Vissza lehetne kanyarodni a fő kérdéshez? Ne rugózzunk már egy témán! Mit kell ilyen esetben javítani rjta, ha nagyon füstöl? Mit nézzünk meg, mit takarítsunk ki? Stb.
Sziasztok. Van egy 2005.-ös Volvo XC90-em, gyárilag van benne kiegészítőfűtés, ami +5 fok alatt rásegít a motor melegedérére, indítás után. Az a probkémám, hogy a kályha eléggé füstöl. Mi a teendő a kályhával? Ki kell takarítani? Szűrőcsere? Mit kell ilyen esetben megnézni rajta? Esetleg ki lehet iktatni valahogy ideiglenesen? Köszönöm előre hogy is.
A napokban vettem egy 2002-es Ford Galaxyt, amiben van egy webasto állófűtés. Bekapcsolom manuálisan, elindítja a ventilátort, bekapcsolja a climatronicot, de csak hideget fúj. Gondolom diag kellene, csak megkérdezem, hátha tudok én is valamit ellenőrizni, mielőtt szakihoz viszem, mert az a közelbe nincs.
Amúgy a víz se nagyon akar felmenni,, tegnap a termosztát csere meg volt, de hiába. Gondolom akkor ez a szerkezet lehet a kiegészítő fűtés is és az se megy.
Ilyen használat mellett egy indító akkumulátor (állófűtéstől függetlenül, tehát ha nincs is az autóban) jóval hamarabb megdöglik, mint normál távokon használva. Az idő, és a merültség foka a nem mindegy,a hogyan gibbonpitti is írta. Ilyen rövid távos, sok indításos használat mellett az sem segít, ha minden este töltőre teszed az akkut, mert a szulfátosodás megindul, az állandó nagy amper felvételektől meg sérülnek a cella lemezei.
Állófűtéshez köttess be a egy munka akkut leválasztóval. Oly módon, hogy az álló fűtés levett gyújtásnál csak arról mehessen, ha jár a motor, akkor viszont a generátor töltse mindkét akkut. Az utóbbi kisebb akkut külön szabályzóval, mert az meg attól döglene meg.
Mire ezt összeszámolod mennyibe kerül akku, elektronika, beépítés, le is fogsz mondani róla. És még ekkor is teheted minden éjszaka töltőre a rövid távok és sok indítás miatt.
A mostani akkud is kuka. Vegyél egy Exide Prémiumot, tapasztalat alapján taxis ügyfeleimnél is ez bírja legtovább. És a gyári előírtnak megfelelőt, ne nagyobbat, ne kisebbet. Sokan azt hiszik a nagyobb akku jobb. Ezt tévedés, (főleg a mai autóknál, ahol még az akku paramétereit is fel kell tanítani az autónak) mert egy akku élettartama akkor a leghosszabb, ha minél több ideig minél inkább tele van töltve. Egy nagyobb kapacitású akkut pedig nem bír tele tölteni egy kisebbre tervezett rendszer.
látom nem értelmezted amit írtam...a savas akku 12.4 volt alatt elkezd erősen szulfátosodni.....ez kémia,nem lehet megerőszakolni és félremagyarázni.
ha egy jó akkut 1x lemerítesz 12v körülre és ott hagyod akár csak fél napra is az már elkezd az elmúlás útjára lépni elég gyorsan.és te ezt gondolom párszor megtetted.
Igen ,valóban a kályha védi az akkut ,nem engedi az indítást alacsony feszültségnél. De egy harmincperces program alatt képes anyira megmeríteni ,gondolom a ventilátor is keményen közrejátszik,hogy izzítás stb..és nem fordítja meg. Megbikáztuk ,indult.
mentem max 1km et,járműboltig. Leálítottam ,és indult. Akkut mértük 12 volt kereken.
Varta blue ,2 éves. Ha mennék utánna 60-100km akkor biztos nem lenne semmi gondom.
de városi rövid szakaszokat megyek ,sok állásidővel. Ezért gondoltam egy külön áramforrást.
mindegyik kályha védi az akkut,de csak a JÓ!!! akut lehet védeni.ami 12.4 volt alatt van az már elkezd szulfátosodni.ezt még általánosban is tanították technika órán,szóval nem kell villanyásznak lenni e tudáshoz.
egy jó akku ha beesik pár percre 11 alá akkor annak semmi baja nem lesz ha rövid(max 30 perc) időn belül megindul a töltése....de ha úgy marad 1-2 órát akkor már elkezd leszulfátosodni a cella.ez meg ugye egyrészt egyenes út a kisüléshez másrészt kapacításvesztéssel is jár.