Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2020.09.26 0 0 22498

Vedd figyelembe, hogy közben a Kis-Balatont is eresztik 6-8m3/s-el, plusz 10-20mm közvetlen csapadék érkezett a tóra tegnap óta. Ez még aligha lesz a trendváltás.

Aztán meg nem is baj, ha nem lesz szituáció egy ideig, mert a siójuti művön van még tennivaló dögivel...
https://www.facebook.com/abraham.gabor1/posts/10213703611943339

Előzmény: twohandedtweener_ (22497)
twohandedtweener_ Creative Commons License 2020.09.26 0 0 22497

aha .... 91cm   :))

Előzmény: smith (22493)
twohandedtweener_ Creative Commons License 2020.09.22 0 0 22496

mára viszont már 90cm

Előzmény: twohandedtweener_ (22494)
Vezo228 Creative Commons License 2020.09.21 0 0 22495

A KBVR rányitása talán egyensúlyban tartja majd.

 

Előzmény: smith (22493)
twohandedtweener_ Creative Commons License 2020.09.21 0 0 22494

89/89/88 mellett maradt a 91

Előzmény: smith (22493)
smith Creative Commons License 2020.09.20 0 1 22493

Még egy hónap a lejtőn...

Előzmény: twohandedtweener_ (22492)
twohandedtweener_ Creative Commons License 2020.09.20 0 0 22492

91cm

 

valahol itt remélem az alját.

Előzmény: smith (22491)
smith Creative Commons License 2020.09.18 0 0 22491

92 cm

Előzmény: twohandedtweener_ (22462)
edesviz Creative Commons License 2020.09.17 0 0 22490
Előzmény: Vezo228 (22489)
Vezo228 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 22489

300-as általában, azaz 30 cm + némi perem a toldásoknál.

Előzmény: edesviz (22486)
Vezo228 Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22488

Ez van.

A kötött pálya más tészta, ezexerint....

 

Előzmény: smith (22485)
Vezo228 Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22487

Szentgyörgy és bármi más.

Nyírád egyre valószínűtlenebbnek tűnik.

Előzmény: gigabursch (22483)
edesviz Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22486

Mekkora az a cső?

Előzmény: gigabursch (22484)
smith Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22485

Ívkorrekció? Ez vicces. A lejáró út kb. a felezőjében fekszik egy 1100-1200m hosszú egyenesnek. Persze kifogásnak jó...

Előzmény: Vezo228 (22480)
gigabursch Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22484

Az drága.

Meg valamilyen szinten fölösleges is.

Így szilárd mérten lehet behúzni a csövet, visszér még úgyis folyik a lutyátlanított  lötty.

Előzmény: edesviz (22475)
gigabursch Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22483

A 2×2 sáv vagy a szentgyörgyi megoldás?

Előzmény: Vezo228 (22481)
gigabursch Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22482

Naaa, tudom és nemvita tárgya, hogy MÁV olyan-amilyen. De ott a vasút déli oldala szerintem telibe állami terület.

Nameg azok a 'rettentő'* tempóval száguldó vonatok még ívkorrekció nélkül sem tudnának leszédülni a pályáról...

 

___

*inkább elkeserítő tempó

Előzmény: Vezo228 (22480)
Vezo228 Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22481

Képben van ez is.

 

Előzmény: gigabursch (22478)
Vezo228 Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22480

A MÁV álláspontja az, hogy ívkorrekció kell a főpályán ahhoz, hogy kitérőt lehessen építeni.

Ehhez terület kellene, mert az sincs.

Aztán még azon kívül, hogy erre kb senkinek nincs pénze, még lenne vágányzár, közúti-vasúti csomópont építés, tiltakozás, szóval, maga apokol.

Meg aztán a MÁV-val elérni bármit.

Szóval, letettek róla.

 

Előzmény: smith (22479)
smith Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22479

Kell oda építeni egy rakodóvágányt, akkor nem.

Előzmény: gigabursch (22478)
gigabursch Creative Commons License 2020.09.16 0 0 22478

Csak halkan mondom - hogy az is hallja, aki később olvassa - Balatonszentgyörgy meg bő fél éve próbálja elérni, hogy a két kiürült agyaggörét, amit a helyi téglagyár "mert ki", ugyanmár töltsék már tele iszappal, mert azokkal a gödrökkel mit se tud lezdeni.

Külön érdekessége a dolognak, hogy olyan rettenetes távolság és szintemelkedés sincs.

Szóval ez egy win-win-win-win-win-... szitu lenne.

 

A szovjet mintára "ideiglenes" györöki kikötő meg alsó hangon gázos történet.

 

A nyirádi bányászattal keletkezett gödrök rekultiválása nem rossz elképzelés, de az a közúti terhelés ami ezt feldolgozza gyakorlatilag egy 2×2 sávos utat igényelne...

Előzmény: Vezo228 (22472)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.09.15 0 0 22477

"Forgatni kell a területet, szikkasztani, szállítani, hogy legyen hely a friss iszapnak."

 

A szikkadt iszapnak ott van a rengeteg kubikgödör a vasút mentén. Legalább a szunyogtenyészet is gyengülne. 

Előzmény: Vezo228 (22472)
edesviz Creative Commons License 2020.09.14 0 0 22476

Bocs rosszul fogalmaztam 10 cm zöld alga, némi  vízzel.

Előzmény: edesviz (22475)
edesviz Creative Commons License 2020.09.14 0 0 22475

Akkor a Séd medrét kell először kikotorni. Itt a vasút  meg csak csak, 47.062355, 18.032161  de a régi kerékpárút alatt zűrös kb eddig 47.058865, 18.033486 . most kb 5 cm víz van.

Előzmény: Vezo228 (22474)
Vezo228 Creative Commons License 2020.09.14 0 0 22474

A Fűzfői-séd medrében és a műtárgyain megoldható a becsövezés és a visszavezetés is.

Előzmény: edesviz (22473)
edesviz Creative Commons License 2020.09.14 0 0 22473

Fűzfőn a parttól távol van a zagytér, a kerékpárutat, és a sétányt esetleg a vasutat kellene módosítani. Azt hiszem a van kellő mennyíségű áteresz a sín alatt.

 

Előzmény: Vezo228 (22472)
Vezo228 Creative Commons License 2020.09.14 0 1 22472

Kijelölt hely most is van, rengeteg, de ezek a szikkadt anyag kihelyezését tudják kezelni, mást nem.

Az eddigieken túlmenő helyen sajnos reálisan nem sok esély van új zagyteret nyitni.

A civil tiltakozás, az önkormányzati ellenállás, a nádminősítés, a nemzeti park gáncsoskodása stb miatt nagyjából lehetetlen. Abból kell főzni, ami van, ez a realitás.

A Balatonért mindenki aggódik és elvárja, hogy legyen megoldás mindig mindenre mindaddig, amíg nem lesz érintett valahogy és nem kell "áldozatot hozni".

Na, onnantól kezdve már mindenki kihátrál. Pedig az iszapot elszállítani nem lehet túl messzire, a problémás helyeket látva, a Keszthelyi medencén túl nem sok értelme lenne zagyteret nyitni.

 

Új szemlélet kell, mert az hogy töltjük, amíg tele nem lesz és sorsára hagyjuk a területet, na az nem működik.

Forgatni kell a területet, szikkasztani, szállítani, hogy legyen hely a friss iszapnak.

 

És igen, tudom, hogy mi mit jelent.

Fűzfőn gyakorolgat nincs semmi, ott meg kellene építeni a földműveket, stb, de kétlem, hogy a belterület miatt hosszú távon fenntartható lenne egy zagytér.

Keszthely nincs rossz állapotban, oda kisebb előkészítő munka árán lehetne kotorni.

Györökön meg jelenleg van szabad kapacitás, megy is a kotrás.

 

 

Előzmény: Hehe164 (22471)
Hehe164 Creative Commons License 2020.09.13 0 0 22471

Tényszerűen nem.

2003-ban további tíz feletti kijelölt zagytér létezett.

És nem csak Akaliban épült meg.

Anno 2005-ben számbavette az összeset egy magáncég.

 

A "jelenleg engedéllyel rendelkező" pedig tudod mit jelent ugye?

Előzmény: Vezo228 (22470)
Vezo228 Creative Commons License 2020.09.13 0 0 22470

A tényszerűség kedvéért:

 

Az a több millió tonnányi befogadó képesség az engedélyek alapján ~ 300-350.000 m3 volt csúcsidőben.

Az elmúlt 5 évben egy zagytér sem került elbontásra!

  • Az Akaliban lévő zagytér az 1075/2003-es Korm. r. alapján épült, de az Önkormányzat más jellegű hasznosítási tervei miatt, a bérleti szerződés lejártát követően a területet rekultiválni kellett, ~2012-ben. Ide tudomásom szerint egy gramm iszapot sem kotortak ki.
  • A Vonyarci 3-as megtelt a Keszthelyi medence kotrásával.
  • A jelenleg engedéllyel rendelkező zagyterek közül a Györökiben történt korábban egy kazetta reaktiválása, a többi történés Győrfy frusztrált hangulatú cikkében olvasható.
  • A Keszthelyi 8-as és a Fűzfői zagyterek területe most is adott, engedélyük is van. A Keszthely egy kisebb előkészítő munka után fogadni is tudna. Fűzfő már problémásabb, de elbontás ott sem történt.

 

Előzmény: Hehe164 (22469)
Hehe164 Creative Commons License 2020.09.13 0 1 22469

Hmm.

Az utóbbi öt évben az egyébként sokmillió tonna iszap befogadására alkalmas már kiépített zagytározókat elbontották. (Még a kétezres évek elején 10-15 millió tonnás kotrás volt tervben hosszútávon.)

 

Most észbe van kapva, :-) viszont a most tervezett töredéknyi 1 millió tonnát sincs hova tenni. 

Kapkodás, csapkodás folyik.

Előzmény: smith (22468)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!