Van rá! De minek fizessek olyansmiért aminek semmi értelme? Ez az egész klíma egy hazugság arra megy ki az egész, hogy pénzt húzzanak ki az ember zsebéből. Aki úgy érzi, hogy ha kifizeti pár évente azt a pár száz ezret jót tesz vele, tegye. Én biztos hogy nem fizetek ilyen marhaságért.
Ja, nem egy ismerős van, aki nem mer elindulni hozzánk látogatóba (Ausztriában élünk) , mert félnek, hogy ha belefutnak valami ellenőrzésbe, oda a rendszám...
Ilyen autókkal közlekednek, mert megtehetik, és mert otthon nem ellenőrzik ezeket a dolgokat.
Nem értem, hogy ha nincs pénz pl. egy sz*r részecskeszűrő tisztítására vagy cseréjére, akkor miért kell BMW meg Audi? Persze régi nagy olcsó "vackok" - ami amúgy piszok jó autók lennének, csak piszok sokat kellene rájuk költeni.
Talán azért, mert a világnak azzal a részével, amelyiken egyszerűen nem futja a megfelelő karbantartásokra és fejlesztésekre, de élni meg mégiscsak kell valahogy, azzal nincs mit tenni.
A "fejlett" világ lakóinak viszont, ha akarják, beleférnek ezek a dolgok... Akkor legalább ott tegyünk valamit, ahol lehet! Mert az, hogy ha a bantu négernek nem futja új részecskeszűrőre (ami talán több évi fizetése) , akkor a svájci se vegye meg (akinek meg a havi fizetésének a töredéke) , eléggé vacak hozzáállás.
De amúgy meg, a témánál maradva, egyszerű a dolog: egy autót műszakilag a megfelelő állapotban kell tartani, illegális átalakításokat nem szabad rajta végezni (kezdve akár egy nem jóváhagyott LED fényforrás beépítésével) - ennyi.
Aki úgy érzi, hogy egy X kategóriás autót nem tud fenntartani, az ne vegyen olyan autót! Keressen egy olyat, amit elbír a pénztárcája, és nem csak a vásárlás pillanatáig - onnantól meg bármilyen hiba anyagi csőd.
Szerintem is baromság és hazudozás ez a "zöldség". A világ "nagyjai" miért a nyugati civilizációt regulázzák? Mert, ha érdemben akarnak tenni, akkor ott van India, Kína, Pakisztán Vietnam, Afrika,a Közel-Kelet és Dél-Amerika. Ezek úgy füstölnek, hogy látni nem lehet a szmogtól.
Megérteni én sem tudom. Azt viszont pontosan tudom, hogy ennek a fajtának a gondolkodásmódját akkor sem tudnád megváltoztatni ha láthatóan a szeme elé tennéd a következményeket. Egyszerűen így szocializálódott, semmi sem segíthet rajta.
Egyszerűen nem tudom ezt a mentalitást megérteni...
Drága kis sz*rkupac autó - nem számít, "meg kell jelenni"!
De pár százezer forint a nagyobb, kb. tervezhető javításokra (igazából kopóalkatrész cserékre, mert a katalizátor, stb. is kopó alkatrész, mindenki tudja, hogy nem az örökkévalóságnak gyártották őket) X évente - na azt már nem, azzal nem lehet villantani a szomszéd előtt!
Hagyd, azt fogja mondani, hogy abból a másfél milliárdból mit számít az övé? Nem érdemes belemenni a vitába mert úgysem fogja megváltoztatni az elképzeléseit, remélhetőleg egyszermajd csak kihalnak mint a dinók....
A busz is többet fogyaszt, mint az 500-as ;-) Csak ott bukik a logikád, hogy a busz egy kicsit több utast szállít ;-)
Mert igen, tényleg sokat fogyaszt egy konténerszállító hajó (pl. egy Swift-hez képest) , de ha el kell juttatni X millió tonna árut a világ egyik feléről a másikra (ennek az okaiba meg már tényleg kár belemenni) , akkor még mindig ez a legolcsóbb, és leginkább környezetbarát módja... Persze elvileg szállíthatnák vitorlásokkal is, csak azt már legyorsulta a világ ;-)
De ezekkel a dolgokkal nem kell foglalkoznod, és nem is kell bennük hinned: egyszerűen csak kutya kötelességed a megvásárolt autót úgy használni, ahogy azt megtervezték, és ami a lényeg, ahogy engedélyt kapott a forgalomba helyezésre! Egy kiherélt autó gyakorlatilag nem vehet részt a forgalomban - ha megbuksz vele, ugrik a forgalmi, amíg az eredeti állapot visszaállításra nem kerül.
te akkor sem tartanád be, ahogy a nagy többség sem. az "átlag" ember alapjában véve egy rakás szar kb. ráadásnak a szennyezésre a pazarlásra stb stb épül az egész gazdaság a földön sajna. szóval kár is erről vitázni.
Úgyanazt gondolom mint azok a klíma védők akik a klíma konferenciákra 10% százalékos kihasználtságú repcsikkel mennek majd a helyszínre egy egész katonai konvoj kiséri őket. Majd én is betartom a játék szabályokat, ha ők is vitorlással vagy bicajjal mennek egy ilyen konferenciára.
Egy villanynak is van akkora ökológiai lábnyoma élettartama alatt mint egy robbanónak. Csak a klíma hisztisek ezt nem látják be. Pár év és a villanyon is egy csomó jövedéki adó lesz mert állam bácsi rámancsol, úgyanannyiba fog 100 km kerülni mint a robbanóssal. Szerintem a villanyosok szart sem érnek csak szemfényvesztés az egész, soha nem vezetnék olyan fost.
Nem hiszek ebben a klíma mizériában, mindaddig amíg egy konténerhajó óránként több tonna dízelt éget el, vagy a "klíma védő" politikusainkat 10 gk kíséri... Addig az én óránkénti 3-4l üa. elégetése kutyfing. Nem fogok 2-3 év múlva a katalizátor vagy részecskeszűrő... miatt százezreket fizetni mert vki kitalálta ezt a klíma baromságot. A fiamnak is mikor autót vettem pár éve azonnal kiiktattam ezeket a hülyeségeket
Az asszonynak most cserélünk autót, beleszeretett egy 3 éves Fiat 500 ba.
Szerintem qrva ronda egy autó. Mondtam neki, hogy csak akkor vesszük meg és csak olyat , amiben a cimbim ki tudja iktatni az ecuban adblue, katalizátor, részecskeszűrő egr...
Egyszer csak nem indul, fèl nap állás után elsőre elkapja, többször is indítható,újabb fél nap után meg újra nem indul, vezérlés komresszió jó,levegősödés nincs,inercia kapcsoló nincs kiugorva, sprével amíg fújom, megy azt megáll.
2006-os Ford Transitnál hogya bubánatba lehet levenni a diesel szüröröl a csöveket?? Van két kis lyuk rajta,meg izeg - mozog mindenfelé csak lejönni nemakar...
.Elöre is köszönöm az épitö jellegü hozzászolásokat!
19 eves ... janyba jo, de kocsira ennyit kolteni..? :)
Ahogy öregszem,úgy kurvulok.Pénzzel sok mindenre rá lehet venni. :-)
Mondjuk ,most nem ez volt a motiváció,hosszú lenne....
Annyi feltűnt,hogy ahogy bemelegszik -és gondolom elkezdődik a lambda szabályzás-, úgy erőtlenedik el. Nagyon hülye ötlet lehúzni a két szondáról a madzagot és kipróbálni úgy?
tud valaki Budapest és környékén megbízható gépműhelyt?hengerfej javítása lenne a cél.a mostani cég kb 2-3 napra vállalja,telefon nincs kész jövő hét,telefon nincskész,jövő hét..............sincs kész.sejtem,hogy sehol nem én leszek az első,de hátha van olyan aki kisebb csúszással dogozik.
Nem értem az embereket. Nyakamba kaptam egy 2003-as Pandát,1,1 benzin. Megállt az autópályán,én mentem ki érte. Hosszú történet,de végül megnyertem,hogy megcsináljam. Mi van a hátadon vak? Semmi. Na,akkor nesze egy púp...
Mennyit kell hajtani egy autót hűtőfolyadék nélkül ahhoz,hogy a műanyag szívócső lefolyjon a hengerfejről,a vezérlésfedél meg konkrétan beleolvadt a vezérlésbe? Ja,tűz nem volt....
Mondtam a gazdinak a halál időpontját,de nem,csináljuk meg. Ezt???? Ezt. Ok,kell egy komplett bontott motor,találtam egy még indítható osztrák donort,meghallgattam rendesen járt,jó lesz. Srác kikapta,elhoztam beraktam. Pöccre indul,alapjáraton szépen jár ,hőmérő beáll középre,de terhelésen fullad. Tejes gázon megy valahogy,de gyenge,mint a harmatos lepkefing. Checklámpa nem világít. Gyakorlatilag a motorvezérlő,a motorköteg, meg a kipufogórendszer maradt a régi. Mitököm lehet? Ilyen hőnél már bármi meggebedhet...Lehet,hogy összedőlt a katalizátor???
Hogyhogy mi az?? Az maga a célszerszám. Mondjuk ez éppen típus specifikus, van nem sok pénzért univerzális is, csak az átmérőt kell tudni hozzá. Ha hozzáférsz svédfogóval is ki lehet lazítani. erős s gyanú, hogy nem fogsz hozzáférni vele.
Kormányösszekötőrudazatoz, hogyan kell kivenni a bentről ahol a nagy gumihatoangok van Kintit azt letekerem csavarlazítás utánn, de belül , hogy mi fogja? .... Ignis....
2:40 mi az a célszerszam, anélkül nemlehet egyik autón sem cserélni a belső gömbfelyet?
arra keszulj fel, hogyha megbontod a szivosorokat, a twinport szelepeket osszerakas utan valoszinu nem fogod tudni ujra kalibralni/hibat fog dobalni. .. a kopas miatt .
(tuti hogy szarra van kopva )
trukk.
szivosorok kibontasa elott, kosd ossze a kettot felul egy laposvas, ketto M6 csavar segitsegevel.
( van menet mindket szivo tetejen. .)
igy egybe kijon a ket szivosor, nem kell a twinportot se basztatni, meg jo eselyel nem is hullik szejjel.
hatul, az egr csonk csavarjait ne keverd ossze vissza rakasnal.
> rovid/hosszu <
turbo talphoz is illik uj tomites, alul felul.
palinka legyen, mert elsore ez nem kis feladat.
bar irhatom ugyis hogy orbitalis szopas.
(azert a huszadik utan mar kvazi egyszeru ;)
tomiteseket nem tudom.
tekintve a munka nagysagat, mi mindig gyarit rendeltunk.
---
majd meg jut eszembe, de hirtelen ennyi.
--
izzitokat is nezd meg, egyszerubb kifurni ha nincs fent a szivosor.. :DD
A motor hátulján a kuplungharang csatlakozásnál motorolajfolyás.
Valós az a gondolat, hogy nem a főtengelyszimmering enged, hanem a turbó alatt lévő olajhűtő tömítései engednek, és onnan folyik le a motorolaj? 195ekm.
Létezik ehhez összeszedett töm.klt., vagy csak egyenként kell összeszedni a szükségeseket?
Hyundai i40 1,7 crdi, P0101 hibakód, 3000 fölé nem pörög, nem is megy stb.
Légtömegmérő volt a rossz. Az újjal (gyári bontott) alapjáraton 10g/s ill. 398 mg/ciklus helyett 5 g/s és 200-218 mg/ciklusra változott a légtömeg érték. Még a hibakereséskor feltűnt hogy ha le volt véve a légtömegmérőről a szívócső. Levegő áthaladás nélkül is azokat az értékeket mutatta élő adatban mint mikor rajta volt. Lehet hogy a kiolvasott értékek a programozott gyári adatokból érkeztek nem pedig a légtömegmérőből mert az teljesen halott volt. Kapcsolási rajz, oszcillószkóp ilyenek nem álltak rendelkezésre hogy a légtömegmérőt mérni lehetett volna.
Anno vettem üvegszálas kitett, soft kittet , sprayba kevertettem színt, spray lakkot , csiszoló papírokat, rozsda passziválót és 1 napot rászántam. Egész jó lett. 1 év után kezdtek kijönni a rozsda pöttyök ott ahol már nem volt ív csak rozsdás lyuk.
Műszakin annyit mondtak hogy a következő műszakin majd foglalkozni kell vele, bár így is jobb volt mint egy 10 éves Mazda.
2 éve hasonló gépjárműre 2 hátsó ív, küszöbök elején és végén volt még pörsenés, lyuk nem. Erre mondtak 150-200 E ft-ot. Akkor ért egy jobb állapotú 300-at.
Én kinézem belölük főként az ilyen házhoz megyek megcsinálom neked. Nem adsz ötletet a főnöködnek 50 es ért felmelegített motorolajal töltitek fel a kocsit. Fele a tied na?
én csak műkedvelő vagyok, de nem egy leengedem beleöntöm folyamat, Mercinél ráadásul ha jól tudom váltóolajszint mérésre mesterpálcák vannak
bízd szakira az a biztos, a Motulnak van gépe ami a rendszerbe kötve lecseréli az egészet, ha csak leenged feltölt 2-3x is meg lehet ismételni mire tényleg tiszta olaj marad a rendszerben.
Jó szerelő le ne cseréld! Hátha kapásból éget olajat tesz bele.
Ez mekkora előmelegiti az olajat..
Lőd már be merre vagy anglián belül azt ki lehet találni valamit van pár szerelő.
Automata szokott habosodni is, tudni kell mit teszel bele meg van komplett csere youtube manual stb sőt ha van szintjelző pálcád azon keresztül is le lehet szívni.
Erre nem is gondoltam, hogy valamit még neki is "tanulnia" kell az új alkatrésszel...
Ezek a (nem is annyira) új autók túl bonyolultak már.
Tegnap a fél éves jogsis lányom ment vele, ő is azt mondta, hogy szerinte gyengébb lett, alig történik valami, amikor lenyomja a gázt. Igaz, amíg nem volt itthon az "autója", addig a másikat használta ő is, bár simán lehet, hogy neki is csak furcsa (...bár a Scenic 3 1.5 dci-vel sem kell félni attól, hogy egy hirtelen gázadás miatt elveszíti az ember a kontrollt a jármű felett ;-) ;-)
Hát, adok neki időt, ezen ne múljon ;-)
Amúgy meg manapság annak is örülni kell, hogy egy tizenévesen, >200.000km-el vásárolt járgány elvisz A-ból B-be tréler nélkül, kopp-kopp-kopp ;-)
Amúgy tényleg bonyolultabb lehet az olajcsere automatában mint az ember gondolná?
Én angliában vagyok és a szerelőm azt mondta h melegítenie kell az olajat bizonyos hőfokra,és utána tölti ő bele mert megvan hogy milyen hőfokon adja ki a megfelelő térfogat/mennyiség arányt
A bolygóműves automata váltó kezdett hibát produkálni.
Kizárólag tavasztól októberig. Télen egyáltalán nem csinálja,gondolom a hőmérséklet befolyásolja.Az olaj hőmérsékletre gondolok.Azt vettem észre h kizárólag 15-16 fok hőmérséklet felett produkálja a hibákat.
A hiba általában hogy kettőből mikot 3 ba vált,üt eggyet,nem simán vált el.Ha ez megtörténik utána már egyáltalán nem vált,se 4 be,se vissza 2 be. Bent ragad 3 ba. Le kell állítanom a motort mert üresbe sem tudom rakni. Leállított motorral parkolóba teszem,aztán indítom és ok minden.Hozzáteszem 240.000 kilométer van benne,és tudomásom szerint olajcsere még nem volt. Mit gondoltok olajcsere megoldhatja a problémát?
Egy videót láttam ahogy cserélik benne az olajat,miután a srác leszedte a teknőt,az olajcsere mellet kipucolt egy szenzort is ami a teknő aljában volt.
Olvastam róla hogy a váltóban feljebb is vannakb szenzorok amik az elváltásért feleősek. Lehetséges h csak koszosak?
A belső kilincseddel tudnád zárttá ill nyitottá tenni az ajtót magát,függetlenül a közp. zár müködésétől. Ez egy drótszerű bowden, ki-be mozgat. Ez is be tud rozsdásodni,persze nem egy nap alatt!
A kilincs betolt helyzete zár, középállásra húzva már nyitható lenne kívülről, majd ha nincs a gyerekzárra állítva, magadfelé kihúzva nyit.
De nézd meg a másik hátsó ajtón a müködést!
Ennyi idősen már a külső kilincs eltörhet, ha gyerekzáron van, már nem tudod sehonnan nyitásra bírni.
Persze fordban jártas emberke nyitásra bírná,de ezt igy nehéz szavakba önteni, ja asszem még a belső kárpitot is le kell imádkozni, ami sérülhet is a peremén lévő csavaroknál!
Szeretném segítségetek kérni, hogy hogyan lehetne megállapítani, hogy A4/B5 ADP motorkódú vasra melyik Golf IV hengerfej passzol? Kiírtam wow-ból a 8 szelepes 1.6-s motorkódokat ( AEH, AEK, AFT, AKL, AKS, APF, AVU, BFQ ), próbáltam, mint alkatrészre keresni és nézni a képeket; ez így nem mükszik, elakadtam.
Más. Találtunk 6 db. olajszűrőt, hogy mihez jó az passz, de ingyen elvihető, ha valakinek kellene.
A Peugeot 207 1.6 HDI90 FAP-os kis járgányunkban megadta magát az EGR szelep. Váltott már vészüzemmódba miatta, meg voltak egy ideje vele kapcsolatos tárolt hibák.
Szervizben volt, kicserélték (azt mondták, az elektronikájával is volt valami hiba, úgyhogy nem volt értelme pucolni) , pénteken hoztam el, és lehet, hogy csak elszoktam tőle, mert kb. két hete nem vezettem ;-) , de valahogy gyengébben tűnik az autó.
Lehet ilyen?! Én éppen arra számítottam, hogy majd fürgébb lesz...
…még annyit, hogy nem egybefüggő a surlódó (közel krákogó) fémes hang, hanem erősen hullámzó, a gyorsulással lehet kapcsolatos ami egyértelműen nem a motortól jön hanem inkább alulról. A váltóban és adiferenciálban 120.000km-nél cseréltem olajat (motul). Kuplungja tökéletesen működik, és semmiylen más helyzetben nincs hangja.
Olyan problémám lenne, hogy a 130e km-s nagyon megkímélt opel movano duplakerekes hátsó kerék meghajtásos kisteherautómnak lett egy nagyon fura fémes súrlódó hangja 3-dik fokozatban huzatáskor leginkább megpakolva. Üresen is hallható de nam annyira és hamarabb kisimul, megszünik a hang. Olyan mint amikor magas fokozatban alacsony fordulatról nyomjuk a gázt, csak sajnos ez csak nagyon magas, kb 2500-as fordulattól simul ki. Ha elő akarom idézni 2-4-dik fokozatban is csinálja ha hirtelen gyorsítani akarok, de ezekben a fokozatokban pár pillanat alatt megszünik a hang. Mi lehet szerintetek? Köszi.
Gondolok itt a 3 maska kompresszió vesztésére, mert ha jól megy holnap felfújom azt lesném merre távozik. Meg hideg meleg esetben mennyire köp pofán a kedveske.
A hülyeség nem szakmafüggő, aki férfi létére nem ismeri az alapvető jelzéseket, amik ötven éve ugyanazok(töltés, olajnyomás, index, reflektor), az menjen a halál f@szára, jogosítványt hogy a rákba szerzett? Ott se mondták? Vagy keveri a műszerfalat a karácsonyfával, azt tetszik neki hogy világít minden?
Ne gyártsunk már ideológiát a hülyeség mellé, ha lehet..
Őőőő te a kartergázból nem lehet valamire következtetni ha mondjuk kurva sok van?
Lusta voltam meg az eső is esik, meg a kölyök elektromos quadját raktam rendbe, meg mászkáltunk a parkba hogy mehessen vele.. kb péntek szombat egész nap..
Énmá semmihez sem értek, de most nem is ez a lényeg
egy kollégám hónapok óta* szívja a vérem, hogy a g astrája havonta egyszer télen hidegindításkor felemeli a fordszámot 1150re, és ez szerinte nem jó, mert máskor csak ezer.
de már nézték, és nincs felismert hiba, és cseréltek vízhőfokérzékelőt, meg alapjárati motort, meg még mittoménmit, és nem lett jó, és szerinte ez nem jó, és hogy mi lehet a baja.
Nem füstöl. na jó utat, ma még elektronyikázok az "új" quadon. 1000W os töltö akku nincs 120 fonté és egymást rúgják le róla a kölykök.... és még nem megy..
P0101 Légtömeg tartomány/teljesítmény vagy mennyiség áramlás kör, nem törölhető hibakód. 3000 fölé nem pörög, nem is megy.
Megnéztem az értékeket. Ami feltűnt az a légtömeg alapjáraton 10 g/s de volt még egy másik 398 mg/ciklus érték is. 10-et soknak találom és arra gondolok hogy több levegőt vizionál mint valóság és azért veszi vissza a turbónyomást. Azt vettem észre a hogy saját maga veszi vissza a nyomást a geometria szabályzónak kivezérelt parancsnak megfelelően. Mert ha gázt adok akkor több vákuumot (60-70 %/ -0,9 bar) ad a geometriának mint alapjáraton(45%/-0,5 bar), de aztán szépen el is veszi ahogy nő a fordulat (30%/ -0,2 bar vagy nulla). Lehetséges?
Annyit még megnéztem hogy +12v-ot és a 12V testet megkapja a légtömegmérő. Kivettem az EGR szelepet is. Nem volt rajta lerakódás, motorja szépen nyitotta szelepet és a visszacsatolás része is működött, multiméterrel kimértem. Van benne fojtószelep is azt annyira néztem meg hogy amikor leállítom még ki-be zárja magát párszor ezért azt működőképesnek nyílvánítottam. Örvényszelep is működik legalábbis kívülről mozgatja a motor a karrendszert. Belül nem tudom mi a helyzet, lehet kimossuk a szívócsonkot mert abba azért volt lerakódás, de szerintem az nem okozna ilyen teljesítmény vesztést. Cooler csövek ilyesmi jók. Turbónyomás érzékelő 1 bar-ról indul és tud mutatni 0,5-2.8 bart a vezérlőegységből kiolvasva mert a kézipumpának rossz már a mérőórája.
Elvitték az autót "mindent megold' futómű beállítóhoz. Beállította meg szereltek is valamit. Kicsit jobb lett de még mindig jobbra húz. Kormány eléggé balra áll egyenes menetben. Futóműves plusz még ketten is azt állították hogy ez már 99%-os. Nem volt lehetőség a további munkára. Szerintem még vissza fogják hozni.
Hidegindításnál mennyi az alapjárati fordulatszám? Mert nálam 920, amit én kevésnek tartok . Az üzemi hőfokon 780 körüli. Citroen Xsara 2003-as 1.6 16 szelepes NFU motor
51 es román kollégát kidobta a 31 es asszonyka. Hát most ráér bemegy túlórázni cég nem igazán busy agencyseknek pápá.
Kérdem a manager ezt hogy? Nem érdekli... Igen bazdmeg de az én túlórámat nem írod alá, meg ne jöjjek mert nincs munka...
Oké ez a felszopó faszopó a leglustább melós nem is kell félteni hogy csinálna valamit, már áttolta a melót egy idösebb! románra mondtam neki hogy nyugodtan pattintsa le mert csak kint mozizik.. 30 perc helyett 75 perc szünet.. 2 óra meló 10 re elnyújtva hétfön csinált 5 darab csomagot.
Jövő héttöl megint szépen megy a report róla a hrnek, persze minek mert én zaklatom...
Bónusz kocsikázás E class hitelre/14 es/ neki nem gond az hogy az asszony meg bulizni megy a pubba és elkölt 40 fontot az gáz menjen mekibe családostúl 20 fonté.
Meg mondom kollégának mindenki engem néz a zacinak hogy hozzák hozzám a szarokat...
vasárnap e roller 50 é meg látvány kandaló 25 ért, hétfőn ez a paraszt hozza a szerszámokat, kurva gyorsan elhajtottam..
ilyen 1600W os rettenet.. 30 perc alatt leszivja az akkut/full gáz, dombnak fel parkban fűvön 3 fő 90/18/16kg felosztásban/ 50 kg a bolond meg megvette megállt alatta azt lepaszolta kérdeztem is nem akarja vissza venni.
Quad 2t vagy elektromos? nagyobbik nagyon rágja a fülem...
Akkor cseréljünk olajat, vettem kici 6 literes kompresszort mert... ocsóó meg projekt. /van egy 100 literes szar szelepekkel. ingyé volt most tartályá lesz/
Ocsóó mert a nyomáskapcsolója 8 bar fölé/!?/ volt állitva az olaja meg emúlzió volt... meg kitudja mióta pihent.
15W 40 jó lesz? jó hát mert az van itthon.
kocsis rész
16 decemberébe lezúzták az egyik körforgalomba a kocsit. Ma meg belém jöttek hátulról ugyan ott... én középen ő meg ment volna jobbra de nem tartott elég jobbra.. pár karc a sarkon neki meg horpadás, lefotoztam elismerte mondtam neki egy 50 fontos javitást a fényezésre mondta ok, megtöröltem azt mondtam hagyja a francba ez a szerencsenapja, szarabbul is járhatott volna igyon majd egy hideg sört rá.
Szerdától úgyse dolgozom de majd írok neked egy emailt.
Igazából nem nagy extra mert cserélve lettek a porlasztok , hidrotöke, szelepek. De melegebb visszajön ez a kibaszott hullámzás az alapjáratba és a sziszegés. Most nagyon kicsit de van
A látszat ellenére az a lemez a végén csak lezárja a dobot, nem tartó elem. A tartók belül vannak, és a végén lévő lemez akkor reped el, ha a tartók már nem tartanak. Nagy valószínűséggel a hegesztés mellett megint el fog repedni rövid időn belül.
Üzemanyagszűrőt vedd ki és tisztítsd ki, vagy cseréld ki.
Anno amikor az etanol olcsóbb volt elég sokan (én is) a swiftekkel E90-el jártak, szóval az E10 nem nagyon okozhat semmi komolyat.:) Ha mégis baja van az inkább a 20 év, nem az etanol.
Igen. A bontottat amiben 70e mérföld, 116e km volt. Igen leadtam. Mert nem akartam 20-40 ezer múlva megint cserélni. Lehet hülye vok, de én használom a kocsit. Évente 120e km. És emiatt nem akartam 3 hónap múlva megint szétszedni. És ezért döntöttem a felújított generátor mellett. Mert gondoltam 100ezret csak kibír...
Nem általános tudom, de én minden műszakinál cserélek összes gömbfejet, féktárcsát, gumifékcsövet, szilenteket. Ha kell, ha nem.
Nincs időm sokszor letenni az autót. Többen röhögtek rajtam emiatt és nem értettek meg miért párban cserélem az alkatrészeket.
De pl egy talpas gömbfej 6000 és egy alkalom. Összeesem 10ezer.
Csak úgy voltam vele, hogy ha már újítani kell akkor mindent cserélek benne. Amikor összeadtam az alkatrészek árát, meg az én időmet úgy döntöttem azt a pluszt kifizetem mert az autó kell.
Lehet rossz döntés volt. Mert pl a fesszabályzón semmi felirat nincsen, így tuti, hogy nem Bosch.
Ezért is kérdeztem, hogy talakozott-e valaki már ilyen vezetek szakadás problémával.
De lehet jobb lenne felújítanom az eredetit, ezt meg visszaküldeni.
A fiat ducato multijet2. 3 2016 évjarat lakóautó és a német házaspár elmentek, tovább nyaralni! Felraktam az új :lendkereket, kuplungot, kinyomocsapágyat,a váltótetejére, az egész vezérlőt, lelégtelenítettem, és vezehető,1 órát vezettem, hibát ír, a gázpedál helyzetre, és fékpedál helyzetre, is. Ez az amit írtál programozni kellene, de az holnap lett volna. így elvitték, azt mondtam ha jönnek vissza a nyaralásból, és úgy gondolják jőjjenek be. A régi hobakód soha nem jött vissza. P2919.
Az autó amivel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni a következő:
AUDI A3 Sportback , 2011 évjárat, 2.0 CRTDI 103kw 140 lóerő, CFF motorkód, START-STOPPos, 200 000 km futás.
Múlt héten világítani kezdett a töltés jelző lámpa és töltés nem is volt. Vásároltam egy új generátort és egy akkumulátort is (5 éves volt). Csere után meg is javult a töltés. Átmenetileg. Ma 5 nap, 150 km és vagy 30 indítás után lettem figyelmes arra, hogy emelten tartja az alapjáratot. Megmértem a töltést. Gyakorlatilag semmi. 12,11 v. VCDS programmal kiolvasva a következő hibakódot találtam.
Hétfo,30,Május,2022,11:17:34:53699 VCDS verzió: HGJ 15.7.1 Fut a Windows 7 x64 www.vcds.hu
Ami a váltó tetejére van csavarozva 1 ben levettem, nagynyomású rész is 1ben van nem is kell bármit hidraulukát lazítani, csak a dot4 es részt kell. Sajnos itt a munka óra ami nem sok van megadva, ezért valszínű, Összerakás után át vezényeljük a Fiathoz. A multkor SRS modult cseréltem azt sem tudtuk adaptálni, nincs diagunk rá, Fiat 5 perc alatt ráolvasta, ott elöttem. Mi inkább BMW, MERCI, WOLKSVAGGEN oldalon vagyunk fel szerelve programozni. A dot4 es kuplung oldalon valahogy csak, kiszedem a levegőt. De ha az sem megy, majd a fiat megoldja. Holnap írok mi lett a végkifejlet
"Ha jól látom,, értem van ELM327 CSATLAKOZÓM, és a letöltött MES 4.9 verzióval tudom programozni az MTA control modult?"
Nem nem fogod tudni a demo verzióval, csak a regisztrálttal. Lejebb írtam mennyibe kerül, eg yszerelőcégnek kb a lófing kategória.
A multiecuscan oldalán amúgy megtalálsz minden információt de bevágom ide a relevánsakat:
Ami piros szöveg azt csak regisztrálttal tudod, ami fekete azt a demoval is. Tehát ezt az autót olvasni sem fogod majd tudni a demoval, egyik modult sem.
A regisztrálttal pedig tudsz mindent csinálni, beállítást is:
Úgy látom a motor, automataváltó, ABS megy önmagában az ELM327-el (mindegy hogy BT, Wifi, vagy USB a csatlakozója) de a többi modulhoz pl CAN stb kell a sárga adapterkábel is.
Köszi az infókat, szerdán megjött, minden cucc, kivéve a vezérlőhidraulika, az holnap reggel itt lesz, nem melóztam, szerda óta, holnap belerakok minden új cuccot, és lelégtelenítés után, szeintem a régi beállítási adatokkal el fog mozdulni,max érték hibát írhat. A programozási procedúra jó volna végignézni. Ha jól látom,, értem van ELM327 CSATLAKOZÓM, és a letöltött MES 4.9 verzióval tudom programozni az MTA control modult?
Értem, h kell az autó, de azt írtad, h fél éve cserélték a váltón a komplett vezérlőt.
A diaghoz MES kell, van demo verzió belőle. abban meg tudod nézni a funkciókat, van külön váltó menü benne.
Vannak benne tanítási és adaptációs érték törlési funkciók.
Ezeket a folyamatokat, minden főegység csere után el kell végezni.
Tehát ha össze rakod, elég nagy a valószínűsége, hogy diag nélkül csak kötélen fog eljutni a servízbe.
Az első, hogy a kuplungot tanítani kell, h hol van neki a kiss point.
Lehet szerencséd is, de nem biztos, h meg fogod tudni mozdítani.
Ennek a rendszernek az alfája és omegája a kifogástalanul működő kuplung.
A külföldi fórumokon található, főleg LAKÓAUTÓ-kal kapcsolatos bejegyzések, mind erről a problémáról szólnak.
Csak a megoldást nem írja le senki.
Alapvetően az a baj, mint írtam, széthullanak a tárcsák a műanyag alkatrész miatt.
A lakóautók eleve nehezek, rendszeresen 3,5T tömeget, vagy kicsit túlpakolva, akár 4T is kell mozgatni.
Ezt, meg a falábú tulajdonos és az MTA váltó kombóját, nehezen viseli az alkatrész.
Pl, kimondottan előírás, hogy ne járasd álló helyzetben a motor, hanem indulj el vele, mert a kuplung mindíg kinyomott állapotban van.
Fel vannak húzva a motorok 150-180Le-re, egyszerűen alulméretezett a rendszer, volt olyan, akinek széthullott 80e km után, majd az új szett 30e Km-t bírt.
A Fiat és a szervízek nem ismerik el a problémát, csak pingvinezés van.
Sokkal többet dolgozik a szerkezet, mert mint Mados is írta, az ajtó nyitásra is működteti.
Köszönöm a segítségeket! Arra jöttem rá én is nem emel ki a kuplung, azért szedtem szét. Amint írtam, a pénz itt nem releváns úgy hogy berendeltem, kuplungszett, lendkerék, váltóautomatika komplett ebben benne van a pumpa, gömb, kuplungfelsőmunkahenger kábelköteg,. Akkor programozni, adaptálni kell az új váltóautomatikát? Azt 1ik digunk sem tudja, csak látja az adatokat, de ha összerekom, és megmozdul az autó a fiathoz begurulok progizzák fel. Akkor 1szónak is 100 a vége a kuplung hiba okozza itt is a hibát forog a nyeles benyomott kuplungnál.
Ilyen váltós Ducato-m van,trélert húzok vele.Amit legelőször nézz meg,hogy az ajtókapcsoló nem jelez-e be rajta. Ha nyitva van a vezetőajtó,vagy csak úgy érzékeli,akkor kidobja üresbe a váltót. :-))) Persze tudom,hogy kicsi az esélye,hogy ez a baja,de ez is egy opció. ;-)
Honda City 2007 autómban a rádió van amikor nem működik. Egy pár napja kezdte el csinálni, hogy az egyik pillatban semmi baja a köviben meg megáll. Csatornát nem tudok váltani hangot nem ad viszont ki/be lehet kapcsolni és hangerőt meg lehet változtatni. Észrevettem, hogy amikor megy akkor felül írja azt hogy ST és TP amikor meg elmegy a hang akkor meg azok eltünnek. Illetve nem mindig de előfordul, hogy amikor nem működik néha egy kétszer berecseg. Ez most antenne hiba vagy valami komolyabb? Köszönöm a választ.
Le lett szedve a váltó, kapott egy új kuplung szettet, akkor sem lett jó.
Minden elképzelhető dolgot szétszedett, változás semmi.
A legfontosabb a témában:
Nem tudom milyen diaggal nézed, a Multiecuscan a legjobb hozzá.
A lényeg az, HA nem NULLA a kuplung fordulat, kinyomott kuplung esetében, akkor nem teszi sebességbe, vagy ha valahogy sikerül begyilkolnod, mit írtad, akkor is eldobja hibára a következő váltásnál.
Az, hogy a kuplung miért nem választ szét, több okból is lehetséges.
Az a fos, műanyag közepű tárcsa is benne van a pakliban, rengeteg a probléma miatta.
De nálunk nem ez volt az ok.
Hanem az, hogy a kuplung főhengerben, el volt pattanva egy alkatrész.
Tehát az aktuátor által nyomogatott, műanyag főhengerben.
Ezért, nem lehetett lelégteleníteni a kuplungot, mert a benne lévő rugó, nem tolta vissza teljesen alaphelyzetbe a dugattyút, és ezért a tartály felé nem nyílt ki a beömlő furat.
Magyarán hiába próbáltad légteleníteni, nem volt utánfolyása a rendszernek, csak ide-oda, nyomogatta az olajat benne.
Ha nem tudod normálisan légteleníteni, tehát nem spriccel az olaj a szokásos módon a műanyag légtelenítő csavaron, ez lehet egy ok.
A másik, a széthullott tárcsa imbolyog a nyomólap és a lendkerék között, ezért nem áll le a nyelestengely.
Mondom még 1x, NULLA kuplungfordulatnak kell lennie a diagban, ha ezek rendben vannak.
Kaptál tanácsot a fórumon a szakemberektől. Több minden okozhatja ezt, ezért nem tippelgetnék. Ott vagy a közelében és rájössz előbb utóbb a próbálgatások után ahogy látom. :)
S kuplungtárcsa picit jobban mozog forgásirányba mint az új de én még jónak mondom, a műanyag betétekből 1 ki van pattanva de ez nem lehet hiba szerintem. lendkerék rendben. 1re gondolok a kuplung lehetett levegős, vagy kopott, a fekete kuplungolaj miatt gondolom, ezt nem emelt ki és nem váltott. A bordás tengely forgását semmi nem figyeli, nem találtam erre szenzort, hanem a kuplung liemelését hidraulikán keresztűl miliméterben méri, és nyomást. ezeket látom élő adatban.
Sziasztok kedves kolegák! Eddig megúsztam ezt a teknikai mester művet, eddig. Most az emelőn figyel mi lesz vele. Makacs! Német turisták, várják, hogy kész legyen, - mondtam nekik: kész lesz.-. A hiba oka itt amit meg akarok érteni, és hogy miért! Akkor lehúzom a leplet:FIAT DUCATO 2.3JTD MULTIJET 2016-os évjárat. motorszám nincs elöttem, de nagy A val kezdődik és 411C a vége. .LAKOKOCSI, 79ezer km van benne!. ez a félautómata rendszerű,. váltó nem vált, ha jár a motor, gyujtáson igen. Beindítom, és gyorsan R kapcsolok az rendbe, akkor talán nagy ritkán megvan az 2 es is, aztán menet közben amikor váltana üreset kapcsol. De általában hibát ír a műszerfalra, és nem vált sehova. Hibakód:P2919 Automatic Tranmission Signal, Curve Not Plausible. Aki nem ismerné ezt a félautómata rendszert.:mechanikus váltóra szereltek egy váltóautómatikát, hidraulikusan elektromos pumpa van a váltó tetején (40bar ) tekeri, mozgatja fel te a váltótengelyt, a kuplungot is eza hidraulika rendszer nyomja, de kinyomócsapágy külön hidraulikán van, tehát a 40 bar os nyomás a lábat helyetesíti. Nagyon lassú a működése, szörnyen buta. Dextron III olaj megy a hidraulikába, fékolaj dot4 a kuplung renszer felébe. Azt googléztam eddig, hogy kettőstömegű lendkerék van benne, - igaz, szét kaptam az van benne-és rugós műanyadbetétes kuplungtárcsa, - az is igaz-és a kettő 1ütt nem szerencsés, és hamar szétverődok a tárcsában a rugós műanyag. Mi lehey a hiba? Miért nem vált, miért írja be ezt a hibát ha beindul az autó? A német vendég azt mondja volt ez a hiba már 6 hónapja és az egész váltó hidraulikát cserélték a váltó tetején. A kuplung olaj korom fekete(, Dot4) a hidraulika olaj is majdnem fekete de megvan 38 bar 39.Ami itt nem akadály a pénz! Bármit cserélhetek. de mit?
Van akinek nyakatekert, van akinek nem. Kinek hogy. Persze gondolhattam volna, hogy belekötsz, mert ott van a V a nicked mellett. Azt nem tudom, hogy "hivatalból" teszed e vagy önszorgalomból.
A lényeg, hogy rájöhettél volna, hogy nem konkrétan neked szólt a dolog.
----"Ennek ellenére szóvá teszem-e ha lemész suttyóba? Már megtörtént párszor akkor nem szóltam érte most igen."---
Lehet, hogy nem jól értettem. De, a bíráló így járhat és itt az INDEX-en ez a szabály amit bemásoltam előbb.. Lehet, hogy nem vág ide 100%-ban , de tanulság mindenképp.
Üdv.! Azt vettem észre, hogy a "régi tagok" egy érdekes szelekció terméke itt ezen a fórumon.
Sajnos ez nem jó irányba tereli a dolgokat.
Bemásolok ide egy moderátor szöveget, ami mindent magyaráz.?------
-------"Letelik az egy hete, visszamegy. Meglátjuk. Szóljatok.
Engem az sem érdekel, ha ti vagytok a hülyék, és ő a normális. Az a ti topikotok, bejáratott közösség, felőlem rántotta receptekkel is szétcseszhetitek. Mondom, az a tiétek.
A közösség védelmére van külön MM szabály.
Ha ugyanott folytatja, nem végleges tiltás lesz, hanem gyakorolhatja az új nick regisztrálást. És ez nem fenyegetés."
Ennyit a szakmaiságról. Ez az INDEX így működik. DEMOKRATIKUSAN, ahogy ki van találva.
Csak arra próbáltam célozni, hogy az általad megjelölt kettő alkatrészen kívül még számos egyéb is okozhatja ezt a hibakódot. Az indításkor lassan felépülő nyomást nem ritkán hibás befecskendező.
Mennyire zavar, hogy áll két autónk? Semennyire, a másik kettő megy. Elvinném-e szerelőhöz? Inkább nem, nem is kell indokolnom senkinek hogy miért aki csak kicsit képben van az sejti.
Érdekes-e nekem megoldani ezeket a problémákat? Igen és jó hogy megismerem egyre jobban az autókat.
Hogy elkezdjem tanulni mélységében a pl modern dízel rendszerek működését? Annyira nem érdekel meg nem is ezzel foglalkozom - szóval nem.
Netről megoldani azokat a szereléseket amihez nem értek eléggé? Te is tudod, hogy aki tud angolul az előtt nagyon kinyílik a világ - hát igen azt hiszem eddig mindenre megtaláltam a megoldást a neten - van hogy hajnal 3-ig böngészek angol nyelvű fórumokat.
Hogy téged mi bosszantott fel? Ez nem is az én dolgom bár nem értem. De nem is számít, nem olyan céllal írtam, hogy aztán valaki lelki világát is próbáljam megérteni. Én egy idegen vagyok.
Ez egy olyan fórum ahol lehet kérdezni, Igen.
Aki kérdez kevésbé fog érteni hozzá mint itt az öreg szakik? Amúgy miért kérdezne?
Hogy neked jár-e tisztelet azért, hogy te vagy az aki a leggyakrabban próbál válaszolni és erre szánja az idejét? Igen.
Ennek ellenére szóvá teszem-e ha lemész suttyóba? Már megtörtént párszor akkor nem szóltam érte most igen.
Sokadik szál - szabadidős tevékenység - izgalmas időtöltés az hogy megcsináljam az öreg autóimat ha elromlanak. Nem stresszel a dolog, nem kell hogy holnapra kész legyen - szóval ha én nem akkor nagyon kérem másnak se menjen fel a vérnyomása ezek miatt 1 értékkel sem.
nem magas lorol beszeltem, hanem egyszeruen csak nem ertem hogy hatter tudas nelkul, gyak.tapasztalat nelkul, egyedul az online tamogatottsagra tamaszkodva.. hogy a faszba lehet ezt igy uzemeltetni/ elvallani.. ?
ugyanitt megertem a sertodesed,.. valoban bunko voltam.
de szandekosan.
nem megy az hogy megkerdezzuk a googlit..
ez nem az a vilag.
--------
ha valamiert frusztralt vagyok, annak nem te vagy az oka.
ill. csak az egyik oka.
mert vannak melletted szazan, akik basznak erofeszitest tenni a tanulasba, ( meg a kerdezesbe is.. ) de elvarjak hogy nulla, szar infokbol egybol a bingot ussek meg nekik.
Az frusztrál be ennyire, hogy te sem tudod jobban mint én pedig ez a szakmád és valószínűleg jó is vagy benne?
Semmi gond ha nem tudsz segíteni. Tudom, hogy nem könnyű így online.
Ötletet keresek, hátha valaki már járt így, leírja és hasznát veszem. De ha nem akkor sincs semmi gond. Majd megoldom, úgy mint ahogy eddíg mindent. Volt, hogy te is adtál már hasznos tippet, tanácsot (pl az előbb az isuzu szőrű)
De légyszíves ne beszélj velem ilyen magas lóról mert én mindig normális stílusban írtam neked (is). Ha nincs hozzá kedved vagy valamiért írritálak akkor ne szólj hozzá az írásaimhoz. Majd lehet hogy más válaszol vagy nem - akkor sincs semmi.
(cirka tiz-tizenot eve azzal kezdtem a diagot, , hogy ott hagytam a maroti konyvkerben cirka 30e forintot.. meg mashol majd ugyanennyit.
a mai napig abbol -is- elek amit azokbol tanultam.
ha nincs 60e forintod,3-4 honapod hogy atolvasd, megertsd,... hogy napra kesz legyel a rendszerek alapjairol.. nem magyarazok tobbet, mert nincs ertelme.
Ebben azt mondja fickó, hogy a nagynyomású pumpából érkező fémdarabkák miatt szorul meg a nyomásszabályozó. Így azt is fel kell újítani vagy cserélni .
Másik autóm is áll. 2008 focus 2.0 tdci g6db. indítás után rángatva leáll, egy darabig jár. Üza nyomás gondja van, ha indítózás közben eléri a 250bart akkor beindul ha nem akkor nem. Amikor beindul és pár perc múlva rángatózva leáll akkor beírja a p0091 hibát. Jól gondolom, hogy a nagynyomású pumpán az nyomásszabályozó szelep lesz a baja? Vagy lehet a railcsövön a nyomásérzékelő?
A balost ( a feketébbet) Kaptam az alkatrészestől mint üza szűrőt. A belseje is úgy néz ki mintha az lenne, gázolaj is volt benne, azt cseréltem ki. De akkor megpróbálom letekerni a másikat is , köszi.
Hello, 2005 isuzu dmax 3.0d menet közben leállt és nem indul újra. Üzemanyag hiány. Féktisztitóra beröffen. Tank pumpa nincs, adagolós. Adagolóra menő üza csöbe belenézve áll benne a gázolaj. Gázolaj szűrő csere megvolt, feltöltve. Semmi változás. Tönkrement az adagoló? Vagy mi lehet még esetleg?
Kép:. Üza szűrő mellett van egy másik egység, alul műa csavart kitekerve jön belőle a go. Mire való? Vagy most nem játszik?
Üdv. Ford Focus (PSA féle 1.6 TDCI motoros) 2008-as, faceliftes autóról lenne szó, amelyet meg szeretnék vásárolni. Mindene gyönyörű állapotban van egyébként, viszont a próbaútnál feltűnt a motor bemelegedésétől kezdve egyre jobban hallható morgó jellegű hang a vezérlés felől. Hidegen indítva tökéletes, szép hangja volt, de kb. 10 percen belül előjött ez a hang, ami erősségre odáig is eljutott, hogy a vezetőülésből is hallani lehetett. Jól megy egyébként, nem füstöl, nem rángat, egyenletes az alapjárat, látszólag minden rendben van, de ez a hang kissé elbizonytalanít. Kereskedő azt mondja, vezérlést úgyis cserélni kell, lehet csereérett már. 200E Km van a kocsiban (elég hihetően), és nyomát nem láttuk sehol sem, papír, feljegyzés bárhol, hogy mikor volt rajta vezérlés cserélve, ha volt. A gondom az, hogy van ott még pár dolog azért, ami akár adhat hangot is melegen, pl. a nagynyomású szivattyú. Alkudni nem lehet az árából, szerelőhöz nem vihetem vásárlás előtt, így elég bizonytalan vagyok, hogy megvegyem-e? Tud egyáltalán melegedő/meleg motornál ennyit hangosodni a vezérlés?
tengelytávot nem tudsz hitelesen mérni centiméterrel mert az egyenestől való ledkisebb eltérésnél is változik a tengelyközép távolsága a hátsóhoz képest
így van, de fix pontokat találhat a kasznin, amihez kiméri a futómű bekötési pontjait, abból kiderül torzult-e valahol.(vagy legalábbis én megmérném, ha már minden kötél elszakadt)
Felnik-gumik? Meg kellene próbálni a hátsó kerekeket előre tenni pl.
A bátyám az ősszel vett egy pár téli gumit előre a Fabia-ra, és elkezdett valamelyik irányba húzni az autó. Reklamált a gumisnál, mert hogy a gumicseréig nem volt ilyen gond, de azt mondta persze, hogy hülyeség, a gumitól nem lehet... Menjen el futóműállításra - elment, minden jó volt, vitte a méréses papírt, hogy ilyen volt, ilyen lett, minden OK. De az autó ugyanúgy húzott. Akkor mondta a gumis, hogy tuti ez a rossz, meg az a rossz a futóműben, cseréje ki. Kicserélte (nem egy nagy összeg) Ugyanúgy húzott. Megcserélte az első-hátsó kerekeket, nem húzott! De a gumis ha jól emlékszem nem akarta még ezután sem gariban kicserélni a gumikat... Úgyhogy vett máshol két gumit, és azokkal nyílegyenesen megy az autó.
tengelytávot nem tudsz hitelesen mérni centiméterrel mert az egyenestől való ledkisebb eltérésnél is változik a tengelyközép távolsága a hátsóhoz képest
Ilyen Hyundai H1 2.5 CRDI második széria, személyautó kivitel mint ami a képen is van. Forgalmit nem láttam így több adatot nem tudok mondani. Elöl sima McPherson futómű van, alul háromszög lengőkarral. Hátul merevhídas olyan mint a képen. Úgy jött az autó hogy kicsit félre húz jobbra. Oké. Egyik lengéscsillapító szára kicsit el volt görbülve, párba csere. Meg az első lengőkar hátsó szilentnél kezdett elválni a vulkanizálás. Párba csere. Gyári volt benne, pont ugyanabban a pozicióban lett beletéve az új is. Kész. Beállították több helyen is és még mindig jobbra húz. Futóműbe nincs rossz alkatrész, semmi nem lóg. Fék nem szorul. Hasmagasság egyforma. Tengely táv is, már amennyire egy centivel meg lehet mérni. Gumi csere már minden hogy megvolt. Téli gumival is ugyan úgy jobbra húz. Bölcsőt próbáltuk arrébb tenni. De nem lehet mert két kúpos csapra fekszik fel a bölcső és ott fel is veszi a pozícióját, szóval kb. semmit nem lehet mozdítani rajta. Kormány mindig balra áll ha egyenesen megyek hiába teszik középre a beállításnál. Elengedem akkor kicsit elfordul jobbra kb. egyenesbe áll a kormány és az autó jobbra kezd húzni. Nincs benne semmilyen flik-flak hogy diagnosztikával kelljen futómű állítást megkezdeni a kormány közepekkel meg ilyesmi. Az az igazság hogy ilyen 5-10 évenként előjön egy ilyen autó hogy minden is ki van már cserélve. Minden érték (utánfutás, dőlés, összetartás) jól áll és egyforma is és mégis húz valamelyik irányba.
Keresztbe áll a futómű? Mit tudnék még csinálni? Itt csak olyan futóműves csávók vannak akik betekerik "zöldbe" azt kész. Tengelyek távolságáról vagy valami ilyesmiről nincs információnk. Ilyet témát oldott már meg valaki?
2017-es vw touran dfha motor kulcsot kellene tanítani, mert az egyik nem nyitja távirányítóról, elem cserélve, kulcs ad ki jelet, úgy tudom a régi módszer egyik kulcs gyújtáskapcsolóban másik az ajtózárban, már nem működik
launch-al. vagy autocom-al lehet? vagy vw szervíz?
Tudnátok ajánlani egy erősebb féltengelygumiharang bilincset? Ezek a termoplasztik harangok úgy megkeményednek, hogy az autósboltokban kapható bilincsek nem tudják a csuklóra szorítani megfelelően, és az első kanyarban leugrik a harang a csuklóról. Próbáltam már vagy 4 félét, de egyik sem jó. Az Awab és a csavaros csőbilncs is szóba jött, de a csavaros részük kanyarban nekifeszül a harangnak és idővel kivágja, kikoptatja azt.
Háááát igen. Volt már cserélve EGR kétszer. Mindkétszer ott kellett hagyni az autót, mert kb 3 órás meló volt :( Ja és adblue fűtés is 2x volt cserélve ami szintén nem 2 forint (Először 100 másodszor 170 E Ft...). Szóval nem egy nagy sikertörténet ez a Sharan.... Előtte volt MK1 és MK2 Galaxym, amikkkel fele ennyi gond sem volt, most veszek egy MK3-at.
Az egr hűtőd kiiktatható, vagy kisebb bontással kivehető, sűrített levegővel leellenőrizhető. Az ottani hiba jelentősebb vízfogyasztással járna,folyamatos utántöltéssel lenne használható.
Köszönöm szépen a korrekt választ! Sajnos én is pont ilyesmire gondolok:( Kicsit reménykedtem, hogy máshonnan is valahogy be tud kerülni plusz nyomás (pl EGR szelep), és 2 autószerelő is azt mondta szerintük nem hengerfejes... Azért még a héten elviszem erre a hűtőfolyadék égéstermék vizsgálatra. (mondjuk ha nem találnak benne semmit, akkor tényleg nem tudom hogy mi van vele...)
Igen,esélyesek rá, vannak kifejezetten érzékenyek, meg aztán meg is lehet hajtani úgy hidegen, hogy repedjen a fej, a lemezes hftömítéssel is sokat lehet autózni, mire olyan mértékben deformálódik, hogy ne tudd használni.
A teljesen kihűlt motornál fennmaradó nyomás mindenképp a hűtőtendszerbe kerülő levegőt jelenti, ami az égési túlnyomásból a melegen kinyíló hengerfej repedésén, vagy a lemezes hftömítésnél juthat be, és ezek mint egy visszacsapó szelep, úgy működnek.
Addig jó míg a sapka max nyomását nem éri el a rendszer.
Viszont ha leállíttott és kihült motornál megtalálható az égéstérben a víz, (le is takarítja a kormot a dugó tetejéről,mint a *HHO* ;P ) akkor már fogy a hűtővíz, nyomás alatt mindíg kevesebb a szint.
Levéve a sapkát, a rendszerben összenyomott levegő kitágul,vissaemeli a szintet.
Tuti jó lenne a fizika, ha hőmérséklet emelkedésre a nyomás csökkenne, aki ezt mondta ,remélem mással jobban képben van!
Hááát a vákuumot egy autószerelő mondta, "Valami beszívja a vizet!" Én villamosmérnökként elfogadtam neki. Az a baj, hogy június közepére kaptam időpontot szakszervízbe, addig próbálom megérteni mi okozhatja ezt. Amúgy a fizika törvényei alapján nem nehéz levezetni :) ha a víznek csökken a hőmérséklete csökken a térfogata is (egy darabig +4 fokig). A felette lévő részben pedig vákuum keletkezhet, ha nem nyit a sapkában lévő szelep... Jöhet a Nobel díj :)
Én arra gondoltam, hogy beledolgozik a motor a hűtővízbe és így lesz plusz nyomás a rendszerben, de hagytam meggyőzni magam a vákuumról... (ez talán olcsóbb lenne)
A héten megyek egy harmadik autószerelőhöz akinek van olyan szerkezete ami kimutatja, hogy van-e a hűtővízben égéstermék.
Amúgy az autóban 160E iGAZOLT km van, és soha nem volt hidegen meghajtva és hirtelen leállítva. Ennyit bírnának a mostani motorok???
"vagy vákuum van a tartályba és mikor leveszem a tetőt akkor kap levegőt. Én erre az utóbbira tippelek,"
Ez Nobel-díj esélyes, ha le tudod vezetni a fizika ma ismert törvényei alapján......
Egyébként meg szamárság. Egyrészt mert a vákuumtól a szint emelkedne és nem csökkenne, másrészt a sapkában van egy szelep ami nem teszi lehetővé hogy a rendszerben vákuum (depresszió) legyen.
Értem. Amit én néztem azon nem tud jönni víz csak levegő ki vagy be a tartályba. Akkor ez lesz ami elengedi a túlnyomást? A vékony cső a magaspontokról úgy van belevezetve a tartályba, hogy belülről levezetődik az aljába, így nem látom, hogy folyik és nincs eldugulva. Majd leveszem és belefújok. Az nem egyértelmú, hogy túlnyomás van a tartályba ami kinyomja belőle a vizet és mikor leveszem a fedelét akkor elmegy a túlnyomás és visszaemelkedik a víz, vagy vákuum van a tartályba és mikor leveszem a tetőt akkor kap levegőt. Én erre az utóbbira tippelek, mert ilyenkor olyan mintha a hűtőbe visszahörögne a levegő.
Köszönöm szerintem megvan! Kb 2-3 cm-t lóg be a tartályba a hűtővíz felett. Jól gondolom, hogy ennek az a szerepe, hogy ha hűl az autó itt tudjon beszívni levegőt? Amikor pedig nő a nyomás lezár mint egy vissszacsapó szelep?
Oké, hogy csökken egy kicsit a vízszint nyomás alatt, de az már szerintem nem oké, ha eltűnik az egész a kiegyenlítő tartályból! Ilyenkör jön is róla a hibajelzés.
Ez a kis légtelenítő cső merre van? A szerelők szerint nincs szükség légtelenítésre, mert a kiegyenlítő tartály van a legmagasabban így magától kilégtelenődik.
Mikrokapcsolón kívül még a benne levő motor ami szeret meghalni. Én azt is szétszedtem, a kommutátor részt felcsiszoltam, megkentem a tengelynél. A zárban is van panel amin a forrasztásokat is átforrasztottam mert az is fel szokott szakadni. Van aki ráállt ennek a típusnak a zárainak felújítására. Állítólag az utángyártottak hitványak.
Közben az idegeimet öli egy szar 99 es passat, tök béna volt a központi zár, az üzemanyag beöntő. Megtaláltam a gyári toldásnál elmállott a réz, kivágtam forrasztottam oké. De most azt játsza, hogy a baloldalt elől, hátul kp val bezárom és vissza nyitja valamiért. A mikro kapcsoló jó. Az elsőt volt hogy nem nyitotta vissza, na eldöntöttem, hogy kicserélem a zárat. Azóta mindig vissza nyit. Mi a p..csa baja lehet?
Én rápróbálnék egy mellé állított autó jó akksijáról és ha onnan teker/indul cserélném. Nem volt kedves tőle nyáron meghalni, az én autóimban tél elején az első hideg reggelen szoktak.
Adott egy 307 cc 2.0 16V RFN motorkóddal. A probléma a következő. Hidegindítás után gázadásra fullad az autó. Pöccre indul stabil az alapjárat de gázadásra lehörög és visszadurrog a szívócsőbe. Ha hagyom járni hogy kicsit melegedjen kb 5 percet akkor utána már szinte tökéletes az autó. Trafó gyertyák újak, befecskendező szelepek cserélve. Üzemanyagnyomás stabilan 3,5 bar. EGR szelep vakolva, Fals levegő kizárva. Kompresszió minden hengerben 12,5-13,5 bar között hidegen.
Vízhőfok beszívott levegő hőfok normális MAP szenzor ellenőrizve, fojtószelep próbából másik autóéról cserélve a jelenség ugyanaz. Valakinek valami ötlete esetleg? Már csak a hengerfej hiba merült fel bennem, hogy esetleg kitámasztanak a szelepek hidegen..
az eltűnő meg visszajövő vízről eszembe jutott az a vicc, mikor a rendőr azon töpreng hová tűnik a fény mikor lekapcsolja a villanyt. kis idő múlva a homlokára csap, megvan, ott van bent a frigóban. :-)
Sziasztok! 2013-as évjáratú Sharan kiegyenlítő tartályából eltünik a víz, majd a sapkáját letekerve visszaemelkedik. Van valkinek tippje, hogy mitől lehet ez? Már 2 szerelőnél jártam, de nincs meg a hiba. A hűtővizben nincs olaj az olajban nincs víz, a hűtővízcső nem keményedik fel. Így látszatra nem hengerfejes ( a szerelők szerint sem), de én nem tudok másra tippelni. Ja a sapka is volt már cserélve. Hallottam hasonló tüneteket produkáló Passat-ról ott már negyed éve keresik a hibát. Én most kb 3-4 ezer kilométert mentem ezzel a hibával eddig. A víz nem forr fel, az autó teljesítménye nem csökkent.
A nem müködő trafó motor ECU- hoz menő vezérlöszála - kábelja van folyamatosságra- zárlatra kisipolva, tesztelve.., nem tudon van- még külön Immobox., de három henger megy.., ebböl sejtek az Ecu- ban valami végfokhibaszerüséget (?)
Ha valakinek volna valami jó ötlete ,kérem hogy ne tartsa magában---
Kollégámhoz autómentő bevitte a fenti nem induló N.Micrát--ő megállapitotta, hogy három, azaz három trafón nincs szikra!! Elképedve a fura jelenségtől telefonált bemerjen-e rendelni mindjárt 3 darab gyujtótrafót.,annyi jutott csak eszembe hogy kezdeje el az egyetlen müködő trafót szisztematikusan átcserélgetni stb-stb..,ezek megtörténte után rendelt 3 ujat --kicserélte a 3 trafót és rögtön elindult az autó, egy henger a 2. kivételével. A tulaj el is jött vele hozzánk kb 20km-t problémamentesen. A szikrát nem adó trafon a combos test és ugyanolyan +15 jelen van., ECU vezérlés kisipolva.
Hiatachi motorvezérlő van rajta..., ECU javitó spécik szerint képtelenség javitó alkatrész kapni hozzá..., sőt ilyen cikkszámú ECU- t kifogni megint akár hóhapok kérdése minimum..
Bontóból ECU+ gy.kapcsoló szett vásárlásnál mire kellene ügyelni az azonos motorparamétereken kivül??? Esetleg cikkszámeltérésekről van tapasztalat? beszerzési tipp esetleg?
Lehet valami normális alvázvédő anyagot kapni, ami nem ez a bitumenes vékony rugalmatlan anyag, hanem olyasmi, mint az a durva erős alvázvédő, amit a gyárban raktak még rá?
Az valami gumis poliuretános massza lehet, jól bírja a strapát, nagy ütésektől sem igazán jön le!
az egyik fele balmenetes a másik jobbos. így tudod rövidíteni vagy nyújtani a rúd hosszát. ha valóban széttart a futóműved akkor neked nyújtani kell rajta.
a képen a bal oldali a bal menetes és egyáltalán nem látszik rajt hogy bárhol melegítetted volna.
a kép irányából operálva, mindkét anyát felfelé kell forgatnod, a kúpos gyűrűket lekoccantani a csővégekről, mindkét csővéget sokkal jobban melegíteni, a réseknél csavarlazítóval etetgetni, majd az állítócsavart is felfelé irányba forgatni.
Amúgy foglalkoztam számítógépekkel, az oldalon le van írva
Válassza ki a legmegfelelőbb biztonsági megoldást, Prémium védelem= Smart Security Premium Komplex védelem= Internet Security, Elengedhetetlen védelem= NOD32 Antivirus.
Tehát a Smart és az Internet Securityben benne van az egész nod32 100%-ban, plusz rengeteg extra , a Smartban különösen.
Amúgy ahogy Jacktwoo is írta 205643-ba, a virustotal-on is ~35 darab Security Vendor, köztük a legnagyobbak is Cleant ad ki a feltett URL-re, csak 1 noname irt ki gyanús jelzőt.
A képen jól gondolom hogy mindkét kontraanya jobbmenetes, ahogy a futóműállító csavar mindkét felén jobb menetes? Logikából se vagyok a TOP-on. 6-7 méterről szemből is látszik hogy kicsit szétfelé tartanak a kerekek mondjuk furcsa hogy 6-7mm-ert észreveszek. A futóműállító csavart, mert közben rájöttem hogy ez a neve, jó lenne kicserélni, elég rozsdás már. Ezt a videot néztem amúgy a házi beállításhoz
megméred milliméterben és átszámolod szögpercre hogy a könyvelésbe úgy írd le?"
Fordítva. A gépkönyv szögpercben adja meg, de te otthon akarod csinálni és neked nincs lézeres futóműállítód. Vagy szervizes vagy de nincs csak mérőléced. Akkor egy méter (vagy 80 centi vagy amennyit szeretnél) távra átszámolod milliméterre a szögpercet és máris mérhetsz. Az én egyik autómhoz tartozó egyik érték sincs benne a táblázatodban (a toleranciahatárhoz tartozó egyik érték beleesik, de az nem a megfelelő érték, csak az elfogadható), szóval mindenképp számolni kell.
Quattro (helyesen) azért írt mm értéket mert a '70es években azon szocializálódott, nem voltak lézeres számítógépes kütyük, mégis sikerült beállítani....
Sziasztok! Honda City 2007 autómban a rádió van amikor nem működik. Egy pár napja kezdte el csinálni, hogy az egyik pillatban semmi baja a köviben meg megáll. Csatornát nem tudok váltani hangot nem ad viszont ki/be lehet kapcsolni és hangerőt meg lehet változtatni. Észrevettem, hogy amikor megy akkor felül írja azt hogy ST és TP amikor meg elmegy a hang akkor meg azok eltünnek. Illetve nem mindig de előfordul, hogy amikor nem működik néha egy kétszer berecseg. Ez most antenne hiba vagy valami komolyabb? Köszönöm a választ.
Az a helyzet, hogy adott 1 autó amin 2004 óta van fóli fóliás rakta fel engedélyel, na az már elévűlt és ezt a fóliát már nem használják, ezért nem kapni hozzá engedélyszámot amit amúgy is most már a fólia alá kell tenni. Ahol eddig vizsgázott már így nem tud. Ezért ha esetleg csak az anyós oldalt és vezoldalt kellene levenni az még beleférne,.
Nem kifejezetten szerelés, de talán hozzá tudtok szólni.
2002.es évjáratú C corsánkon egy alapos akku merülés után nem sokkal megszünt működni a központi zár.
Indexeket villogtatja, de nem nyitja, zárja az ajtókat. Egy ajtót sem. Kettő biztosítékot találtam a könyvében: "közp. vezérlőegység" és "központi vezérlőegység" gondolom nem erre vonatkoznak, de kimenve nincsenek az biztos.
Van valahol külön biztosítéka esetleg a központi zárnak? Vagy hol keressem a hibát?
Tehát nyomom a kulcson a gombot, indexeket viollogtatja, csak épp a zárakat nem működteti.
Én legalábbis jobb szeretem a tehergépeket mint a személykocsikat.
Évekig jártam platósokkal mindenhova is.
Persze nélkülem menjenek el egy hétre oh háát perszeeeee én meg diétázni fogok.
Ennek a lényege pont hogy együtt megyünk. 😁
Am asszony se akarja vezetni mert hogy nagy az l200, majd jövőre ha nem lesz csoda akkor veszek egy másikat ami müködik ide többet motorhibás be nem gurul az tuti.
És mitől függ, hogy össze vagy szét tart? Gondolom pont az ellenkező módon viselkedik egyik vagy másik megoldás. Az autók meg azért nagyjából mégiscsak hasonlóan vezethetőek, nem jellemzi túlzott alul vagy túl kormányzottság egyiket sem.
Estét! Ha már futómű beállításról is volt éppen szó, nagy általánosságban hogy kell álljon az első összetartás? Tehát az első kerekek eleje tart össze, vagy a hátulja, és általában mennyire? Vagy ez nagyon változó?
Azzal nem foglalkoznak: csak gumiszerviz, nem kicsi, ha jól emlékszem 5 beállóban dolgoznak folyamatosan. Az egyikben van a futómű beállító. Ennyi, autót nem szerelnek ;-)
Viszont autószerelőnél még nem nagyon láttam futómű beállító ketyerét, ha valaki kéri a beállítást, ők is szokták vinni beállíttatni - talán pont ide ;-)
Na jó, a nagy szervizekben persze van minden, de olyan helyekre meg én nem járok.
Egyállásos műhelyben valóban nem egyszerű. Épp ezért kerestem annak idején olyan műhelyt, ahol az egyik álláson megcsinálták a futóműállítást, egy másik álláson pedig az esetleg szükséges javításokat.
nem minden futóműállítós csereberél alkatrészeket. főleg ne egy lógós kerékcsapágyat vagy tönkrement szilentet amihez prés kellhet. de még egy axiálcsuklót sem a szervókormányon.
Egyállásos futóműállításra berendezkedett műhelyben nagyon nem lenne "egyszerű".
Egyrészt fel kellene szerelkezzen a szükséges célszerszámokkal, másrészt anyagbeszerzőnek is kellene lennie, harmadrészt küldhetné el az ütemezett ügyfeleket amíg áll a műhely. Jó eséllyel még anyagilag is bukna rajta.
" .... átnézi egy kicsit a futóművet, meg ami vele kapcsolatos: ha valami nem kerek, akkor elküld, hogy először javíttassam meg a járgányt, aztán ha minden stabil, akkor vigyem vissza ... "
Talán egyszerűbb lenne, ha ő maga elvégezné a szükséges javításokat. Nincs rá lehetőség?
Akkor legyen ács, és csinálja egy mérőszalaggal, meg egy függőónnal. :) A lényeg csak azon volt, hogy az senkinek nem probléma, hogy közvetlenül nem lehet a szalagot átdugni, mindenki megoldja valahogy.
Én ugyan amatőr vagyok, de volt már pár autóm, és el is szoktam vinni őket futómű állításra általában miután megvettem, meg ha valami nagy gödröt találtam ;-)
Mert a gumi sem olcsó, meg vacak futóművel az autó sem úgy "áll" az úton, ahogy kell.
Először keresni kell egy korrekt céget, aki ilyennel is foglalkozik (a nagyobb gumisok szoktak) Én mindig ugyanoda viszem az autóimat már vagy 20 éve.
Ahová én járok, ott az a fickó, aki a futóművet állítja nem "biorobot", hanem előtte jó sokáig maszek autószerelő volt, nem is rossz (a bátyám melózott nála évekig, szóval véletlenül még ismertem is régebbről ;-)
Ő mielőtt nekiállna állítgatni, átnézi egy kicsit a futóművet, meg ami vele kapcsolatos: ha valami nem kerek, akkor elküld, hogy először javíttassam meg a járgányt, aztán ha minden stabil, akkor vigyem vissza! Mert lógó - kotyogó mindenfélével semmi értelme állítgatni...
Aztán ha kész, akkor nyomtat egy ilyen volt, ilyen lett A4-es papírt, amin látszik, hogy mi mennyire volt rossz, és mi mennyire lett jó.
Nem is volt még félrerágott gumijú autóm, és a körforgalmakban sem engem néznek, hogy mi ez a csikorgás?! ;-) ;-)
a "kerék hátuljánál mérés" is elég érdekes, mert tengelymagasságban nem, csak legalább 12-14 cm-el lejjebb tud átcsúsztatni bármit a váltó/bölcső alatt...