Keresés

Részletes keresés

Future 184 Creative Commons License 2022.01.20 0 0 408856

Napi, 6-800 km mennek, ideális egy elektromos kamionnak, két töltés naponta, az aksi mennyiség sem tetemes, amit le kell gyártani, pár 100GW évente, ami hamarosan nem lesz gond, egyedül az ára kérdéses, olcsóbb aksi kell, bár lehet a szervizeken, meg a tankoláson már ma is visszajönne az ára.

Előzmény: ,m,1710 (408853)
,m,1710 Creative Commons License 2022.01.20 0 0 408855

A Dán elindu butorokkal megrakna Ö SzauArábiába Riadba megy távoldág km?

Előzmény: ,m,1710 (408853)
z_a_p Creative Commons License 2022.01.20 0 0 408854

Az elektromos nagy hatótávú kamionok

 

Pont tegnap lattam: https://www.youtube.com/watch?v=w__a8EcM2jI

Előzmény: Future 184 (408838)
,m,1710 Creative Commons License 2022.01.20 0 0 408853

Aku Kamion? tessék ha nem bulvározunk ütös képekel meg ilyesmi

tudod, hogy menyit megy egy K? és menyi K fut Euroába? van fogalmad rola? mondok egy hétköznapi utat ami általános

Elindul a srác BP a telephelyröl regel megrakva cucokak mongyuk 10 15 tona a 24m esel, 1200l dizel a tankokba irány Helsinki Finnország

elmegy Rostokba felmegy a hajora kihajt svédbe elhajt stockholmba átmegy hajoval Helszinkibe elmegy Turkuba  kipakol majd bepakol vissza németbe ... bla bla

15000 km  néha meg huszat Egy honapba Ez a valosság és 10 ezer ilye járgány fut naponta Europába keresztül kassul, mert a árunak ott kell leni

tesék akuzni, hát nemtudom

Előzmény: Future 184 (408845)
_Berci Creative Commons License 2022.01.20 -1 0 408852

 

Magad is kiszamolhatod. Egy EV teherauto evente es atlagban ~100 000 km-t megy (az napi atlagban ~300 km). Az EV teherauto összköltsege ~2 EURO km-kent es Europaban  (ennyiert lehet talalni autoval, soforrel együtt) es (legalabb) ~20% költseleönyt nyujt egy dizellel szemben. Mar csak a 200 000 EURO 20%-t kell elönykent kiszamolni ... es azt a 10-zel szorozni (mert a dizel is, meg az EV is ilyen elettartamra van koncipialva). 

Persze mindez a cudar realgazdasag vilagaban ervenyes, ahol mindenki "optimal". 

 

Ja, a "convoy system" az kb. ~50%-os arelönyevel, ami a fele a 2 EURO/km-nek (3 teherautohoz 1 db sofor kell ... es ~100-120 tonna arut tud A-bol B-be szallitani). Ez is most van induloban ...

Előzmény: ÁtlagFf_1963_2 (408847)
_Berci Creative Commons License 2022.01.20 -1 0 408851

 

Ez meg eszembe jutott ... es berakom, nem art együtt latni az adatokat összefüggeseben ...

 

A vilag energetikai iparaga ~25 000 TWh/ev. (Magyarorszag/vilag-> 0,18%)

Az USA energiarendszere ~4000 TWh/ev (Magyarorszag/USA -> ~1,25%)

Europa energiarendszere ~2800 TWh/ev. 

Nemetorszag energiarendszere ~480 TWh/ev. (Magyarorszag/ Nemetorszag -> ~9%)

Magyarorszag energiarendszere ~45 TWh/ev (Magyarorszag/EU -> ~1,5%)

 

Olyan megoldas kerestetik, amit ~25 ev alatt a meglevö kapacitashoz hozza tud adni a nagyvilagban es a növekmenyben ~15000-20000 TWh/ev-t. Az energiafelhasznalas ugyanis a mostani ~25 000 TWh/ev-röl növekedni fog es valszeg eleri a ~40 000 TWh/ev-et. Ha a növekmeny ~25 ev alatt összesen ~20000 TWh, akkor az uj növekmens merteke (linearisan szamolva) evente ~800 TWh/ev (atomerömüveket nem nagyon lehet mashogyan epiteni, vsak linearisan).  Ahhoz kell(ene) durvan evente ~100 GWp teljesimeny, ami ~3-4 naponkent jelentene egy 1 GW-os atomerömüvet (kiesest, tartalekokat, tovabbi dinamikat nem szamolva).

A franciaknal vannak idöszakaik, amikor a park 1/3-a is kiesik ... 

 

Future 184 Creative Commons License 2022.01.20 0 0 408850

Az akkutechnológia folyamatosan ugrik, a dízel szervizigényes, az elektromoshoz képest, az áram ára a kérdéses, mert az elwendézett országokban akár többe is kerülhet a 90% hatásfokú elektromos kamion töltése, mint a 30%-os dízeleké.

Előzmény: ÁtlagFf_1963_2 (408847)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.20 0 0 408849

Csak annak nem volt előnye.

Előzmény: ÁtlagFf_1963_2 (408848)
ÁtlagFf_1963_2 Creative Commons License 2022.01.20 0 0 408848

Volt ilyen időszak a Wankel motoroknál is.

Előzmény: Future 184 (408838)
ÁtlagFf_1963_2 Creative Commons License 2022.01.20 0 0 408847

Ezt úgy kell érteni, hogy nem támogatottan, nem kvótázva ennyit fog eladni az elektromosból?

 

Nem fog menni.

 

Az eddigi elektromos autók is csak a támogatások és a hype-olás miatt megy. A kamion üzleti kérdés, az akkus nem lesz versenyképes a dízellel. (Ha csak az akkutechnológia nem ugrik valami félelmetesen nagyot.)

Előzmény: Future 184 (408845)
zoldcomchy Creative Commons License 2022.01.20 -1 0 408846

Papírforma szerint úgy volt, hogy a kapitalizmus piac korlátos, a szocializmus erőforrás korlátos rendszer. A vállalatok a kész árú raktáraikat üresen, az erőforrás raktáraikat (az a munkaerő is) feltöltve tartották. A hiány általános érzése abból adódott, hogy ami egyiknek kész árú az lehet másiknak erőforrása.

Persze annak is volt jelentősége, hogy a nukleáris paritás mellett a hagyományos haderőben a varsói egy időre még fölénybe is került a nato-val szemben, pedig annak a népessége is sokkal volt nagyobb, más körülményektől függetlenül is.

A szocialista társadalom fölényét abban lehetett lemérni, ha a teljes birodalmakat hasonlítottuk össze. A kgst-t mi azért nem szerettük mert működtek benne területeket kiegyenlítő mechanizmusok ami minket visszafogott, ezt a jelenlegit viszont azért nem szeretjük mert ez meg a különbségek növekedését támogatja, így szakadt le pl Magyarország Ausztriától, de közben persze Záhony is Soprontól és alsó ausztria is felső ausztriától, európa is az usa-tól.

Előzmény: Törölt nick (408843)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.20 -1 0 408845

https://www.volvotrucks.com/en-en/news-stories/press-releases/2022/jan/volvo-trucks-launches-electric-truck-with-longer-range.html

 

Csak ,hogy értsed miről beszélek, 2030-ra a Volvo is 50%-ban elektromos kamionokat fog árulni, de már most is árul.

Előzmény: advocatusdiaboli (408840)
zoldcomchy Creative Commons License 2022.01.20 0 0 408844

Te se tudsz válaszolni miért is beszélgetünk vele? Olyasmire is szoktam de nem tudom miért reagálni, mint pl majd hamarosan magánűrhajók nyitnak bányákat aszteroidákon és távoli bolygókon.

Előzmény: advocatusdiaboli (408840)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.20 0 0 408843

Nagyobb volt a vásárlóerő, mint az árukészlet, ezért kellett mesterségesen zárni-csepegtetni a cuccokat.

Több pénz ezen nem segít.

 

A motiváció hiányzott, ha WC papír hiány volt (és szappan is) akkor ugyan egy papírgyár igazgató se szervezte át a termelést, állított le kevésbé pörgő termékeket és nyomatta, letarolva a piacot.

 

Miért tette volna?

Előzmény: rev251 (morális hulla) (408839)
zoldcomchy Creative Commons License 2022.01.20 0 0 408842

- de közben meg a SZU folyamatosan képtelen volt még a lakosság élelmiszerigényét is megtermelni,

 

Az usa se tudta, csak az 50 évvel korábban nem tudta, ma már a volt szovjetúnió is tudja. Amennyivel előbb volt a polgárháború az usa-ban, az a fél évszázad különbség tartott a korszak végéig, még ma is van belőle.

Előzmény: advocatusdiaboli (408837)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.20 -1 0 408841

Már ne haragudj de nem vagy komplett, nem akarod látni a valóságot, mert neked bajod van vele. Nem azt mondtam, hogy holnap már csak Tesla Semik fogják szállítani az árut, hanem azt, hogy már létezik az, aminek a létét te tagadod.

Előzmény: advocatusdiaboli (408840)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2022.01.20 -1 1 408840

A magad módján te ugyanolyan vallási fanatikus vagy, mint a másik csapat, legfeljebb más bálványban hiszel..

Előzmény: Future 184 (408838)
rev251 (morális hulla) Creative Commons License 2022.01.20 0 1 408839

Önmagában nem, valóban

 

Salvor arra céloz, hogy az ügyesen végzett párkeltés többletmunkára késztet (nyilván többlet-erőforrások használatával)

 

Mondjuk, ha a jónépnek elege van a rendszerből, akkor ez elég nehéz varázslás.

 

De egyébként is az "ügyesen végzett" a lényeg, és ez egy rosszul definiált dolog.

 

Salvor arra is céloz, hogy a mai nyugaton is egyre kevésbé működőképes a párkeltéssel mozgósított pluszmunka.

Azaz: egyre vacakabb a return debt, időfüggvénye tart a nullához.

Előzmény: advocatusdiaboli (408837)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.20 -1 0 408838

Az elektromos nagy hatótávú kamionok már a közeljövő, a Tesla most adja át az első példányokat a napokban, a Volvo meg most növeli meg a hatótávot, már széles körben használhatóra.

Előzmény: advocatusdiaboli (408835)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2022.01.20 -1 0 408837

Ne bohóckodj már, ilyen alapon a SZU kinyomtatott volna százezertrilliárdcsillió rubelt,és akkor ő győzött volna...

Teljesen valós, fizikális gazdasági teljesítménykülönbség döntötte el a dolgot, tökmindegy, hogy mennyi adósságot halmozott az USA, az tényleg csak egy számadat - de közben meg a SZU folyamatosan képtelen volt még a lakosság élelmiszerigényét is megtermelni, és például az exportált olaj-gáz jelentős hányada arra ment el, hogy az adósságban úszó, hanyatló, bedőlt USA-tól gabonát vegyenek rajta (mert az meg bőven termelt felesleget is).

Előzmény: Salvor2 (408812)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.20 0 1 408836

Ez a vágy kategória, megújulókkal kivitelezhetetlen, vagy gondolod, hogy azért ilyen lassúak a németek, mert nem tudnának több szélerőművet gyártani, vagy napelemet importálni? De tudnának, ha akarnának, de az energiával nem tudnak mit kezdeni, mert nem akkor van, mikor kell, és nem annyi. Ha az atomra tesznek 20 éve, akkor már nem szennyeznének.

Előzmény: _Berci (408833)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2022.01.20 -1 0 408835

Aha. Persze.

Előzmény: Future 184 (408813)
_Berci Creative Commons License 2022.01.20 0 0 408834

Az USA energiarendszere az europainak ... jo DUPLAJA. 

Előzmény: _Berci (408832)
_Berci Creative Commons License 2022.01.20 0 0 408833

Vagyis az EU villamos energia rendszereböl a mai napon is megvan (megujulo + atom formajaban) 1000 + ~700 -> ~1700 TWh  a ~28000-3000 TWh-bol, ... vagyis mar csak a mutatvanynak a "masik fele" hianyzik ... es van ra ~25 ev, ami evente es az EU szamara mindössze 1000/25-> 40 TWh/ev-et jelentene, ami a nemet 15 TWh/ev ~2-3-szorosa).

 

Ha exponencialis növekedest tetelezünk fel (marpedig a hozza tartozo technologiai komponensek ilyenek), akkor annak kb. a fele ~2045-2050 között all elö. A 2022-2045 között mar csak mindössze ~500 TWH (plussz a növekedes) kell elöallitani ... Szerintem a feladvany nemm lehetetlen ...

 

 

Előzmény: _Berci (408832)
_Berci Creative Commons License 2022.01.20 -2 0 408832

Itt mondjuk azon következteteseket lehet (es kell is) levonni, hogy:

 

Az USA energiarendszere a nemetnek kb. a ~8-szorosa.

 

Az USA energiarendszere az europainak 

 

Az USA megujulo forrasai ~2 ev mulva elerik a nemet teljes energiarendszer meretenek a duplajat (az kb. ~1000 TWh.

 

A nuclear forrasok merete tovabb stagnal az USA-ban (nem is tehet mast, hiszen többet kell bezarni, mint amennyi epül).

 

A nemet megujulo energiarendszerböl meg hianyzik meg ~250-260 TWh/ev (amit az USA ~2 ev alatt epit fel). Plussz Advo kedveert a szabalyozhato forrasok miatt ennel mersekeltem több, ha a földgaz megujulonak szamit (bar nem tudom, hogy mitöl lenne az ... de talan attol, hogy a "többiek" nem tudnak meglenni nelküle ...).

 

Ha Nemetorszag (illetve relativ EUROPA) fenntartana a ~10 TWh/ev tempot, akkor ~25 ev alatt az (pontosan) 250 TWh uj forras. Marpedig en ennel sokkal, de sokkal töbre szamitok.

 

Az europai energiarendszer jelenleg ~2800-3000 TWh/ev meretü. Ha a megulok kapacitasa a nemethez hasonloan alakulna, akkor az (80 millio EU-polgarra, evente ~15 TWH/ev, akkor 6* ennyi lakosra evente ~90 TWh/ev esne). Vagyis az EU ~25 ev alatt közel a teljes EU energiarendszer kapacitasat ujja tudna epiteni ... (amiböl mar megvan ~25% atomkapacitas es  ~35-40% megujulo resource).

 

 

Előzmény: szilvatövis (408822)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.20 -1 0 408831

Butaság.

Előzmény: zoldcomchy (408830)
zoldcomchy Creative Commons License 2022.01.20 0 0 408830

Minél nagyobb a tároló kapacitás annál kisebb teljesítmény maximumra van szükség, vagy fordítva.

Előzmény: Future 184 (408809)
zoldcomchy Creative Commons License 2022.01.20 0 0 408829

A világ teljes most elérhető lítiumkészlete sem lenne elegendő csak Németország akkus évszakos tárolásának megoldására, 

 

De nincs is jelentősége, a föld elbír sokkal nehezebb anyagokat is, az se baj ha 10 szer akkora a térfogata. A két legolcsóbb anyag a kén és a nátrium. Lehet akkumulátor is, de még az is felesleges, hogy ugyan abban a berendezésben működjön oda-vissza.

Nyugodj bele, hogy műszaki megoldás találmány van bőségesen, azonnal megépíthető bármi.

Előzmény: advocatusdiaboli (408808)
zoldcomchy Creative Commons License 2022.01.20 0 0 408828

Aki hitelképes, az eladósodik és még hitelképesebb lesz. Aki nem tud vagy nem akar hitelt felvenni az azt kell visszafizesse amit más vesz fel. Az erőforrások így koncentrálódnak.

Előzmény: Salvor2 (408812)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.20 0 1 408827

Pontosan. Egy napi szintű* tárolás mellett a napszél már értelmetlen. Kevesebbel meg pláne

 

*de lehet, hogy 10 óra is elég

Előzmény: advocatusdiaboli (408811)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!