"40630 indúl Fradiból, a 631 és 633 Fradiba megy a vonatszám miatt."
Ezt a hülyeséget azért ne terjeszd. A nemzetközi vonatok egyazon szám alatt mennek végig az országon, akár páros számmal is beléphentek a határon és mehetnek azzal Budapestig, majd tovább mondjuk Lökösházáig.
40630 indúl Fradiból, a 631 és 633 Fradiba megy a vonatszám miatt. Fordában nincs benne egyik vonat sem, sztem szabdteheresk csináljak, magyarán Fradi, Győr vagy Hegyeshalokm, mozdony meg ami jut rá.
Beteszem ide is, mert a nagytopicon nem jött válasz:
Lehet, hogy már volt valamikor csak átsiklottam fölötte.
Lenne egy olyan kérdésem, mely bár lehet, hogy titkos adatokat tartalmaz :-), mégis érdekelne.
Tehát van egy tehervonat Fradiból 40630, 40631 és 40633 vonatszámban, mely ha jól tudom gabonát szállít Rotterdamba Fradiból. Az lenne a kérdésem, hogy melyik vasúttársaság csínálja ezt a vonatot és milyen mozdonnyal?
Jó dolog este Keresztúron kocsmázni, reggel meg Kelenföldre jönni dolgozni:
Az a szerelvény (NABI-buszokkal, stb.) ami este 11-kor még Rákoson ácsorgott, reggel 9-kor a bartók Béla úti felüljárón döngetett el a fejem fölött a 143-as Gigant által vontatva.
Amúgy sejtettem, h. valami ilyen arány lehet a dologban, de ha igaz az, h. behozzák a szenet 40 Eas vagy Fals kocsiban oroszéktól, elviszik Visontára, akkor utána gyakorlatilag üresjáratban kell visszaküldeni őket a keleti végekre. És ez eléggé nem úgy hangzik, h. ezen lenne rentábilis a fuvarozás.
Ezek után egy pillanatra gondolkodjunk el a rentábilitáson. Ha ténlyeg igaz az, amit ti is mondtok, h. ez a kombinált fuvarozási "jó világ" a román csatlakozásig tart, akkor nem tudom mihez lehet majd kezdeni a sok átépített konténerszállító és Ro-La kocival, pláne, ha a dinamikusan fejlődő egységesítés odáig fajul, h. Rotterdamban felpakolják a konténert, egy mozdi elhúzza Isztambulig, és se magyar mozdony, se magyar kocsi nem kell. Lehet, h. még bérbe sem kell senkinek.
A ROLA vonatokat a kamionosok csak muszályból használják. Ha 1szer Románia is EU tag lesz ez a kombinált fuvarozási mód ki fog halni Mo-n. Konténerek. Az InterContainer-Frigo Mo-i forgalmában 3:1 az arány import/export közt. Emiatt sok konténert üresen kell kivinni az országból, tehát hiába van tele a vonat konténerrel, attól az még lehet üres. A tehervonatok kihasználtságához sajnos érdemben nem tudtam hozzászólni, de legalább lelepleztem a konténervonatokat:)
Van nem egy tehervonat, amik rakodtan jönnek be az országba, de a kocsik üresen mennek vissza a tulajhoz, vagy fordítva. Nekem is volt szerencsém Hegyesből Fradiba 760 méter körüli vonatott továbbítani, de a 190 tengelyből csak 42 volt rakott, és alig volt 1300 tonna a vonat. De kifelé is láttam már 700 méteres vonatot, ami acélszállító kocsikból állt, szinte biztos hogy üres volt az összes kocsi...
Engem az érdekelne, h. tud-e valaki hozzávetőleges adatot arról, h. a teherkocsik/vonatok kihasználtsága mekkora. Lehet, h. én látok kevés tehervonatot, de úgy tapasztalom, h. a konténerszállító vonatok kivételével - néha még a Ro-La szerelvényeké - bőven 50% alatt tud maradni.
Mert ha ezeket az adatokat lehetne tudni, akkor esetleg lehetne elmélkedni a versenyképesség lehetőségeiről, a fejlesztés lehetőségéről, a bérlés jogosságáról, stb. Nem tudom, ilyenekről mi a nagyérdemű tapasztalata-véleménye.
A fő kérdésem pedig még mindig az, h milyen 120 km/h-nál GYORSABBAN közlekedő tehervonatok vannak Európában. Németországban tudom, h van a Parcel InterCity, ami az LZB-s vonalakon 160km/h val közlekedik.
Kocsipark itthon is lenne a 120-as vonatokhoz, van jópár kocsi, ami üresen mehet 120-at, de ugye nem az üres kocsik 120-al való cíbálása a cél. Ha alaposan nemgnézel egy konténer vonatot, jópár olyan kocsit találsz benne, ami rakodtan is mehet 120 km/órás sebességel, illetve az eltolható oldalfalú kocsik között is van jópár, ami 120-as rakodtan is, üresen majd mind mehet 120-at. A lényeg, hogy a 120 kmórás közlekedéshez előírt fékszázalék meglegyen, illetve a fékutasítás szerint 700 méternél nem lehet hoszabb a vonat.
A mozdony pedig a terheléstől függ. Egy 800 tonnás vonatot egy V43-as is el tud vinni 120-al. A Taurus 2500 tonnát tud 120ra gyorsítani...
Remélem ebben a fórumban hasznos infokkal bővíthetem hiányos ismereteimet! Olyan európai tehervonatokról szeretnék minél többet tudni, amelyek 120 km/h-nál gyorsabban közlekedhetnek.
A francia, német és angol vasutaknál vannak ilyen vonatok. Máshol???
Milyen kocsikkal, mozdonnyal mennek? Főleg a kocsik érdekelnek részletesen, mert számomra inkább azok ismeretlenek.
Tegnap sikerült elkapnom egy Szergej+Rebobó randit Kispesten, lehet hogy ez szokványos, de azért megosztom veletek. A Bobi kihúzta az anyagot Szentimre felé, aztán a Szergej ráállt a másik végére és rákapcsolták.
(A folyamat történetesen az útátjáróban bonyolódott, ugye kapcsolással+fékpróbával együtt nem kevés idő, az autósok szentségeltek rendesen :))
Aztán a M62 elhúzott Kőbányának, a Bobó pedig ráállt a Szergej által idehozott szerelvényre. A hülye nap persze elég alacsonyan sütött, na majd nyáron... :)
"Szergejes tehervonat ma is ment Rákosrendezőről a 70-es vonalra, de lehet, hogy csak Rákospalota-Újpestig, vagy Dunakesziig..."
Akkor megy arra a Szergej, ha körvasutas Szili (1157, 1 motoros) nem bírja az elegyet. Fel szokott menni egészen Vácig, de előfordult már hogy Szobig is eljutott...