Napi, 6-800 km mennek, ideális egy elektromos kamionnak, két töltés naponta, az aksi mennyiség sem tetemes, amit le kell gyártani, pár 100GW évente, ami hamarosan nem lesz gond, egyedül az ára kérdéses, olcsóbb aksi kell, bár lehet a szervizeken, meg a tankoláson már ma is visszajönne az ára.
Aku Kamion? tessék ha nem bulvározunk ütös képekel meg ilyesmi
tudod, hogy menyit megy egy K? és menyi K fut Euroába? van fogalmad rola? mondok egy hétköznapi utat ami általános
Elindul a srác BP a telephelyröl regel megrakva cucokak mongyuk 10 15 tona a 24m esel, 1200l dizel a tankokba irány Helsinki Finnország
elmegy Rostokba felmegy a hajora kihajt svédbe elhajt stockholmba átmegy hajoval Helszinkibe elmegy Turkuba kipakol majd bepakol vissza németbe ... bla bla
15000 km néha meg huszat Egy honapba Ez a valosság és 10 ezer ilye járgány fut naponta Europába keresztül kassul, mert a árunak ott kell leni
Magad is kiszamolhatod. Egy EV teherauto evente es atlagban ~100 000 km-t megy (az napi atlagban ~300 km). Az EV teherauto összköltsege ~2 EURO km-kent es Europaban (ennyiert lehet talalni autoval, soforrel együtt) es (legalabb) ~20% költseleönyt nyujt egy dizellel szemben. Mar csak a 200 000 EURO 20%-t kell elönykent kiszamolni ... es azt a 10-zel szorozni (mert a dizel is, meg az EV is ilyen elettartamra van koncipialva).
Persze mindez a cudar realgazdasag vilagaban ervenyes, ahol mindenki "optimal".
Ja, a "convoy system" az kb. ~50%-os arelönyevel, ami a fele a 2 EURO/km-nek (3 teherautohoz 1 db sofor kell ... es ~100-120 tonna arut tud A-bol B-be szallitani). Ez is most van induloban ...
Olyan megoldas kerestetik, amit ~25 ev alatt a meglevö kapacitashoz hozza tud adni a nagyvilagban es a növekmenyben ~15000-20000 TWh/ev-t. Az energiafelhasznalas ugyanis a mostani ~25 000 TWh/ev-röl növekedni fog es valszeg eleri a ~40 000 TWh/ev-et. Ha a növekmeny ~25 ev alatt összesen ~20000 TWh, akkor az uj növekmens merteke (linearisan szamolva) evente ~800 TWh/ev (atomerömüveket nem nagyon lehet mashogyan epiteni, vsak linearisan). Ahhoz kell(ene) durvan evente ~100 GWp teljesimeny, ami ~3-4 naponkent jelentene egy 1 GW-os atomerömüvet (kiesest, tartalekokat, tovabbi dinamikat nem szamolva).
A franciaknal vannak idöszakaik, amikor a park 1/3-a is kiesik ...
Az akkutechnológia folyamatosan ugrik, a dízel szervizigényes, az elektromoshoz képest, az áram ára a kérdéses, mert az elwendézett országokban akár többe is kerülhet a 90% hatásfokú elektromos kamion töltése, mint a 30%-os dízeleké.
Ezt úgy kell érteni, hogy nem támogatottan, nem kvótázva ennyit fog eladni az elektromosból?
Nem fog menni.
Az eddigi elektromos autók is csak a támogatások és a hype-olás miatt megy. A kamion üzleti kérdés, az akkus nem lesz versenyképes a dízellel. (Ha csak az akkutechnológia nem ugrik valami félelmetesen nagyot.)
Papírforma szerint úgy volt, hogy a kapitalizmus piac korlátos, a szocializmus erőforrás korlátos rendszer. A vállalatok a kész árú raktáraikat üresen, az erőforrás raktáraikat (az a munkaerő is) feltöltve tartották. A hiány általános érzése abból adódott, hogy ami egyiknek kész árú az lehet másiknak erőforrása.
Persze annak is volt jelentősége, hogy a nukleáris paritás mellett a hagyományos haderőben a varsói egy időre még fölénybe is került a nato-val szemben, pedig annak a népessége is sokkal volt nagyobb, más körülményektől függetlenül is.
A szocialista társadalom fölényét abban lehetett lemérni, ha a teljes birodalmakat hasonlítottuk össze. A kgst-t mi azért nem szerettük mert működtek benne területeket kiegyenlítő mechanizmusok ami minket visszafogott, ezt a jelenlegit viszont azért nem szeretjük mert ez meg a különbségek növekedését támogatja, így szakadt le pl Magyarország Ausztriától, de közben persze Záhony is Soprontól és alsó ausztria is felső ausztriától, európa is az usa-tól.
Te se tudsz válaszolni miért is beszélgetünk vele? Olyasmire is szoktam de nem tudom miért reagálni, mint pl majd hamarosan magánűrhajók nyitnak bányákat aszteroidákon és távoli bolygókon.
Nagyobb volt a vásárlóerő, mint az árukészlet, ezért kellett mesterségesen zárni-csepegtetni a cuccokat.
Több pénz ezen nem segít.
A motiváció hiányzott, ha WC papír hiány volt (és szappan is) akkor ugyan egy papírgyár igazgató se szervezte át a termelést, állított le kevésbé pörgő termékeket és nyomatta, letarolva a piacot.
- de közben meg a SZU folyamatosan képtelen volt még a lakosság élelmiszerigényét is megtermelni,
Az usa se tudta, csak az 50 évvel korábban nem tudta, ma már a volt szovjetúnió is tudja. Amennyivel előbb volt a polgárháború az usa-ban, az a fél évszázad különbség tartott a korszak végéig, még ma is van belőle.
Már ne haragudj de nem vagy komplett, nem akarod látni a valóságot, mert neked bajod van vele. Nem azt mondtam, hogy holnap már csak Tesla Semik fogják szállítani az árut, hanem azt, hogy már létezik az, aminek a létét te tagadod.
Az elektromos nagy hatótávú kamionok már a közeljövő, a Tesla most adja át az első példányokat a napokban, a Volvo meg most növeli meg a hatótávot, már széles körben használhatóra.
Ne bohóckodj már, ilyen alapon a SZU kinyomtatott volna százezertrilliárdcsillió rubelt,és akkor ő győzött volna...
Teljesen valós, fizikális gazdasági teljesítménykülönbség döntötte el a dolgot, tökmindegy, hogy mennyi adósságot halmozott az USA, az tényleg csak egy számadat - de közben meg a SZU folyamatosan képtelen volt még a lakosság élelmiszerigényét is megtermelni, és például az exportált olaj-gáz jelentős hányada arra ment el, hogy az adósságban úszó, hanyatló, bedőlt USA-tól gabonát vegyenek rajta (mert az meg bőven termelt felesleget is).
Ez a vágy kategória, megújulókkal kivitelezhetetlen, vagy gondolod, hogy azért ilyen lassúak a németek, mert nem tudnának több szélerőművet gyártani, vagy napelemet importálni? De tudnának, ha akarnának, de az energiával nem tudnak mit kezdeni, mert nem akkor van, mikor kell, és nem annyi. Ha az atomra tesznek 20 éve, akkor már nem szennyeznének.
Vagyis az EU villamos energia rendszereböl a mai napon is megvan (megujulo + atom formajaban) 1000 + ~700 -> ~1700 TWh a ~28000-3000 TWh-bol, ... vagyis mar csak a mutatvanynak a "masik fele" hianyzik ... es van ra ~25 ev, ami evente es az EU szamara mindössze 1000/25-> 40 TWh/ev-et jelentene, ami a nemet 15 TWh/ev ~2-3-szorosa).
Ha exponencialis növekedest tetelezünk fel (marpedig a hozza tartozo technologiai komponensek ilyenek), akkor annak kb. a fele ~2045-2050 között all elö. A 2022-2045 között mar csak mindössze ~500 TWH (plussz a növekedes) kell elöallitani ... Szerintem a feladvany nemm lehetetlen ...
Itt mondjuk azon következteteseket lehet (es kell is) levonni, hogy:
Az USA energiarendszere a nemetnek kb. a ~8-szorosa.
Az USA energiarendszere az europainak
Az USA megujulo forrasai ~2 ev mulva elerik a nemet teljes energiarendszer meretenek a duplajat (az kb. ~1000 TWh.
A nuclear forrasok merete tovabb stagnal az USA-ban (nem is tehet mast, hiszen többet kell bezarni, mint amennyi epül).
A nemet megujulo energiarendszerböl meg hianyzik meg ~250-260 TWh/ev (amit az USA ~2 ev alatt epit fel). Plussz Advo kedveert a szabalyozhato forrasok miatt ennel mersekeltem több, ha a földgaz megujulonak szamit (bar nem tudom, hogy mitöl lenne az ... de talan attol, hogy a "többiek" nem tudnak meglenni nelküle ...).
Ha Nemetorszag (illetve relativ EUROPA) fenntartana a ~10 TWh/ev tempot, akkor ~25 ev alatt az (pontosan) 250 TWh uj forras. Marpedig en ennel sokkal, de sokkal töbre szamitok.
Az europai energiarendszer jelenleg ~2800-3000 TWh/ev meretü. Ha a megulok kapacitasa a nemethez hasonloan alakulna, akkor az (80 millio EU-polgarra, evente ~15 TWH/ev, akkor 6* ennyi lakosra evente ~90 TWh/ev esne). Vagyis az EU ~25 ev alatt közel a teljes EU energiarendszer kapacitasat ujja tudna epiteni ... (amiböl mar megvan ~25% atomkapacitas es ~35-40% megujulo resource).
A világ teljes most elérhető lítiumkészlete sem lenne elegendő csak Németország akkus évszakos tárolásának megoldására,
De nincs is jelentősége, a föld elbír sokkal nehezebb anyagokat is, az se baj ha 10 szer akkora a térfogata. A két legolcsóbb anyag a kén és a nátrium. Lehet akkumulátor is, de még az is felesleges, hogy ugyan abban a berendezésben működjön oda-vissza.
Nyugodj bele, hogy műszaki megoldás találmány van bőségesen, azonnal megépíthető bármi.
Aki hitelképes, az eladósodik és még hitelképesebb lesz. Aki nem tud vagy nem akar hitelt felvenni az azt kell visszafizesse amit más vesz fel. Az erőforrások így koncentrálódnak.