Ha jobban belegondolunk, nincs is rá oka, hogy sokat fogyasszon. Ránézésre a légellenállása semmivel sem rosszabb, mint a többi mai autónak, a motorja modern konstrukció Bosch vezérlőelektronikával, ami gondoskodik róla, hogy mindig optimális körülmények közt üzemeljen. Viszont a vezetési stílus lehet okozója annak, hogy egyesek 9 litert is megetetnek vele. Erre a teljesítménye bőven lehetőséget ad. Általánosságban elmondható, hogy sok benzinhez sok fékbetét is fogy. Tehát ha valaki - mint én is - bátran odalép ha lehet, nem tütyög, de kíméli a féket, hagyja motorfékkel lelassulni amikorra kell, annak biztosan nem lesz nagy a fogyasztás. Meg esetleg a sok hidegen megtett kilométer is bejátszhat a "szivató" miatt vagy a nagy sebesség autópályán, de ez minden benzines autóra igaz, nincsen ingyen vacsora.
Kalina Cross Lux 1,6 16 szelepes van nekünk. A párom jár vele munkába Budakeszi-Rákospalota oda-vissza, naponta összesen 130 km keresztül a városon. Most nulláztam az átlagfogyasztás kijelzőt, az autó áprilisi újonnan történt megvételétől számítva 6,8 litert mutatott. Ez egyébként egybeesik a tankolásokkor mért értékekkel, szóval pontosnak mondható. Autópályás tapasztalat fogyasztásra vonatkozóan nincsen.
Bekapcsolt klímával GPS szerint elérte a 180 kmh sebességet. A váltó valóban zajos, de együtt lehet vele élni. Tervezem az olajat benne lecserélni valami nagyon jó minőségűre, hátha attól csitul, de így sem vészes, csak elszoktunk tőle.
A hátsó kerékagy porvédője nem vízhatlan, most fogom megoldani valahogy, mert csúnyán bepállott alatta. Ez a csapágyat nem, vagy csak kevéssé veszélyezteti, mert szimmeringes egybe-csapágy van benne, nem a nyitott kúpgörgős.
A médiacenterhez fejlesztenek szoftvereket, amik lényegesen megdobják a fejegység képességeit. Telepítettem a newmenu nevűt és így amellett, hogy az eredeti (statmenu) is megmaradt, a képernyőkímélő módban a can bus-ról leszedve az adatokat millió infóval szolgál egyidőben pl. pillanatnyi fogyasztás, átlagfogyasztás, menetidő, üzemanyag a tankban literben, hatótáv, átlagsebesség, megtett út, az elfogyasztott benzin ára, és persze nagy számokkal a sebesség és fordulatszám. Ja, és excel táblázatban loggolja az egyes utak statisztikáit. Itt van róla több infó: http://kalina2sport.ru/files/menu/newmenu/alternativnoe-menyu-newmenu-9.1.html
A véleményem róla, hogy fürge, kultúrált kis autó, jó vezetni. Komoly problémáját egyelőre nem látom, csak nyafogni tudnék semmiségeken, ha akarnék. Pl. hogy az ülés nem állítható 4 dimenzióban.
Sziasztok! Mi 2016.12.-hóban vásároltuk "Olgát" egy Granta Sedan Norma-t, jelenleg 13000 km nél tartunk és mondhatom, hogy nagyon meg vagyunk vele elégedve. Minden nap használjuk munkába járáshoz , hétvégenként, amikor lehetőség van, kirándulásokhoz. Eddig még semmi sem hibásodott meg , a váltó halk sírása itt is meg van (váltó olajcsere egy kicsit tompított rajta, (Mobil-1 75w90). A motorolaj Castrol 5w40 . A fogyasztás így vegyes használatban 6,8-7,0 között van. Országúton 5,8-6,5 közti értékeket mértem.
Az akkut karban kell tartani, meghálálja, sokáig nem lesz vele baj. Mérhető olajfogyasztása nincs, a hűtőfolyadék szinjét meg mintha "odaszöglték" volna az eredeti szinthez, nem változik. Szóval, mivel jómagam szeretem a márkát és egy kicsit elfogult is vagyok, ennek ellenére ki merem jelenteni, hogy Ivánék végre összeraktak egy élhető gépet, ami sajnos az elmúlt években nem volt jellemző a típusaikra. Egyébként Lada-márkaszervizben dolgozom, higgyétek el, van tapasztalatom az ügyfelek visszajelzéseiből adódóan (tavaly májustól kb 60-70 db grantát, kalinát, 4x4 et adtunk el összesen és nem akarta senki ránkgyújtani a szlont ezidásig, sőt....
A többi márkatársnak is kívánom, hogy sokáig szolgálja megelőlegezett bizalmát a járgánya!! :-))
Köszi, ez így szép és kerek. így leírva még sehol nem láttam,így elmondva egy teszten se hallottam. Ezek szimpatikus adatok,kb így evett a nemrég eladott Daihatsu Gran Move autónk is.
a süvítő hang meg hadd süvítsen,ha tudom,hogy nem rendellenes. Csak elsőre fura volt :)
Hasra ütve, kb fele pálya 120-130 kényelmes tempóval, fele főút 90-100-al (kint 100-al lehet menni) de itt volt benne sok falu 50-el, meg hegy, lejtó stb. És nem magyarországi dombok, hanem pl Grossglockner 2570méter.
Itthon sokat járok vele minden féle útviszonyon pillanatnyit nézve városba 2km-re dolgozni járva 7-8 litert lenyeli. De gyakorlatilag kint alszik és épp hogy langyosat fúj és már le is állítom, mert megérkeztem. Azért ha bemelegszik akkor városba is max 7. Főúton 90nél 4,8-5,2liter Pályán 130-al gps szerint 7,5-8liter. (órán nekem 138)
A két végletben tehát szeret enni, de hosszútávon használva szabályos, kényelmes kirándulós tempóban 6-al lehet számolni.
A kis süvítés a váltóból jön, fogaskerék zaj. Azzal sajna együtt kell élni, mert ez ilyen :)
Köszi,így már kicsit közelebb vagyunk. Egyébként ebből mennyi volt pálya és az milyen tempóval? Bocs,hogy sokat kérdezek,csak lassan döntenünk kellene és nagyon gomdban vagyunk :) már van egy benzinfalónk,így a második autó jó lenne kevesebbet enne :) egyébként amikor próbáltam,nekem tetszett a Kalina Cross dinamikája.egész jól mozgatja a motor és óvatosan benegedtem egy S kombinációba és elég kezes volt. Mondjuik a motor kicsit furán süvített,ellenben az ülések a sportüléseink után is kellemesek voltak,jó deréktámasszal. Mellette szól,hogy befér hátra 2 bringa állítva.Egyedül a mindenhol olvasható 7-8literes fogyi riasztó,bár szerintem azok nagyvárosi hajtós adatok lehetnek. Egyébként szalonautó kijelzőjén 7literre emlékszem,de azt tuti mindenki kergeti,nem mérvadó adat.
Hello! Mi szeptemberben voltunk Salzburgban és környékén túrázni. Viszonylag pálya, országút, sok falu és hegyes vidék és 1305km-re 5.9-es átlagot írt a fedélzeti számtógép mikor hazaértünk. Ami valós is a tankolás alapján. Igaz mi ketten mentünk és és nem Cross. Az emelt magasság miatt valszeg 1-2decivel többet eszik, főleg pályán. Tartósan pályán azért eszik, de melyik benzines nem... :)
Sziasztok. Gondolkodunk egy Kalina Cros vásárlásán,de érdejelne, milyen a valós fogyasztása. Főként országúton hazsnálnánk,de nem 130as tempó,lazább. Kiránduloautó lenne,de sűrűn menne a hwgyekben. Bükk, Tátra, Bihar hegység,,stb... Eddig volt egy daihatsu gran move erre a célra,de eladtam.az 5liter környékén megoldotta ezt a feladatot. A Kalina tud ilyesmit? Nem kell nagy tempóra gondolni. Max 100km/h. Vetélytársak még a raciamsandero stepway vagy a suzuki baleno,bár az utóbbival nem igen lehet bemeni könnyeb terepre. De a 2 utóbbira hónapokat kell várni,ami nekem nem szimpi. Szóval némi tapasztalat kelleme,hogybeszik és mennyire szereti a hegyi emelkedőket.
SZia, azt nem tudom, de találtam 2 videót. Mindkettőben valamilyen Androidos rendszer fut, az egyikben a komplett egységet ki kell hozzá cserélni. De az alábbiak szerint lehetséges:
A főtengely holtponti jeladó cseréjére kiesett két hiba.
Maradt az immo magas feszültség. Cseréltem elemet a kulcsban, ami nyitja vagy zárja a központi egységet. Lehet egyszer véletlenül a kulcs központijával zártam de nem azzal nyitottam az ajtót. Lehet ez meghülyítette az immot. Néhányszor sikerült a kulcs központi nyitó elektronikával kinyitni. Azóta nem kavar be az immo.
Hozzá kapcsolodó kérdésem van. Tudja valaki hol lehetne cserélni a kulcsban található eletronikát?
Üdv! Hátha van itt olyan, akinek volt régi Ladája is!Nos, nekem még van, Nivám.
Keresek elefántfül ablak ragasztható rögzítőfület. Sok kocsiról leesett és pótolták mással, ezért ha van vkinek át-ill. megvenném. Ha esetleg tudna vki új beszerzési forrást, az is érdekelne.
Nem kell, hogy mindenkinek elnyerje a tetszését. Kérlek tartózkodj az ilyen megnyilvánulásoktól.
Tiszteletben tartjuk a véleményed, de ez a fórum nem fikázás céljából hoztam létre, hanem hogy gyűjtsük a tapasztalatokat az új típusokkal kapcsolatban, akár - akár rossz.
Nagyon szeretem az autókat, nem vagyok márkabuzi, na jó kicsit. Nekem a Toyoták és a Suzukik tetszettek eddig legjobban, ilyen autóim is voltak. Tetszik bennük a határtalan megbízhatóság. Sajnos az idő vas foga csúnyán megtud rajtuk látszani.
Tavaly mikor visszatért a Lada, nagyon megörültem. Nekem a Granta Liftback tetszett. El is mentem megnézni, tetszik ,hogy korszerű cuccokat raknak bele, de nincs még automatizálva a vezetés. Viszont mint autótechnikailag tényleg picit megkésett. Időutazós. Persze attól még jó, főleg ha megbízható kocsi.
Viszont a vesta az teljesen más tészta. Nekem nagyon tetszik, gondoltam megnézem. Teljesen padlót fogtam, látszik és érződik rajta ,hogy komolyan foglalkoztak vele, nem csak marketing értelembe mint ahogy manapság szokás, hanem mint műszaki értelembe. Nem elektronikában, és szoftverben meg csilli-villi szenszorokban hanem mechanikailag. Jól átgondolt, értelmes megoldások tömkelege. Pl az ajtó nyitás és csukódás finomsága, hihetetlen finom. A kocsi hasának kialakítása, semmi nem lóg ki, minden egy síkban van, gázlómélység. Elsőre hülyeségnek tűnik mert nem terep kocsi, de pl egy vízátfolyás, vagy egy városi csőtörésnél milyen jól jön. Megoldott az izzócsere bontás nélkül,pl a ködlámpa ötletesen a dobbetéten keresztül egy fedél eltávolítása után. Minőségi beszállítók. Hangszigetelési megoltások (hátsó sárvédő dob), az ajtók dupla kéderezesé. Sorolhatnám. Kellemes meglepetés hogy teljes üregvédelmet kapott, elég bőven mert szépen folyik ki a lyukakból, csak alá kell nézni és látszik.
Annyira megtetszett ,hogy kipróbáltam, és teljesen jó, nem kell vezetési élményre gondolni, de minden szépen, finoman működik minden úgy ahogy elképzeljük. Semmi plusz és semmi negatív érzés. Tényleg egy tökéletes használati tárgy.
Egyetlen dolog amit szemre nem lehet megállapítani ,hogy mennyire tartós. Itt leginkább a motorra gondolok, bár az elektronika sem elhanyagolható Az külön tetszik ,hogy értelmes űrtartalmú, kár hogy az 1.8-at nem hozzák be. Tetszik a 4 henger, hogy nem direkt befecsis, hogy nem láncot. Tetszik hogy szerű, klasszikus motor, szellősen behelyezve. Kíváncsi lennék a megbízhatóságra, mennyire tartós szerkezet.
Micsoda? 15-20 éves autókról beszélsz mint titkos tipp! 1-2 évig használod és kirohad alólad, de már az utolsó műszakin is mind okosba ment át. Magyarországon élünk, a 200.000 - 400.000 -es árkategóriában mindent el kell felejteni. Akik restaurálni akarnak azok sem vesznek ilyet pedig nekik van pénzük felújítani. De térjünk vissza a Ladához mert átmentünk offba.... Mi nem tetszik benne? És neked milyen autód van?
vagy mazda, honda, mitsuibishi - tökmindegy. a baj az, hogy ezek 1) rohadnak, erősen, 2) nem túl kényelmesek. Ha fontos a kényelem is a praktikum is mellett, akkor akad más titkos tipp is: pl. citroen zx vagy xantia. olcsók, igénytelen, átlagfeletti mértékben kényelmesek, olcsó a fenntartásuk. és nem egy posztszoc. autó.