Közben picit utánaolvastam a dolgoknak. 2 fajta igazolványt lehet szerezni (Szlovákiában biztos, Magyarországon nemtudom), kisgéphajós ami A,B, C, D kategóriás és használhazó folyókon, víztározókon, tavakon(ahol megengedett), a kurzus már elvégezhetö 230€-tól is, 30 + 6 x 45 perc tanfolyam amit lezavarnak egy hétvégén és max 2héten belül vizsgázni kell. Valamint van a tengeri úszómü vezetöi engedélye (gyenge fordításban vmi hasonló, kisgéphajókra vitorlásokra értendö), ehez több mindent kell elvégezni de a beltengereken jogosít hajózni. Ehez árakat még nem találtam, de amiket írnak követelménynek, biztos 1000€ környéke lehet
A szlovák vizsgához szlovák nyelvtudás is szükséges mivel tudtommal más nyelven nem lehet vizsgát tenni. Én annak idején,2008-ban egy 2 hónapos kurzuson vettem részt ami után Révkomáromban vizsgáztunk. A közlekedési hatósǎg adja ki a fix vizsgaidöpontokat, a tanulmányokat mindenki magának intézi, a hatóság nem rendez semmilyen tanfolyamokat.
Vizsgázni a kapitányságokon lehet, Pozsonyban, Révkomáromban, Zsolnán, Kassán.
Szerintem a szlovákiai vizsgával ezen esetben nemnagyon érdemes számolni.
Örültem, hogy ilyen hajókat kaphattam lencsevégre! Két nagy Öreg :) Ha úgy tetszik, túlélő. Gyerekkoromban rendszeresen csattogott-csühögött végig a gemenci kis tanya előtt egy-egy román vontató. TECUCI vagy a FOCSANI. Még mentek a Szürkék is az öreg "ezresekkel" és ciripeltek az MAN-ek a hegyes orrú önjárókban- ERKEL, LEHÁR, BARTÓK... stb. Szép volt és az emléke is szép. Ezt idézi a MISKOLC is, de az öreg "kétezres" óbudaiak is... Hiányzik is rendesen. Pedig én még hátul gombolós vagyok azokhoz a kollégákhoz képest, akik az életüket élhették le ezeken a Csodaszamarakon...
Szép hangjuk van ezeknek az SKL-eknek! Én is hallgattam hétvégén a Zadonsk-kal együtt. Sokkal szebbek, mint az újabb erőgépek. Gondolom lassabb fordulaton mennek?
A Tisza m/s lehozta Komáromból Csepelre az Ipoly m/s-t. Német lobogó, de megmaradt a név!! És a hajó is! Új fekete festéssel.
Ma este szép csendben el is osont Vácnál, képet már nem lehetett készíteni róla, nem volt fény. Úgy látszik, a valahogy még kinéző kabinosokat felváltják a kabinosfanokat is felbosszantó formák :(
Sógoréknál is felkapta fejét a tolósítási láz. Tolóbakot kap a CLASSICA kabinos, az orrát már szépen le is nyisszantották.
(nem, nem ezért, hanem mert a 111,2 méterből így volt a legegyszerűbb 110 métert gyártani - elviszik ugyanis a rövid zsilipkamrák földjére, a Dunán számára se maradt esély)
Javasoltam neki, hogy keresse meg a San Antoni kikötő parancsnokát. Az majd ad neki olyan embert, aki hiteles infót ad a helyi viszonyokról. Ezt itthon megcsinálni egy hét alatt biztos nem megy. És abban sem vagyok biztos, hogy a spanyoloknál drágább lesz.
Üdvözöllek benneteket. Segítsetek. A lányom macerál, nekem pedig semmi segédfogalmam sincs a válaszokról. Mit foglalkoztam én ezekkel a témákkal?!
Spanyolországban lakik, jönnek haza a férjével októberben.
Le szeretne vizsgázni jetskire. Azt nézte, hogy leszaladnának Horvátországba. Ott talált valami 3 napos tanfolyamot, ami 1000 euro. Szerintem a k. drága.
Azt a téma ismerete nélkül mondtam, hogy itthon is drága, időigényes és nem tudom nemzetközinek jó-e?
Szlovákiában vagy az osztrákoknál tudtok valamit? Csak egy pár nap van rá.
Semmit nem tudok a témáról. De azzal nyaggat, hogy te voltál a hajós.
A múlt héten láttam ezt a hajót a horányi rév közelében. Mit lehet erről tudni ? Milyen hajó volt eredetileg ? Nagyon keskeny , karcsú , áramvonalas a formája. Elég rég állhat ott. Valami félbemaradt átépítés ? Ha esetleg olvassa a fórumot a tulajdonos, kérem meséljen róla !
(Az azért nagyon jó, hogy nem gatyáznak, és azonnal renbe hozzák. Ha egy 4 méter körüli árhullám nekiállt volna, elég rendesen végigbontotta volna a partfalat.)
Az utóbbi időben több magyar tolóhajó is tiszteletét tette kies fővárosunkban, ezekről készítettem fotókat és videókat is, most a fotókat rakom föl. A MISKOLC tegnap Komáromból indult Gyurgyevó (Giurgiu) felé 5-el. Önjáró téma is volt, a MURGTAL és Klárika (CLARA).
1. ZSOMBOR
2. KÖRÖS
3. És az egyik kedvencem, a MISKOLC. Először Pozsony felé 4 rakottal, majd völgymenetben 5-el Komáromból.