Keresés

Részletes keresés

hg1dlvLuki Creative Commons License 2024.06.09 -3 2 11329

Fél off: nem tilos "nem szétbaszni" egy normális mederben folyó beszélgetést sem.... 

Van valami értelmes mondanivalód is, vagy csak bepiáltál a választások miatt, és unatkozol?

Előzmény: _nyunyuka (11328)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.06.09 -6 1 11328

fél OFF: nem tilos egy saját szervert csinálni, rajta saját fórummal, ahol te lehetsz az admin, ott "nem megy az erdőbe" a topik. ON

Előzmény: hg1dlvLuki (11325)
ksanyi52 Creative Commons License 2024.06.09 0 0 11327

Opel astra h , 1.7 dizel. 16 éves. 5-6 éve cseréltem generátorral együtt, egy indítózás után 12.5 volt, és nem mindig zár le az egyik ajtó. Ja, Bosch 72 a/h . Lehet hogy a zárral is probléma lehet, mert a másik 3 mindig lezár. A generátor vonalfeszültsége 14.1 volt.

Előzmény: Atis57 (11309)
Veterán kezdő Creative Commons License 2024.06.09 -3 4 11326

Nem egyedi eset. Részben a cukorhegyi oldalának hozománya.

Részben a már már mániákus közlési kényszer. Vannak akik képtelenek

megtanulni egy fórum oldal értelmes használatát és tartok attól,

hogy már nem is fogják.

Egy friss elrettentő példa, remélem a modi nem törli a linket.

95 hozzászólásból egyetlen egy releváns! Ez ott is a csúcs.

https://elektrotanya.com/content/kutyanak-sem-kellenek-az-elektromos-autok-ezerszamra-allnak-eladatlanul-kereskedoknel

(belépés nélkül is olvasható)

Előzmény: hg1dlvLuki (11325)
hg1dlvLuki Creative Commons License 2024.06.09 -3 3 11325

Ez volt a kiindulás:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=167163158&t=9017968

 

Hogy eljutottunk addig hogy egy jó autóban hogy alakul egy jó akku töltése, az ismét azt bizonyítja, hogy páran képesek bevinni BÁRMILYEN topicot/kérdést az erdőbe, és a végén már teljesen másról beszélünk.Erre a Magyarokon kívül senki sem képes :-)

Előzmény: Rifa-caps_blowup (11323)
mmormota Creative Commons License 2024.06.09 -2 5 11324

rozsdakupac japán

Volt egy Toyota Carinám. 15 éves korában vettem egy új autót, mert furcsa volt, hogy a cégemben nekem van a legöregebb autóm. Egyébként tökéletesen elégedett voltam vele, a 15 év alatt hiba miatt egyszer sem volt szervizben. Odaadtam az egyetemista keresztfiamnak. Gondoltam, jól jön neki az egyetemi évek alatt. Az autó most 25 éves, és második autóként még használják. Nem azért, mert nem telik nekik jobbra... Egy szem rozsda nincs rajta.

Előzmény: Rifa-caps_blowup (11323)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.08 -6 1 11323

Hozzá is raktam jó autóval, jó akkuval nem igaz amit írsz csak rossz autóval, rossza akkuval ott viszont 100% igazad van, mehet bele sok amper sokáig.

Amikor áramkorlát nélküli generátort raknak a tervezők egy kocsiba, ott feltételezik a tervszerű karbantartást is....

Ugye szokták mondani nem szabad venni BMW -t meg Franciát, pedig csak alapvető karbantartás kell...

Inkább egy kényelmes francia, mint egy rozsdakupac japán.

 

Előzmény: hg1dlvLuki (11322)
hg1dlvLuki Creative Commons License 2024.06.08 0 2 11322

Ez egy jó autó, jó akkuval.Ebből semmi nem derül ki.

Az 5V-ra mélykisült akku más kategória.

Feleslegesen ne méregess, biztos van fontosabb dolgod is.

 

Előzmény: Rifa-caps_blowup (11320)
Atis57 Creative Commons License 2024.06.08 -2 0 11321

Szia!

 

Igen ,ha lennél kedves megcsinálni.

Előzmény: Rifa-caps_blowup (11320)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.08 -5 1 11320

saxo 1.1 TU1JP Varta silver 54Ah 530A

Hantek cc-650 Owon B41T+

 

Elsőre 10sec logolás. logolva semmi sajna de kijelzőn párom látta (multimèteren), telefon bent volt utastèrbe műszerfalon nálam.

Levettem a minimumra 1secre. itt már látszódnak èrtèkek.

1mV az 1A tehát 50A kőrül kapta el az öninditót de tudjuk ez több rövid időre ès fele ennyi amper csúcsra a töltèsz.

ha valakinek kell szkoppal mèrt FOLYAMATOS görbe csinálhatok.

 

Ami ebből az 1sec időközökkel logoltból is kivehetô, hogy jó akksival, jó motorral ami pöccre indul, jó öninditóval minimális időre kap -egytized ökörszabály- felett vagyis itt 5,4A feletti töltèst.

 

Kèrtek szkopos görbèt is? akkor kiviszem a szkopot...

 

 

_nyunyuka Creative Commons License 2024.06.08 -8 0 11319

Azért tettem idézőjelbe, a hozzám kerülést jelenti. 10 évesen vettem, ez volt az első, amit csináltam vele. 

Előzmény: XANTIi (11318)
XANTIi Creative Commons License 2024.06.08 -3 1 11318

"Új" autót nem hekkelünk. Legfeljebb 5-7 éves kora után.

Előzmény: _nyunyuka (11316)
XANTIi Creative Commons License 2024.06.08 -3 1 11317

Annyit mértem. 1,6 HDi Peugeot, 64 Ah Exide, most 5 éves. 95A-es Valeo generátor. Pár nap állás után kb. 1 másodperc indítózás után. 13.9-14.0 V-ra áll be. Az autó 11 éves.

Kicsi motorokon, kisebb generátorral persze nyilván kevesebb az Amperek száma.

Előzmény: Rifa-caps_blowup (11305)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.06.08 -8 0 11316

"Új" autónál első dolgom áthekkelni a feszszabót 13,8V-ra. Az akku töltöttsége ekkor 80%,.nem indul meg a gázképződés, nem rázzák ki az aktív masszát a lemezekből a gázbuborékok. 

Előzmény: XANTIi (11303)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.06.08 -8 0 11315

Tapasztalat: mese habbal. A töltők között Rolls-Royce-nak számító Fronius se kelti életre a full dögöt! 

Előzmény: XANTIi (11299)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.06.08 -7 0 11314

Pont a Jász-plasztikos, ami bevált! Vagy újonnan szar és pár hónap múlva elpusztul->gari. Utána 5-6 év. A márkás csodákkal bármit csinálhatsz, három év! 

Előzmény: Rifa-caps_blowup (11313)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.08 -7 0 11313

Érdekes én pont ezeket nem venném.

 

Előzmény: Atis57 (11312)
Atis57 Creative Commons License 2024.06.07 -3 0 11312

Szia!

 A sima Jász Akkura , Banner , Trojan   , Mutlu 

Előzmény: Rifa-caps_blowup (11310)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.07 -6 0 11311

ok. szkoppal vagy loggolos multimeterrel csinálok adatokat.

Előzmény: Atis57 (11306)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.07 -6 0 11310

akkuboltos mire esküszik?

Èn varta silver-re.

 

Előzmény: Atis57 (11309)
Atis57 Creative Commons License 2024.06.07 -3 0 11309

Szia!

 A jó válasz?  Függ az autótól, elektromos vezérlésétől.....

 

A régi stilusuakba ; Jász Akku, Mutlu szinte bármi más.(csak nehéz legyen ? + ólom )

 

Az ujabbakba ;  Ag, Ca, stb szuper akkukat--mert ahhoz van szoftveresen beállitva a töltés vezérlés.

" S itt a kigyó beleharapott a farkába".

 

Az akkuboltos ismerős szokta mutogatni , hogy melyikből mennyit cserélnek.(hátel szoktam képedni ...)

Előzmény: ksanyi52 (11308)
ksanyi52 Creative Commons License 2024.06.07 -1 0 11308

Mit érdemes venni? Nekem valószínű hamarosan cserés lesz, a legutóbbi nézelődésem óta, ( 1-2 hónap) 10 ezerrel lettek drágábbak.

Előzmény: Atis57 (11307)
Atis57 Creative Commons License 2024.06.07 -3 1 11307

Szia!

 Meg az ujat is --Mert ez a lényeg (fogyjon a darabszám )

 

 Régen a Varta , Bosch, Exide jelentette a minőséget , ma meg a cserés bevételt?

Előzmény: mmormota (11304)
Atis57 Creative Commons License 2024.06.07 -3 0 11306

Szia!

 

 

Mivel az ilyen görbék ritkák --Engem érdekelne , ha más is jelentkezik.     köszönettel

 

(illetve az adatai is   )

Előzmény: Rifa-caps_blowup (11305)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.07 -6 0 11305

Ha gondolod a tárolos szkoppal ès lakatfogoval a fapados citromon mèrhetek I-t hgörbèt akksinál.

asszem 60Ah akksi kis 1.1-es TU1JP blokk.

Nem hiszem lenne ott 20-30A.

Max ha lesz 20-30A meghivlak egy üdcsire.

 

 

 

Előzmény: XANTIi (11303)
mmormota Creative Commons License 2024.06.07 -2 0 11304

Szerintem a rossz akkut ki kell cserélni, mert csak a gond lesz vele. Akkor hagy cserben, mikor nagyon nem kellene... 

Előzmény: Törölt nick (11298)
XANTIi Creative Commons License 2024.06.07 -3 1 11303

50 éves autós gyakorlati tapasztalattal írtam az autóaksikról. Nyilván más célúakkal sok minden más.

A mai átlag verdákon 2-3 tizeddel magasabbra van a generátor beállítva, így bekalkulálnak bizonyos fesz eséseket a kábeleken is.

Olcsóbb így, mint több rezet beépíteni. Itt 14,6 körül van a generátoron. A biztik kimenetén, akkun ott a 14,4.

Biztos többet bírna a battéria ha csak 13,8-14-ig küldnék meg. Akkor meg egy mérettel nagyobb kellene. Sokváltozós függvény.

Áramlimitre az átlag rendszerben nincs opció. A szabályzó belül van, mért vissza szabályzásra nincs vezeték sem. Az ÁTLAG ilyen.

Indítás után pár percig van 20-30 Amper amit az aksi nyel be, azt meg nem csinál gyereket.

Ma már a DC-s lakatfogók korában jó játék ezeket méricskélni.

Előzmény: Rifa-caps_blowup (11300)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.07 -6 1 11302

Ami lemaradt, ott a modern (máramennyire nem elavult egy 20éves kocsi), nem csak feszt hanem akksiba/akksiból folyó áramot is figyel a töltés modul az akkusarunál lévő jeladón. A régi kocsiknál és kukára merült akksi esetén sajnos pont igazad van és pont ezért káros. órákig a tizedénél több nem szerencsés egy klasszikus akksinak.

Előzmény: hg1dlvLuki (11296)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.07 -6 1 11301

Alap esetben ott nem merül le csak indítás után, de kevés energiát veszel ki, ha nem herere herere herererere sokáig hanem hutyutyu és brümbrümm. Utána amint visszapumpáltad a kivett energiát, akkor nem lesz sok amper. Egy csontra merült akksinál többet kellene belepumpálni és tovább lenne sokamper. A generátorok meg eleve nem töltik annyira túl a feszt, mint az akksitöltő.

Most tekintsünk el a nem 30éves elavult kocsiktól, mert ugye egy BMW-ben már 20-25éve (e65 modelltől) AGM akksi van és a töltést bele kell programozni az akksi élettartama alapján mennyire engedje túltölteni, minden akksi csere után a töltésvezérlőbe.

Mezei klasszikus generátor, ha jó a fesszab, nem enged brutál nagy feszt, és egy pöccre induló kocsi nem sok energiát vesz ki az akksiból.

Próbáld ki feltöltöd maxra, vársz fél napot, majd akksiteszter, aztán inditod és akksiteszter. Tudom-tudom a második mérés nem csak az inditási hutyutyu hutyutyu hanem az első akksiteszter is. Pontosabb méréshez tölst fel újra maxra, várj ugyan annyit másodpercre pontosan fél napot és úgy hutyutyutyu hutyutyu aztán akksitesztermérés....

 

Sok inditózással, túltöltő generátorral 100% igazad van, nyomtam is a pluszt.

Előzmény: hg1dlvLuki (11296)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.07 -5 0 11300

Nagyon sok fajta akksi gyártás létezik.

Volt szerencsém együtt dolgozni olyannal, aki több évtizedet eltöltött ezen a területen.

Van ami menthető így igaz utána kevesebbet fog tudni, de van ami nem menthető így.

 

Előzmény: XANTIi (11299)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!