Keresés

Részletes keresés

etwg Creative Commons License 2009.08.08 0 0 18921
Tudod mit jelent a Finanzamt?  Ha nem keress rá a forditoban...:-)
Előzmény: tatombak (18920)
tatombak Creative Commons License 2009.08.08 0 0 18920
Mármint milyen "haszna" ? :)
Előzmény: etwg (18919)
etwg Creative Commons License 2009.08.08 0 0 18919
Pedig ennek van rendszerint a legnagyobb haszna.....:-)
Előzmény: tatombak (18918)
tatombak Creative Commons License 2009.08.08 0 0 18918

Köszönöm !

 

Nem kimondottan ezt láttam ,de ez is megteszi.......

 

Köszi még egyszer !

 

Üdv : István

Előzmény: etwg (18917)
etwg Creative Commons License 2009.08.08 0 0 18917

Brennender Finanzamt

 

Igy hivják

Előzmény: tatombak (18916)
tatombak Creative Commons License 2009.08.08 0 0 18916

Sziasztok !

 

Egy kis segítség kellene !

Láttam valahol egy videót - asszem Faller Car System - ,ahol mutattak egy égő házat ,oda vonultak ki a tűzoltók.

 

Ezt keresném ,de közel 2 órája - bejártam a netet - nem találom :(

 

Előre is köszi mindenkinek !

 

Üdv : István

G-cart Creative Commons License 2009.08.08 0 0 18915
Sziasztok!
Köszönöm a tanácsokat fa ügyben. Egyenlőre még nincsenek rögzítve, csak a látványterv miatt raktam oda őket. Van még jópár fenyőfa is és az állomásépület mellé is szeretnék majd egy látványos lombos fát rakni.
A talpat úgy terveztem, hogy meghagyom, de szóróanyaggal álcázom.
Üdv: G'
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 18914
vagy szórd körbe valami fűvel vagy terepszóróanyaggal hogy csak kevés látszódjon belőle.
Előzmény: Törölt nick (18912)
ZOLII Creative Commons License 2009.08.08 0 0 18913

Köszi a választ.

Dekóder kerül bele ha minden igaz.

Előzmény: jakoa (18908)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 18912
Szereld le a fákról a talpat, mert így nagyon butuskák.
Előzmény: G-cart (18906)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 18911
Csak koszos az áramszedése. Mármint a NoHAB-odnak. Az egyik forgóvázat tedd a sínre, a másik alá pedig tegyél háztartási papírtörlőt, amit kicsit foltbenzinnel (festékboltokban van olyan, amelyik aromás szénhidrogéneket nem tartalmaz) beáztatsz, és adj kb 10V-ot a gépnek. Csere, másik fogóvázon is megcsinálni. Ezután, ha kirordítod koppanásig a forgóvázakat, akkor szedd lesz a szöszgömböcöket az amszedő rézlemezek végéről, ahol akerékhez érnek.
Előzmény: BaTTka 1 (18901)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 18910

Ez szvsz csak a legelső Tillig Szergejeket érintheti, mert én még nam találkoztam ilyennel ezen a modellen tipuson.

Pár korai Tillig, és kései, csőd előtti Zeuke nem mentes ilyentől, így a következő modellekkel kell vigyázni:

BR01 gőzös,

Eilzugwagen-ek.

 

Előzmény: Törölt nick (18904)
jakoa Creative Commons License 2009.08.08 0 0 18909

Engem mindenképpen érdekel.

Az hadd kérdezzem meg, hogy miért vörös és miért nem sárgarézből készült? A könnyebb megmunkálás miatt? A sárgának szerintem sokkal jobb a merevsége, legalábbis a félkeménynek.

Előzmény: Gábor 70 (18905)
jakoa Creative Commons License 2009.08.08 0 0 18908

Szétszedés alatt mit értesz?

A kasztni úgy jön le, hogy előrefelé kihúzod az ütközőket. Lehet, hogy erősen feszül, de ki kell jönnie. Ezután a kasztni felfelé simán leemelhető.

A további szétszedés már macerább.

Előzmény: ZOLII (18900)
nomova Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18907
Sziasztok!

Nemsokára eladó lesz egy TILLIG M62 260 psz-ú. vadonatúj Szergej.
Kisebb átalakítások lesznek elvégezve rajta.
A német kapaszkodó cseréje "díszlécre", a hangtompitó festése ezüst színűre, kürtők lefestése, lépcsők felrakása alváz és forgózsámoly festése.

Ha valakit érdekel a gép a nomova@upcmail.hu vagy a nomovamodell@gmail.com címen lehet jelentkezni.
A modell eladási ára: 43.000,- , BTTB tagoknak: 40.000,-.

Ha elkészült a gép rakok fel képeket.

NoMoVa-modell
G-cart Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18906
Sziasztok!
Bár mostanában nem kérdezősködtem itt a topicon, azért építgetem az asztalomat. Ezek a képek kb. 1 hónapja készültek, azóta a középső résznél sokat haladtam. Lassan-lassan meglesz a teljes beépítés, aztán jöhetnek az apróságok, mint a táblák, útjelzések, növényzet finomítgatása, stb. Építő jellegű kritikákat szívesen fogadok továbbra is. (a keret merevítést ne mondjátok, azért már megkaptam a magamét - az alul lévő lécek ellenére is :-))



Üdv: G'
Gábor 70 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18905
Sziasztok!


Nem igazán tudom érdekel e ilyen információ itt valakit, de mivel a mi méretünk gondoltam megosztom veletek.
Készül a hetedik 242-es hajtás is. Az első képen a nyers alváz 1mm vörösrézből, a másodikon már majdnem kész a hajtómű. Érkeztek a B.T.T.B találkozókról vissza jelzések amik azóta orvosolva lettek. Szolgálati tömeg 22 gramm.
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18904
Köszi :-))) a szergej-összehasonlító cikkben olvastam róla Ottóéknál.
Előzmény: Gashpy (18903)
Gashpy Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18903
A wiki allotrópia címszavából:
"Az ónpestis az ón allotrópiájának következménye; ha a tetragonális rácsú ónt kb. 13 °C alá hűtjük, rácsszerkezete (nagyon lassan) a gyémántéhoz hasonlóvá válik, ez az ún. szürkeón. A fajtérfogat változása feszültségeket kelt, és a tárgy szétporlik (mint például a középkori templomok ón orgonasípjai). A pestis elnevezés arra utal, hogy az egyik tárgyon megindult folyamat átvihető a másikra. Az ónpestis ötvözéssel küszöbölhető ki."

De a sulineten is találsz leírást érthetőbb formában... :-)

(Nekem pl. a Gugli segített ...)
Előzmény: Törölt nick (18902)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18902
A hozzáértőktől kérdezném : mi az az ónpestis?
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18901
Kipróbáltam a pályát a Nohabbal, simán elmegy rajta, csak itt-ott akadozik. Aztán próbaként rátettem a BZ-t is. És láss csodát akadozásnak nyoma sincs, az íves váltót simán veszi, a normál váltón ugyan néha kiugrik, de látom hol a bibi. Ha nem sikerül megcsinálnom akkor meg az egyes vágány lesz a személyforgalom részére fenntartva. A Nohabra meg úgy látszik ráfér egy új hajtás. De addig még sok fát el kell adnom:-)))
Előzmény: Törölt nick (18898)
ZOLII Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18900
Sziasztok!

Kellene egy kis segítség.

Piko Herculest hogy kell szétszedni?
Ha lehet akkor képet is kérnék hozzá.
Előre is köszönöm.
Üdv.:
Zoli
reszelozsir Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18899
Köszi, most már én is tudom :)
Előzmény: etwg (18897)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18898

Nyugi!

Ha a BTTB váltóra nem teszel hajtóművet, akkor csak szentlélek tartja a helyén a csúcssínt, de csak akkor, ha ráér éppen. Fixálás nélkül meg nem nagyon megy át rajta az áram.:-)))

Előzmény: BaTTka 1 (18896)
etwg Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18897
A mozdonyokon mindig egy kicsivel nagyobb a nyomkarima és szélesebb a futofelület!
Előzmény: reszelozsir (18895)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18896
Tegnap köveztem, még nem akartam rátenni a mozdonyt. Majd estére. Úgyis a gyerek játszani akar vele ha megjön az oviból. Elvileg jónak kell lennie, még frissen a körmömet végighúztam a sín mellett hogy az esetleges kavicsokat eltávolítsam. Ha nem jó akkor a bevetem a Teaház féle BZ-t, annak kisebb a nyomkarimája. Csak az meg a BTTB váltót nem szereti:-(
Előzmény: reszelozsir (18895)
reszelozsir Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18895
Mozdonnyal lepróbáltad már a kövezett szakaszt? Engem meglepett, hogy nagyobb a BTTB Nohab nyomkarimája, mint a Tillig REKO kocsié (és sajnos utóbbi volt a teszt alany...). Az új program, hogy nézhetem végig, hol éri a követ. Szerencsére még "csak" kb 3-4métert szórtam le.
Előzmény: BaTTka 1 (18883)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18894
Települési lakóutca:

· Engedélyezett sebesség: 30 km/h, (TEMPO 30 övezetek)

· Sávszélesség kiemelt szegély nélkül: 2,00 – 2,75 m

 

Na ez nálunk centire betartották:-)) Le is kell hajtani a padkára ha szembe jön valaki.

Hogy kicsit eltávolodjunk a terepasztaloktól, egy kis OFF méretű fakollekció Keszthelyre:

Előzmény: john07_doki (18890)
ptr_tt Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18893
Kvázi olyan szintű állomás lenne, mint Kistelek a Szeged-Budapest vonalon, vagy mondjuk Csurgó a Dombóvár-Nagykanizsa vonalon. Mindkettőn széles peron van (kb. 30 cm) és megállnak/tak az IC-k. Tudom Somogy kistelepüléses országrész, Szeged felé pedig vegyes gyors-IC-k járnak.

Lenne egy rakodóvágány, illetve egy ipartelepi kiágazás amiket még nem építettem meg. Az első raktári/körüljáró/tárolóvágányként funkcionálna. 2-3 a személyvágány (utóbbi az átmenő fővágány), 4-5 pedig a tehervágányok. Járműállomány hazai dízel ill. villany, néhány magánvasúti géppel (Taurus, Herkules) kiegészülve. Korszak: 1980-2000 évtizedek.

Tudom kompromisszumokat kell kötni, mert ekkora alapterületen egy vicinális állomás is alig férne el, ha komolyan vennénk a dolgokat. Nem vitatkozni szeretnék, a legjobb megoldást keresem, ezért írok ennyi infót. Előre is köszönöm a további segítséget, javaslatokat!
Előzmény: etwg (18891)
C50 4509 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 18892

Köszönöm a válaszokat!

A képen látható sávok 25 mm szélesek, ez a 3,00 m megfelelője. Ezt hasra csapva választottam, ezek szerint nem ütöttem mellé. :-) Este próbamenetet tartok egy Herpa kamionnal biztos ami biztos.

Köszi mégegyszer.

Előzmény: john07_doki (18890)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!