Keresés

Részletes keresés

Flagstaff Creative Commons License 2019.03.30 0 0 4384

A gélréteget ha amúgy nincs lepattanva/fellazulva a felületről, inkább ne csiszold le. Mivel gyakorlatilag az a legkülső réteg (hacsak nem lett festve a hajó az idők során) és annál jobbat odahaza nemigen lehet összehozni, jobb ha marad. Az egyenetlenségeit kell kitölteni majd felérdesíteni és úgy festeni sztem.

Festés témában találtam egy videot, lehet csak nekem új az info benne, de ha másnak is segít már megérte belinkelni. :-)

https://www.youtube.com/watch?v=3kGpKugB2B8

Hajózni még senki nem volt az idén? :-) Holnap ha lesz egy kis időm asszem kimegyek a vízre és kihúzom a bóját a helyére. De azt is csak evezővel össze még nem rakom a hajót.

 

Előzmény: Nádastavi (4383)
Nádastavi Creative Commons License 2019.03.29 0 0 4383

Kezdőként írom: Én is nézegettem a festékeket a hetekben, az Internationalnál találtam egy VC Tar 2 Epoxi Alapozót, amit üvegszálas műanyagra (GFK) is ajánlanak ozmózisvédelemre. Ha végképp minden festéket le szeretnék egyszer csiszolni (csak nedvesen és max 360-400-as papírral és ettől nem durvábbal!!!) a testről, nekem ez ütötte meg a szememet. Kérdés mennyibe kerül (a festék sem olcsó, ha az egész testet festeni kéne , az nálam a hajó össz értékének 15%-a lenne, a Varionál 30% körüli).

Tavaly először gitteltem autogittel, majd nedvesen csiszoltam, végül száradás után a be hajszál repedezettebb, ozmózisgyanús helyeket -előtte ezeket is megcsiszoltam nedvesen- foltosan fehér kétkomponensűvel (ami a kormány és a svert festéséből maradt a 0,5 L-ből) egy rétegben lekentem (papírszalaggal körülkerítve). Majd száradást követően nedvesen 800-as papírral simára csiszoltam (főleg a festés széleit). Nem szép, de az állagot megőrzi.

Én biztosan a gittelés után csiszolnám a testet és nem fordítva, így a gitt már sima lenne. Szárazon sohasem csiszolnék, egy nedves csiszolás után 24 h-t kell várni a festés előtt. Egyébként nálam a kétkomponensű festék gyönyörűen tapadt -Dunaplaszt, Egrokorr festéket használtam- és egyenletesen fedett ecsettel dolgozva a Laser testen (ennek örültem is). A kormányon és a sverten kevéssé, ott sok megfolyás volt, csepegés, amit utólag csiszolva korrigálni kellett (igaz függesztve festettem őket, élükkel lefelé lógva).

Én biztosan nem variálnék és bonyolítanék, majd ha lesz egy drága milliós jollém, ott elgondolkodhatok, de ahol az anyagköltség elérheti a hajó értékének 50%-át, ott szerintem egy Mipa autogitt kit és egy olcsóbb -ilyen úgysincs- kétkomponensű hajófesték, plusz jobb minőségű ecsetek a reális beruházás.

Nekem pl. a következő, hogy kézzel megcsiszolom a teljes testet nedvesen (az sem biztos, hogy gélig, sőt), megszárad és kap egy teljes sárga színű festést, vélhetően ecsettel (hogy ne bonyolítsuk). Nedvesen, ahol kell, kézzel 1000-es papírral utó csiszolom a keményedést követően. Az, ha 1-2 kg-al nehezebb lesz a 79-es gyártású hajó, már nem oszt nem szoroz.



ui.: Védőitalnak, a tej/kakaó sokkal jobb :-) , eleve ott van az izocianát festék kötőanyag, vagy a gitt térhálósítója, esetleg az epoxié, ezeket alkohollal kombinálva, a vitorlázás tényleg veszélyes sport... :-)

Előzmény: vakrepulo2 (4378)
vakrepulo2 Creative Commons License 2019.03.29 0 0 4382

köszi a reakciót, a témát átvittem a vitorlázás topicba

 

előbbi 2 hozzászóláshoz?

mikor én epoxyval dolgoztam,nálam akkor lett túlgyorsan ragacsos, mikor túl sokat kevertem be egyszerre (bár én eddig még mindig csak 5-15 dkg anyagot raktam össze)

jártam ugy hogy a szokásosnál nagyobb volt az egyszerre bekevert cucc, elindult a rekació, ami hőt fejlesztett, a magasabb hőmérséglet tovább gyorsította a reakciót......... elég gyorsan húzós lett

 

a patika mérleg jó, meg általában ráírjak adobozra a térfogat és súly arányt is, de nekem a térfogatra mérés valahogy jobban jött le mindig, (persze az én eddigi keveréseimnél ez könnyen lehetet kivitelezni egy nagyobb fecskendővel)

Előzmény: Flagstaff (4381)
Flagstaff Creative Commons License 2019.03.28 0 0 4381

18 fok alatti hőmérséklettel már jártam meg, köszönöm, többször inkább nem próbálkozom vele. Epoxi volt és nem  kötött meg két nap múlva sem, több órányi hajszárítózás/hősugárzózás után sem. Keverési arány jó volt, többször egymás után kevertem mert nagy felületre hordtam fel. Egy kenunyi rétegelt lemez, üvegszövet és némi epoxigyanta ment a levesbe nem kevés előzetes munkával együtt. Ugyanabból a vödörből, ugyanabból az edzőből két hét múlva (jó adag káromkodás és pénz elköltése valamint ismételt lemezmunka után) melegebb időben teljesen jól sikerült a kenut megcsinálni.

Azóta 20 fok alatt és eső után egy napig soha nem dolgoztam epoxival. Nem is ismétlődött meg a baki.

Recept minden epoxigyantánál adott, ékszerész mérleg (500g-ig nekem) is ahol szépen ki lehet mérni tized grammra a receptnek megfelelő arányt és ha jó a gyantád és jól mértél, az nem lesz ragacsos. Variálni lehet epoxival is ha olyan gyantát használsz mint mondjuk az SR5550-es ahol van lassabb és gyorsabb edző is. Persze ez nem minden gyantánál van. Az tény hogy a 30+ fok erősen lecsökkenti az edényidőt. 25 fok körül lenne a legoptimálisabb.

 

 

Előzmény: GPS (4380)
GPS Creative Commons License 2019.03.28 0 0 4380

 

Nemtom a poliészter gyanta konzisztenciája mennyire szép felületet tesz lehetővé ecsetelve, az epoxyt szépen még sosem sikerült felhordani nekem.

 

Ha nem 40 fokos melegben csinálod, hanem inkább hűvös időben - akkor tud az ám szép fényesre terülni még ecsettel is.

 

Rekkenő melegben a reakció felgyorsul és nem hagy időt a terülésnek, mert perceken belül meghúz---és akkor annyi a szép felületnek.

 

Ráadásul epoxinál nem lehet a recepttel variálni, ott nincs olyan hogy "lassúbbra keverem, kevesebb edzővel" - mert ott molekula köt molekulával - így ha nem tartjuk be a recipét, akkor vagy az egyikből, vagy a másikból ott marad a fölös komponens - amitől kötés után is taknyos-ragadós marad az anyag.

 

Próbáld ki egyszer 18 fok alatti hőmérsékleten, meglátod, hogy fényesre fog az terülni, mint a kisangyal.

.

Előzmény: Flagstaff (4379)
Flagstaff Creative Commons License 2019.03.27 0 0 4379

Hali!

 

Nemtom a poliészter gyanta konzisztenciája mennyire szép felületet tesz lehetővé ecsetelve, az epoxyt szépen még sosem sikerült felhordani nekem. Még visszaszedve sem volt igazán szép a felület miután úgy rendesen megkötött, igényelt volna legalább egy szórókittet.

A GIS-em kormánylapátját és uszonyát illetve az egész hajótestet kívülről a wilckens karcálló hajófestékével festettem fehérre. Némi higítás után egész szépen fel lehetett hordani. 2 komponensű, kell neki 24 óra kötés még nyári melegben is (meg utána vagy egy hét utánkötés) de gyönyörű fényes és tényleg kimondottan karcálló felület jön létre, csak az epoxi felületi egyenetlenségei látszanak itt-ott mert lehetetlen volt szépen kicsiszolni. A hajót én általában sóderes-apró kavicsos parton szerelem fel, innen indulok és ide érkezek, ennek ellenére a hajótest alján a festésen ez alig látszik. Természetesen a felületi egyenetlenségeket ez esetben is el kell tüntetni. Ami buktatója lehet a manővernek az az, hogy az alaprétegre húzott bármi és a fedőréteg bármi vagy a rétegsorrendben egymást követő anyagok ha nem kompatibilisek egymással, akkor előfordulhat hogy vagy az alapozó réteg (kitt) dobja le magáról a festéket, vagy a fedőréteg marja fel a kittet. mindenképpen beszélnék olyan boltban hozzáértő eladóval, ahol autófényezési anyagokat árulnak. Csak érdekesség hogy az átlag barkácsboltos szivacshengert a Wilckens festék kb pár perc alatt szétmarta. Úgyhogy maradt az ecsetelés.

 

A Laser2 alja nekem is hasonlóképp karcos, szerencsére javítás nincs rajta. Gondolkodtam hogy lefestem, de aztán rájöttem hogy fogom a nagy polírgépet és telibe polírozom az alját valami ipari motyóval , mert szinte minden karc csak felületi, a gélezésen át nem hatoló csikargatás. Ami ennek ellenére megmarad, az jól van úgy. 81-es évjáratú hajótest. :-) Kisebb (kisujjkörömnyi se) gél leverődések az éleknél vannak ahol elférne egy kis ápolgatás, azt megcsinálom valami 2K anyaggal. Aztán a következő 25-30 év alatt ha megint csak ennyi baja lesz már örülni fogok. És szeretném megtartani a gyári babakék test színt, ez sem egyszerűsíti az átfestést, mert ha csinálom akkor karcálló hajófestékkel szeretném de azzal igazán szépen csak úgy lehetne ha pisztollyal fújom a testet. Egy felecsetelt fedőfestéshez képest meg így ahogy van gyönyörű. :-)

Előzmény: vakrepulo2 (4378)
vakrepulo2 Creative Commons License 2019.03.25 0 0 4378

üdv, ősszel életemben először alánéztem a jolle-mnak, hát nem örültem:

 

http://indafoto.hu/vakrepulo/image/26282111-56adc1e6/786027

http://indafoto.hu/vakrepulo/image/26282113-05c9ae82/786027

http://indafoto.hu/vakrepulo/image/26282115-e976ae70/786027

http://indafoto.hu/vakrepulo/image/26282117-36bdfe75/786027

http://indafoto.hu/vakrepulo/image/26282119-06831dda/786027

http://indafoto.hu/vakrepulo/image/26282121-104f6c12/786027

 

mondjuk azért annyira nem veszélyes, még el lehetne hajózni vele pár évig, de elhatároztam, hogy összeszedem magam és felújítom, végül is legyen az ember igényes a hajójához, ha akar tőle sok mindent

Ha valaki tudja hogy kell, csinált már ilyet, tud a neten magyar vagy angol nagyon-nagyon részletes oktató filmet, az kérem ne tartsa magába a dolgot. Én így tervezem:

 

  1. körbe csiszolás rezgőcsiszolóval, papír 120-240
  2. portalanítás
  3. a mély vágások-nál garcoknál, stb javító gitt-es hézag kitöltés, pl valami ilyesmi: http://www.v3b.hu/termek-katalogus/82-Kestapaszok---Gittek
  4. három sör megivás
  5. a gittelt réteg megcsiszolása
  6. portalanítás
  7. egy vékony polieszter gyanta réteg ráecsetelése 
  8. öt sör megivás
  9. mattító csiszolás rezgőcsiszolóval 4-600-as papír
  10. portalanítás
  11. hajófestékkel 1 réteg felhordása  hengerrel
  12. három sör megivás

 

netto 1 napot (12 óra) vagyok hajlandó rászánni, ha ennyi idő alatt megvan, akkor nekifogok, ha nincs meg, akkor megyek vele még egy szezont

 

szerintetek jó a fenti terv?

szerintetek meg lehet csinálni 12 óra alatt (+gyanta száradás ideje)

egyébként a 7. ponttól félek legjobban, de volt aki azt mondta, hogy nagyon jó lenne neki. csak oda ugye spec idő is kell, jó lenne a szélmentes, napsütéses 20 fok

átlag ember, átlag műszaki képességgel ezt simán megcsinálja, vagy csak kókány lesz? (mondjuk a gyanta nem ismeretlen számomra, epoxyval meg üvegszállal építgettem már ezt-azt)

 

minden választ elolvasok!

 

 

Nádastavi Creative Commons License 2019.02.14 0 0 4377

Szia!

Az osztrákoknál, vakrepulo2 hozott onnan magának jollét, igaz kisebbet.: https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und-verkaufen/d/gruben-gipsy-star-16-segeljolle-mit-sliptrailer-289757481/

(Tavaly Agárdon a műhely előtt volt egy lent, jó kis hajó, éppen a vantnikat javították rajta.)

Előzmény: laszlo.vadasz (4371)
Nádastavi Creative Commons License 2019.02.14 0 0 4376

(Bocs, rájöttem a sok eszemmel, persze a jeltovábbítás GSM alapú (mobilnet), vagy igény esetén műholdas, természetesen a helyzetmeghatározás mindig GPS alapú.) A parkolóban hagyott okostelefonodra(?) élőben átküldi az adatokat... Azt viszont nem látom, hogy lenne saját SD kártyája. Viszont tud gombnyomásra SOS vészhívást.

Előzmény: Nádastavi (4374)
Nádastavi Creative Commons License 2019.02.14 0 0 4375

A kép lemaradt, tehát a 2019-es Miami világkupa jeladója.:

 

Előzmény: Nádastavi (4374)
Nádastavi Creative Commons License 2019.02.14 0 0 4374

Még annyit, ha megfigyelitek a lenti SAPSailing rendszerben, a bal felső sarokban lévő fogaskerékre -"Setting"- kattintva, lent a menüben a "Refresh interval (s)" minimálisan 1 s és pl. 1.5 s beállítható, de 0.1, 0.5, vagy 0.9 s már nem (tehát tud tizedmásodpercet, de 1 s alatt nem adtak ki adatokat, vagy ilyen gyakran nem mér a rendszer).

 

Azt hiszem ezek a jeladók.:

https://worldsailing.photoshelter.com/gallery-image/Branding-m/G0000S3LsTlbHQJE/I0000MfpTx12Qqj0/C0000uzt3Oj.9ed4

 

https://worldsailing.photoshelter.com/gallery-image/Branding-m/G0000S3LsTlbHQJE/I0000A.6EKZGjW6Q/C0000uzt3Oj.9ed4

 

https://worldsailing.photoshelter.com/gallery-image/Branding-m/G0000S3LsTlbHQJE/I0000BWyd9vNZBr8/C0000uzt3Oj.9ed4

 

https://worldsailing.photoshelter.com/gallery-image/Onshore/G0000yDQgbT8US4g/I0000n.sk4NriqbQ/C0000uzt3Oj.9ed4/

 

Ez a cég csinálja.: https://www.tractrac.com/web/

Bár ahogy olvasom ezek alapvetően GSM alapú nyomkövetők, csak speciális igény -GSM hálózat hiánya- esetén használ a cég GPS alapú műholdas nyomkövetőket. Az eszközök leírásában meg azt olvasom, hogy tudnak GSM és GPS trackingot is (ehhez nem értek sajnos).

 

A 2018-as Senior Laser EB-n a nyomkövető -másik cég, de hasonló- így nézett ki a vízhatlan zacskóban.: http://eurilca.org/wp/wp-content/uploads/2018/05/2018-Senior-Euros-D0-tracking_feat-768x380.jpg

Az EB-n az GL300W, GPS nyomkövetőt használták 2600 mAh akkuval. Ez nagyon hasonlít megjelenésében a mostani világkupán a TracTrac által alkalmazott jeladókhoz (a TracTrac, úgy tűnik titkolja melyik ezközt használják).

A GL300 Series (LTE) és a GL300W Series hasonlít leginkább a 2019-es Miaimi világkupa jeladóihoz.: http://www.queclink.com/GL300Series

 

Megnéztem a specifikációikat, min. 1 s mérési intervallum, kevesebb, mint 2,5 m-es pontosság, a kisebb GL300 5 perces mérési időközökkel 140 h-t bír, a nagyobb GL300W 320 h-t üzemel. Nyilván minél gyakrabban mérsz, annál rövidebb az üzemidő (hosszú túrán, ha nincs töltésed -pl. Napelem-, ezek szerint nem is érdemes másodpercenként mérni). Amazonon, 99$ plusz 41,5$ postaköltség, ha jól látom egy db ára (GL300).

 

(A képen a világkupán használt jeladó nagyítva, a fenti linkekről, a doboza hasonlít a GL300W-re és a 300-ra.)

Előzmény: vakrepulo2 (4372)
Nádastavi Creative Commons License 2019.02.14 0 0 4373

Szia! Szerintem a jolle használatának módja a kulcs, ha túrázásra használod (öbölkerülés, ne adj ég egész medence kerülés), akkor nem gond, ha ritkán mérsz, viszont, ha edzésre, egymástól 1-2 km-re lerakott bóják között, akkor időben nagyon sűrűn kell mérni és pontosan (lásd Miami vitorlás világkupa SAP "tracking" és analitika). Pl. a Gyapjas testvérek -470- futamgyőzelme idén a világkupán.: https://www.sapsailing.com/gwt/RaceBoard.html?regattaName=WCS+2019+Miami+-+470+Men&raceName=R9+(470+Men)&leaderboardName=WCS+2019+Miami+-+470+Men&leaderboardGroupName=World+Cup+Series+2019+-+Miami%2C+USA&eventId=f393a743-dd49-450f-ab8b-d11522b266f2&mode=PLAYER

Előzmény: vakrepulo2 (4372)
vakrepulo2 Creative Commons License 2019.02.11 0 0 4372

meg kell mondanom, nem értem miért mondod, hogy mp-ként 10-szer kéne mintát venni

(((mindezt úgy irom, hogy semmi tapasztalatom nincs a témában, de majd remélhetőleg a viszont válaszból több lesz)))

 

szóval én nem tudok olyan szituációt elképzelni, mikor fontos, hogy itt vagy 10 méterrel arrább vagyok-e a vízen és azt sem tudom elképzelni, hogy mp-re pontosan tudnom kéne a sebességem

sőt, pont arra gondolok, hogy nekem fontosabb egy utolsó mérésekből átlagolt sebességszám mint a pillanatnyi, hiszen mint te is mondtad a jolle fél mp-ként változtatja a sebességét. ezért is kell egy kvázi átlag, ezt úgy is el lehet érni, hogy sokat mérsz és nagyobbat átlagolsz meg ugy is hogy ritkábban mérsz de kevesebbet átlagolsz

 

(((pillanatnyi sebesség max akkor érdekelne, ha hizelegni akarnék magamnak hogy milyen gyors vagyok, de ott jobb ha szemre becsülöm meg, a műszer ugy is kevesebet mutat mint a szemem, ezt már horgász sogoromtól is kitapasztaltam :-)  )))

 

na szóval nekem erre kell a sebességmérés:

- megyek a hajómmal egyenes vonalban 50-100 métert, közben félszemmel nézegetem a sebességet, kialakul bennem egy sebesség

- állítók valameyik vitorlán egy kicsit, újra megyek a hajómmal egyenes vonalban 50-100 métert, közben félszemmel nézegetem a sebességet, kialakul bennem egy sebesség

- az első két pontot megismétlem egymást váltogatva 3szor

- megtanulom hogy az adott szélirány, szélsebesség mellett hogyan érdemes a hajómon a vitorlákat beállítani

 

ehhez szerintem nem kell mp-ként 10szer elég 1szer is de még a 4mp-ként egy mérés is elég lehet (bár meg kell mondanom a 4 mp nekem is soknak tűnik így látatlanban) 

 

Előzmény: GPS (4370)
laszlo.vadasz Creative Commons License 2019.02.11 0 0 4371

Sziasztok,

 

Gruben gipsy Star jollét keresek! Ha valaki tud eladót kérem írjon!

 

Üdv

L

GPS Creative Commons License 2019.02.10 0 0 4370

 

Amíg nem csapatsz 10 csomó körüli sebességgel addig a 4mp-es mintavételezés is bőven elegendő.

 

Háát, már meg se haragudjatok - de én ezt nem így látom.

 

4 mp. szerintem az rohadt sok - nem is értem, hogy gyártanak még ilyet, hisz még a legalapabb kütyük is 1 Hz-esek, a kicsivel jobbak meg már 10 Hz en veszik a mintát - azaz másodpercenként 10x.

 

Pont, hogy egy kicsi-könnyű hajónál okoz gondot a ritka mintavétel - hisz egy ilyen kishajó egyik pillanatról a másikra változtatja a sebességét é s ilyenkor a 4 mp. szinte egy "örökkévalóságnak" tűnik :-)))

 

Nagyon sokat használtunk GPS-t jollén - van tapasztalat, hogy mit jelent akár az 1 mp.-es mintavétel is, mert néha az is "késik" a valós sebességhez képest.

.

Előzmény: Flagstaff (4369)
Flagstaff Creative Commons License 2019.02.10 0 0 4369

Amíg nem csapatsz 10 csomó körüli sebességgel addig a 4mp-es mintavételezés is bőven elegendő. 10 csomós sebességnél 4mp-es rögzítéssel kicsivel több mint 20 méterenként mintavételez. Pontos nyomvonal rögzítéshez gyakori fordulónál ennél nagyobb tempóval a 4 sec már lehet kevés. Lassú nyugis vitorlázáshoz meg bőven sok. 10 csomó és felette (saccolt sebesség) nekem például kisebb gondom is nagyobb annál hogy az órámat sasoljam. :-) Majd visszanézem az értékeket gépről, egyedül van épp elég dolgom azon hogy a megfelelő felülete legyen a víz felé fordítva a hajónak.:-D

Előzmény: vakrepulo2 (4368)
vakrepulo2 Creative Commons License 2019.02.09 0 0 4368

megjott az órám, kipróbáltam sétálva meg autóztam vele, elsőre pontosnak, faszásnak tűnik

úgy tűnik és úgy olvasom, hogy 4mp-ként rögzíti a pozíciót ésabból számol átlagsebességet, ami szerintem megfelelő lesz, de ha akarom akkor át lehet állítani 1 mp-es mintavételre

ha tudja a gyári 20 óra legalább 2/3-át, akkor meg vagyok vele elégedve

árérték arányba nem tudnék jobbat elképzelni 

Előzmény: vakrepulo2 (4362)
Flagstaff Creative Commons License 2019.02.04 0 0 4367

Nekem is az az egyik gondolatom, epoxi microball-al sűrítve. De azért érdekelne hogy gyárilag mivel csinálják, illetve hogy van-e valami sima pisztolyból kinyomható anyag ami szintén megfelel a célnak.

Plusz az epoxy UV állósága legendásnak épp nem nevezhető még az is bemattul/sárgul amit UV állónak árulnak. Főleg vízen  tartva. Hiába hajlik lefelé a hajóperem és hiába ide van kenve a víz csillogása miatt ugyanúgy éri az UV.

Előzmény: vakrepulo2 (4366)
vakrepulo2 Creative Commons License 2019.02.02 0 0 4366

Nem tudomanyos csak sajat becsipodes. En ujabban mindenhez epoxy gyantat hasznalok

Előzmény: Flagstaff (4365)
Flagstaff Creative Commons License 2019.02.01 0 0 4365

Üdv Urak!

 

Laser2 test deck-hajótest találkozásánál a hajótest szélén repedezik és mállik a tömítés/ragasztás. Gyanítom ki kellene kaparni és újból letömíteni. Ezt mivel tegyem tudja valaki a választ?

Nádastavi Creative Commons License 2019.01.22 0 0 4364

Ingyenes MVSZ előadássorozat (ma lesz az első, a másodiktól engem is érdekel).:

"Az előadásokat - amelyeket bárki látogathat, de regisztrálni kell a fenti linkeken - kéthetente keddenként délután 6-tól este 8-ig rendezik a Magyar Sportok Háza első emeleti konferenciatermében (Budapest 1146, Istvánmezei út 1.)." - http://www.hunsail.hu/hirek/mindent-a-versenyvitorlazasrol-szakmai-eloadassorozatot-indit-az-mvsz-2

Flagstaff Creative Commons License 2019.01.15 0 0 4363

Ahhhaaaa! Ez így teljesen korrekt. :-)

Előzmény: vakrepulo2 (4362)
vakrepulo2 Creative Commons License 2019.01.14 0 1 4362

http://static.garmin.com/pumac/Forerunner310XT_OM_EN.pdf

26. oldal

egyszerű mint a faék, de nekem kb ez kell a vízen

Előzmény: Flagstaff (4361)
Flagstaff Creative Commons License 2019.01.14 0 0 4361

A GPS szenzor pontossága polgári felhasználásra néhány méter. Sokkal fontosabb hogy mekkora a mintavételezési ráta. Nemrég néztem a Huawei Watch GT tesztjét és az épp ezen vérzett el az Amazfit Stratoshoz képest. Ha jól rémlik nagyjából a harmada a Watch GT mintavételezése. Hosszú egyenesben nincs gond de sok forgolódásnál már van ráhatása a megtett távra és a pontos útvonalrögzítésre.

Van még egy fontos tényező, legalábbis nekünk. Szabad ég alatt, erős napfényben mennyire látszik a kijelző. Lehet bármennyire pontos az óra GPS-e ha nem látod. :-) Igaz ez esetedben nem téma egy egyszerű LCD tökéletesen fog látszani.

Ami nem teljesen világos, hogy a felvett pontok távolságát ugyan mutatja, de a tőled való irányával mi a helyzet? Azt is jó tudni. Majd ha lesz tapasztalat megírod. :-)

Nekem azt az egy két és félóra alatt másfél kilométert vitorlázást leszámítva hajózásos tapasztalatom nincs a Stratossal. És a most hét végén látott helyzet miatt ez egy darabig még így is marad. Ugyan vízre lehetne tenni a hajót, de nagyon blllegne és sehova nem menne mert a víz jelenlegi halmazállapota nem kedvez a vitorlázásnak itt nálunk. :-)

Bicajozással, futással (nem én nekem az nem megy) és némi sétával illetve úszással (magától felismeri az  úszás stílusát) már teszteltem teljesen pontos akár az útvonal logolása akár a sebesség mutatása/logolása a feladat. Pulzust tűrhető pontossággal mér addig, míg a terhelés nagyjából állandó és nincsenek  hirtelen kilengések. Crossfitre nem ajánlott, de oda más optikai érzékelős se igazán.

A kiegészítő marhaságok munkanapokon jól jönnek (lépésszámláló, alvásmonitorozó például), persze telefonálni nem lehet vele - ennyi  pénzért ezt nem is vártam de amúgy is szükségtelen nekem és a szintén számomra szükségtelen app telepítéseket se tudja - de 10m-en belül látom ha üzenetem (emailem) jött és ezeket el is tudom olvasni vagy látom ha hívnak és kiírja ki az. A telefon általában nincs velem a raktárban, ezért ez jól jön. Kocsiban is jó ha nem kell a telefonért turkálni de jön rá egy hozzál tejet mert elfelejtettem venni üzenet. :-)

Előzmény: vakrepulo2 (4359)
vakrepulo2 Creative Commons License 2019.01.11 0 0 4360
Előzmény: vakrepulo2 (4359)
vakrepulo2 Creative Commons License 2019.01.11 0 0 4359

multkor beszélgettünk ki milyen kütyüket használ vitorlázás közben

ez a beszélgetés bennem maradhatott, mert nem olyan régen egyik éjszaka részegen vettem egy garmin foreruner 310xt-t

még csak postán van és nem láttam de elméletileg ezeket is tudja:

- 50 méter vízálló

- 20 óra logolás

- logok szgépre tölthetőek

- pillanyatnyi sebesség

- megtett táv

- 20 db előre beállított gps pontra rávezetés távolság mutatással

 

nekem ennyi elég, minden azon fog múlni hogy mennyire pontos a gps szenzora, de reménykedem végül is a garmin nem ma kezdte

 

én 15rugóért jutottam hozzá postával

de ma kelt el egy az ebay.de-en postával 10-ért

 

csak azért mondom, hogy ha valaki hasonlóban gondolkozik itt egy tipp

 

(a mai modern okosórákhoz képest, telefonálni meg ilyen inci-finci dolgokat nem lehet tenni, ez egy spec triatlonosoknak kifejlesztett cucc, kb 8 éves konstrukció)

Cross33 Creative Commons License 2018.12.24 0 2 4358

 

Ügyes kis cucc, elegánsabb, de bonyolultabb megoldás.

https://m.youtube.com/watch?v=eOG4EgWjogA

Ez hasonló, csak a földön támaszkodik, így stabilabb.

Ugyanez DIY változatban.ötletnek mindegyik jó.

https://m.youtube.com/watch?v=2HnHyUeIXNg

 

Előzmény: Nádastavi (4357)
Nádastavi Creative Commons License 2018.12.24 0 0 4357

Ez igaz, nekem majd valami hasonló szerkezet praktikus lehet.: https://www.youtube.com/watch?v=ar1f69x5Tl4

Előzmény: Cross33 (4356)
Cross33 Creative Commons License 2018.12.23 0 2 4356

A felrakást egyedül is meg lehet oldani, itt egy egyszerű megoldás, pedig ez egy jóval nehezebb csónak.

https://m.youtube.com/watch?v=dt950vQP_AI

Előzmény: Nádastavi (4349)
Cross33 Creative Commons License 2018.12.22 0 0 4355

Köszi !

Én azért nem vagyok ilyen bátor, megvárom a tavaszi jó időt.

Előzmény: Flagstaff (4354)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!