Aki szereti ezt a garázst, illetve bánná a megszüntetését itt leírhatja az érveit! Valamint szedjük össze -lehetőleg fotókkal- a tőlünk "elvándorolt" buszokat és megszüntetett(Alvállalkozósított) viszonylatainkat.
Azt vettem észre, kezd kimenni a "divatból" a saját kocsi fogalma. Mesélte keresztapám, amíg Récseis volt (a 3-ason & a 10-esen járt), még a de.-ös is állandó volt akit váltott. Mára már oda jutottunk, hogy a de.-ös sem tudja kihozni a nevére írt kocsit.
Ennek nem örülök. Annak meg végképp nem, hogy újabb '87-es van elég szar állapotban. De 13-83 minden 415 példaképe :) És jó példa, hogy lehet egy '87-es is jókocsi ;)
Tegnaop már teljesen halott volt a kilóméterórája. mellesleg a távolságot sem mérte. 135-tel mentem felfelé a Sasadi úton. Lefelé 10-és 90 között jöttem, attól függően, milyen kátyúk voltak az úton. :D
Nekem lenne rá egy ötletem, de ez felbujtásnak minősülne. Van benne 2 db háromszög alakú vasdarab. Gyárilag a busz emelkedőn vagy lejtőn való egy helyben maradására szolgál. Megjegyzem, Csodákra képes. :D
A duda az tény, hogy nem sokat ér, nameg azt a redves ülést kéne tényleg cserélni, iszonyat ahogy kinéz, kényelmetlen, üléshuzat nélkül bele nem ülnék. A km-óra kb. 2 hónapja lett benne kicserélve, többnyire jól működik, kivéve amikor nem. Viszont nem tudom (és a gazdája se), hogy hogyan lehetne ülést cseréltetni bele, szerelő befolyásolása nélkül... Az eleje sajnos elég régóta olyan rázós, most már remélhetőleg az lesz a soros, hátul már egész viselhető lett a gép. Ja és most valamelyik reggel alávetjük egy alapos belső takarításnak.
a dudával meg kéne csinálni valamit, mert tegnap a Sasadinál használnom kellett (volna), de olyan halk volt,. hogy Én is a vezetőfülkéből nyitott ablaknál alig hallottam.
Tiszteletem! Tegnap pont az I-351-gyel voltam egy jobb hátsó defekt miatt a Benti tartalék. Első benyomásom alapján nem rossz autó, lényegesen jobb mint volt. Ami nagyon negatív benne, az az ekhasználódott, kiült, kényelmetlen vezetőülés. Estére úgy fájt a derekam, mintha valami IFA üléses csepel szervós 260-ast vezettem volna. Motorikusan most nagyon jó, a váltója szépen vált. Ami negatívum volt, hogy az eleje iszonyatosan szitált már 40-nél. Valamint a kilométerórája már 20-nál 80-100 közötti értékeket mutatott.
És sajnos 13-51 is sokat amortizálódott, amíg a gazdája 2 hónapig a 2VP-n volt. Szerencsére azért sikerült rajta javítani, 1-2 héten belül kap egy fullos belső takarítást is.
Viszont 05-10 meg azért hanyatlott le, mert a gazdája nyugdíjas lett, és majd fél évig nem járt be. Amikor ismét ráült, rá se ismert. Most is volt vele pár napot, de mivel nyugdíjas, és nagy ritkán jár be, már nem nagyon tud vele foglalkozni. 13-55 kb. dettó ugyanez. Csak ugye ott betegség miatt hiányzott a gazdája. Azóta egy kalap szar lett az a kocsi is sajnos. Gyenge, zörög, csattog, érdekes hangja van. Váltó/fék még jó.
Ismerem a kocsi előéletét, meg hát a környékünkön jár. Asszem az előző gazdája volt az, aki imádta a kocsit és nagyon odafigyelt rá, akkor még nagyon jó is volt. De most?.... Folyamatosan amortizálódik, bár még most is rá lehet mondani, hogy jó. A későbbi kocsija a 07-21 volt, az szintén faintos volt, amíg az övé volt. Sajnos viszont volt egy hibajelenség, amit csak ő ismert, váltóval kapcsolatos, és tudta kezelni. Viszont más nem, és így mentek vele napokig, ami be is tett neki. Azóta hiába volt váltócsere, sajnos ugyanúgy szar az autó, még most is érződik ennek a hibának a nyomai, rendszeresen kidobálja sebességből, sokszor le kell cserélni. A váltó mellett a fék és a retarder is kész van.
Azért ebből is látszik, nagyon fontos, hogy milyen gazdája van egy busznak (jó példa pl. 05-03, 13-80)