vasuTTmodell blogján lehet olvasni az összehasonlító cikkben megjegyzést a hűtőzsalukról. Az igazi gépeken is létezek 2 és 3 részű zsalu. De volt olyan gép is amely 2 részessel kezdte, de most 3 részes van rajta. Ilyen gép a 001-es is. Jelenleg 3 részes van rajta. Melyet akkor kapott amikor visszafestették az eredeti színterv szerint.
Nem akartam én sem bántani a sárga részt ezért kapott lécet. Az alváz létezett ebben a korszakban sötét és világosszürke színben is ezen a gépen. Sajna jelenleg nem működik a szkennel, így nem tudom felrakni a képet ahol ez a gép világosabb alvázzal van lefotózva. A gépen nem tudom mikor lett kicserélve a "díszléc" kapaszkodóra. Ezért nem tudom megmondani, hogy "díszléc" megfelel-e a valóságnak. Lehet, ha a psz. elé teszek egy v.csillagot, akkor élethű. Minden Szergej díszléccel kezdte a pályafutását. Nem tudom, hogy miért nem maradhatott a gépeke. Mire volt jó csere ?
A célom az volt a kisebb átalakításokkal, hogy a TILLIG modell nagyjából maradjon. Az alváz és a forgóváz is szinte azt a színt kapta, mint az eredeti. Csak azért lett lefújva, hogy a lépcsőn ne lehessen észrevenni, hogy az nem a forgózsámoly része. Így sikerült ezt elérnem.
A módosítás lényege csak a német kapaszkodó eltüntetése és a hangtompító színének megváltoztatása volt. Ha élethű gépet akartam volna készíteni az közel 50.000,- lett volna. Akkor kapott volna tükröket, légcsöveket, festett belsőt, festett kerekeket. Fém kapaszkodókat mindenhova (ajtó, ablak alatt). A hangtompító füleket a leemeléshez. stb.
Nagyon élvezetes cikk volt:-) Mivel én viszonylag csekély módon bírom a német nyelvet, így lefordíttattam a Guglival. Mindenkinek ajánlom! Igggen szórakoztató:-))))
Miután megszáradt a a festék is a gipszes pólyával fedett domboldalon, az egészet le kell kenni faragasztóval. Most idézem a kisebbik fiamat:
" De Apaaa! Akkor minek festettük le az egészet földszínűre, ha most bekened ezzel és újra hófehér lesz???"
Mert a ragasztó, megszáradása után színtelen lesz, és felületen a szóróanyag kopása esetén nem fog azonnal világítani a folt. Erre a ragasztóra szitált homokot szórtunk, majd lespricceltük szappanos vízzel. Erre a nedves felülete jött a vízzel higított faragasztó csepegtetése. Ha pár helyen a ragasztó kis tócsákat képez, az nem baj. A srácok elővették a "terepoépítős" dobozt, és abban van mindenféle szóróanyag, innen-onnan összeszedve az évek során. A legtöbb a Deák Modellsporttól lett anno vásárolva. Nos, ezekből a fiúk válogattak, és elkezdtek kevergetni. A ragasztó tócsákba ezt a keveréket szórtuk.
Aztán kimostuk a ragasztó felkenéséhez használt ecsetet, és most megint várhatunk, amíg a ragasztó megköt. Íme az eredmény:
Nem a Commandantével van a gond:-) A peron leírásomat ma meg akartam ismételni, mert tegnap még nem volt itt. Most meg látom hogy a Zindex meggondolta magát és mégis betette. Van ez így "néha".
Pár napja jelzett M62 260 psz-ú. TIILIG gép elkészült. A modellen a következő apró változtatások lettek elvégezve: - kapaszkodók cseréje "díszlécre", - lépcsők felragasztása, - hangtompító, kürtök, főkeret és forgózsámolyok lefestése, - a teljes gép lelakkozása.
A modell vadonatúj, csak kipróbálva volt. Az eladási ára egy kissé kevesebb a pár napja meghirdetett árnál. 42.000,-, BTTB tagoknak: 38.000,-.
Ha esetleg valakit érdekel a gép, a következő címeket lehet érdeklődni: nomova@upcmail.hu vagy a nomovamodell@gmail.com.
Ezen kívül volt még Metalloglobus, Wieland->Májer Kft. Meg még egy, arra nem emlékszem. Igazából az bosszant, hogy van 0,15, 0,3, valamint 0,2 vörös. Csak az nincs, ami nekem kell. De már kitaláltam, hogy kivágom inkább kartonból és összeregasztom :-)
Persze! Holnap készítek pár képet illusztrációnak. Egyébként képek nélkül is menni fog. Van nekem egy nagyon kiváló 2 mm vastag kartonom( előző életében cserép alátétként szolgált egy raklapon), abból kivágtam a peron oldalát és függőlegesen a helyére ragasztottam. Inyencek tapétavágval belevagdoshatják a betonelemek toldásait is, én ezt nem tettem. Utána közé szabtam hullámpapírt olyan magasságig, hogy kicsit alatta maradjon a peron szélének Nálam ez egy réteg volt, értelemszerűen magasabb peronnál ez több réteg egymásra ragasztásával érhető el. A hullámpapírt megkentem faragasztóval, majd meghintettem homokkal. Elhúztam a homokot szintbe, majd hígított ragasztóval még át is csepegtettem. A két rézsűt nem papíroztam, itt csak homok van csepegtetett ragaccsal rögzítve, de ki lehet alakítani azt is papírból. Végül festettem és már kész is van. Tényeg nem kellettek a képek, de ha igény mutatkozik rá készítek szívesen.
A gigant "sorozatgyártása" megkezdődött. Nyersanyaghiány miatt meg is akadt. Lassan azért haladok velük. Az első példányok ősszel terveim szerint szolgálatba állnak.