Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2015.08.14 0 1 118681

2003-ban?

Ehhez képest:

2004 január 7. 58 cm

2005 november 16. 82 cm

2006 október 27. 85 cm

2007 január 1. 83 cm

2009 január 14. 85 cm.

Folytassam-e?

Előzmény: trizs77 (118677)
captainb Creative Commons License 2015.08.14 0 1 118680

Összefügg. A 1,5 méter merüléssel már a legkisebb hullámokon is bukdácsol, törik, mert egy része nincs vízbe merülve. Ennek ellenére a partok mentén, jól időzítve eljuthattak Kínába.

Előzmény: rezgaras (118670)
tehtube Creative Commons License 2015.08.14 0 0 118679

Szemmel láthatóan hiányzik az a néhány vízlépcső a magyar és német szakaszra.

Kíváncsi volnék mi a helyzet a Don esetében? Hasonló fekvésű, de azt óriási tavakká duzzasztották végig.

Előzmény: trizs77 (118677)
rezgaras Creative Commons License 2015.08.14 0 0 118678

Dani, hol lehet megtalálni a folytatást?

 

Előzmény: gumidani (118672)
trizs77 Creative Commons License 2015.08.14 0 0 118677

Hihetetlen, de igaz: a Duna vízállása Budapestnél 107 centiméter

 

2015. augusztus 13., csütörtök, 20:12

 

Szerző: MTI

 

 

Akadozik a vízi közlekedés, az uszályoknak át kell rakodniuk a gázlóknál.

De arra azért nem kell számítani, hogy előbukkan az Erzsébet híd és a Szabadság híd közötti "ínségszikla", ez ugyanis 95 cenitméteres vízállásnál történik meg.

Ilyen szárazság utoljára 2003-ban volt, gondok vannak a Tiszán is.

 

Rendkívül alacsony a vízállás a Duna és a Tisza több szakaszán, ami több országban fennakadást okoz a vízi közlekedésben - hangzott el az M1 csütörtök esti Híradójában.

Az összeállítás szerint a Tisza vízállása egyebek mellett Szolnoknál is nagyon alacsony: alig magasabb az eddig mért legalacsonyabb szintnél úgy, hogy folyamatosan pótolják a kiskörei víztározóból.

 

Augusztus eleje óta kritikussá vált a vízállás a Dunán is. A dunaújvárosi kikötőben lelassult a munka, mert az uszályok egyre nehezebben tudnak közlekedni: az érkező uszályokból át kell rakodni az áru egy részét üres uszályokba, így tudnak csak átkelni a gázlókon, ráadásul egyesével.

 

 

Magyarországon legutóbb 2003-ban volt hasonló szárazság. Siklós Gabriella, az Országos Vízügyi Főigazgatóság szóvivője az M1 hírfolyamában azt mondta: Budapesten a Duna most 107 centiméter, 1 méter alatt válik kritikussá a helyzet. 

 

"Van egy úgynevezett ínségszikla, ez 95 centiméternél látszódik ki a Szabadság és az Erzsébet híd között, (...) most úgy tűnik hogy erre nem fog sor kerülni. Az előrejelzések szerint ugyanis hétfőn-kedden jelentős csapadék várható a Duna és a Tisza vízgyűjtő területén.

 

Az összeállításból az is kiderült, hogy Németországban a Duna több szakaszán teljesen leállt a közlekedés. Van, ahol a legmélyebb ponton is mindössze másfél méter mély a folyó, ezen pedig semmilyen nagyobb hajó nem tud áthaladni. Szerbiában kisebb-nagyobb fennakadásokkal ugyan, de még hajózható a Duna, Romániában viszont szintén rekord alacsony a vízszint.

 

Hozzáfűzték: Európa más folyóin is hasonló a helyzet, Drezdánál például az Elbán már csak gumicsónakkal lehet közlekedni, mert a folyó a legmélyebb, középső része is csupán fél méter mély.

gigabursch Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118676

kevesebb is elegendő, ha elég gyorsan mész, azaz siklasz.

Bár ez esetben ez kevéssé valószínű

Előzmény: gumidani (118668)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118675

"Az egy dolog, hogy rögzítve volt, ám a HOOD-ot igen erős dinamikai hatás érte, így lehet, hogy már a süllyedéskor leszakadt róla, és pl beékelődött -onnan könnyebben ki lehetett szedni."

 

Egy harang alakja hydraulikai szempontból nem túl előnyös. Az erős áramlás (hajó süllyedésekor) nagy valószínűséggel letépte volna, ha nincs rögzítve.

Előzmény: Mwin (118659)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118674

"Szakemberektől aziránt érdeklődöm, hogy az 1,2 méteres merüléssel mennyire lehettek ezek a hajók tengerállóak?"

 

Csonkaréti Károly szerint a dunai monitorok egy része áthajózott a Fekete tengeren és fölhajózott a Donon, majd visszajöttek. Igaz, némi előkészítés után.

Előzmény: gumidani (118668)
napocza Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118673

Ráadásul miután végeztek a Dunán atvezényelték őket Kínába a Jangcéra.

Előzmény: gumidani (118668)
gumidani Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118672

Ha jól sillabizálom, akkor a GLOWWORM és LADYBIRD monitorok (másutt gunboat-nak nevezik őket) és Motor Launch No 196 járt Bécsben.

Valaki tudja-e, hogy ez a motorcsónak No 196 hogy nézhetett ki?

Előzmény: guberavera (118671)
guberavera Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118671

Nem tudom, csak tippeltem, mert ő vitte a királyt. Lehet a LADY BIRD-is.

Előzmény: gumidani (118668)
rezgaras Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118670

Nem hinném, hogy a merülés közvetlenül összefüggene a tengerállósággal. A partraszálló hajók is kis merülésűek.

Előzmény: gumidani (118668)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118669

én is hasonlókon gondolkodtam. Az angolok folyókra építettek monitorikat, mikor csak belvizük van, kizárólagos használattal, vagy tengeri hajók, amik felhajóznak a folyókra. A dunai monitoroknál picit nagyobbak.

 

A magyar hajókról a fegyverzet nem ismert, esetleg a regiszter nem bővíthethető vele?

   

 

Előzmény: gumidani (118668)
gumidani Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118668

Ehhez nem tudok hozzászólni. Guberaverától kérdezem, hogy honnan tudja, hogy a képen a Szentjánosbogár és nem a Katicabogár, vagy valami más rovar látható.

Szakemberektől aziránt érdeklődöm, hogy az 1,2 méteres merüléssel mennyire lehettek ezek a hajók tengerállóak? Mert valahogy Angliából el kellett jutniuk Arhangelszkbe, vagy a Fekete-tengerre. 

 

 

Előzmény: napocza (118666)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118667

Belgrád és Újvidék között halad a MISKOLC, ha igaz, amit írnak róla, egy üres 5-ös- 6-os fogattal 2-2-1 v. 2-2-2 formációban.

napocza Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118666

Ha jól értem az Insect class brit fllotilla 1920-21-es dunai jelenlétét, biztos, hogy ez a GLOWWORM, nem lehetne a LADYBIRD, a BEE vagy az APHIS is, de különösen a LADYBIRD?
Például, ha a IV. Károly elszállítását nézzük a GLOWWORM épp a LADYBIRD-del tért vissza Bécsből 1921 augusztusban.
http://www.naval-review.com/issues/1920s/1923-1.pdf (130. o.)

Előzmény: gumidani (118664)
KZX003 Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118665

Orosz-frissítés a bhkeptar.hu-n!



gumidani Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118664
Előzmény: gumidani (118663)
gumidani Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118663
Előzmény: napocza (118662)
napocza Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118662

Melyik a HMS Glowworm-ok közül?
https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Glowworm 

Előzmény: guberavera (118660)
gigabursch Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118661

Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Ausztria a postarabló haláláig egyébként meglehetősen erős szovjet pórázon volt.

Előzmény: rezgaras (118653)
guberavera Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118660

H.M.S GLOWWORM

Előzmény: napocza (118654)
Mwin Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118659

Első kérdésre nem tudom a választ:-)

Mondjuk a videó össze van vágva, ezért nem látjuk, hogy tisztították -e a harangot (nyilván igen)

Az egy dolog, hogy rögzítve volt, ám a HOOD-ot igen erős dinamikai hatás érte, így lehet, hogy már a süllyedéskor leszakadt róla, és pl beékelődött -onnan könnyebben ki lehetett szedni.

Jó dolog az ösztönös gyanakvás.  Látod, én alapból naiv vagyok, rendesen meg is szoktam szívni, de ez van.

Előzmény: gepesz (118657)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118658

sztem:

 

http://hajoregiszter.hu/katalogus/gozuzemu_folyami_hadihajok;E,I./koros_tipusu_monitor/1372 

(nem túl szakszerűen, de a lövegtornyok száma alapján)

Előzmény: napocza (118654)
gepesz Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118657

Miért keresek én mindig a kákán is csomót?

Most például azt nem értem, hogy mitől ilyen tiszta az a harang?

Hogy szabadította ki a helyéről az a robot? Rögzítve is volt az a harang.

Mindig a sandaságot keresem. Nem találom, de keresem. :-)

Előzmény: Mwin (118655)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118656
Mwin Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118655

2800 méter mélyről hozták fel a harangot

A HMS Hoodot 1941-ben süllyesztette el a Bismarck, akkor hárman menekültek meg. És most a harang. Tovább »

forrás: Index.hu

napocza Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118654

Bocs a kérdésért, ez melyik hajó?

 

rezgaras Creative Commons License 2015.08.10 0 0 118653

OT

Na ez a kulcs-információ. Mert nahazen képzelném el, hogy a szocialista blokk felé mozgó Magyarország akkor valutában tudott volna fizetni. Az igaz, hogy a 411-es mozdonyokat ("Truman") dollárért vették, de ez egy pár évvel korábban volt. Eddig azt olvastam, hogy a Steyr licenszeket és dokumentációt a szovjetek utasítására az osztrákok "átadták".

Előzmény: Törölt nick (118652)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.10 0 0 118652

Jujj!   Itt  van  egy  kis  katyvasz a  fejekben. Ausztria huszadik  századi  történelme  ennél  sokkal  cizelláltabb. Steyr  városát  valóban  az  amerikai  csapatok  szabadították  fel május 5-én,  de    négy  nappal  később  a  béketárgyalások  után  átengedték a  szovjet  csapatoknak.

 

A licenc-vásárlás a mai  napig  nincs  feltárva, kutatva. Sem a  szerződés  tartalma , sem a  díja  nem ismert. De  ekkoriban az  ameriakaiaktól  való  bármilyen vásárlás   nagyon  kényes  téma  volt  (   lásd a MÁV  részére  történt  Trumanokért  is   fejek  hulltak ). S  a gyártás   helyszínéül  kijelölt  Csepel Autógyár  élén Bíró  Ferencné  állt, aki nem  más  volt mint Rákosi  et  öccsének   felesége. Bíróné  a  Szu-ban  született ,  zsidó  származású gépészmérnök volt, a háborúban a  repülősöknél  szolgált.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115075128&t=9183682

 

 

Előzmény: trizs77 (118648)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!