Hát a felicia után nem lenne semmi, az biztos. Feltéve, ha tényleg egy jó példányt fogsz ki.
Attól, hogy francia, ne ijedj meg! Minden autó úgy szolgál, ahogy figyelnek rá. Bár belső összeszerelésre nem egy golf (habár nem is olyan unalmas), de kényelemben az elsők között van a maga kategóriájában. Többet érnek, mint amennyiért árulják. Alapban több extrával rendelkezik, mint egy hasonló kategóriájú túlárazott német "csoda".
Megjelenésükkor jó helyen végeztek a megbízhatósági teszteken, főleg ezzel az 1,6/16V motorral.
Ellenőrizdd a hátsó futóművet, hogy a kerekek nem dőlnek-e nagyon befelé és hogy berugóztatásra nem nyikorog, ropog-e. Ez Xsaránál bizonyos km. után előjövő típushiba. Ha problémás, akkor 60-70 körüli javítási költséggel számolj.
Ellenőrizz le minden elektromos alkatrészt, hogy működik-e! Különösen a kormánykapcsolókat (világítás, fed. komputer váltógomja). Évjáratból kiindulva ez már COM2000 kapcsolómodulos, itt szoktak érintkezési problémák lenni.
Pozitív dolog lenne, ha a szervízkönyve vezetve lenne, megtudni, hogy volt-e már a kötelező vezérlés cserélve (vez.szíj, vízpumpa, fesz. görgők).
Figyel meg a kormányt és a pedálokat. Ha nagyon kopottak, sima a felületük, akkor biztos nem 100e km-hez közeli a futásteljesítménye.
Mindenképp csináltass a vásárlás elött egy állapotfelmérést. Lehetőleg ne az eladó haverjánál.
Ha minden klappol, akkor kb. 700e forint körül lehet belőni az árát, de 800 felett már nem igen mennek ezek a példányok.
Segítsetek légyszi... Ajánlottak megvételre egy 2003-as, 1,6-os példányt. Egyelőre még nem néztem meg személyesen, de többé-kevésbé leinformálható előéletű, egészen jó áron, 100ezerhez közelebb kilométerrel, mint 200hoz. Érdemes megvenni? Mire számítsak? Mit nézzek meg? Mennyit adjak érte? (kp zár, auto klíma, ködlámpa, ABS, ISOFIX amit egyelőre tudok hogy van benne, a többit csak ha megnéztem személyesen) Nem igazán terveztem a vásárlást, de tekintettel arra, hogy nem egy teljesen bizonytalan akárhonnan vásárolt használható, így eléggé elgondolkoztam rajta. Soha sem volt Citroenem, egyáltalán francia autóm se és egy kicsit van bennem félsz, egyébként most egy Felicia-ból ülnék át. Ha most a vásárlás mellett döntök, akkor 3-4 évig biztos nem cserélném és 15-20000 km menne bele évente.
sziasztok.egy kis segitsėg kellene uj tulaja vagyok egy 1.9td nek termosztàtot kellene cserélnem de nem talàlom.merre lehet?meg lehet hogy elöbb utobb egy hàtsó hid felujitàsra is szügség lenne.elfogatható àron ebben is tudnàtok segiteni?köszönöm elöre is
Xsara II. COM 2000-es kapcsolónál az irányjelző kar használatakor kikapcsol a világítás. Mozgatásra visszakapcsol. Viszont alkonyat után már nincs gond, világít folyamatosan. Igaz a visszajelző villog, de az nem elviselhetetlen.
Tudja valaki, hol található az a szenzor ami érzékeli az alkonyatot? Ha azt letakarom, elméletileg folyamatosan világítani kellene a fényszórónak. Lehetséges ez?
Átestem ezen is már.Nem szakadtam meg a röhögéstől amikor szétszedtem a kormányt.Szanaszét repült minden.Amolyan négykezes mutatvány,de a fed.comp. kapcsolót kiforrasztottam egy mikronyomógombra.
A fényszóró most lesz altuális,mert a karon lévő kapcsolóra ha van még nyák a kopott részen,rá lehet forrasztani,de nekem eddig tartott(2 év)
Múlt héten estem bele ebbe a hibába én is.Két vezeték van,egyik a gerjesztés,másik a "diagnosztikai" vezeték.A diag.vezetéjka motorvezérlőbe megy,ha megszakad,működik minden csak hibát generál.
Egyszerű megoldani a problémát, csak kell hozzá akna vagy emelő. A motor alján a klímakompresszor környékén van egy kábelcsatorna-szerűség. Ebben fut többek között az a két vékony vezeték ami a generátorból indul. Na ezek közűl szakadt meg egy(vagy mindkettő). A kábelcsatorna kidörzsölte a vezeték vékony szigetelését, az meg szépen elrohadt. Bele kell toldani egy darabot. Húzzál rá egy jó hosszú zsugorcsövet a szálakra(külön-külön), mert az megvédi a toldást a beázástól meg az újbóli kidörzsölődéstől.
A suttyó márkaszervizeseknek meg ne áruld el a megoldást!
Egy idő után állandósulni fog a hiba(ha teljesen elrohad a vezeték a sérülésnél). Akár 15cm is ki tud rohadni belőle. Képet nem tudok prezentálni, de azt hiszem elég jól leírtam a tudnivalókat. De ismételjünk. A generátoron van egy kicsi csatlakozó(felűlről jól látható). Ebből indul két vezeték ami valószínűleg az agyba megy. Ezek a vezetékek vékonyabbak mint általában a többi, mert terhelés nincs rajtuk csak jelet adnak. A kábelcsatornához csak alúlról lehet hozzáférni. Jól meg kell nézni, mert a vékony vezetékek jól "elbújnak" a vastagabbak között.
"Amúgy a márkaszervizben is csak pislogtak, hogy van töltésem, de mégsincs."
Pont ezért ne áruld el a suttyó márkaszervizeseknek a megoldást.
Ha nem tudsz aknára állni akkor keress egy kis szervízt ahol téged is beengednek a kocsi alá és csináljátok meg együtt.
Nekem ma kezdte el ugyanezt csinálni (ráadásul szintén 2002-es autó), ezért kerestem rá a problémára. Alapjáraton is 14,27 a feszültség, viszont a Battery Charge Fault mindig jön.
Helló nekem is ugyan ez a problémám ,2001-s xsarám vann.Egyenlöre ugy járok vele hogy a kocsiban a biztositék sorból kiveszem a jobboldalból felülrül a 4-ik biztit,de ugy hogy kulcs be ,elfordit de nem indit aztán bizti ki és indit.Igy legaláb nem tiltja le a fütés ventillátort.De ezse végleges megoldás mert valamikor még igy is elöjönn a hiba.