Opel astra h , 1.7 dizel. 16 éves. 5-6 éve cseréltem generátorral együtt, egy indítózás után 12.5 volt, és nem mindig zár le az egyik ajtó. Ja, Bosch 72 a/h . Lehet hogy a zárral is probléma lehet, mert a másik 3 mindig lezár. A generátor vonalfeszültsége 14.1 volt.
Hogy eljutottunk addig hogy egy jó autóban hogy alakul egy jó akku töltése, az ismét azt bizonyítja, hogy páran képesek bevinni BÁRMILYEN topicot/kérdést az erdőbe, és a végén már teljesen másról beszélünk.Erre a Magyarokon kívül senki sem képes :-)
Volt egy Toyota Carinám. 15 éves korában vettem egy új autót, mert furcsa volt, hogy a cégemben nekem van a legöregebb autóm. Egyébként tökéletesen elégedett voltam vele, a 15 év alatt hiba miatt egyszer sem volt szervizben. Odaadtam az egyetemista keresztfiamnak. Gondoltam, jól jön neki az egyetemi évek alatt. Az autó most 25 éves, és második autóként még használják. Nem azért, mert nem telik nekik jobbra... Egy szem rozsda nincs rajta.
Elsőre 10sec logolás. logolva semmi sajna de kijelzőn párom látta (multimèteren), telefon bent volt utastèrbe műszerfalon nálam.
Levettem a minimumra 1secre. itt már látszódnak èrtèkek.
1mV az 1A tehát 50A kőrül kapta el az öninditót de tudjuk ez több rövid időre ès fele ennyi amper csúcsra a töltèsz.
ha valakinek kell szkoppal mèrt FOLYAMATOS görbe csinálhatok.
Ami ebből az 1sec időközökkel logoltból is kivehetô, hogy jó akksival, jó motorral ami pöccre indul, jó öninditóval minimális időre kap -egytized ökörszabály- felett vagyis itt 5,4A feletti töltèst.
Kèrtek szkopos görbèt is? akkor kiviszem a szkopot...
Annyit mértem. 1,6 HDi Peugeot, 64 Ah Exide, most 5 éves. 95A-es Valeo generátor. Pár nap állás után kb. 1 másodperc indítózás után. 13.9-14.0 V-ra áll be. Az autó 11 éves.
Kicsi motorokon, kisebb generátorral persze nyilván kevesebb az Amperek száma.
"Új" autónál első dolgom áthekkelni a feszszabót 13,8V-ra. Az akku töltöttsége ekkor 80%,.nem indul meg a gázképződés, nem rázzák ki az aktív masszát a lemezekből a gázbuborékok.
Pont a Jász-plasztikos, ami bevált! Vagy újonnan szar és pár hónap múlva elpusztul->gari. Utána 5-6 év. A márkás csodákkal bármit csinálhatsz, három év!
Ami lemaradt, ott a modern (máramennyire nem elavult egy 20éves kocsi), nem csak feszt hanem akksiba/akksiból folyó áramot is figyel a töltés modul az akkusarunál lévő jeladón. A régi kocsiknál és kukára merült akksi esetén sajnos pont igazad van és pont ezért káros. órákig a tizedénél több nem szerencsés egy klasszikus akksinak.
Alap esetben ott nem merül le csak indítás után, de kevés energiát veszel ki, ha nem herere herere herererere sokáig hanem hutyutyu és brümbrümm. Utána amint visszapumpáltad a kivett energiát, akkor nem lesz sok amper. Egy csontra merült akksinál többet kellene belepumpálni és tovább lenne sokamper. A generátorok meg eleve nem töltik annyira túl a feszt, mint az akksitöltő.
Most tekintsünk el a nem 30éves elavult kocsiktól, mert ugye egy BMW-ben már 20-25éve (e65 modelltől) AGM akksi van és a töltést bele kell programozni az akksi élettartama alapján mennyire engedje túltölteni, minden akksi csere után a töltésvezérlőbe.
Mezei klasszikus generátor, ha jó a fesszab, nem enged brutál nagy feszt, és egy pöccre induló kocsi nem sok energiát vesz ki az akksiból.
Próbáld ki feltöltöd maxra, vársz fél napot, majd akksiteszter, aztán inditod és akksiteszter. Tudom-tudom a második mérés nem csak az inditási hutyutyu hutyutyu hanem az első akksiteszter is. Pontosabb méréshez tölst fel újra maxra, várj ugyan annyit másodpercre pontosan fél napot és úgy hutyutyutyu hutyutyu aztán akksitesztermérés....
Sok inditózással, túltöltő generátorral 100% igazad van, nyomtam is a pluszt.