(Az azért nagyon jó, hogy nem gatyáznak, és azonnal renbe hozzák. Ha egy 4 méter körüli árhullám nekiállt volna, elég rendesen végigbontotta volna a partfalat.)
Az utóbbi időben több magyar tolóhajó is tiszteletét tette kies fővárosunkban, ezekről készítettem fotókat és videókat is, most a fotókat rakom föl. A MISKOLC tegnap Komáromból indult Gyurgyevó (Giurgiu) felé 5-el. Önjáró téma is volt, a MURGTAL és Klárika (CLARA).
1. ZSOMBOR
2. KÖRÖS
3. És az egyik kedvencem, a MISKOLC. Először Pozsony felé 4 rakottal, majd völgymenetben 5-el Komáromból.
Az a támfalakat, kövezést nem érintette. Pedig amig a rakpart le volt zárva, sokkal egyszerűbben el lehetett volna végezni a karbantartást, helyreállításokat. Ahogy néztem, most nem fog 2,5-3 m fölé menni a pesti vízállás, az meg csak a kőszórást takarja el éppen, nem bontja meg nagyon ezt a kimarást. 4 méteres víz már csúnyább dolgokat okozna. Érdekel, meddig marad így.
A budapesti rakpartok kövezése általában igen rossz állapotban van, és az utóbbi években semmiféle komolyabb karbantartás nem történt. Ez persze sokszorosan fogja majd megbosszulni magát a károkban és a szükséghes helyreállítási költségekben. Érdekes lesz, mit tesz akár a következő árhullám a beszakadt partfallal. Szvsz. alsó rakparti lezárás lesz ebből rövidesen.
Szerintem műszaki hiba lehetett, mert saját lábon hazaslattyogott, miután kiszórta az utasokat. Akiknek a folyamatos záporesővel kísért kaland után maradt kedvük tovább utazni, azok a Pestről a helyszínre érkezett SZŐDLIGETtel haladhattak tovább. Meg némi késéssel.
A Bp-Egom-Bp menetrendi Moszkva - NAGYMAROS ms - bő egy órával ezelőtt megtorpant (direkt nem használok más kifejezést, amíg nem lesz megerősítve a hír) a horányi gázlóban, és semerre se mozdul. Már megint baromi messze vagyok az eseményektől, úgyhogy már megint elnézést a képminőségért.