Akkor húzd le a tápcsatit a motorról, és nézd meg jön e + és minusz is, ezek kimérését gondolom nem kell leírnom. Gyújtás nélkül kell legyen mind a kettő, mindig.
Túlfesz relé összes lábát becsületesen átforrasztani. Diódáját kimérni. Vagy újat venni. Bontott se mindíg jó. Addíg neki se induljunk a hibakeresésnek.
Fél éve van egy 124-es diesel Mercim 2.5 turbo diesel.
Feltűnt, hogy a 126 lóerőhöz képest nem húz annyira az autó (automata). Nem volt még ezelőtt diesel 124 esem, gondoltam normális.
Valamelyik nap olvastam a gyári gyorsulási adatot és kíváncsiságból lemértem az enyémet 100 km/h-ra. Majdnem a duplája lett az érték (20 másodperc 12 helyett, üres tank, csak sofőr).
Nem száguldozni vettem, nem aggaszt annyira a dolog, de ha tudja rá valaki a megoldást, hogy mi szokott lenni ilyenkor a baj rendszerint, írja meg nekem legyen szíves. (turbó? porlasztó? adagoló?)
Annyit hozzátennék még: kilométer nem hiszem hogy valós 370 ezer. Lehet, hogy 2 szer annyi viszont -15 ben pöccre indult, 3 izzítás után. Nem füstöl csak padlózásra, ott is lájtosat. Olajat nem eszi.
Megnéztem közelebbről a biztiket ahogy írtad, nem láttam rajtuk semmi hibát , de azért cserélgettem őket,de semmi változás :S nem indul el a vákuum motor. Valahol máshol is lenne biztosítékja vagy valami relé?
Na. Gyorsan meglestem, nem a szelephengernek van golyó feszítve, hanem egy rogóacél görgős lemez a felelős az ugrásokért, azt ellenőrizd. És persze azt is, hogy leakasztott váltórudazattal tudod e a kulisszát mozgatni a problémás pontokba. (P R).
Az olajteknőt le kell vedd, úgy látod a fent említett dolgokat. 65 és 15-ös alkatrészekről van szó.
Igen, egy hengerszelepet mozgat ki/be, de van ott egy léptető mechanika is, attol ugrik be minden fokozatba, azt sasold meg. Ha jól emlékszem ez a hengerszelepnek feszített golyó egy rugóval, esetleg a tengely lehet elkopva, bár én még ilyennel nem találkoztam.
Írtam valamelyik korábbi hozzászólásomban, h nem lehet az automatát R-be és így P-be sem rakni.
Ma végre sikerült aknából megnéznem, de a választókar leakasztása után sem láttam semmiféle fizikai akadályt, h miért nem tudom hátrahúzni a rudazatot !
Nagyon sanszos, h belül van valami probléma. :(((((((
Szét tudom szedni azt a részt úgy, h nem kell levenni a váltót vagy olajat cserélni ???
Ez igazából csak egy szelep, nem ? Csak az olaj útját befolyásolja, nemde ?
Ha kicsit erőltetem ( tartom ) a kart, akkor lehet tolatni, de félek, h egyszer csak beszarik teljesen !
A biztosítékokat kb 1 hónapja cseréltem mindet újra. De azért most megnéztem hogy írtad, és szemre az összes biztosíték jó. Nem tudod megmondani nekem hogy pontosan hanyas biztosítékot kellene megnéznem?!
Sziasztok. Egyik napról a másikra a hátsó ülés alatti vákuum motor ami az ajtókat nyitná nem indul el. Próba kép kipróbáltam egy másik biztos jó vákuum motorral és az sem indult el. Ezek szerint a vákuum motorom az jó. A kérdésem az hogy hogyan tovább, mit vagy miket nézzek még meg és hol?
Azért kérdezem,mert a fordszám jel nem ugyanaz. A D. a fogaskoszorúrol, Benz, a gyújtásrol kap jelet. Emiatt ford.szám órát cserélnem kellett mikor D,re cseréltem a benzinmotórt.
Az ASD hidroközpont helyét úgy kell érteni, hogy az alvázon a jobb hátsó ülés magasságában, és be van fedve egy műanyaggal.
De mondjuk még az jutott eszembe, hogy az ASD-ABS kombinációnál dupla a túlfesz relé, nem hat, hanem 9 lábas, így részleges hiba esetén megtörténhet, hogy az ASD vagy ABS nem megy.
Mivel az ABS lámpára nem panaszkodsz, feltételezem az jó, így a jeladókat ki is zárhatod. Viszont az ABS-nek is a túlfesz relé az ellátója, talán azt is kizárnám, mert akkor az ABS szintén hibát dobna. Marad a féklámpa kapcsoló, ASD relé, és a jobb hátsó ülés magasságában az ASD hidroközpont, valamint a szokásos dolgok, biztik, testezések ellenőrzése.
Sajnálom. Na de megcsináltam a saját videót. Lehet, hogy sokat várok egy 23 éves autótól.... de olyan a hangja mint egy tengeralattjáróé mint egy U-boot:
w124-es topikban már feltettem a kérdésemet, itt viszont nagyon pörög az élet :)
A segítségetekre volna szükségem, hátha már valaki találkozott ilyen érdekességgel:
Difizárral vannak gondjaim. Folyamatosan világít az ASD felirat, ezért szeretném kideríteni, hogy merre induljak el.
ASD hibakódot szerettem volna kiolvasni, de az 5-ös és az 1-es pont összeérintése a diagnosztikai csatin nem kezdte el villogtatni az ASD hibajelzőjét.
Akna nélkül nehéz végigmenni minden erzekelőn, ezért szeretnék egy kis kiindulási alapot.
Sziaztok. Remélem nem fogtok haragudni ha itt teszem fel a kérdésem egy másik nem w124-es mercedesről! A kérdésem az hogy mi a véleményetek a Mercedes c 180-as benzines autórol? Tipus hibái, mire kell oda figyelni náluk,milyen a benzines motor, stb..?
Akkor lehet túlfesz relé vezérlő elektronika az akksi mögött és az az emelő. Adj rá direkt 12voltot de csak max 2-3 másodpercre. Ha emelkedik az alapjárat az az egység tuti jó és a másik kettő lesz a baj. A turbód megy rendesen? Gyorsul az autó rendesen?
Még annyit szeretnék az előző infómhoz fűzni,hogy ha megyek vele rendesen húz megy mind ha semmi hiba nem lenne. Már arra is gondoltam,hogy talán adagoló,vagy porlasztókban alapjáraton nincs elég nyomás???A motor alapjáraton remeg,egy picit meg húzom a gázt és akkor szebben jár.
Sziasztok! W124,2,5TD van szó tegnap írtam,hogy alapjáraton nem úgy jár mint ahogy kellene,és nem működik a fordulat számláló sem mind ha nem menne minden henger. Smafu írta nézzem meg a relléket azok jók meglazítottam a nyomócsöveket a porlasztóknál azok is jók. De még így sem tökéletes, hol a hiba?????????????????
Ja w124 300 turbodiesel-ről van szó. Rá van írva a porlasztóra, hogy 135 bar. Csak az volt számomra a meglepő hogy +/- 10 bar pontossággal tudják állítani. Adagolós azt mondta nem számít ez a pár bár különbség. Tényleg így van?
Ugyan ez a jelenség nekem is, sőt mostmár nagy esőben kicsit csöpög is be az utastérbe a víz... Hogyan szoktál ezt szétszedni?Kárpit leszed és úgy férni csak hozzá?
Ok, értem. Viszont még mindig kérdezem, hogy a jelenség mechanika törésre utal vagy lehet más is? Illetve a linkelt szett beszerzése megoldja-e a problémát?
Diesel esetében úgy gondolom a gázolaj minősége ilyen mértékben nem ront vagy javít, persze olyasfajta lehúzás lehet, hogy csal a kút órája, és más a mennyiség tudat, és más a valóság, ergó a kiszámolt fogyasztásra is hatással lesz.
Ha egy 200D esetében ugrik egy litykót, azt mondom ez+az, meg a hideg, meg most szarabb a gázolaj, de ha 3-4 literrel, akkor márpedig ott folyik valahol!
A napfénytetővel van nekem is gondom, most csak billenni tud, azt is nehezen, beesve nincs, nyílni viszont nem nyílik. Ez is törött mechanika miatt lehet?
Mielőtt szétszedem, érdemes esetleg egy ilyen készletet beszerezni, vagy más is eltörhetett?
Sziasztok segítséget szeretnék kérni ! 2000 szívódízelem van és hirtelen megnőtt a fogyasztása eddig 6-7 litert evett de most hirtelen felment 10 re ,semmi sem változott nem folyik a gázolaj sehol .Valaki esetleg tud segíteni mi lehet a baj ? előre is köszönöm
Vedd le a műanyag fedelet a szelepfedélről, és világosodj meg! :)
Utána pedig a szerelésből adódó nyomócsövek megváltozott helyzetét újra fogod igazítani, hogy ne érjenek bele a műanyagba, és a lüktetés miatt ne használják dobnak a fedelet :)
Végre rászántam magam, darabokra szedtem az első ablaktörlőmet. De sajnos a félkör ricnis pálya 3 darabra van törve. Van valakinek ilyenje? Újonnan vehető?
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van egy W124 mercim és a napfény tető nem megy hátra mi lehet az oka? Az egyik fele lemegy a másik nem, jobb eleje be is ázik de nem veszélyes. Előre is köszi a segítségeteket.
Igy ahogy mondod. Hidd el az valo bele. En a sajat karomon tanultam meg. Leengedtem a "hig cart" es jofele 80w90-el feltoltottem amikor hozzam kerult eletem elso mercije es a valtot 150-160 varosi km-el ki is nyirtam...
Sziasztok. W124. 2.5 diesel motorhoz keresek sürgősen 2db GYÁRI olajos motortartó bakot. Csak gyári jó állapotú erdekel utángyártott semmit érő van nekem is. Köszönöm.
GRUNDIKÁM!!! megvagyon ,e,még a hengerfejem? A barátodnál jelentkeztem érte, de azt mondta nincs nála. Azt mondotta,hogy belerakta a BMW, csomagtartójában és hazavitted.
megmaradt 93-as w124es kaszni azaz váz+2 hátsóajtó,csomiajtó,teleoldaldarabok,hátsószélvédő,hátsó lökös,hátsó lámpák,hűtőrács,abs tömb,ülések,kék szőnyeg,műszerfal,automata kulissza, üzemanyagtank,plusz pár kacat még egyben 30e ft-ért vihető. vázon a 2 küszöb cserés többi ép,nem rohad. tetőablakos volt a kaszni. ívek nem rohadnak,nem gittesek stb. ne haragudjatok,de nem fényképezek stb,nekem útban van a lényeg hogy tűnjön el innen mert kell a hely a másik autónak.ha nem megy el,ami érték kiszedem a kaszni meg megy a vasba jövőhéten. CSAK EGYBEN így ahogy van.kizárólag telón keressetek ha kérhetném itt nem vagyok. 06303706697 írj sms-t visszahívlak. Szfvár mellett.
Szó sincs arról, hogy részt kellene venned. Úgy tudom a végsebesség 190km/h és elvártam volna, hogy egy olyan kocsi ami készült 3-4literes benzines motorral is, biztonsággal guruljon relatíve nagyobb tempónál is. Aggodalmatoknak örülök, de itt ez akkor tárgytalan.
Nem a típus mutat ujjat sosem, hanem a tulajdonosok! :) Bocsánat, de aki 170 felett szeretne télvíz idején téli gumival haladni, és ebben nekem is részt kellene vegyek, abban nem szoktam :D Valamint a 300D-nek a 170 nem a kissé több mint az utazója, majdnem a vége :)
A "kocsival nyaralás" nyomán jutott eszembe. Nálunk mindig enyém az utolsó szó..."igen drágám". Igaz, hogy van 3 autóm ami klímás, de mi a nem klímással(igaz a tolótető elektromos) megyünk augusztus elején Thasosra. 1991es W124, 300D. Szeretném a kocsit az utazás előtt átnézetni olyan szakemberrel akinek a típus újat már nem mutat! Tudom nem kimondottan az utazósebessége, de 170Km/h után olyan mintha kifogyna az út alóla. Elkönnyebbedik a kormány és bizonytalanná válik az útfogás, imbolyog a kocsi. A párom szerint ez azóta van amióta a régi 200D-ről örökölt téli gumik vannak feltéve. Nyáron természetesen visszakerülnek a 16os kerekek, de mégis nyomaszt a jelenség. A gumik egyenletesen kopnak, nincs félrenyalás. Vájt fülű nőm számomra nem érzékelhető zajokat is hall a motorból(néha) "porlasztócsúcs,motortartóbaktörés,jajistenem tönkre tettem". Ennek véget szeretnék vetni! Igaz augusztusig bőven van még idő, de szeretném valamikor a közel jövőben értő szakemberre bízni a Mercedest! Biztos nagyon nehezek lesznek a napok amíg egy abszolút nőnek való Seat Ibizát kell majd hajtania páromnak, de el vagyok szánva. 100 szónak is 1 a vége, ha érzed magadban az akaratot bevállalni egy nehéz esetet, kérnék egy elérhetőséget! Üdvözlettel: Török Tamás.
Itt azt állítják amit tegnap írtam, a nyomóelemek résolaját/veszteség olaját, ehhez szoknak a Boschnál sablont használni, és ezekkel hangolják össze a mindenkori állás/mennyiséget.
W124 nél mit jelent a komfort? Ha elfordítva tartod a kulcsod bezárja az ablakokat meg a tetőt? Az automata ablak lehúzás is bele tartozik? Utólagos gyári hátsó elektromos ablakok bekötésekor vinni fogja már kulcsfordításkor felfele az ablakokat vagy van valami trükk még? És a hátsó ablakok is autómatán lemennek?
Tehát Bosch szervíz. Mennyibe fájhat ez? Egyébként ők mivel állítják be a mennyiséget az adagolón belül?
Fülre lenne a legjobb belőni mert ugye ott tényleg addig tudnám finomhangolni amíg nem hallom az egyenetlenséget, tehát úgymond biztos lenne az eredmény. Ha meg mégse ez a hiba oka akkor meg nem dobtam ki pénzt az ablakon.
Nem olyan rossz hír ez, 3000D-hez találsz akár bontott adagolót is teljesen emberi árban, cseréje egy óra cigivel KV-val.
Vagy a mostanit elviszed egy hivatalos bosch szervizbe ahol sablonnal, gyári bosch táblázattal dolgoznak, és évente raportelt gépekkel amik nem a 60-as évekből származnak :) Egy ilyen van kőbányán is. Az előtőltés állítható ugyan, de az mennyiséget nem szabályoz, minden hengerre egyszerre hat ki, így max eltolhatod a hang megjelenését, de biztos, hogy mellékhatások lennének, pl vagy gyengébb lesz a kocsi, vagy jobban fűstől, vagy nagyon csattog hidegen, stb. Vagy új biztosra érintetlen, vagy még meghallgatható motorról levett adagolót veszel bontottan, vagy Bosch szerviz.
Az adagoló javítással vigyázz mert igaz hogy egy soros adagoló az egy alap, minden adagolósnak a kis ujjában kellene lennie a javításának illetve a beállításának. Én úgy jártam elvittem egy merciket szerelő által ajánlott adagolóshoz hogy állítsa be az adagolómat, onnantól elkezdődött a lukas zsákba való pénzdobálás.A hibajelenség az volt hogy billeget a hathengeres motor a beállítás után.Ezt az adagolós nem akarta elismerni hogy ő utána kezdte ezt a problémát. Két garnitúra porlasztót vettem hozzá,motortartó bakokat cseréltettem, plusz adagoló le fel.Majd elvittem egy merci szervizbe ott én mondtam meg a szakiknak hogy talán veszteséget sem ártani mérni(az tökéletes volt) majd az adagolót levették elvitték a saját adagolósukhoz az úgy adta vissza hogy nincs semmi baja az adagolónak visszatették és ugyanúgy billegett, nem lett jó az autó.Majd mikor már a motor szétdobására akartak rávenni hogy valószínű megzsugorodott valamelyik hajtókarom akkor szereztem egy bontott adagolót felrakattam velük persze jó pénzért és láss csodát jó lett az autó.Úgyhogy ezek után én azt tanácsolom hogy ha már csak az adagoló lehet a hibás akkor vegyél egy bontottat működő motorról és hagyd ki a szakikat,vagy vidd el Kecelre ott értenek is hozzá mert előbb utóbb ugyanannyiba fog kerülni a próbálkozásaik és mégsem lesz jó.Én többet költöttem a szakikra mintha levittem volna.
Nem baj, ennyivel is közelebb jutottam a megoldáshoz és a kapcsolatom is bensőségesebb lett az autóval. :)
Köszi. Hát ez nem túl jó hír.
Csak a hármas hengerem adja ezt a zajt. Nagyon idegesítő mert nem szabályos hanem szabálytalan és néha a kasztnit is berázza, mintha egy nyolcas lenne a főtengelyben. Nem vészes de érezhető.
Az adagolós 200000 Ft-ot mondott csak a bemérésre.
Az adagolóban esetleg tudnék valamit állítani "fül után"? Tehát addig tekergetnék valamit, amíg nem hallom ezt a zajt.?
Nem baj, ennyivel is közelebb jutottam a megoldáshoz és a kapcsolatom is bensőségesebb lett az autóval. :)
Köszi. Hát ez nem túl jó hír.
Csak a hármas hengerem adja ezt a zajt. Nagyon idegesítő mert nem szabályos hanem szabálytalan és néha a kasztnit is berázza, mintha egy nyolcas lenne a főtengelyben. Nem vészes de érezhető.
Az adagolós 200000 Ft-ot mondott csak a bemérésre.
Az adagolóban esetleg tudnék valamit állítani "fül után"? Tehát addig tekergetnék valamit, amíg nem hallom ezt a zajt.?
Nem, sok a szállítás az adott fordulaton, több, mint ami el tud szökni a résolaj holkeren az elemeknél, és több a bekerülő mennyiség, mint amit az adott fordulat el tud égetni előírás szerűen. Ezért becsörög, és ezért simul ki a hang magasabb fordulaton.
Ha előbb mutatod ezt a videót nem szedetem ki Veled a kamrát :D Ez semmi komoly, akár egy életen át elmegy így, valszeg volt már "profi Magyar" adagolós padján az adagoló, és jól sikerült a hangolás :) A nyomóelemek résolaja nincs jól össze szinkronizálva a szállítási mennyiséggel. Lehet egy, lehet, hogy 3 hibázik, de a legtöbb "sufni adagolós" legalább egy elemet elbax, mert úgy érzi ő már több évtizedes rutin dieseles aki akár kézrátéttel is javít, és nem használ bosch sablont.... Persze megvenni sem szeretik, mert nem az 5-10 ezres kategória :) A merci bosch soros adagoló gyakorlatilag elnyűhetetlen, de az elemei szinkronizálása két esetben szokott sikerülni: "pont eltaláltam, király" vagy komoly hivatalos bosch szerviz keze alatt, évente hitelesített gépeken állítva.
Én lehetőleg semmit nem szeretnék forrasztgatni. Amúgyis nem szoktam kendácsolni :), nem szeretem, mindig korrektül csinálom meg a kütyüket. Különben délelőtt kicserélte újra a szabályozót, most jól működik próbakör után is, de ettől függetlenül hétvégén leakasztom a generátort és átnézem alaposan.
De mit szeretnél forrasztgatni? Az ABS lámpa azért villan fel csak egy kicsit, mert gyújtás ágról is kap tápot, de a kombinált relé csak akkor marad behúzva, ergó áll készen munkára az ABS, ha egy meghatározott időn belül megkapja a tápot egyszerre innen, és onnan is, ebben az esetben ha fülelsz, gyújtás ráadásakor tik-tak kattanást hallasz, és rögtön utána alszik el az ABS lámpa. Ez azért van, mert a relé behúz gyújtás tápra, a timere elkezd vissza számlálni, és ha xy mp-en belül nem kapja meg a másik tápot is, a timer megszakítja a rendszert. A tik-tak első kattanása a gyújtásra behúzás, a második kattanása a timer által megszakított leoldás. Tehát a lényegre térve, ne kendácsolj, cseréld a generátort, vagy csináltasd meg, mert a dióda sor dobta el a cipőt.....
Köszi, megkaptam! Milyen az a bádogos cin? Azzal én szerintem nem tudok forrasztani. Nekem itthon csak sima forrasztó-ónom és pákám van, műszerelektronikához való.
Maga a generátoron lévő csati az stekkeres. Gyújtás ráadásakor csak az izzítás-jelző világít, mellette csak kb fél másodpercig villan fel az ABS lámpája aztán az is elalszik. Ezen kívül egyik visszajelző sem világít. Amúgy amit mondasz diódákat azok hol helyezkednek el?
A generátor szabályozót kiszedtük és érdekes módon rövidzár van a benne lévő TO-220-as tokozású FET Drain és Source lába között.
Dióda sor halál, ha szerencséd van gerjesztő áram hiány, bár a Mercedesre nem jellemző a magától elszakadás. A 3 lábas stekkeres csatlakozásos a gencsid, vagy a felcsavarozós kábeles? A lámpák nem világításának köze van hozzá, és ezért is írtam első kőrben a dióda sort, mert úgy működik a dolog, hogy a diódasor amíg nem kezdődik meg a töltés, egy bizonyos szálra testet enged ez megy az izzókhoz, ezért világítanak míg nem jár a motor, majd mikor megkezdődik a töltés, a diódasor ezt lecseréli pozitívra. Viszont ha a töltés jelző lámpád sem világít, az arra utalhat, hogy vagy full dióda sor halál, vagy kábel szakadás gerjesztő ágon (főkábel a generátor és az aksi közt), mert most az a jelenség, hogy semmi nem jut keresztül a generátorodon, még a test sem, ami akkor lehet, ha a diódák totálisan behaltalk.
Olyan probléma van, hogy nem jön töltés az akksira, ez ma vált teljesen világossá. Hol keressem a hibát? Kb. ezzel egy időben már 4. napja indításnál nem világítanak a visszajelzők, csak az izzítás jelző lámpa, nem tudom hogy ezzel egybeesik-e, de leírom.
Igen, ez való oda, a berakása úgy ahogy Fixgab írta, csak kell egy közdarab, mert ha benyomja az emelő a biztosító stiftet akkor nem megy be. Tehát előbb ahogy a képen van kihúzott biztosítóval, kicsit bezsírozva a lyukat benyomod, majd feltolod a biztosítót.
Igen, hivatalosan kellene, de a vákuummérő adatai is akkor hitelesek, ha minden a gyári állapotnak megfelelő, így apró utánaállítás nem igényel vákuum mérőt.
Hát majd kicsit csavarok rajta. Befecskendezési időzítéshez köze van a fejszelepnek?
Alatta az nem bajlag hanem a kamra karimája. Leszedtem róla azt a fehér tömítő anyagot és alatta van egy kis nút. Ezek szerint ez a fehér tömítő anyag is szükséges.
Kamragyűrű leszorítási nyomatékot tudna valaki mondani?
A nyíllal jelölt bejlagra gondoltam, ez rohadt sok, én tizedeket szoktam oda tenni, max nagyon elnyüstölt fejeknél 1-1.5mm. De aképen ennél jóval erősebb az a bejlag. Bocs, ha ezzel plusz bogarat teszek a füledbe, és további munkára buzdítalak, de végy ki egy másik kamrát is, tegyük már egymás mellé.... Valami büdös nekem, gyanus az a tömítő paszta, és ez a bejlag együtt, itt valami nem kóser! Kendács szagot érzek, nem lepődnék meg ha ez egy OM617-es kamrája lenne...
Nekem a zsir uj Bosch porlasztom a 46.!!! km-nel bekoppant.... azt hittem agyverzest kapok. pedig full szerviz is volt. valami kis szutyok mehetett ala. Emlekeztem teherautos korombol a megoldasra. egy igazi jo kover gazt nyomtam es "atoblitettem". jo lett. azota is csendben teszi a dolgat. persze ez nem relevans.
Ugyan kösd már rá a porlasztót kiszerelt állapotban indítsd el ,és nézd meg a szórásképét. Elképzelhető még a fejszelep probléma is, a többi 16 hiba mellett. Ha gyönyörűen porlaszt (nem fecskendez!!! porlaszt) akkor kell a motorban turkálni,mint Zoli is mondotta. Kompresszióméréssel szoktam kezdeni,és úgy tovább. A porlasztó nagyon sok aljasságra képes, sőt még azon is túl.
A mormos csucs eleg taknyosnak tunik... Olyan mint ami behugyozik vagy legalabbis becsopog. En arra tippelnek. De a csucs csere a legegyszerubb diag jelen esetben es sztem megy vele a hang is.
Hát a csúcsok meg így néznek ki. A kormos csúcs a kopogó hengerből való. Szerintem nem ért bele a dugóba mert ha nem kapott üzemagyagot a kopogó henger akkor megszűnt a kopogás.
Nekem azt mondta a váltósom, isten nyugosztalja, hogy úgy kell gyári felállás esetében a kickdown bovdent beállítani, hogy mikor gázpedállal lenyomva maximumon van a rudazat, az legyen a kickdown bovden végállása is. Én ezt is alkalmazom, persze volt, hogy kellett finomítani ide oda 1-2 tekerést, de hellyel közzel betartom ezt a javaslatát minden esetben. Állítani még a váltó finomságán tudsz a váltó bal oldalán a vákuum modulátoron.
Nem, azért nem ilyen hangos . Ez a kiszedett kamra. Visszarakáskor kell alá rakni valamit? Eredetileg ez a vajszínű valami volt rajta. Réz spray hengerfej tömítő paszta?
Gondolom. Közben megtaláltam az enyémhaz valót is. Azt írja, minden könnyen járjon, ne legyen laza és feszes sem. Akkor ennyi, mást nem is kell állítani? Úgy állítom, hogy alapjáraton éppen ne feszüljön a váltó kábele, és kész?!?
:) Nekem sem baj, csak vészhelyzetben hiába taposnám, nem menne. Nem engedi kipörögni a motort rendesen. Van valami magyar leírás, a házilagos beállításra, vagy mindenki a saját szája íze szerint állítsa be? Csak fent lehet állítani, a gázrudazatnál, vagy más helyen is?
Jó szolgálatot tett a kamra kiszedő. Kijött könnyedén de sajnos semmi problémát nem látok rajta legfeljebb az a parányi amit lentebb írtam. Remélem a visszarakás is könnyen fog menni. A kamra alá kell rakni valamit vagy csak visszatolni a helyére?
Igen, a befecskendezes kezdetét de csak az egyik hengerem kopog. Erre tudok gondolni hogy rosszul van időzítve és ezért kopog. Kiszedtem a kamrát sajnos semmit rosszat nem látok rajta. Hacsak az nem hogy azon a kis furaton amiben a kamra gömb van befogatva jön egy kis levegő ha nyomás alá helyezem.
Álítottam az automata váltó bovdenjén, ami a gázrudazat felől megy. Egy kicsit finomabban vált, nekem így jobban tetszik. Visazont észrevettem, hogy talán azóta a kickdownra sem kapcsol olyan vehemensen vissza. Ez ugye összefügg egymással?
Menet közben főúton minden előzmény nélkül elkezdett rángatni elnyengűlni lassúlni , motortérből erős kopogás majd gázelvételre pár másodperc múlva mintha mi sem történt volna.
Azóta folyamatosan előjön de teljesen kiszámíthatatlan időközönként.
Próbáltam hogy több gázt adok akkor viszont fehéren füstöl, a többi jelenség mellett.
Sziasztok! Segitsen valaki! Ma reggel jègkaparás kózben felemeltem az ablaktörlőt, kattant egyet ès úgy maradt. Gondolom, (remèlem) hogy ez normális. De hogyan tudom visszaengedni az ablakr? W210 2002
Valaki nálam okosabb is megválaszolhatja, nekem csak annyi tűnik fel, hogy az egyik korai változat (csúszógyűrűs) a másik későbbi (szalagkábeles) - talán E-class utáni. A csatlakozó kiosztást nem tudom, de gyanítom, hogy hasonló lehet a kettőnek. Igazából ez engem is érdekelne.
És mégegy dolog amire nem tudok rájönni. Mi a különbség a két kapcsoló között a végén lévő piktogrammok kivételével? Venni akarok bele olyat amin megvannak a jelek mert az enyémről lekoptak. Jellemzően ezt a két fajtát találtam. De nem tudom nekem milyen van mert lekopott.
Értem, köszi. Már be se merem indítani ezért akkor én állnék neki. Viszont sehol nem találok hozzá való kiszedő szerszámot. Hol tudnék ilyet venni vagy bérelni ?
A videók alapján erre lenne szükségem:
Viszont itt a magyar üzletekben csak ezzel találkoztam. Ez mire jó?
Pedig gyorsan húzasd ki a kamrát belőle, nem kell hozzá megbontani, csúcs kivesz, kamra leszorító gyűrű kivesz, kamra kihúz, de az izzító gyertya itt legyen kivéve!! Ezen leírás csak akkor érvényes ha magad csinálod és nem vagy szerelő, ha igen, vagy dieseleshez viszed, ő tudja ezeket. Szerencsés helyzetben 15 perc alatt kint a kamra, de ennek kicsi az esélye mert azért be szoktak állni. De kijönnek azért, csak kis harc árán. Azt gondolom, vagy repedt a kamrád, vagy készül leszakadni. Addig vegyétek ki míg nincs nagy baj.
Hello! Problémám akadt a 300 td 124 -esemmel. A jelenség fémesen kopogó hang a hármas hengerből. Ha megnyitom a porlasztócsúcs csavarját akkor akkor ez a hang megszűnik de ugye ilyenkor nem kap üzemanyagot.A porlasztócsúcs csere és bemérés után is megmaradt a jelenség. A következő lépés a kamra cseréje lenne de nem szívesen bontanám meg mert nem vagyok benne biztos , hogy ez lenne az probléma oka. Valakinek esetleg tipp illetve a kamra hibáját hogyan lehetne kimérni?
Segítséget szeretnék kérni. E-class 1994 250d kézi váltósban nem működik az önindító. Behúzótekercs direkt árammal működik, gyújtáskapcsolót kivettem, 30-50 pont között kulcs elfordításakor megvan a kontakt, kiégett biztit nem találtam. Ha tudja valaki, hogy hol van még köztes csatlakozás, biztosíték, egyéb eszköz, kérem árulja el.
Ha van programod akkor igen. De gondolom nincs. Nekem sincs... :( Sztem van itt olyan akinek akad. Vagy a "nagy" mercis forumban. Biztos segitenek ha megkered oket. :)
Sziasztok! Felmerult ma egy olyan kerdes, hogy a sima es a turbos motor fuvokatartoja kozott van-e es milyen kulonbseg?!? OM 605-nel. Van egyaltalan? Neztem mint a LuckyNyul... Valaki?
Elringet kapsz ha gyárit veszel. Úgyhogy az jó. Csavarok febiben jók és olcsók. Ugyan olyan jelzésűt tegyél bele amilyet kiveszel egy pici síkolást még elbír ugyan olyan vastagságú tömítés.
Igen, ha lehúzod, és megszűnik a gond, akkor azzal, persze egy próba kell, hogy vissza dugás esetén újra van e baj. Ha bebizonyosodik, nézni kell egyet bontóban, utángyártottról nem tudok.
Tehát ha lehúzom a vezetéket a motorról és jól működik a többi akkor avval a motorral van baj, ebben az esetben cserélni kell.Esetleg megbízható gyártmányt tudsz?Köszi a választ.
Ott is ugye jeladós a vákuum munkahenger, jellemzően az szeret meghalni, bár nemrég furcsa mód egy anyós ajtóban kelett cserélnem ilyen miatt, nyitás után visszakúszott szépen lassan és zárt. Új motorral rendben van.
Rugócsere (suplex típusú a bárdiból) után nekem is kb olyan magas lett mint neked. Gondoltam majd beül de nem ült. Aztán vettem eggyel kevesebb sárga pötty számú rugót. Utána kicsit túl alacsony lett, ezért két pöttyel vastagabb felső gumit tettem bele. Egy pötty kb 8mm. Utána olyan lett amilyennek szeretném. Ennek már egy éve és ugyan akkora. Most kb 35 cm elől de pontosan megmérhetem és le is fotózhatom. Hátul nekem szintszabályzós oda állítom ahova akarom de ha neked nem akkor ott is jó lehet ez az egyel kisebb rugó.
Nem nagy munka. Leveszed a legőkar takaró műanyagot, oldod a belső csavart és magától kiesik a rugó. Utána visszateszed az újat, egy emelővel visszaemeled a lengőkart és visszarakod a csavart meg a burkolatot.
124-esen hátsó rugókat kellene cserélnem , amit meg vettem már , a kérdésem az volna , hogy mekkora meló ezt megcsinálni , a futóművet szét kell szedni?
Ma lett végre működő tempomat az autómban, hála és köszönet érte Smafunak!
A kérdés az, hogy hova kellene rögzíteni az elektronikát? Egyenlőre ide tettem:
De lehetne a fékpedál mellé is?
Persze az utolsó pillanatban a kezemben marad a motortér nyitó fogantyúja, amit ma már nem volt idegem visszatenni. Meg hát az utólagos centrál vezérlő kábelei sem annyira rendezettek nálam, úgyhogy szét kell szednem megint. :(
Ha a rugóba való betétre van szükséged /air spring/, tudok adni egy párat. Nálam csak útban van. Egész véletlenül egy 300d rugójában van. Ha eljössz érte "ajcsi"by Smafu, a rugó már nem jó, de azt is el kell vinned mert én nem szedem ki. :-)
Jól emlékszel, viszont nem olyat amit az olvtárs szeretne, én a monroe által 126-okba gyártott levegő ballonnal kiegészített hátsó gátlókat raktam be, semmi extra, levegővel erősíthető. Én annyiban módosítottam, hogy a kocsiba raktam eredeti MB légrugó kompresszort, egy W220 légtartályt, és önmaga termeli a levegőt, nem kell a kútra mennem érte. Ezt kissé tovább variálva a Sanyitól kapott levegős szintszabályzó szelepet tettem be, ha leül a segge, a szelep nyit, és levegővel erősíti a gátlókat. A gátlók gyárinak megfelelőek, és a beszerelésük is, átalakítás nem történt.
Segítségeteket kérném. Vásároltam egy W124 300 D-t. Tökéletes az autó de szeretnék bele légrugót tenni. Szintállítósra szeretném alakítani. Van erre valami megoldás? Hol tudok iylen szettet vásárolni?
A BE 3100 az amelyiken a jobboldali-középső gomb (RDS) nem áll ki mint a hangerő gomb, azon 4-esnél nagyobb számot nem lehet beírni. Ha a tiéd ilyen, akkor, ahogy Sanyi írja, az a kód nem jó.
A BE 3200-on a jobb-középső gomb forgatásával tudsz 0-9 ig írni.
Sziasztok! Tudna valaki segíteni? Aku kivétel után a rádióm kódot kér. A kód meg is van, ám van benne 5-ös meg nulla is. Ezeket a karaktereket hogyan tudom beadni neki? A neten kerestem, de csak másfajtához való videokat és leírásokat találtam. Ez egy Audio 10 casetten. A hangerő gomb forgatása ezen nem működik.
Köszi mindenkinek! Le lett fóliázva szépen. Bontva nem lett semmi, nekem nem volt kedvem, a fóliások meg nem merték. Remélem nem lesz hátránya, betürték a fóliát a vízlehúzók alá is. Nem látni sehol hogy fóliázva lett.
Én csak bontottam az enyémről, de úgy volt ahogy Sanyi írja. Mélyen be voltak engedve a takarások alá. Hőlégfúvóval melegítve kijött szépen, de látszott, hogy nem csak úgy körbe volt vágva.
Üdvözlök mindenkit!Segítséget kérnék tőletek.Nem világít a müszerfalvilágitásom és a középkonzol sem.Minden más működik.A biztositéktáblát megnéztem és hibát nem láttam.
Még egyszer köszi a segítséget. üzemanyag gond volt A benne levő 13 l kevés volt úgy, hogy hátra volt billenve az autó. Többet nem felejtek el tankolni.
Hát a féktisztító nem segített.Ezek az autók már képesek tiltani mondjuk alacsony olajszint miatt? most néztem meg kevés az olaj benne. A computer csak annyit ír ki, hogy Wartezeit einhaltan, illetve aszerviz menüpontban: 17600 km überzogen. Nem gondolnám, hogy egy 13 éves autó szervizintervallum kihagyás miatt tiltana
Ok! Köszönöm! Holnap megpróbálkozom a féktisztítós megoldással, addig töltődik az akksi. Sajnos van több apróbb (vagy nem is annyira apró hibám is), viszont jó esetben is csak hónap végén tudok eljutni Mo-ra, hogy átnézessem hozzáértővel. Nekem nagyon új még a Mercedes, de a diesel is.
Aha! Na ezt sejtettem. És lehet ez az oka annak, hogy el sem indul? Hozzáteszem, se dadogásról se egyébről szó sincs. Eddig két fordulat után indult és azonnal egyenletesen járt a motor, most viszont még csak meg sem röffent. Csak tekerte az inditó
Köszi a gyors választ. Említetted az izzítást. Az normális, hogy gyújtásra kapcsolás után max 5 mp után elalszik a visszajelző, ám a motor indulása után ismét kigyullad és legalább fél percig, de inkább tovább világít a járó motornál? (illetve csinálta ezt, amíg egyáltalán járt a motor :) )
Kicsi segítségre lenne szükségem. Új 220 Cdi tulajdonos vagyok, de máris gondjaim adódtak. Az autó 2002 októberi w210.
Szóval a lényeg: Mindenfajta előzmény nélkül ma reggel nem indult el. Délután simán haza jöttem, leállítottam, ám ma reggel már csak az indítózás jutott nekem lemerülésig. Tudom, hogy ez így bármi lehet, de azt is tudom, hogy minden tipusnak meg vannak a maga trükkjei, és az ezeket ismerő emberek. Gondolom, ha ennek az autónak is van ilyenje akkor itt találok olyat aki segíteni tud. Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget!
Csak az E-Classoknál lett elektromos, ha a tiéd nem E, akkor a gyújtáskapcsolón van a kis mechanikus vákuumszelep. Az is átereszthet. Azt is próbáld meg, hogy nem kézzel húzod fel, hanem lehúzod a vákuum csövet a leállító szelepről az adagoló tetején.
Az adagolóm leállító karja a gyújtás ráadásakor, és a motor járásakor sem jön fel teljesen (az ujjammal egy picikét tudok még emelni rajta). Járó motornál ha az ujjammal felhúzom teljesen a kart, akkor észrevehetően erősebben jár a motor, ha elengedem a kart vissza esik egy kicsit és már is gyengébben jár a motor. Nem rég olvastam a fórumon hogy a vákuumszelep felelős az ilyen hibáért. Ezt a szelepet se a bal doblemezen nem találtam, se a műszerfal alatt. Esetleg lehet-e más helyen ez a szelep, vagy valami képet kaphatnék- róla? Ja és okozhatja-e más is még a leállító kar hibás működését?
Nincs különösebb a vásárlástól elállásra kényszerítő típus hibája. Kiforrot kocsi, tökéletes volt mikor megjelent ez volt a lehetetlen rész, minél régebben volt piacon annál jobb lett, ez volt a csoda, erre kellett várni kicsit :D
E-Classe-nál ami feltűnő jellemzően első lámpák mögött a doblemez a motortérben szeret rohadni, sárvédők éle index alatt, kombinál csomiajtó, oldalsó kombi üvegek környéke, sárvédő ívek lapos éle, ha infrás akkor hátsó infraszem környéke. De amúgy minden jellemző hely látható, keresned, felkészülnöd nem kell, figyelmesen nézd át és ha van látod.
Köszönöm szépen! Tehát akkor az E classoktól sem kell tartanom, kivéve a rozsdát. Vannak esetleg kritikus pontjai, ahol jobban szokott rozsdásodni? (Amiket érdemes vásárlás előtt átnézni) Vagy van esetleg olyan típusra jellemző hiba, amit érdemes ellenőrizni?
Eltünt reggelre a fékolajam a tartályból mivel nem az első eset és nyoma sincs hogy hova tünik (kuplung alsó felső m.henger szőnyeg váltó harang tiszta)így már csak a főfék munkahengerre tudok gondolni hogy az a kuka és befolyik a rásegitő dobjába az olaj.
Enyém is. Majd teszek fel képet. Volt 2014 őszén egy kis fényezni valóm, viszem az ajtót, meg a kódot egy másik autóval a majszróhoz, hümmög erősen, nem szól egy szót sem. Megbeszéltünk mindent, a végén még egyszer felhoztam a színkódot, hogy ugye akkor megvan? Erre azt mondja, persze, semmi gond, csak a 702-nek négy árnyalata van alapból, úgyhogy volnék kedves megjelenni az autóval is.... :) Szépen megcsinálta.
Nem kell tartani az automatáktól, persze nem olyan kifinomultak működésüket tekintve mint a maiak, de azt tudják a holdig oda/vissza, semmit nem kérnek, csak gondoskodást. Turbó félelem sem opció, nincs rá ok. E-Classe-ékat is nézhetsz, nem rosszabbak mint elődjeik, sok ponton fejlettebbek jobbak, csak kissé hajlamosabbak a rozsdára, de ha találsz olyat ami rendben van, nem lesz vele gond ha figyelsz rá. Ráadásul pl az E-Classe-okban már találsz 250D 20V és 300D 24V motorosokat is (OM 605 OM606) amik fejlettebbek, erősebbek kevés szelepes elődjeiknél.
Köszönöm szépen a válaszokat, tehát akkor 200d- től fölfele keresgéljek és még ne e classokat. Automatától gondolom nagyon tartanom nem kell, vagy a turbotól. Meg a nagyon drága alkatrészektől se.
Csatlakozom Fetitaco kollégához, 200D-ét ne végy, mindenki azt mondja, hogy ő nem száguldozós, de a 200D sajnos a normális használat határait és éppen csak teljesíti, feltéve ha makulátlan. És bizony normális használat mellett is olykor kell egy kis tartalék, ez a 200-ban nemigen van meg, ezért azt javaslom, hogy az arany középút mondjuk egy 250TurboD, de minimum egy 250 vagy 300D. E-Classok rohadósabbak már. Kettős tömegűtől meg ne fázzál, nem jellemző ebben a típusban, hogy tönkre menjen, akkoriban még nem volt cél a tervezett avulás, illetve nem ilyen mértékben mint napjainkban. 20-25 éves daraboknál is hibátlan, ellenben a maiaknál 5-6 év, vagy max 200ezer Km átlagosan.
Elektronika egyszerű mint a faék, ha bármi nem megy a szent háromság van érvényben: Vagy + nincs, vagy - nincs, vagy az alkatrész rossz :) Ezek felderítése mondanom sem kell percek kérdése átlagosan :) Alkatrészek bárki számára elérhető árban vannak, és bőven!
Köszönöm, tehát akkor érdemes egy 200d-t keresnem, mindegy melyik évjáratból. Van esetleg még valamire, amire érdemes jobban odafigyelnem a rozsdán kívül?
Sziasztok! W124-es dízel mercedest szeretnék vásárolni. A kérdésem csak annyi lenne melyik évjáratokat érdemes választani? (Gondolok itt 93 előttire, ugyanis azt hallottam a 93 utániak rizikósabbak. Elektromos adagoló, meg állítólag azokban van kettős tömegű lendkerék is.) Én olyat szeretnék ami a legegyszerűbb, olcsón fenntartható és mentes mindenféle drága alkatrészektől. Melyik dízel motorral érdemes választanom?
Gyári újat rakok fel mindíg. Lehet, gondoltam már rá énis. Már sárgában van a jelölés de még bőven jól töröl. Ezért nem volt kedvem kidobni. De akkor most repül hátha. Köszi!
Valaki meg tudja mondani miért susog 130 felett a szélvédő körül valami? Nagyon zavaró, régebben nem csinálta. Minden díszléc elem szorosan rögzül. Hátha volt már valakinek ilyen.
Egy nemsokkal jobb dízel pözsón tanultam :). Amúgy egy 4,9 méteres szedánnal beparkolni az 5 méteres helyre nem semmi. Ma néztem délelőtt, hogy csak arra számíthatok ha a két szomszédos kocsi messzebb áll mert a hely az pont akkora mint a kocsi.
Furgonnal sokszor befigyel egy német vagy ausztria, ott az oldalanként 2 tükör miatt nincs holttér. Nagyon jó és kényelmes. Élvezem azt a napi 2-300 sávválást. Mercivel is sokat megyünk pályán és azzal sem az a megoldás hogy a belsőben megyünk végig, szóval ha szabályosan akarunk közlekedni sokat kell sávot váltani. 150 nél kinlódás hátrafele tekingetni vagy előre billegni a biztonsági öv miatt. Anyám clióján aszferikus a tükör, meglepően jó, de azzal nem megyek pályán. Az új autóktól kizárólag csak a holttérfigyelő rendszert irigylem mást nem. Próbaképp felragasztom ezeket az ebay es tükörlapokat addíg nem szedem szét a tükröt hátha mégsem jó.
Egyébként más autókban próbálva Neked segítség az aszférikus? Csak azért kérdezem,mert nekem volt ilyen a 24-esen,de nem éreztem úgy,hogy ez most mekkora dolog.
A tükörlap szélén,egy ujjnyi csíkban tény,valamivel többet mutat,de attól még ugyanúgy inkább hátrafordultam,ha biztosra akartam menni.Én sok pénzt,sok melót nem ölnék bele.
W124 hez van aszferikus külső tükörre megoldás? Fűtésnek, elektromos állításnak maradnia kellene, visszafele nem akarok fejleszteni. Utálok sávot váltani vele. Köszi ha van tipp.
Nézzétek meg azt is, hogy az olajhűtő nem e melegszik korán, pl 40-60 fok környékén, ha igen, akkor vagy rossz az olajszűrőházban a termosztátja, vagy rossz volt és ki lett belezve. Ha jól emlékszem 90 foknál nyithat, addig nemigen lehet meleg az olajhűtő. Viszont ha ez az elmélet igaz, okozhatja ezeket a jelenségeket amiket leírtál.
Kérdéssel fordulok hozzátok,reggeli első indításkor nehezen megy föl az olajnyomás van hogy elszámolok 30-ig is! 250td 602-962 motor jeladót már cseréltem olaj meguin 10-40 szűrő mann filter frissen cserélve amíg nem éri el az üzemi hőmérsékletet fordulaton inkább visszafelé jön a mutató ha bemelegszik minden jó.Kérlek benneteket ha tudtok segítsetek mi lehet a probléma dugulás,vagy olajpumpa hiba.Előre is köszönöm a segítséget!
Akkor a gyújtáskapcsolón ha még ezen van, a vákuumszelepen cseréld fel a slagokat. Ha már nincs rajta ilyen, akkor az elektromos vákkumszelep a ludas, nem szelel el. Vagy a bal doblemezen találod, vagy a műszerfal alatt baloldalt.
Mit vegyek ki ? Nem valószínű, h rosszul van összerakva, mert korábban jó volt.
Nem, nem az én motorom, az enyém soros, 6 hengeres 300D Turbó.
Igen, piszkáltam a gyújtáskapcsolót, de leállítani le lehet, csak ha felkötöm, akkor nem. A vákuum igyekszik lenyomni a kart csak a gyorskötöző nem engedi :P Leállítás után fekve marad , nem áll vissza abba a bizonyos 40-60 fok közé !
Nekem van egy 12 voltos csőbe illeszthető melegítőm, elvileg automata, gyújtás táp neki, és annyi. Van benne egy olyan érzékelő mint a tükörfűtésnél a tükörlapban.
Ja és a melegítő minden esetben a finomszűrő előtt kell legyen,mert ha nem így lenne akkor a parafin eltömti a szűrőt. Amikor még nem volt téli gázolaj alágyújtottak a kaionoknak,melegítés celjából. Volt, hogy le is égett,
Fet! Van az csak különböző megoldásokkal. Általában a z üza. szűrőházba van integrálva, és elektromos fűtésű, elektromos konrollal. Ősidőben úgy csináltuk,hogy a fűtéscsőbe egy kb 30 milkós rézcsövet iktattunk be, arra 7-8 menet nyolcas rézcső. Ezen jött a gázolaj. Így a szűrő nem parafinosodott le.
Akkor a hideg gázolaj lehűti. Akkor azért többet működik mint pár km. De még mindíg nem értem hogy a többi autónak mért jó a 8 fokos gázolaj, amercinek meg miért nem. Ilyenkor szokta haver mondani, hogy tudod ez mercedes.
Addig működik amíg a tankból hideg gázolaj érkezik, ill 15 fok alatti. És hátul a hengerfej, megy úgy egyáltalán, viszonylag hamar, percek alatt felmelegszik annyira már, hogy megkezdődjön a hőcsere. Amint a tankból legalább 15 fokos gázolaj érkezik átvált a termosztát.