Párom már készül Füredre, tavaly jól érezte ott magát (mármint lent a Jacht kikötőben...) :-)))))
Előzmény: vasutTOM (18879)
vasutTOM Creative Commons License 2009.08.06 0 0 18879
Előzmény: Gashpy (18877)
H0ri Creative Commons License 2009.08.06 0 0 18878
 Letenyeiék honlapján mimden információ.
Előzmény: Gashpy (18877)
Gashpy Creative Commons License 2009.08.06 0 0 18877
Ez tetszik! Ötletes!

Valahol van nekem is egy képem egy másfajta megoldásra... Majd megkeresem.

Más, de kapcsolódó:
Nézem a hirdetést a friss Indóházban: B.füreden kiállítás, TT modul is felsorolva. De csak a napi nyitvatartás van megadva, a dátum nincs.... :-/
Előzmény: térköz (18870)
térköz Creative Commons License 2009.08.06 0 0 18876
Nini! egy kedves ismerős!
Tanúsítom a családnak, hogy jó helyen járt:-)))

üdvgyuri
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 18875
Na mit gondolsz? A sínanyag átlagéletkora úgy 30 év körül mozog. Ennek megfelelően minden második( néhol minden első) sínmező meg van táplálva. A váltók szintén külön betáppal rendelkeznek.
Előzmény: Törölt nick (18874)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 18874

El ne felejtsd a PCM technikát a sínfejeknél!:-)))

Vagyis festés, ágyazatozás után

PuCold Magad:-)))

Milyen sínből van amúgy?

 

Lyó lesz amúgy, csak így tovább!

 

Nekem, meg a fiúknak volt a minap egy kis "melldagadásunk", mert egy nálunk járt topictárs csak másodikra, említés után szúrta ki, hogy "jé, ezek még U sínek":-)))

Előzmény: BaTTka 1 (18873)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 18873
A képek meg lemaradtak:
Előzmény: BaTTka 1 (18872)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 18872

Folyik a terepasztal projekt, jelenleg itt tartok: Sínek lefektetve, menetpróba megvolt, megkezdtem az ágyazat készítését. Először az alagútban, hogy ha elmenne a kedvem a kövezéstől, legyen munkaterületem terepépítéshez is.

 

BaTTka 1 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 18871
Én a magam részéről vállalnám a fa szállító szerepét:-)))
Előzmény: teaház (18867)
térköz Creative Commons License 2009.08.06 0 0 18870
Egy elképzelés a lehetséges lábkialakítások közül.
Szlovák FREMO asztalról koppintva.

üdvgyuri
kozma555 Creative Commons License 2009.08.05 0 0 18869
Ha már modulos terepasztalnál tartunk....

Nekem még mindig van egy eladó,16m kb.
Óccsóért mérem! :)))

Érdeklődni szabad!Képet mailben tudok küldeni.
ptr_tt Creative Commons License 2009.08.05 0 0 18868

Sziasztok!

 

Pár napja ígértem képeket a készülő asztalom ágyazatáról. Nos itt vannak (feltéve ha az Index is kooperál).

 

1-3 kép. Styrostone ágyas kitérő megreszelt sinszállal,

4. a váltókörzet és az állomás vágányok,

5-8. Noch ágyazatba fektetett cseh flexik,

9. nagytotál az asztalról. Az angolváltó nem a semmiben fog végződni! :-)

teaház Creative Commons License 2009.08.05 0 0 18867
Kedves BaráTTaim!

Szeretnék én is a modul dologhoz hozzászólni.
Már létezik egy elég szép TT-s modul terepasztal, cirka 20 méter.A hatvani barátainké, akik most sajnos a kiállításon nem voltak itt..küldök is majd nekik egy emailt, hogy mért nem jöttek.
Talán megérdeklődhetnénk, hogy milyen szabvány szerint csinálták, és aszerint lehetne modulokat készíteni, annak akinek kedve van, akár hozzájuk csatlakoztathatóan készítenénk el a saját modulunkat.
Én szívesen el vállalnék 1-2 modul készítését a fiammal.
De ezt majd a találkozón megbeszéljük, hogy van-e egyáltalán kedvünk belevágni.

Baráti Üdvözlettel,
Zsolt
Gashpy Creative Commons License 2009.08.05 0 0 18866
No, itt van a részletes modulos oldal... Sok minden más egyéb hasznossal.
Németesek előnyben... :-)

http://ttmodule.reichsbahnamt.de/index.php?id=31
Előzmény: Gashpy (18857)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.08.05 0 0 18865

A fehér szőnyeg nem más mint szivacs csík. A festék meg Maesto akryl spray volt. Most már azért lassan jó lesz. Csak az a különös hogy eddig ilyet nem tapasztaltam, pedig elég sokat elfogyasztok ezekből a flakonos festékekől. A barna 1 óra múlva már száraz volt, igaz az más gyártmány.

A kompresszor még nincsen nálam, talán a jövő héten. Most még kellene csinálnom ide a Múzeumba egy olyan erdőszéle készletet mint a múltkori volt, meg aztán itt van ez az asztal is. Mindenre sajnos nincs idő.

Előzmény: john07_doki (18864)
john07_doki Creative Commons License 2009.08.05 0 0 18864

>a kocka el van vetve.

Akkor abból lesz a kockafa ha kikel? Mint Párizsban a Notre-Dame mögötti parkban. :-))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A vágányzat alá mit tettél, pontosan mi az fehér "szőnyeg"?

És milyen festékkel festettél, amely nem akar megszáradni?

Jut eszembe; kompresszor?

Előzmény: BaTTka 1 (18863)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.08.05 0 0 18863
Nem, nem, nem. Maradok a fáknál, a kocka el van vetve. A kitérők fa aljasak lesznek. Főleg mert a szürke festék nem igen akar megszáradni. Remélem az oldószere nem eszi meg a műanyagot. Ja a gyereknek készül, mandula műtét utáni sokk kezelésére, úgy kell nézegetni. 
Előzmény: john07_doki (18856)
john07_doki Creative Commons License 2009.08.05 0 0 18862

Hmmm... Mondasz valamit. Ha csak abból indulok ki, hogy Piri Tamás honlapjának "pályaszámok" táblájában a 841 5 030-tól kezdődnek a Hkks régi pályaszámok, akkor pláne.

Ellenben mint mondottam, engem kép alapján lehet meggyőzni... :-)))

Előzmény: róbertke (18861)
róbertke Creative Commons License 2009.08.05 0 0 18861
A fotón szereplő kocsi 42 55 217 Hkks, mely az elöző írásban szereplő kocsik egyikéből lett "átalakítva".
Előzmény: john07_doki (18859)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!