Hali! Azóta nem kopog semmi, csak tényleg a kormányon érezni olykor egy kottyanást - tél elmúltával aktuális lesz, szinte 100% - meg ami kijön még ezeken az utakon....
Lemerült akksinál volt, hogy ráindítóztam, kilengtek a mutatók, és jobb oldalre estek le, ahol ugye ha jobvbbra forog, felakad a pöcökbe (most is ilyen helyzetben van, és a pöcökig fel lendül, ottt pedig azon fennakad). Másik indításos kilengésre bal oldalra estek már.
Hát ha valaki tud megoldást. Xsara II 1.4 2003-as az autó. Motorféknél rángat az autó,nem nagyon, de érezhető a probléma. Féltengely,tartóbak,esetleg más ötlet? Köszi.
A Frid-Car-nál a szíjkészlet (Delco márka citroen beszállító),+ én vettem b.szűrőt 27000Ft-volt összesen. Pesten van az üzlet a Jász u.97-ben. Ha most veszel valamit -33% az összes termékre. Egy 20000-ból kijössz.
Ki kell szedned fölüle a rádiót és alóla a tárolórészt (ami mellett az ablakemelő kapcsolók vannak -> lásd a képen). Ez utóbbiba bel kell kapaszkodni és kihúzni, csak először jön ki nehezen... :) Utána látni fogod a csavarokat amik a középkonzolhoz tartják a fűtés vezérlőt. Rizsszemizzók felelősek a világításért, amiket nem olyan könnyű beszerezni (nekem a Mikronikában nem tudtak adni, így gányolni kellett másfajta izzókkal új foglalatot...)
Nekem is 3 vezeték megy bele (Xsara II), 2 vastag zöld és egy vékonyabb szürke. A 2 vastag az áram, ami nekem gyújtás és kulcs nélkül is van. (Tehát mindig van benne áram.) A szürkében megy a világítás, ami csak a helyzetjelzővel együtt kap feszültséget. (Én ezt "csapoltam meg" pár poszttal lejjebb...)
Sziasztok! Egy kis segitségre lenne szükségem. xsara 2 em van, és a fütés kapcsolók műszerfal izzóit szeretném kicserélni. Részletes folyamat sorendet szeretnék kérni. Mit hogyan csináljak. Ellőre is köszönöm.
Attól romolhatott el hogy lemerült az aksid, talán.
Nekem úgy romlott el hogy elszállt az akku, rá lett indítva...mostmár megsem mozdul a kmóra, de a fordulatszámmérő még megy.
Nem nagy ügy kicserélni de többfajta óra is van, és így pontosan ugyanolyat kell venned. hogy mennyibe kerül az passz, de órát azt már veszel kb 8000-ért. Egyébként csak pár csavar és csatlakozó. csak óvatosan kell és szakszerűen leszedni.
Még anno kilett szerelve belőle, és most szereztem egy gyárit, csak az a gond hogy 3 vezeték van.
2 zöld és egy sárga.
Eddig direktbe volt kötve egy kapcsolóval 12v elhúzva neki és a sárgával összekötve és így jó volt.
Nem a helyzetjelző kapcsolta a beltéri világítást, hanem a direktkapcsoló.
Az lenne a kérdésem, hogy ezt a 3 vezetéket hogy kell úgy bekötni hogy ismét a helyzetjelzővel tudjam kapcsolni a benti világítást is és jó legyen a szivargyújtó is???
Bocsi ha valamit nem jól fogalmaztam meg csak már este van.
Ha a fordulatszámmérő nem mozdult ki egy adott fordulatig, az lehet konkrétan a mutatót mozgató motor hibája (főleg akkor szokott baj lenni ezekkel, ha a mutatót nem szakszerűen szerelik le, ekkor teljesen tönkre lehet tenni az egészet).
Ilyenkor sokszor egyszerűbb egy új óracsoportot venni az autóba bontóból, hiszen a mozgató motort elég nehéz beszerezni, és persze az árát és a munkadíjat is meg kell fizetni. Ha körülnézel a bontókban, biztos találsz olcsón komplett km órát (főleg 1.4-es Xsara I-hez).
Megkérdezheted esetleg Bocskai Úrnál Józsán (bár ők főleg Peugeot-t bontanak, de van ott Citroen is), vagy a Mikepércsi út végén a bontóban. Ott biztos hogy van bár ők néha elég érdekes számokat mondanak.
Ha pedig szeretnéd hogy az órád azt a km-t mutassa mint ami a gyári óracsoportban van, abban tudok segíteni :)
Elméletileg szervizkönyves, illetve a hirdetés szerint 1 év garit is adnak mellé, ráadásul úgy került képbe, hogy ajánlották konkrétan ezt az autót... Holnap megyek megnézni, ráadásul ha szerencsém van addig még utána is tudok nézni a futásteljesítménynek... Vezérlés csere kb mibe' fáj?
Sziasztok! '97es 1.4 sx Xsaram van. A km-óra és fordulatszámmérő elromlott, gyújtás ráadásakor/levételekor néha kileng egyet,mint mikor le van az akku merülve. Korábban működött, bár nem jól mutatott (bizonyos fordulatszámtartományig nem mozdult ki, sebességnél pedig kb 30-ig nem mozdult ki és egy tizessel kb. kevesebbet mutatott).
Kérdésem a következő: mennyire nehezen orvosolható a probléma? Javíttatnám, ha nem kerülne annyira sokba (ugyanitt Debrecenben ilyennel foglalatoskodó szaki elérhetőségét keresem :) )
Válaszotokat előre is köszönöm (és remélem nem sok nullás számot látok majd a válaszokban :D ) Máté