Keresés

Részletes keresés

perszy Creative Commons License 2006.05.02 0 0 1436

Ajka az tök más, bár én csak kibic vagyok. Az inkább a Debrecen környéki cajghoz hasonlít, nem? Ez igazi, eredeti Esztergomi vonal - mint írták. Ez egy műfaj, legalábbis biztber szempontból. Az egyfőreeső sorompók száma is itt a legtöbb. És ez igazi, eredeti szovjet teknika, állomásilag. Vonalilag nemsokáig. A tányérból pedál lesz nemsokára.
P

 

Előzmény: sinérintő (1435)
sinérintő Creative Commons License 2006.05.01 0 0 1435
A 20-as vonalra gondolsz? Mert az Szombathelyig... (Biztos Ajkára gondoltál.)
Előzmény: Füsti-67 (1432)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.01 0 0 1434
Köszönet a választért!
Előzmény: Vendégsín (1427)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.01 0 0 1433
Valóban Pilisvörösvár mind a két kép!
Előzmény: Füsti-67 (1429)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.05.01 0 0 1432
Na álljunk meg egy kicsit. A Veszprémi vasút meddig van ledrótozva? (20 éve nem jártam arra, kicsit le vagyok maradva...)
Előzmény: sinérintő (1431)
sinérintő Creative Commons License 2006.05.01 0 0 1431

Valószínű, de az biztos, hogy a 2-es vagy a 4-es vonal. Máshol nincs nem villamosított vonalon SZP-2 típusú (ez nem felvágható) váltóhajtómű.

Előzmény: Füsti-67 (1429)
Infós Creative Commons License 2006.04.30 0 0 1430
Háát, Bakonyszentlászló felé biztos nem. :)
Előzmény: Füsti-67 (1428)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.04.30 0 0 1429
Vagy ez is Vörösvár (páratlan vége)? ??
Előzmény: Füsti-67 (1428)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.04.30 0 0 1428
Ja, talán valahol a Bakonyban?
Előzmény: Vendégsín (1427)
Vendégsín Creative Commons License 2006.04.30 0 0 1427
Gázüzemű váltófűtő berendezés.
Előzmény: Törölt nick (1426)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.30 0 0 1426
Üdvözlet!

Mi lehet ez?



Cserébe: tajga technika Pilisvörösváron, avagy: jönnek az oroszok. :)

Füsti-67 Creative Commons License 2006.04.28 0 0 1425
"Valahol Borsodban volt olyan, hogy a váltókezelő "nem akart" ébredni az első vonatnál... ezért kitalálták, hogy ha jöhet befelé a vonat, akkor felkapcsolják a váltókörzet térvilágítását..." - - - Egyközpontos állomáson ha nincs térhangos, a váltóvilágítás villogtatása jelenti: "eldobtam a vasat, tolhatsz vissza!" - - - Erről jut eszembe: a "biztosítóberendezések" első csírája lehetett talán a bagikővel "lezárt" váltó: főleg rendezőpályaudvaron használták, hogy ha egy váltót nem akarták, hogy valaki figyelmetlenségből átállítsa, egy bagikövet tettek a súlykörtére figyelmeztetésül (pl. határig foglalt vg. esetén a terelő állásra).
Előzmény: GyöBzs (1412)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.04.28 0 0 1424
Köszi, előre is!
Előzmény: sinérintő (1423)
sinérintő Creative Commons License 2006.04.27 0 0 1423
Utána fogok nézni, hogy milyen függések vannak a tolató fehér fény kivezérlésében Szombethelyen.
Előzmény: Füsti-67 (1421)
Chapadj Creative Commons License 2006.04.27 0 0 1422
Én a Debrecen - Nyírábrány vasútvonalon lévő, Debrecen-Szabadságtelep mh okán írtam.
Előzmény: oldmumus (1404)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.04.23 0 0 1421
És ez hogyan áll összefüggésben a jelző többi (fő-)jelzéseivel? Mondjuk, ha kivezérelte a fehéret és utána elfekteti a vörös gombot? Vagy a szabadon álló jelzőnél megnyomja ezt a gombot? --- Illetve egy szabadra állított főjelzőt az oldalvédelem szempontjából szóba jöhető tolatásjelzők (egyesített jelzők) fedezik? (Ha a váltókkal nincs is függésben, de a többi jelzőkkel elvileg függésben kéne legyen!)
Előzmény: sinérintő (1418)
sinérintő Creative Commons License 2006.04.23 0 0 1420

Szerintem Szombathelyet már nem fogják átalakítani, inkább le kellene cserélni.

Természetesen minden főjelzőnél igyekszünk kialakítani a fényáramkört, hogy egy érintő kapcsolja le a vöröset. Sőt, az igazán jó megoldás nem is ez, hanem az, ha a S1Z nyugalmi érintkezőjével a jelzővezér jelfogónak is van egy nyugalmi érintője a vörös fény plusz ágában, mert így biztosítható, hogy csak kivezérelt szabad fény esetén kapcsolódhasson le a vörös.

A tolató fehért kivezérlő jelfogó érintkezőjét azért aggályos a vörös fény áramkörébe ilyen esetben betenni, mert ebben semmiféle függőséget nem vizsgálunk.

Előzmény: Infós (1419)
Infós Creative Commons License 2006.04.23 0 0 1419

Mondok jobbat:

 

A fehér kivezérlése után el kelljen fordítani a zöld és a vörös gombokat is (már ha VES kapcsológombok vannak), és ekkor fog kint változni valami: nem a szabad, hanem a szabad a tolatás jelzés jelenik meg. :)

 

Egyébként szerintem az állomási főjelzőknél is egy érintővel kapcsolják le a vöröset, a S1Z érintőjével. Ez mennyire aggájos? :)

Előzmény: sinérintő (1418)
sinérintő Creative Commons License 2006.04.22 0 0 1418

OK, én sem akarok vitatkozni, mivel nem ismerem az F2-t. Az érvelésem azért világos volt, szerintem...

Visszatérve Szombathelyre: a tolatóvágányút nem biztosított, a jó megoldás az előzőekben hivatkozott két jelző (kijárat és nem biztosított tolatásjelző) lenne. Jelenleg ez úgy működik, hogy egy benyomva elfordítható DISA nyomógombbal lehet a fehéret kivezérelni és az lekapcsolja a vöröset (ez így azért elég hajmeresztő...). A tolató fehért kézzel kell tehát visszavenni és a fehér kintléte alatt (a tolatómozgás alatt) bármelyik váltó átállítható...

Az egészben az a rossz, hogy a mozdonyvezető számára egy ilyen jelzőn megjelenő fehér azt jelenti, hogy lezárt tolatóvágányúton mozog...

Előzmény: Vendégsín (1417)
Vendégsín Creative Commons License 2006.04.22 0 0 1417
Itt nem ez a helyzet...
...
Az a jelző tehát vagy állomásköz fedező jelző, vagy ...?

Útátjárót fedező jelző.

Nem óhajtok feleslegesen vitát nyitni.
Csak idézek az F. 2. utasításból (15.209. pont):

"Fentiekben foglaltakat kell alkalmazni az állomás kijárati oldalán felállított útátjárót, illetve állomásközt fedező jelzők esetén is."
Előzmény: sinérintő (1414)
r1232 Creative Commons License 2006.04.22 0 0 1416
Attól az még a forgalmi utasítás szempontjából útátjárót fedező jelző. Mivel a műszaki háttér nincs meghatározva.
Előzmény: sinérintő (1414)
sinérintő Creative Commons License 2006.04.22 0 0 1415
Szombathely állomás tolatóvágányutas (???) fényjelzős mechanikája igen érddkes kérdés. Nem valószínű, hogy egy funkcionális és biztonságtechnikai felülvizsgálaton csont nélkül átmenne... Itt van például a vörös fény lekapcsolása: a vörös fény áramkörét szeretjük csak egyik ágban és minél kevesebb érintkezővel megszakítani. Vajon egy ki tudja, milyen módon kivezérelt fehér fény fényellenőrző jelfogójának érintkezőjével le szabad-e kapcsolni a vörös fény áramkörét??? De holnap még foglakozzunk egy kicsit ezzel a témával...
Előzmény: Infós (1409)
sinérintő Creative Commons License 2006.04.22 0 0 1414

Nem. Az útátjárót fedező jelző fedezi az útátjárót, azaz annak zavar (biztonsági lekapcsolt), illetve nyitott (fehér) állapotában a fedezőjelző nem kapcsolódhat szabadra. Itt nem ez a helyzet, hiszen ezzel a jelzővel az útátjáró fedezőberendezés működőképességét le sem ellenőrizzük, csupán a sorompóindítás után meghatározott (biztonsági időzítővel megvalósított) idővel engedjük szabadra kapcsolódni. A szabadra kapcsolódásnak tehát nem feltétele a sorompóberendezés működőképes (nem zavar) állapota (bár lehetne a ... micsoda ? jelző pl. vezéráramkörében (vagy valamilyen, a szabadra kapcsolás folyamatában szerepet játszó áramkörben elvileg ellenőrizni).

Az a jelző tehát vagy állomásköz fedező jelző, vagy ...?

Előzmény: Vendégsín (1413)
Vendégsín Creative Commons License 2006.04.21 0 0 1413
Talán időpótló jelző?

Nem. Útátjárót fedező jelző.
Előzmény: sinérintő (1407)
GyöBzs Creative Commons License 2006.04.21 0 0 1412
Valahol Borsodban volt olyan, hogy a váltókezelő "nem akart" ébredni az első vonatnál... ezért kitalálták, hogy ha jöhet befelé a vonat, akkor felkapcsolják a váltókörzet térvilágítását. Jó ideig jöttek-mentek így a hajnali vonatok, mígnem egy ellenőrzéskor nem lehetett felkapcsolni a villanyt :)
Előzmény: r1232 (1411)
r1232 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 1411

Bodajkon a balinkai "hívó" :-)))  A zöld fényt kapcsolgatták le föl sötétben :-)))

Előzmény: GyöBzs (1410)
GyöBzs Creative Commons License 2006.04.21 0 0 1410
A jelzők egyesítésével gondolom az lehetett a cél, hogy ne kelljen külön tolatás- és külön főjelzővel játszani; tehát olyan vicceket elkövetni, mint a Déliben vagy Székesfehérváron látható. Az meg, hogy az árbóc színe nem utal a biztosított/nem biztosított tolatásjelző jellegre csak nyalánkság.

Hasonló helyzet lehetett anno az F1-ben az "általában nincsen hívójelzés az alak jelzőn" kitételllel...általában. Van /volt valahol?
Előzmény: Füsti-67 (1408)
Infós Creative Commons License 2006.04.21 0 0 1409

Tekintve, hogy D55-höz is lehet akár törpéket illeszteni, szerintem minden megoldható. :))

 

Valahogy úgy tudom elképzelni, hogy egy kapcsológombbal lehet rögzíteni az emeltyűket (az érintett és védőváltók, reteszek, oldalvédelmet adó főjelzők, tolatásjelzők), majd ezt a kapcsológombot egy reteszmágnes fogja, mint a VES-nél a vörös gombot. Visszavenni visszatudod, de csak 45 °-ig, onnan már csak KO-val, esetleg KOT-tal. :)

 

A vonatközlekedésnél használatos jelzők függése meg talán annyival van megbolondítva, hogy ha a tojó kint van (reteszmágnes húz), akkor nem engedi a jelzőre a szabadot. Ha motorosak a váltóhajtóművek, akkor már kicsit érdekesebb a dolog, de megoldható. :))

 

Persze ezek csak elméletek.

Tudod: a biztosítóberendezés azt tudja, amit a forgalom kér tőle. © B. Péter

Előzmény: Füsti-67 (1408)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.04.20 0 0 1408
Szombathelyen tényleg tj-vel egyesített kijárati jelzők vannak és SH berendezés? Láttam az anyatopicban, de inkább itt beszéljük meg. És az hogyan van, ki kezeli és mikor? Vagy zárnak vg-utat is mechanikusan. Még ilyen őrültséget...
Előzmény: Vendégsín (1405)
sinérintő Creative Commons License 2006.04.20 0 0 1407

OK. Az a két jelző állomásköz-fedező jelző. Csak azt mondd meg, hogy mi a neve akkor, ha valójában állomásközt nem fedez, csak - amint írtam - a vonali sorompó hiányzó előzárási idejét pótolja? Talán időpótló jelző? :-)

 

 

Előzmény: Vendégsín (1405)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!