Elnézést a két n-ért! Azért nyitom a topikot, mert rövid tevékenysége alapján - szerintem - leszögezhetjük: az államtitkár asszony sok vidám percet fog szerezni nekünk az elkövetkezendő 1-2 évben. Tovább nem sajnos.
Akkor hagy szóljak közbe, mivel idén is több gyereket késziítettem fel. Volt köztük egészen kíváló képességű is. Azt gondolom, hogy ha egy feladatairól úgy van összerakva, hogy az a gyerek, aki egyébként hiba nélkül halad végig, tehát nem csak a lexikális tudása, hanem a problémamegoldó képessége is jó, nem jut el a végéig, akkor ott baj van a teszttel ... Egyetemi rettegett kémia professzorunk mondta, hogy ha egy zh eredményei nem a két végpont közötti gauss görbe szerint oszlanak meg nagyjából, akkor a teszt készítője valamit nagyon elrontott ...
Hja, 30, 40, 50 évesen sokan mondják, hogy "mi ezzel a gond?" Ezt a diákok szintjén kell nézni. Ott is kétféleképpen: milyen nehezek a feladatok, valamint van-e rá elég idő. A feladatok önmagában szerintem is igényesek voltak egy felvételihez. Ugyanakkor ebben a korosztályban nincs tapasztalatom, matematikát nem tanítok, így már azt sem tudom megítélni, hogy csak olyan ismeretet kért-e számon, ami a tanterv alapján elvárható. Azonban a gyakorlat egyértelműen azt támasztja alá, hogy ez a feladatsor sok volt. Ahogy hallom, a jobb iskolákra is igaz, hogy lényegében nem tettek kár az utolsó feladatban. Nem tudni, hogy képes lett volna a megoldására vagy sem, mert egy tollvonást sem tett. (A jobb iskola megkülönböztetés persze értelmetlen ebben az esetben, mivel senki nem tudja, hogy hol folytatja a diák.)
Ebben benne lehetne akár a hét végi családi kirándulás, a sportkör, vagy akár a tűzoltóegyesületnél a gyakorlat. Reggeli kutyasétáltatás, stb.
Én még a napi 40 perc olvasást is kötelezővé tenném. És mivel olvasni igazán biztosan csak egy könyvtári olvasóteremben lehet, ezért kötelező napi olvasótermi óra is lenne.
Az alvást ki ne feledjem. Létszükséglet. Napi 8 óra, ahogy a nóta is mondja. Este 10 és reggel 6 között kötelező alvásóra. Lehetne ezt is benn a suliban?
19079. Szegedi szakmai tanár a Szegedi Szakképzési Centrum egyik szakképző iskolája
Időpont és helyszín: 2016. január 23. (szombat) reggel, Magyarország, Szeged, valamivel reggel 7 óra után
Jelen van: egy 22 éve pályán lévő, szakmai tantárgyakat oktató, 2 egyetemi, 1 főiskolai, 1 felsőfokú OKJ-s végzettséggel és megszámlálhatatlanul sok továbbképzéssel rendelkező, szakközépiskolában oktató középiskolai tanár + háttérben alszik a család a hálószobá(k)ban
Reggeli gondolatok:
Miközben a családom alszik, én már reggel 6 óra óra a számítógép előtt ülök a jövő heti óráimra készülök: anyagokat keresek, mert NINCS TANKÖNYV, NINCS TANÁRI KÉZIKÖNYV, NINCS DIGITÁLIS TANANYAG az általam tanított SZAKMAI tantárgyhoz sem (ahogyan más szakmai tantárgyakhoz). Közben megy a TV és éppen a Czunyiné Bertalan Judittal (a köznevelésért felelős államtitkárral) készült interjún ÁMULDOZOM... Szerinte folyamatosan zajlanak a tárgyalások és minden meg lehet értelmesen beszélni. Szerinte az adminisztrációs terheket csökkenteni lehet és csökkentik is, meg hogy nagyon fontos a "rendszernek" a "gyerek". Szerinte az aktuális NAT a lexikális tudás mellett a gyakorlati életben alkalmazható tudást tartalmazza. Szerinte.... és folytathatnám a mondanivalóját... Szerintem NEM EZ TÖRTÉNIK. Legalábbis én nem ezt tapasztalom. Lehet, hogy bennem van a hiba? Egy másik ország másik oktatási rendszerében élek???? Vagy még csak álmodom és fel sem ébredtem?
Szerinte nincs ráhatás sem a KLIK, sem más szervek (pl. Szakképzési Centrumok) részéről arra, hogy tantestületek, pedagógusok, dolgozók csatlakozzanak a Hermann felhívásához.
Tisztelt Államtitkár Asszony!Ezúton is szeretném felvilágosítani, hogy Szegeden többféle módon - az igazgatók telefonos felhívásával, rendkívüli igazgatói értekezletek összehívásával, az igazgatókat kötelezve arra, hogy ha "valami történik" a Hermann-levél kapcsán jelentési kötelezettséggel - is igenis VEGZÁLJÁK az iskolák dolgozóit!!! Jelesül a Szegedi Szakképzési Centrum főigazgatójáról van szó. Tudom, hogy ez nem KLIK-hatáskör, hanem NSZFH / NGM -hatáskör, de az eljárás teljesen FELHÁBORÍTÓ! Természetesen minden szóban megy, nehogy nyoma legyen írott dokumentumban! Még azt is meg akarta tiltani a főigazgató asszony, hogy egy-egy tantestület megbeszéléseket hívjon össze a témában és arról szavazzon. Arról már nem is beszélve, hogy mindezt nyilvánosságra hozza ezen az oldalon! És még zsarolás is van (persze mindez csak szóban...), hogy "ha csatlakoztok, akkor majd megnézhetitek magatokat és az iskolát"...
(Mivel az iskolák dolgozói között rendszeres a kommunikáció, ezért a mai internetes világban gyorsan körbeérnek az információk..., ha mindezzel esetleg "odafent" valaki nem lenne tisztában...)
EZÉRT IS NAGYON ÖRÜLÖK, HOGY EGYRE TÖBB SZEGEDI ISKOLA VAGY ISKOLAI SZAKSZERVEZET CSATLAKOZÁSÁT OLVASHATOM!
Szerintem felháborító, hogy
a "technikai" dolgozók bérét MÉG MINDIG NEM RENDEZTÉK,
a kiemelkedő dolgozók munkáját az igazgató NEM tudja anyagilag is honorálni (pl. aki pályázatot ír vagy azt a technikai dolgozót, aki rendszeresen túlórázik, mert nincs elegendő létszám az iskolában...),
felesleges, nem életszerű, EGYETEMI SZINTŰ tananyagokkal vannak tele a szakképzési kerettantervek,
nincsenek (akár digitális formában) SZAKMAI TANKÖNYVEK az összes új, ún. ágazati képzésű, valamint komplex OKJ-s vizsgával záruló képzések esetén,
jövőre érettségizik az első ágazatos képzésben részt vevő évfolyam és még mindig nem tudjuk, hogy miből, hány percben, milyen formában, milyen tartalommal záróvizsgáznak a szakmai tantárgyakból,
a technikai eszközök FOLYAMATOS felújítására, bővítésére, cseréjére nincs pénz,
heti 22-26 tanórája + 2-3 tanórán kívüli foglalkozása van egy tanárnak (számoljon mindenki csak 15-30 perc felkészüléssel mindegyiknél + szervezési feladatok, pályázatírás, iskolai dokumentumok (SZMSZ, PP, ...) állandó újraírása, PÖCS/tanfelügyelet/minősítés/szaktanácsadói látogatás... dokumentáció, egyéb kötelező adminisztráció)....
Dehogynem ... csak épp sokkal hatékonyabb lenne, ha ezt az általa választott formában tehetné ... pl. az elsőst tök felesleges tornaruhába bújtatni, szép őszi és tavaszi délutánokon hagyni kéne focizni, labdázni, fogócskázni ... csakhogy erre most pl. a mi iskolánkban nincs lehetőség, mert van olyan első osztály, akinek délután akkor van tesi órája, mikor egyébként az udvaron játszhatna ...
de. hogyne. mindennél szükségesebb. szükségesebb a mateknál, a szövegértésnél, a kultúránál, az informatikánál pláne. sőt. tornaterem se kell, mozogjon a levegőn. úgyis lesz sorkötelezettség is, legalább szokja. hogy úgy mondjam, katonadolog.
de most komolyan. neked ennyi jött le a topic hozzászólásaiból?
felesleges. előre leírom, mit mondanál, ha látnád:
ez nem is volt nehéz, te kisujjból, 5 évesen, és egyáltalán milyen hülye szerencsétlen tanárok nem tudták ezt megtanítani, persze nem csoda vén elhülyült nyugdíjváró az összes. ja, és tenzor.
Az én középső gyerekem tavaly volt szerencsés felvételizni ... Nekünk szerencsénk volt, mert matekból nem épp penge, így a 60%-os eredménnyel nagyon elégedett volt ... és ami röhej, hogy kiderült, ezzel a felső harmadban volt ... tán mert nem volt rajta a nyomás, hogy jó gimi meg ilyenek ... viszont volt olyan az osztályban, aki napokig nem tért magához ... értem én, hogy differenciálni kell, de elfogadhatatlannak érzem, hogy az egyébként is labilis kamaszt ilyen helyzetbe hozzák ...