"Pusztaszabolcs felé szinte csak akkor, amikor be kell cserélni, Fehérvárra pedig csak mutatóba. "
És oda akkor mit járatnál? Halbis ingát? (Tegyél rá pár percet a menetidőkre). Posta Bhv-t? (Hol tartod karban?). Szutyok BHV-t? (abban meg asszem egyetértünk, hogy a jelenlegi járműhelyzet mellett ilyen járműveknek egyik budapesti elővárosi vonalon sem kéne feltűnniük).
Azért azt ugye tudod, hogy a sülyi helyiek csak a nagyon kis forgalmú időszakokban járhatnának egy egységgel?
Arra mindenképpen jó lenne, hogy a mendei vonatok mind sülysápivá lehessenek, de a reggeli csúcsban van pár Nagykáta-Keleti személy, ahová nem lenne elég a két egység. Oda valami más kellene, vagy 6+1-es inga, vagy beforgó távolsági szerelvény, legalább 500 ülőhely kapacitással.
"elég az, ha megmondod, hogy milyen járattípusokat adnál ki homogénen FLIRT-ből, és leírnás a hozzá tartozó járműszámot."
Homogénen csak azt adnám ki Flirt-ből, aminek a menetvonala egész nap olyan, hogy Flirtre van tervezve. Minimális kivételtől eltekintve ilyen lenne az 1-esen a zónázó meg a személy, de erre tervezném pl. a sülyi helyieket is. A monori és gödöllői helyieknél nem Flirtre terveznék, de lehetőség szerint azt járatnék. Pusztaszabolcs felé szinte csak akkor, amikor be kell cserélni, Fehérvárra pedig csak mutatóba. A hétvége persze más tészta, de azt monst hagyjuk. Presztizsből, meg pusztán az öncélú homogenitás miatt nem pazarolnék Flirt-öket, pláne nem napi 1-2száz km-es fordulókra. Ott járjon a Flirt, ahol ki lehet használni a gyorsulását, a végsebességét, a kapacitását, a jellegét, és a "Flirt-hatást", ahol vigyáznak rá, valamint ahol nem okoz aránytalanul nagy üzemeltetési nehézségeket. Rövid saccra az 1-esre kell kb. 11 szett, a 120a-ra meg 5, és ha ezek mind duplák, (ami nyilván felesleges), akkor még az állomány második fele ott van szabadon, lehet villogni vele. Tehát nem látok akkora Flirt hiányt, hogy most különösebben el kellene mélyedjek abban, hogy 11, 13, vagy 9 szett kell az 1-esre. Azt látom, hogy szerzett joggá kezd válni a Flirt, plána a dupla Flirt, egyes olyan helyeken, ahova tök feleslegesen került, - és ez nem helyes.
A többi bármilyen távolsági forgalomba, elsősorban a Balaton környékére, de ésszerű lenne a 100-as vonalon is bevetni őket.
Én nem dobálnám át a halbikat először, lássák el a térség fővonalait, ahová lettek álommásítva azután mehetnek az ország másik felébe természetesen, ami kb. 75/50 db jelent.
Ez a rész megszűnik hány halbi szabadul fel? Ne feled a Székes. topikban azt írtad, hogy a Délkör-ból felszabadult 10 kocsi, ha itt is felszabadul mehet Sm-re a 20 gyorsokhoz.
De szerintem számoljunk, legyen 3x4-4 / Sm. 4 – Zeg. 4 / + 4 Citadella 4/5 ez négy vonatpár az 4x8 de halbi-ból csak 3x8+4= 28 db + tartalék 4 db az az 32 összesen
Na most én eddig úgy tudom, hogy Sm-re átjött idén 2 pécsi és 2 Nk vagon ez ugye négy a 10-del ez már 14 ha a személyekből kivesszük a halbikat és a vezérlők elmehetnek Pécsre ha már egyszer ott vannak a 3xxx szilik. Akkor lesz még 6 kocsink akkor ez már 20 az az még kell 12 de minimum 8 db.
"Miért is? (Még mielőtt buszriadót rendelnek el, válaszolhatsz az ITF topicban is)"
Ott már szerintem ezt átbeszéltük (96-os hozzászólás), erre válaszoltad, hogy Te tatabányai zónahatárban gondolkozol. Most ide bemásolom az ottani hozzászólást, annyi különbséggel, hogy akkor én saccoltam a gyorsok biatorbágyi időadatait, most viszont a kezünkben van a menetrend (páros irányban 1 perccel, páratlanban 4 perccel tévedtem - ezt korrigáltam, de ez a végkövetkeztetéseket nem érinti)
Biatorbágy vá, autóbusz menetrend:
762: Budapestről Biatorbágy felé: .53 Biatorbágyról Budapest felé .06, (A) 36
Vasút
Budapestről Tatabánya felé:
Gy 04, (A)12, 42
Tatabánya felől Budapest felé:
11, (A) 41, Gy 50
Budapest-Biatorbágy falu viszonylatban az ütemes személyekről jó az átszállás a 762-re, és viszont.
A gyorsokra csak a munkanapi 762-esek adnak egy 14 perces csatlakozást, illetve a gyorsok természetszerűleg adnak egy átszállásmentes kapcsolatot Biatorbágy vá-tól a pesti oldalra. Az autóbuszos csatlakozással ennek sok értelmét nem látom, a 36-kor az állomásnál lévő busszal megérkezve, a 41-kor a Déli felé menő személlyel és az M2-re átszállással hamarabb a pesti oldalon van az utas, mint a gyorsra való várakozással. (És mint tudjuk nem mindenki a Keleti környékére akar eljutni :) )
Ádám, hol gondoltál ezek közül 2 órás ütemre? Nagyon sok vonalon nekem nem jön ki a járműszám (szerintem kevés) a mai pályaállapotok figyelembevételével.
Készséggel elhiszem, ha felskiccelnéd, hogy hova tennéd Te a 60 FLIRT-et. (nem kell részletes forda, elég az, ha megmondod, hogy milyen járattípusokat adnál ki homogénen FLIRT-ből, és leírnás a hozzá tartozó járműszámot.)
"Pont akkor nem megy IC Soproba, amikor a legkevesebb az utas! Azaz pont a kevés utasnak indítanál IC-t, így üres lenne a vonat, és meg lehetne szüntetni"
Gonoszabbnak hiszel, mint amilyen vagyok :) Vajon, ha Szombathely felé szeretném betölteni a lukakat, "amikor legkevesebb az utas", vajon mit szólnál?
"Bp: 8:10 12:10 18:10 Pápa: 7:30 11:30 17:30 Biztos, hogy ezek az időpontok a legjobbak a pápaiaknak?"
Nem tudom biztosra. A "biztosat" csak kevesen tudják előre, de ők mostanában nem is írnak ide. Szóval, szerintem ezek egyáltalán nem rossz időpontok. És Pápának ez a 3 IC a jelenlegi 0-hoz képest mindenképpen előrelépés lenne. Mellesleg Győrbe és Tatabányára meglenne az órás IC/EC ütem. Igaz, hogy ehhez olyankor kell vonatokat indítani "amikor legkevesebb az utas", de hát ez a topic erről szól :)
Alighanem kellene a 4 szerelvény, annyira nem számoltam utána. Meghát nem árt takarítani sem normálisan, ahhoz is kell idő. Jó lenne, ha tényleg halbik lehetnének, de erre nem mernék mérget venni.
??? Elég 3 szerelvény a 20-asra? Közel 3:45 körüli menetidővel számolva kell 4 szerelvény. Igaz, ott a Citadella, de az befelé nem pont úgy jön, hogy elég legyen 3 szerelvény, na meg visz szombathelyi kocsikat is vagy ad csatlakozást Szombathelyre.
Erről beszélek! De most lesz pár pécsi gyors. De nem az a nagy mennyiség... Szerintem azért nem árt, ha megáll. pl. Pincehelyen is. Te hová valósi vagy?
Nem fölösleges az ötleted szerintem. Attól függ a megállások száma, hogy milyen más vonattípust tervezel a 40-esre. Túl sokat nem lehet, mivel a pálya egyvágányú. Ha van gyors vagy személyvonat Pécsre, akkor ne állítsd meg az iccét sok helyen. Ha a pécsi ic-n kívül csak ez lesz (meg az AB-Pécs személy) akkor is elég sztem Sárosd, Sárbogárd, Simontornya, Pincehely. A többinek elég a személy. AB-n is megállhat, bár ott nem a gyorsokat hiányolták hanem az ütemes menetrend előtti sűrű csúcsidei vonatközlekedést.
Akkor vedd ki a megállókat, álljon meg csak Bogárdon, meg Dombóváron. Ne velem reklamálj. Ott a Kapos. Az is minden bokornál megáll majd, több helyen, ahol én ezt írtam...
Hát, állítólag egesek nagyon nem szeretnék, mások meg igen....
Kanizsa felől biztos nem, ám más mód elvben még kínálkozik, csak azt az illetékes elvtársak nem nagyon akarják elfogadni állítólag...sértené a "szakmaiságukat".:)))
Szerintem ezekre a megállásokra szükség van: Pusztaszabolcsra sokan járnak haza, gondolom IC-vel is járnának. Meg elég nagy állomás. Sárosdra is sokan járnak. Szerintem ezekkel a megállókkal kéne közlekedtetni, ha valami nem stimmel, (nincs elég utas, panaszkodnak, hogy xy-ban nem áll meg), akkor később módosításban lehetne javítani.
De az biztos, hogy ez a vonat ki lenne használva, ismét csak a gyékényesi gyors példáját tudnám felmutatni.