Az újszövetségi magyarázatok értelmében Jézus a Szentlélektől fogantatott (Máté 1,20; Lukács 1,26-35; János 1,13), biológiai apa beavatkozása nélkül. De vajon hogy történhetett ez a valóságban?
Betelt Erzsébet Szentlélekkel, és hangos szóval kiáltotta: Áldott vagy te az asszonyok között, és áldott a te méhed gyümölcse! (Lk 1,41-42)
Van ez így, Erzsébet betelt Szentlélekkel, és nyilván Szentlélek felfedte előtte ezt a(z akkor még) titkot. Inkább az az érdekes, mit jelent, hogy Erzsébet betelt Szentlélekkel? Szerintem pont ezt jelenti, átjárta őt Szentlélek, látást kapott arra a bizonyos dologra, amit az Úr fel akart fedni számára (jelent esetben Máriával és a magzattal kapcsolatban). Ma is így működik ez: az Úr Szentlélek által felfed titkokat és Krisztus dicsősége érzékelhetővé válik, ezért aki Szentlélek vezetése alá kerül, az áldani és dicsőíteni kezdi Jézus Krisztust.
Ehhez a bejegyzéshez a korábbi források: [198] [208] [211]
"És amikor Erzsébet meghallotta, eldobta azt ami a kezében volt, és futva kinyitotta neki az ajtót; megáldotta és mondta: "Áldott vagy te a nők között, és áldott a te testednek gyömölcse. És hogy jutok én ahhoz, hogy az én Uramnak anyja látogat meg engemet?"
"Amikor Erzsébet meghallotta Mária köszöntését, megmozdult a magzat a méhében. Betelt Erzsébet Szentlélekkel, és hangos szóval kiáltotta: Áldott vagy te az asszonyok között, és áldott a te méhed gyümölcse!" Hogyan lehetséges, hogy az én Uram anyja jön el énhozzám?"
(Lukács 1,41-43)
A legelőször felmerülő és tisztázandó kérdés az, hogy milyen módon juthatott Erzsébet tudomására Mária áldott állapota? Ugyanis erre tudomásom szerint sehol nincsen utalás. Kitől tudhatta ezt meg Erzsébet??? A racionális következtetés arra az eredményre kell jusson, hogy erről Erzsébet férjétől, Zakariás főpaptól szerzett tudomást. Persze itt lehetne Lukács ama ötletére hivatkozni, hogy Zakariás megnémult egy időre (Lukács 1,19-20), amit szerintem az a Lukács, aki személyesen nem ismerte se Jézust, se Máriát, és több mint valószínű, hogy Zakariást se, fake news-ként tálalta olvasói számára annak érdekében, hogy éppen az általam feltett kérdéssel ne lehessen kapcsolatba hozni Zakariást... Tehát előrelátó, elővigyázatos volt Lukács, akit Pál térített meg az általa életre hívni szándékozott Pál-féle kereszténység javára.
A NŐI ŐSPRINCÍPIUMRÓL ÉS A NEMEK EREDENDŐ ÖSSZEFÜGGÉSÉRŐL
„S ha így egyesülnek, valóságosan egy testté lesznek. Ebből következik, hogy a férfi-princípium önmagában csak fél test... s ugyanígy a női; ha összekapcsolódnak, akkor lesznek csak egyetleneggyé. S ha eg gyé lesznek, örvendeznek mind a világok, mert a tökéletes test által mindenre áldás száll. * Ezért megáldá az Úr a sabbat-napot, és megszentelé azt” (2 Móz. 20,11) – ugyanis e nap csak a tökéletes test által az, ami. A Matróna egyesült a Királlyal, egy testté lettek, és az ebből támadó áldások uralják ezt a napot; így azt a testet, amely nem tartalmazza a férfi- és női princípiumot, fél testnek nevezik. És nem szállhat áldás hibás, hiányos dologra, hanem csak tökéletes helyet illet az áldás, nem „fél” helyet, mert fél dolgok nem maradnak meg az öröklétben, és nem szállhat rájuk áldás sohasem."
Ez eddig tökéletes, (Zárójelben: Jahve csak félisten...)
De így folytatja:
"A női princípium szépsége teljességgel a férfitől származik. Így tanulták a társak, és ezt tudták meg róla."
Nos, itt borul minden, mert ez már a szélsőségesen patriarchális szemlélet szüleménye. A női aspektus férfitól való függése felborítja azt az egyensúlyt amely a világ harmóniájáért felelős. De nem csak a világ- hanem a társadalom- és a család egyensúlyát is felborítja.
A férfi és a női aspektus teljes mértékben egyenrangú, nincs függési viszony köztük. Lásd fent az első idézetet.
Még egy gondolat ehhez: Nem véletlen, hogy Jézus is az első ter.történetre esküdött, ahol az EMBER Isten képmására férfiúvá és asszonnyá lett teremtve. Ezzel hitet téve az isteni kettősség az Atya és az Anya (Szentlélek) mellett.
Mt 19:4 „Ő pedig felelvén, monda: Nem olvastátok-é, hogy a teremtő kezdettől fogva férfiúvá és asszonynyá teremté őket,”
Az ember bűnössége ötletének két okát lehet fölfedezni, egyfelől a bűnösség-tudattal jól láthatóan manipulálni lehet az embereket, másfelől indokot szolgáltatott a női aspektus likvidálására így az anyagi (férfi) oldal egyeduralmát mindenféle kontroll nélkül lehet gyakorolni.
A SEKHINA RÉSZT VESZ A VILÁG MŰVÉBEN
"Ez pedig [az anya] így szólott: "Mivel tehát az ember bűne által éppen az anyához és nem az atyához kapcsolódik, ezért az én képemre fogom őt megteremteni." .... S ahogyan azután az ember bűnbe esett, erről így szól az Írás: "A ti anyátok a ti gonoszságotokért vettetett meg" (Jes. 50,1). Ekkor szólott a király az anyához: Nem megmondottam-é néked, hogy bűnt fog elkövetni? S ebben az órában eltaszította Ő az embert és az anyát vele együtt."
A kabbala - mint a monoteista vallás "mellékterméke" - a fent vázolt, alapjaiban hibás szemléletet tükrözi....
Jakab az alábbi módon számol be Máriának Erzsébetéknél (Zakaraiás főpapéknál) tett látogatásáról:
"A köszöntést követően elment innen a rokonához, Erzsébethez, és kopogott az ajtaján. És amikor Erzsébet meghallotta, eldobta azt ami a kezében volt, és futva kinyitotta neki az ajtót; megáldotta és mondta: "Áldott vagy te a nők között, és áldott a te testednek gyömölcse. És hogy jutok én ahhoz, hogy az én Uramnak anyja látogat meg engemet? Lásd hát, megmozdult bennem a gyermek, és üdvözölt tégedet." – Azonban Mária nem értette a titkokat, melyekről neki Gábriel (*arkangyal) beszélt; és felpillantva az égre mondta: "De ki vagyok én, hogy a Föld minden nemzedéke engemet kell áldjon?" – Három hónapot töltött el Erzsébetnél, aztán visszament a házukba. Azonban napról napra teltebb lett a teste, és elrejtőzött Izrael fiai elől. Tizenöt (*a latin szöveg szerint tizenhat) éves volt, amikor ezek a titok történtek."
Örülök, hogy intenzíven érdekel az itt tárgyalt téma és remélem, hogy a tanulmányom is, aminek még csak az egynegyede érhető el. Elnézésedet kell viszont azért kérnem, hogy nem reagálok a tömérdek bejegyzésedre a jövőben, mivelhogy annyi bennük a tárgyi tévedés, hogy idő szűkében nem lennék képes korrigálni ezeket. Ezzel nem megbántani szándékozlak, hanem jelezni szeretném a további válaszaim elmaradásának okát. További kellemes és hasznos fórumozást.
A témával kapcsolatosan itt történt bejegyzéseim összegyűjtve két helyen érhetők el, a Jézus misztériumával foglalkozó fejezet után: 1, 2,
"Jézus keresztáldozatára Pál magyarázatának értelmében azért volt feltétlenül szükség, mert "az első szövetség sem léphetett életbe vér nélkül""
Ez azért sántít, mert az első szövetség Noéval köttetett (1M9:11) a vízözön után... Ezt viszont soha senkinek nem rótták föl bűnéül szemben a negyedikkel, ami Jákóbbal (Izraellel) köttetett, s a föld tulajdonlásáról szólt (1M35:10-12):
Ám 3:13-14 „…adjátok tudtára a Jákób házának, azt mondja az Úr Isten, a Seregek Istene,Hogy a mely napon megbüntetem Izráelt az ő vétkeiért, Béth-El oltáraiért is büntetek, és letöretnek az oltár szarvai, és a földre omlanak."
Ugye az oltárt a szövetség emlékére emelte Jákób:
1M35:7. "És [Jákób] építe ott oltárt, és nevezé a helyet Él-Béthelnek..."
Világos, miért volt Jákób/Izreal megbocsájthatatlan bűne ez a szövetség: Kimaradtak belőle a héberek... Így nem volt jogalapjuk a térség és népessége fölött uralkodni. Persze, ez nem igazán akadályozta őket ebbéli törekvésük megvalósításában... Erről szól a Biblia... - Ha valaki nem tudná... Végestelen-végig a két nép - az izraeliek és a héberek - élet-halál harcát örökíti meg a Könyv, amely küzdelemnek Jézus is egyik és egyben utolsó kiemelkedő személyisége.
Jakab az evangéliumának 11. fejezetében hasonlóképpen számol be a Máriával kapcsolatba hozott "angyali jelenésről", amit persze egy tapasztalt kutató semmiképpen nem kezelhet valóságos eseményként. Az angyal ugyanazt hozta tudtára úgymond, amiről neki már Zakariás főpaptól értesülnie kellett a jeruzsálemi Templomban töltött 9 év alatt:
"...mert a Magasságos ereje fog tégedet beárnyékolni: ezért fogják a Szentet, akit te szülni fogsz, a Magasságos fiának nevezni; és te Jézusnak kell nevezzed: mert Ő fogja a népét a bűnöktől megváltani."
"Miután Mária 12 éves lett, a papok (szerintem a Szanhedrin) szerint eljött az ideje, hogy eljegyezzék egy kiválasztott férfivel annak érdekében, hogy a Izrael megváltójának jövendőbeli anyja ne válhasson időközben érdemtelenné erre az elhivatottságára."
Már itt egy halom ordító ellentmondás tornyosul:
A Szanhedrin soha nem bábáskodott volna az ellenség, Izrael megváltójának útja egyengetésében.
Nem is tették, megöltek minden gyereket Jézus születésekor.... De legalábbis nem akadályozták meg, és utána is az volt egyetlen céljuk, hogy Jézust megöljék, amit végül el is értek.
A Megváltó eleve hibás jelző, mert ezt csak a zsidók használták, akik szerint mindent meg lehetett venni...
Jézus MEGMENTŐ volt! Nézd meg az angol fordítást ott is megmentő: Savior.
"a jeruzsálemi Templomban 9 éven át készítette fel arra,"
Zsidó templomban nem folyt leánynevelés. Tilos volt nőket tanítani!!!: A zsidók nem vették a nőket emberszámba.
1Kor14:35 „Hogyha pedig tanulni akarnak valamit, kérdezzék meg otthon az ő férjüket;
1Tim2:12 „A tanítást pedig nem engedem meg az asszonynak,”
"hogy életet adjon majd a jövendőbeli hibátlan "páskabáránynak""
El kéne dönteni, milyen áldozatnak szánták Jézust, mert kis túlzással egy hadsereget kellett volna feláldozni...:D
Páskabáránynak, vagy
bűnért való áldozatnak, vagy
engesztelő áldozatnak, vagy
emberáldozat a fiúság elnyeréséért, vagy
emberáldozat az Új szövetség, a bő ezer éve áhított földtulajdon ígéretének beváltására?
Ha mind igaz, akkor egyik se...
"a galileai Názáretben élő idős és özvegy Józsefet választotta ki Mária számára vőlegénynek"
A kérdés inkább az, hogy miért volt a választott férj is galileai? Jézus is, a tanítványok is, az apostolok is...
Egy nagyon fontos szempontot hiányolok az összes kutatásból (nemcsak a Tiédből): Ez pedig az a társadalmi, politikai háttér, mely évszázadok óta meghatározza a térégben élő népesség egymáshoz való viszonyát. Erre valahogy senkinek nem akaródzik fényt derítenie, mert nagyon kínos dolgok kerülnének felszínre és ezt senki nem kívánja fölvállalni, pedig ebben rejlik minden dolog nyitja...
"Legjobb tudomásom szerint Jézus egyetlen magyarázatát se fektette le írásba. Amelyeket mi ismerünk, azokat évtizedekkel Jézus kereszthalálát követően írták le, tehát másodkézből maradtak ezek ránk, amiket rádásul az idők folyamán akár manipulálhattak is..."
Ez igaz!... Mégis ki kell indulnunk valamiből, ami Jézusra jellemző. És miután Jézus mindenben szemben állt a zsidósággal mind a vallás, mind az Isten, mind a törvény tekintetében, - hogy csak a leglényegesebbeket említsem -, így ezt a vonalat kell követnünk. Nem lehet egyszer mózesi, máskor jézusi elveket tulajdonítani Neki. Pál úgyis csak a mózesi hagyományok szószólója, ezt hagyjuk meg neki...
"Jézus nem volt semmilyen királya Izraelnek, ellenben a "törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat""
Nos, ez az igazi páli parasztvakítás! Visszatérni a primitív mózesi törvényekhez, amit Jézus nagy ívben dobott a kukába...
Véres állat- és emberáldozat, amit a héber törvények Jahve Istenük nevében előírtak...:D
Azt tudjuk, hogy:
Jn6:15 „Jézus azért, a mint észrevevé, hogy jőni akarnak és őt elragadni, hogy királylyá tegyék, ismét elvonula egymaga a hegyre.”
Ezt apokrifek is megerősítik:
Jn Esszénus ev.12. rész, Betániai felkenés:
3. "Mária, Jézus sógornője, hitt Jézusban, mint az elküldött Messiásban, és be akarta őt kenni, mint Izrael királyát"
Később a felkenés Betániában ősi szokás szerint Magdaléna, a leendő felesége által meg is történt. Mi több, az esküvő is Kánában.
A keresztre is felkerült a királyi címe, miután a rómaiak hosszasan gúnyolták királyként...
"The blessed and glorious ever-virgin Mary, sprung from the royal stock and family of David, born in the city of Nazareth, was brought up at Jerusalem in the temple of the Lord."
Lukács, aki személyesen nem ismerte se Jézust, se pedig Máriát, és akit Pál térített meg az általa életre hívni szándékozott Pál-féle kereszténység javára, így számolt be ezekről az időkről évtizedekkel Jézus kínhalála után:
"E napok után fogant felesége, Erzsébet, és öt hónapon át nem mutatkozott. Ezt mondta: Így tett velem az Úr azokban a napokban, amikor gondja volt arra, hogy elvegye gyalázatomat az emberek elől. A hatodik hónapban pedig Isten elküldte Gábriel angyalt Galilea egyik városába, Názáretbe egy szűzhöz, aki a Dávid házából származó József jegyese volt. A szűznek pedig Mária volt a neve. És hozzálépve így szólt az angyal: Üdvöz légy, kegyelembe fogadott, az Úr veled van! Mária megdöbbent e szavakra, és fontolgatta, mit jelenthet ez a köszöntés. Az angyal ezt mondta neki: Ne félj, Mária, mert kegyelmet találtál Istennél! Íme, fogansz méhedben, és fiút szülsz, akit nevezz Jézusnak. Nagy lesz ő, és a Magasságos Fiának nevezik majd; az Úr Isten neki adja atyjának, Dávidnak a trónját, ő pedig uralkodik a Jákób házán örökké, és uralkodásának nem lesz vége. Mária megkérdezte az angyalt: Hogyan lehetséges ez, mivel én férfit nem ismerek? Az angyal így válaszolt neki: A Szentlélek száll reád, és a Magasságos ereje árnyékoz be téged, ezért a születendőt is Szentnek nevezik majd, Isten Fiának. Íme, Erzsébet, a te rokonod is fiút fogant öregségére, és már a hatodik hónapban van az, akit meddőnek mondanak, mert Istennek semmi sem lehetetlen. Mária ezt mondta: Íme, az Úr szolgálóleánya: történjék velem a te beszéded szerint! És eltávozott tőle az angyal. Azokban a napokban útra kelt Mária, és sietve elment a hegyvidékre, Júda egyik városába. Bement Zakariás házába, és köszöntötte Erzsébetet. Amikor Erzsébet meghallotta Mária köszöntését, megmozdult a magzat a méhében. Betelt Erzsébet Szentlélekkel, és hangos szóval kiáltotta: Áldott vagy te az asszonyok között, és áldott a te méhed gyümölcse!" Hogyan lehetséges, hogy az én Uram anyja jön el énhozzám?" (Lukács 1,24-43)
"Mária Erzsébettel maradt mintegy három hónapig, azután visszatért otthonába." (Lukács 1,56)
"Szerényen azért rákérdeznék, hogy honnan és miből értesültél erről?"
Egyrészt a Zóhárból, másrészt ismerve a héber monoteista vallást és maszkulin elvű életszemléletet.
"A kabbala Mezopotámiából származik,"
De nem mindegy, melyik korból. Sumér, vagy Asszír?
"Sorolhatnám a messianisztikus célokat, de csak néhányat emelek ki szemléltetés gyanánt"
Az Ószövbe egy sor kánaáni legenda kerültek át, egy részük eredeti formában esetleg némi módosítással, mások a visszájára fordítva.
Az alábbi két eset kiemelkedő példája ennek. Mindkét esetben az Úr (Isten) a főszereplő, csak nem mindegy melyik...
A Mózes V. 15,6; Jahvéról és a héberekről szól, ellenben az Ézsaiás 2,1-5; Jákób Istenéről: Élről...
A különbség elzongorázható: Mózesnél mások kizsigerelése a "messiási" cél, Ézsaiás citált verseiben a békés építő munka.
Más esetben a messiási cél a héber uralomtól való megszabadulás: a pogányok szabadsága, fölemelkedése...:
Ézs 9:1-4. „Először megalázta az Úr Zebulon földjét és Naftali földjét. De az eljövendő napokban megdicsőíti majd a Tenger útját, a Jordánon túli vidéket, a pogány nemzetek tartományát.”
„A nép, a mely sötétségben jár vala, lát nagy világosságot; a kik lakoznak a halál árnyékának földében, fény ragyog fel fölöttök! […] Mert terhes igáját, a vállára nehezedő rudat, sanyargatója botját összetöröd,”
"Feltételezhetően nem kellően mélyedhettél el a Pál nevével fémjelzett írások tanulmányozásában,"
Minden bizonnyal elkerülte a figyelmed, hogy a Római levél a zsidó diaszpórának íródott, s nem a pogányoknak.
Rm2:17 „Ímé, te zsidónak neveztetel, és a törvényre támaszkodol, és Istennel dicsekedel.”
A nyomaték kedvéért a címzett zsidókra nézve nem túl hízelgő vers:
Rm 2:24. "Mert az Istennek neve miattatok káromoltatik a pogányok között, a mint meg van írva."
Sőt az is, hogy Pál rendre a zsidókat oktatta, zsinagógákban vitatkozott...
Csel17:1-2 „Miután pedig általmentek Ámfipolison és Apollónián, Thessalonikába érkeztek, a hol volt a zsidóknak zsinagógájok. Pál pedig, a mint szokása vala, beméne hozzájok, és három szombaton át vetekedék velök az írásokból,”
József ács volt, nagyon elfoglalt és szorgalmas ember, és mivel foglalkozása következtében hosszab időre távol tartózkodott otthonától, ezért a fiatal menyasszonyát fiaira bízta. Ez idő alatt Mária elkészült a főpaptól kapott feladattal, és eljött a lelkére kötött dátum is, amikorra a jeruzsálemi Templomba el kellett juttassa az "istenháza" számára általa elkészített függönyt.