Sziasztok! Köszönöm a tanácsokat fa ügyben. Egyenlőre még nincsenek rögzítve, csak a látványterv miatt raktam oda őket. Van még jópár fenyőfa is és az állomásépület mellé is szeretnék majd egy látványos lombos fát rakni. A talpat úgy terveztem, hogy meghagyom, de szóróanyaggal álcázom. Üdv: G'
Csak koszos az áramszedése. Mármint a NoHAB-odnak. Az egyik forgóvázat tedd a sínre, a másik alá pedig tegyél háztartási papírtörlőt, amit kicsit foltbenzinnel (festékboltokban van olyan, amelyik aromás szénhidrogéneket nem tartalmaz) beáztatsz, és adj kb 10V-ot a gépnek. Csere, másik fogóvázon is megcsinálni. Ezután, ha kirordítod koppanásig a forgóvázakat, akkor szedd lesz a szöszgömböcöket az amszedő rézlemezek végéről, ahol akerékhez érnek.
Az hadd kérdezzem meg, hogy miért vörös és miért nem sárgarézből készült? A könnyebb megmunkálás miatt? A sárgának szerintem sokkal jobb a merevsége, legalábbis a félkeménynek.
Nemsokára eladó lesz egy TILLIG M62 260 psz-ú. vadonatúj Szergej. Kisebb átalakítások lesznek elvégezve rajta. A német kapaszkodó cseréje "díszlécre", a hangtompitó festése ezüst színűre, kürtők lefestése, lépcsők felrakása alváz és forgózsámoly festése.
Ha valakit érdekel a gép a nomova@upcmail.hu vagy a nomovamodell@gmail.com címen lehet jelentkezni. A modell eladási ára: 43.000,- , BTTB tagoknak: 40.000,-.
Sziasztok! Bár mostanában nem kérdezősködtem itt a topicon, azért építgetem az asztalomat. Ezek a képek kb. 1 hónapja készültek, azóta a középső résznél sokat haladtam. Lassan-lassan meglesz a teljes beépítés, aztán jöhetnek az apróságok, mint a táblák, útjelzések, növényzet finomítgatása, stb. Építő jellegű kritikákat szívesen fogadok továbbra is. (a keret merevítést ne mondjátok, azért már megkaptam a magamét - az alul lévő lécek ellenére is :-))
Nem igazán tudom érdekel e ilyen információ itt valakit, de mivel a mi méretünk gondoltam megosztom veletek. Készül a hetedik 242-es hajtás is. Az első képen a nyers alváz 1mm vörösrézből, a másodikon már majdnem kész a hajtómű. Érkeztek a B.T.T.B találkozókról vissza jelzések amik azóta orvosolva lettek. Szolgálati tömeg 22 gramm.
A wiki allotrópia címszavából: "Az ónpestis az ón allotrópiájának következménye; ha a tetragonális rácsú ónt kb. 13 °C alá hűtjük, rácsszerkezete (nagyon lassan) a gyémántéhoz hasonlóvá válik, ez az ún. szürkeón. A fajtérfogat változása feszültségeket kelt, és a tárgy szétporlik (mint például a középkori templomok ón orgonasípjai). A pestis elnevezés arra utal, hogy az egyik tárgyon megindult folyamat átvihető a másikra. Az ónpestis ötvözéssel küszöbölhető ki."
De a sulineten is találsz leírást érthetőbb formában... :-)
Kipróbáltam a pályát a Nohabbal, simán elmegy rajta, csak itt-ott akadozik. Aztán próbaként rátettem a BZ-t is. És láss csodát akadozásnak nyoma sincs, az íves váltót simán veszi, a normál váltón ugyan néha kiugrik, de látom hol a bibi. Ha nem sikerül megcsinálnom akkor meg az egyes vágány lesz a személyforgalom részére fenntartva. A Nohabra meg úgy látszik ráfér egy új hajtás. De addig még sok fát el kell adnom:-)))
Ha a BTTB váltóra nem teszel hajtóművet, akkor csak szentlélek tartja a helyén a csúcssínt, de csak akkor, ha ráér éppen. Fixálás nélkül meg nem nagyon megy át rajta az áram.:-)))
Tegnap köveztem, még nem akartam rátenni a mozdonyt. Majd estére. Úgyis a gyerek játszani akar vele ha megjön az oviból. Elvileg jónak kell lennie, még frissen a körmömet végighúztam a sín mellett hogy az esetleges kavicsokat eltávolítsam. Ha nem jó akkor a bevetem a Teaház féle BZ-t, annak kisebb a nyomkarimája. Csak az meg a BTTB váltót nem szereti:-(
Mozdonnyal lepróbáltad már a kövezett szakaszt? Engem meglepett, hogy nagyobb a BTTB Nohab nyomkarimája, mint a Tillig REKO kocsié (és sajnos utóbbi volt a teszt alany...). Az új program, hogy nézhetem végig, hol éri a követ. Szerencsére még "csak" kb 3-4métert szórtam le.
Kvázi olyan szintű állomás lenne, mint Kistelek a Szeged-Budapest vonalon, vagy mondjuk Csurgó a Dombóvár-Nagykanizsa vonalon. Mindkettőn széles peron van (kb. 30 cm) és megállnak/tak az IC-k. Tudom Somogy kistelepüléses országrész, Szeged felé pedig vegyes gyors-IC-k járnak.
Lenne egy rakodóvágány, illetve egy ipartelepi kiágazás amiket még nem építettem meg. Az első raktári/körüljáró/tárolóvágányként funkcionálna. 2-3 a személyvágány (utóbbi az átmenő fővágány), 4-5 pedig a tehervágányok. Járműállomány hazai dízel ill. villany, néhány magánvasúti géppel (Taurus, Herkules) kiegészülve. Korszak: 1980-2000 évtizedek.
Tudom kompromisszumokat kell kötni, mert ekkora alapterületen egy vicinális állomás is alig férne el, ha komolyan vennénk a dolgokat. Nem vitatkozni szeretnék, a legjobb megoldást keresem, ezért írok ennyi infót. Előre is köszönöm a további segítséget, javaslatokat!
A képen látható sávok 25 mm szélesek, ez a 3,00 m megfelelője. Ezt hasra csapva választottam, ezek szerint nem ütöttem mellé. :-) Este próbamenetet tartok egy Herpa kamionnal biztos ami biztos.