Keresés

Részletes keresés

vvvvpppp Creative Commons License 2001.08.23 0 0 210
Nem igazán értelek. 2000 óta (vagy talán már régebben?) az igazgató/helyettese nem tagja a bizottságnak, és nem vesz részt az érettségin. Csak a nyitó/záróértekezletre szoktak beülni.
Előzmény: identicalmcqc (203)
E-ditke Creative Commons License 2001.08.23 0 0 209
Köszi :-) Igazából abban nem voltam teljesen biztos, hogy tényleg lesett, mert nem láttam. Amit leírtam, az csak következtetés volt. Ennyi pedig nekem éppen elég ahhoz, hogy elbizonytalanodjak...
Előzmény: borzimorzi (208)
borzimorzi Creative Commons License 2001.08.23 0 0 208
Szvsz nem ok nélkül nem szólt és az ok nem épp a Tőled való félelem volt.
Nagyon klasszul csináltad!
Csóticsót:
b
Előzmény: E-ditke (207)
E-ditke Creative Commons License 2001.08.23 0 0 207
Sziasztok!
Pedagógus vagyok (jaj, de sokszor mondták már nekem a pedagógus-pedofil viccet!). Végzettségem tanító, munkaköröm napközis nevelő és számítástechnika-tanár.

Annyi mindenről beszéltetek már, ezt csak pár (?) mondattal egészítem ki.

Van egy fiú az iskolánkban. Most már magántanuló, osztályozó vizsgákat tesz (enyhén túlkoros :-) ), nem is tudom, hányszor bukott. A tanárok egyik réme volt, és kissé el is lett könyvelve, hogy "ja, a Zoli? hát az szööörnyűűű!", és sokszor azok is ezt mondták, akik esetleg csak látásból ismerték. Én sem tanítottam őt, de mi nagyon kedveltük egymást. Jött a srác, és segített rendberakni a kicsiket, összeszedte őket az udvarról, sokszor bejött hozzám a napközibe beszélgetni egy jót. Udvariasan, figyelmesen. És bizony, aki kedvesen közeledett hozzá, meghallgatta őt, annak ezt nagyon meghálálta. Nem mondom, ha tanítottam volna, tuti, hogy meggyűlt volna vele a bajom, de előbb-utóbb megtaláltuk volna a közös hangot, ez is biztos.
Ezt csak azért írtam le, mert olyan sokszor hallom a kollégáktól is, hogy milyen kibírhatatlan ez vagy az a nebuló - pedig legtöbbször a jó hozzáállás segít. Szerintem.

A másik dologgal kapcsolatban egy kérdésem is van. (Már nem aktuális, de kíváncsi vagyok a véleményetekre.) Számítástechnikán dolgozatot írattam az ötödikesekkel, használhatták a gépet. Viszonylag kicsi a terem, szorosan ülnek, és mindenkinek megvan a maga megszokott gépe, tehát nem ültettem el őket. Két dolgozatban hasonlóságot fedeztem fel a megoldásokban, de nem voltak teljesen azonosak. Úgy gondoltam, hogy "A" tanuló (nem túl penge gyerek) megpróbált lesni "B"-ről (akinek viszont jól megy a számtech.), de valami miatt nem sikerült az egészet lelesni, és saját maga fejezte be a feladatot, egész ügyesen. Magyarán, "B" megadta a kezdőlökést "A"-nak. Sokat tanakodtam, hogy mit csináljak. Végül arra jutottam, hogy levontam pontot "A"-tól, ezt jeleztem neki, és odaírtam: "Remélem, megköszönted B-nek a segítséget!" Igen ám, de a pontlevonással egy jeggyel lejjebb ugrott az eredménye. A dogák kiosztásakor mondtam, hogy nyugodtan szóljon bárki, ha kifogása van. "A" nem szólt, tehát valószínűleg jogosnak érezte a dolgot. De mi van, ha csak nem mert szólni? Bár nem vagyok egy félelmetes alak...

Ti mit tettetek volna?

borzimorzi Creative Commons License 2001.08.23 0 0 206
Kedves identicalmcqc!
Ippeg így vagyok én is...
Csót:
b
Előzmény: identicalmcqc (205)
identicalmcqc Creative Commons License 2001.08.23 0 0 205
ezek szerint jol dontottem hogy palyaelhagyo lettem? Hmm azert hianyzik.. mert ugyan valami infantilizmusrol is szo volt viszont ez a valami egyaltalan nem ezt kozeliti meg inkabb azt hogy jokedvvel s boseggel (na ez nem igaz) vegeztem munkamat. Most meg igazabol a fizetesem az ami itt tart de az nagyon...
Bar ki tudja lehet hogy egyszer egy szep napon majd meg visszaterek.... :o)
Előzmény: borzimorzi (204)
borzimorzi Creative Commons License 2001.08.23 0 0 204
Uhh. Hát ez igen szép.
A vízfejet illetően pedig szerintem is abszolút igaza van Vurugyának.
b
Előzmény: identicalmcqc (203)
identicalmcqc Creative Commons License 2001.08.23 0 0 203
hja pl tudtatok azt hogy egy erettsegin reszt vevo igh. v. ig. valami 30 tanuloig brutto 40e-et kap efolott viszont a duplajat. Muatasson nekem valaki olyan kozepiskolat ahol a tanuloi letszam egy osztalyban ezalatt az ertek alatt mozog...
Előzmény: vurugya (202)
vurugya Creative Commons License 2001.08.23 0 0 202
upalong: "90%-unk nem ért máshoz, nem tud, nem akar, nem mer váltani, a munkaerőpiacon képtelen értékén eladni magát."

Ugye nem rójuk fel a tanár hibájául, ha nem akar váltani?!? Ha esetleg hivatástudattal rendelkezik és nem végez el egy gyorstalpaló menedzsertanfolyamot, hogy máshoz is értsen?

A minap beszélgettem politikasuhintotta ismerősömmel, s kiderült, hogy az oktatásban csak kis pénz a tanári bérkifizetés, egy nagy bérösszeget a kiszolgáló apparátus nyel el: pedintézetek, oktatást bírálók és vizsgálók, bizottságok, érettségik és a vizsgák haszonélvezői, szakértők és állítólagos szervezők, koordinálók. Szerintem e részek rovására remekül lehetne tanári bért emelni... Hatalmas vízfeje van a tényleges oktatási rendszernek...

vurugya mondja

Előzmény: upalong (200)
borzimorzi Creative Commons License 2001.07.02 0 0 201
Off
Kedves Upalong, gyanítom, hogy nem sokat túloztam, az ő fizuját pont nem tudom ugyan, de pár hasonló kaliberű egyedét igen. Meglepően kevéssé arányos azzal ez "értékkel", amelyet megtermelnek.
On

Azóta még pénteken is volt egy hasonló műsor, de reggel nem láttam, csak a Napnyugta végét csíptem el. Ekkor már a tanárnőt is becitálták, nehogy már nyugton gondozhassa otthon a csemetéjét. Ott már sokkal több meghívott volt, jó néhány olyan szülő és gyerek is, akiknek nem volt semmi baja a tanerővel, ezek nem is csináltak nagy ricsajt, csak megpróbálták higgadtan elmondani, hogy nekik is van véleményük a dologról, ha nem is az, amit a reggeli műsor mutatott.

Az ún. "érett" ifjú hölgyek azonban egymás szavába vágva visítoztak, többnyire olyan hangon, hogy mellettük a Blaha aluljáróban paprikát árusító kisebbségi asszonyságok elbújhattak volna. Talán ennyit arról, hogy kell-e hivatalosan érettnek nyilvánítani olyan kulturálatlan, vísítozó barbibabákat, mint amilyen a többi liba mellett az illető újságírónő leánya is, sajna. Na, mindegy, ezeket a mama drágaságait majd kivágják még pár helyről, mire megtanulnak ember módjára viselkedni, ha egyáltalán. Mindenesetre a suliban talán még a legkevesebb kellemetlenség árán megtanulhatták volna...

b

Előzmény: upalong (199)
upalong Creative Commons License 2001.06.29 0 0 200
Kivűlről is, belűlről is látva a szakmát, nekem a következő a véleményem a tanarakról:

-végtelenül sokszínűek vagyunk.
-a szakma különböző szempontok szerint rétegződött
-90%-unk nem ért máshoz, nem tud, nem akar, nem mer váltani, a munkaerőpiacon képtelen értékén eladni magát.
-hosszú távon ez a szakma beszűküléshez vezet, infantilizál és ez látszik.
-50%-unk rosszul képzett, megújulásra,
motiválásra képtelen, sokszor kudarcos ember.
-Aki eladja magát a piacon is annak nem marad energiája az iskolai munkára.
-Sajnos teljesen pontosan érezzük mennyire taksál minket a társadalom és ebből egyenesen következően a mindenkori politika. Ez persze nem csak az elmúlt 11 évben volt így.

Előzmény: vurugya (197)
upalong Creative Commons License 2001.06.29 0 0 199
...mert a Nők Lapját tulajdonló VNU valószínűleg legalább a tanári fizu 10-szeresét fizeti

OFF
Ezek szerint egy ilyen újságírócska netto 6-800.000-et keresne? Na ne túlozzunk... :))
Hajlamosak vagyunk a mi pénzünket kicsinyíteni, másokéról meg az egekben fantáziálni.

ON
Én is láttam a riportot, azonnal kilógott a lóláb.
Azon kívül, hogy matek faktos voltam anno, nem sok közöm van a matektanításhoz, de a korábbi években ofőként számtalan esetben hallottam gyengébb tanulóktól (v. szüleiktől), hogy a tanár nem tudja elmagyarázni az anyagot csak követel.
Az ilyen esetekben azonban nagyon vigyázni kell, mit mond az ember. Hiába lenne igazam, akkor sem mondhatok olyanokat amilyeneket idéztek a tanárnőtől.

Előzmény: borzimorzi (192)
vurugya Creative Commons License 2001.06.29 0 0 198
Hibajavítás:
...egy kollégám íratta dogát helyettem...
...a tanárok imázsának javítására...
v
vurugya Creative Commons License 2001.06.29 0 0 197
A puskázáshoz leírom az én módszeremet is:
Ha valaki könyvből, puskáról ír dogát, akkor elveszem és egyes, de rögtön új feladatot kap, s azt rendesen osztályzom.
Egymásról való puskázás nemigen fordult elő még a praxisomban, amikor én írattam a dogát. Gonosz és gyanakvó alakká válok doliíratás közben, ezt meg is mondom a diákoknak. Járkálok, benézek a padba, bátran kipakoltatom a padot valami gyanúra, aki új lapot vesz elő, annak megnézem, hogy üres-e... Doli után ismét normális tanárnak tűnök:)
Friss osztálynál érdemes ezt a gyanakvást eleinte túljátszani, utána meg sem fordul a fejükben, hogy a felügyeletem alatt csaljanak... Érettségi után egyszer elmondták, hogy lehetett nálam puskázni, míg hátat fordítva a feladatot írtam a táblára... Azóta a hosszabb példákat papíron kapja minden csoport:)
Idén volt egy eset, egyik kollégám íratott dogát és 3 azonos példamegoldás volt, azonos hibákkal. Mindháromnak arra a feladatára nulla pontot adtam, azzal a feltétellel, hogy ha megkeresnek hárman és elmondják, hogy kié az eredeti, akkor az az egy illető a megérdemelt pontszámot kapja. Megkerestek...
Szóval a Joana leírt esete nincs összhangban az én logikámmal, ami csak a lemért tudást veszi a jegy alapjául.

Borzimorzi, mélyen egyetértek Veled a leírt esetben.
A Népszabiban olvastam egy cikket, vagy Uj Péter, vagy Zappe László tollából, nem tudom már, melyikük követte el, mikor a tanári béremeléskről először szó esett (tán 5-6 éve). A cikk lényege egy ellentét volt, hogy a tanárok béremelést szeretnének, ezzel szemben milyenek voltak az ő tanárai, hogy rosszul tanítottak, meg egy konkrétumra emlékszem, hogy a tesitanár bement irodalomórára helyettesíteni, meg leírta, hogy milyen link tanárok voltak azok. Kimondatlanul is azt sugallta, hogy ezek a lógós kontárok akarnak béremelést? (Most kimondtam helyette a cikk "üzenetét".) Hát tök kiakadtam, figyeltem az utána levő időszakban, hogy van-e olvasói levél, de egy tanár sem reagált. A tanárok nyuszik! A tanárok behúzzák a nyakukat ebben az országban! És ennek megvan az oka. Olyan tanárgyűlöletet szítottak az elmúlt tizenegynéhány évben, hogy csuda. Nézzétek meg, a legutolsó buta senkiből médiasztár lesz, aki aztán azt nyilatkozhatja, hogy utálta az iskolát és büszkén mondja, hogy matekból majdnem megbukott, még jó, ha nem teszi hozzá, milyen hülye tanára volt... Senki se csodálkozik, ha hozzá nem értők szidják és szapulják az oktatást és a tanárokat. KI védi meg a riportbeli tanárnőt? Csodálnám, ha akadna ilyen illető...
A tanárok persze a jogaikért látszólag sokat tesznek. Amikor még kezdő tanárnak számítottam, akkor volt a nagy sztrájk is. Azaz minden tanár bent volt az isiben és kártyáztak, alig várták, hogy másnap taníthassanak. Mire volt jó az egész? Mintha a magyar írók elhatároznák, hogy egy napig nem írnak, azzal büntetik az ország vezetését. Ha kivonultunk volna az utcára, ha egyetlen transzparenst is készítettek volna, ha tőlünk lett volna hangos a város, akkor szívesen részt vettem volna... Ez a sztrájk így csak arra volt jó, hogy az emberek mégegy újabb okkal szidhassák a tanárokat. Én tanulmányi szabadságot vettem ki, a kollégámat, aki rajtam kívül még nem csatlakozott a sztrájkhoz, szertárrendezéssel bízta meg az igazgató. (Neki nem volt lehetősége szabira...)

Szóval dobjuk csak vissza kenyérrel, s tartsuk csak oda nekik orcánk másik felét is... Nehezen lehet mást tenni, mint várni, várni a helyzet jobbra fordulását...

Vannak persze gondolataim a tanárimázsának javítására, sci-fi-kedvelő vagyok:) Például ha olyan kamara működne, ami kisakkozná a pedagógusetikát be nem tartó tanárokat... Ha garantálni lehetne valami egyéges osztályozási rendszert... Esetleg valami kis bánatpénzt, ha lehetne, már a tekintélyvesztettség miatt...:)

viccelő vurugya

borzimorzi Creative Commons License 2001.06.27 0 0 196
Kösz a megértést. Csak az a baj, hogy pl. az USA-ban sem úgy kezdődött, hgy az állami középiskolák pocsék színvonalat produkáltak. Hanem úgy, hogy a polgármester, meg a helyi lap szerkesztője, meg a suli baseball/kosár/am. foci csapatát támogató kedves szülőnek talán mégse kéne meghúzni a fiát és így tovább... Ma már egy amcsi állami iskolában szerzett végbizonyítvány teljesen értéktelen, hiteltelen: WC-papír. Nálunk is ez lesz, attól tartok. Mindenki csak egy kicsit, csak a Pistikénk kedvéért akarja kicsikarni a gyenge teljesítményre a jó jegyet, míg végül elhiteltelenedik az egész közoktatás. Hankiss elemér jut erről eszembe, a kicsit még szemetelek én is, meg a kicsit még adót csalok én is, meg a kicsit még ölöm a zöld területet én is mentalitása, játszmája. Nektek nem?
b
Előzmény: GroundZero (194)
borzimorzi Creative Commons License 2001.06.27 0 0 195
Ad 3) Az újságírók felelőssége. Véleményem szerint nemcsak a betelefonálótól kellett volna megtudnunk, hogy a tanárnőnek koraszülöttje van otthon. Ezt a szöszi lett volna köteles elmondani, mentségül arra, hogy nem érvényesül az „Audiatur et altera pars” elve. Ehelyett közölte, hogy ő felhívta a tanárnőt telefonon, de az nem volt hajlandó bejönni a stúdióba. Már bocsánat, de nem tudni bejönni és nem akarni bejönni két külön dolog! Azt minden felnőtt tudja, hogy egy újszülött ellátása napi 24 órás szolgálatot jelent. Egy koraszülött esetében pedig még a gyermek puszta életben tartása is emberfeletti erőfeszítést követelhet az anyától. Ilyen körülmények között az "újságíró" szöszi köteles lett volna mindent megtenni annak érdekében, hogy érvényesítse a "Hallgattassék meg a másik fél is!" elvét. Igenis többször meg kellett volna keresnie, telefonon és levélben is, ha kell, személyesen is. Ha aztán a sok megkeresés után világos, hogy nem tud elszakadni a babától, akinek szó szerint az élete függ az anyja jelenlététől és gondoskodásától, akkor fel kellett volna ajánlania, hogy otthonában felkeresik és felveszik az ő nyilatkozatát is. Egy élő műsorba is be lehet játszani egy felvételt, nem? A műsorvezető kivételével mindenki, legalábbis minden néző megértette volna, hogy ennél nagyobb akadályoztatás szinte nincs is, és nem egy gőgös libáról van szó, aki még beszélgetni sem hajlandó az ügyről, ahogy azt itt beállították. Hogy néz az ki, hgy Nagy Emőke, a Nők Lapja főmunkatársa békén megöregedhetett egy olyan szakmában, amelynek a legfőbb pillérét és társadalmi hasznosságának legfőbb bizonyítékát itt lábbal tiporták mindketten, akik abban a stúdióban újságírónak képzelték magukat?!

Arról nem is beszélve, hogy annak a szerencsétlen tanárnőnek ugyan mije van a diplomáján meg a személyes jó hírnevén kívül? Miután így bekutyaszarozták nagy nyilvánosság előtt, ugyan hol fogják őt a szakmájában alkalmazni?
Mert szvsz ez nem olyan, mint mikor a falusi pap kiprédikálja a templomban a kikapós menyecskéket, de azért a jelenlevő kisközösség tagjai tudják, hogy mennyi igaz abból. Itt az "újságírók" kipellengéreztek valakit, aki nem védhette magát, sőt, akit épp az ő közreműködésük és alacsony etikai normáik miatt meg sem ismerhettek a nézők! Én a tanárnő helyében keresnék egy jó ügyvédet és úgy beperelném az ATV-t is, meg azt a két, magát újságírónak nevező dilettáns tyúkot is, mint annak a rendje!

Segítsetek, csak én vagyok ilyen elfogult?
Bocs a floodért köb.
b

GroundZero Creative Commons License 2001.06.27 0 0 194
Hát, igen, itten nem a tanár rossz/jó volta látszik megkérdőjeleződni. Sajna, a hülye szülő MDCCVVV. esete. Nem lehet mit tenni ellene, pláne, ha alapítványi suli, ahol a szülő pénze mindent megér... Nálunk pölö az év vége előtt közvetlenül derült ki, hogy két gyerek abszolúte esélytelen az évvégi 2esre bioszból, magyarul még érettségire sem engedik őket. Mindketten átmentek az uccsó 2 hétre egy magániskolába. A volt osztályuk még görcsölt a szóbeliken, mikor jöttek, és lobogtatták a 4es(!) érettségit... Arról ne szóljon a fáma, hogy - mivel az évi jegyeiket vitték magukkal - egyáltalán hogy mehettek érettségire, egy hát alatt hány ötöst kellett kapniuk, hogy meglegyen az átlag... (Amúgy a 11.ikesek közül is átmentek ketten egy magániskolába az uccsó héten... Érdekes. Tuti nem buktak meg.).

De ez már megint nem (csak) a tanárokról szól.

gr0

borzimorzi Creative Commons License 2001.06.27 0 0 193
Ad 2) Ilyen korban a fiatalok már rég tudják, hogy a gyereket nem a gólya hozza. Biztosan feltűnt nekik, hogy a tanárnő alakja a kérdéses időpontban kikerekedett. Szvsz, ha megfelelő nevelést kaptak volna (otthon is!), akkor tudták volna, hogy egy terhes asszonnyal szemben megkülönböztetett tiszteletet illik tanúsítani még akkor is, ha az illetőt nem kedvelik. Hiszen lehet egy nő akár utcasarkok rongya, gyilkos, vagy hazaáruló is, a még meg sem született gyermeke minderről nem tehet! Márpedig az anyát ért stressz árt a magzatnak is. Ezt, ha máshonnét nem, még a női lapokból is tudni lehet. Nagy Emőke vajon csak írja a Nők Lapját, vagy olvassa is?! Mi történt? Két tűz közé fogták a szerencsétlent: a szülők rendszeresen felkeresték az iskolában, fenyegették, stresszelték, ami belefért, a gyerekek meg az órai munkájukkal, a házijaikkal, ha egyáltalán volt, keserítették el. Ebben az életkorban némi szemtelenség is bőven belefér a pakliba, de nem egy terhes nővel szemben, könyörgöm! A beszélgetést vezető, magát újságírónak mondó szöszi ugyan miért nem tette fel a kérdést, hogy talán nem is a matektudásuk hiányosságai miatt nem akarták eleinte érettségire bocsátani a kölköket, hanem azért, mert tán nem kéne hivatalosan érettnek nyilvánítani olyan emberkéket, akikben az emberség minimuma sincs meg?
Huh.
borzimorzi Creative Commons License 2001.06.27 0 0 192
Kedves Topiclakók!
Segítségeteket kérem. Ma reggel az ATV műsorában a Nők Lapja főmunkatársa, bizonyos Nagy Emőke szerepelt. Ám vessetek meg, de néha olvasom ezt az újságot, édesanyámnak jár ugyanis. A nőcivel eddig semmi bajom nem volt, sőt, néhány írását kifejezetten kedveltem. Így örömmel vártam megjelenését.

Nagyot csalódtam. Az újságírónő ugyanis három érettségiző csemete szószólójaként lépett fel, mégpedig egy olyan matektanárnő ellen, aki megbuktatott jó néhány gyereket negyedik félévben, sőt a lustábbakat még azzal is ijesztgette, hogy nem ereszti őket érettségire. Ettől aztán az egyik leányka reggelente hányt otthon, a másik meg állítólag a csuklóján az ereket kezdte el metélni a vécén, bár külsérelmi nyomokat nem tudott prezentálni. (Gondolom, megfelelően tompa szerszámot választott.) Ezután a szülők felváltva rohangáltak be az iskolába és próbáltak nyomást gyakorolni a tanárnőre. Eredménytelenül. A csökönyös tanárnő még azzal a jogával is élni merészelt, hogy miután az összes gyereket érettségire bocsátotta, az érettségin az egyes és az ötös vonatkozásában központilag előírt ponthatárok tiszteletben tartása mellett a saját, tanári hatáskörébe tartozó ponthatárokat úgy állapította meg, hogy az országos átlagnál négy egész ponttal több kellett a hármashoz. Emiatt az egyik leányka fellebbezett is a megfelelő fórumhoz és ki is vívott egy dicsőséges hármast. Mármost az újságírónő a műsort vezető szőke cicával egyetemben legalábbis az illető tanár alkalmatlanságát kívánta bizonyítani. Hm. Még az is lehet, hogy igazuk volt. Amikor felmerült, hogy a másik fél, akit ugye illenék szintén meghallgatni, nincs jelen, akkor a műsorvezetőnő közölte, hogy ő felhívta a tanárnőt, de az nem volt hajlandó a stúdióba befáradni. És édes egyetértésben csepülték tovább az ott sem levő tanarat.

Ezután jött a szívás: betelefonált egy olyan szülő, akinek a gyerekét szintén ez a tanárnő okította. Nagyon hamar lekeverték, de még így is megtudhattuk tőle a következő apróságokat:
1. A telefonáló szülő gyereke sem volt penge matekból, de belehúzott és javított, tehát a szülő a maga részéről a tanár munkájával meg van elégedve.
2. A tanárnő a konfliktusok időszakában veszélyeztetett terhes volt.
3. Jelenleg koraszülött újszülöttjét ápolja otthon.

Na, erre eldurrant az agyam! Segítsetek, csak én vagyok ilyen bunkó, elfogult barom?
Ad 1) A matematika elég egzakt ahhoz, hogy ha valaki tudja, akkor az tudja Bolognában, Buenos Airesben, Bátaszéken, Bélapátfalván, sőt még Budapest bármely becses gimijében is! Mire alapozták a szülők azt, hogy a gyerekük tudja a matekot? Felmérették független szakértővel, esetleg 1 másik matektanárral? Ha 1x a tanár nem volt megelégedve a teljesítményükkel, akkor miért nem fogadtak a kölykök mellé magántanárt. Gondolom, Nagy Emőke a bölcsészdiplomájával nemcsak azért nem dolgozik tanárként, mert az újságírás izgalmasabb, hanem azért is, mert a Nők Lapját tulajdonló VNU valószínűleg legalább a tanári fizu 10-szeresét fizeti. Ennyiből akár az egész korrepetálást is finanszírozhatta volna, vagy legalább rászoríthatta volna a csemetét arra, hogy keményebben tanuljon. Erről azonban egy szó sem esett.
Mindjárt jövök, most egy kis meló van, bocs.
b

JoanaTavares Creative Commons License 2001.06.22 0 0 191
Mondjuk arra jó, hogy rákényszeritse a delikvenset, hogy maga mondja ki: nem az érdemel egyest, akiröl lemásoltam, hanem én. Nálad mi lett a vége?
Azzal nagyjából egyetértek, hogy a jegyekkel a szakmai ismereteket minösitjük, nem az erkölcsöket, de azért " az életnek is tanulunk" :) Vagyis szakmai tudáson kivül azért egy kis erkölcsöt is tanulhat a csemete az iskolában, hogy ilyen nagy szavakat használjak.
renegade Creative Commons License 2001.06.22 0 0 190
Nem koser. A jeggyel a szakmai ismereteket minositjuk, nem pediglen a tanitvany erkolcseit. Aki masolt, egyest erdemel, mert nyilvanvaloan nem tudja az anyagot. Aki tudta, annak olyan osztalyzatot adnek, amilyet a papiron levo produkcio megerdemel. Megszivatnam mashogy. Hozzateszem, a mai fejemmel gondolkodom igy, kezdo koromban mindketto egyest kapott…
Előzmény: DRH (186)
GroundZero Creative Commons License 2001.06.22 0 0 189
Egyik volt tanáromnak ilyenkor az a szokása volt - magyar tanár volt, itt elég nyilvánvaló volt a másolás, mert fogalmazni kellett, mateknál már gázosabb a dolog, ott csak az azonos hibákból lehet egyértelműen következtetni...), szal azt csinálta, hogy leosztályozta, majd megfelezte a jegyet, mondván egy munkára egy jegy jár. Ha mondjuk 5 volt, akkor kiosztott egy 4est és egy 1est, monsdván "osszátok el, és szóljatok, ha megvan, ki kapja melyiket!"), ha 4es, akkor 3/1, stb... Mondjuk ehhez tekintély is kellett...
És, ha már tekintély... Jelenlegi helyemen egy nagytiszteletű és tekintélyű biológia prof (egyetemi adjunktus, asszem) az egyest az átlagaszámolásnál 0nak veszi, mondfván az elégtelen azt jelenti, hogy nincs mögötte teljesítmény, míg az 1, mint oasztályzat már valami értéket képvisel, pölö egy 5össel 3mast csinál, stb... tehát nála egy 5,1 jegypár átlaga 2.5, ami lehet 2 is, ugyebár... Szerintem ez nagyon megfontolandó gondolat.

Gr0

lazar Creative Commons License 2001.06.22 0 0 188
Hmmm, nem inkabb mind a kettonek egyes, kulon kulon indoklassal: -aki masolt annak azert, mert tisztessegtelen elonyhoz jutott, a dolgozatjegye elegtelen, mivel nem tudod mi az o munkaja, es mit masolt.
-akirol masolt, annak pedig pedagogiai celzatbol, hogy ne segitsen masnak csalni, azaz a buntars is bunhodjon, de a dolgozatara kapja meg a rendes jegyet is, a munkajat ne vedd semmibe.
Neked mi az erved, hogy csak azt bunteted akirol masoltak?
Előzmény: DRH (186)
leha Creative Commons License 2001.06.22 0 0 187
kiváló! csak jelezd magadnak valahol a naplóban annak a két embernek a jegyénél, hogy milyen konstellációban kerültek beszerzésre, hogy évvégén is emlékezz rá osztályzáskor ...
DRH Creative Commons License 2001.06.22 0 0 186
Van egy érdekes sztorim, szintén osztályozás, érdekelne a véleményetek.

Szóval, matek dolgozatírás közben elcsípem a delikvenst, amint derekasan másol a mögötte ülő lapjáról, mégpediglen nagystílűen, úgy hogy maga elé vette. Egyelőre nem szólok, megvárom míg visszaadja. Aztán elveszem a dolgozatot, mégpediglen azét, akiről másolt. Mondom a másolónak, írjon nyugodtan tovább, nem törent semmi, akiről meg másolt, annak egyes.

Visszaülök a helyemre, megy tovább a munka... Igaz, hogy kicsit megállt a levegő a teremben...

Látom ám, nem ír a delikvens (aki másolt). Mondom, mi a gáz, miért nem ír, hiszen nincs még vége a dolgozatnak. Erre azt mondja nekem, dehát kérem, ez nem igazságos így.
Mondom neki, miért nem?

Kérdés: szerintetek eredményre vezethet-e? Szerintem igen, csak legyen meg a lelkiereje az embernek végigcsinálni...

Hogy vélekedtek?

GroundZero Creative Commons License 2001.06.22 0 0 185
Thx

Gr0

Előzmény: vurugya (184)
vurugya Creative Commons License 2001.06.21 0 0 184
Gimnáziumi Érettségi Vizsgaszabályzat

És van SZÉV is :)

VUV

GroundZero Creative Commons License 2001.06.20 0 0 183
Köszi.
Most tuti nagyon leégetem magam, de mi is az a GÉV?

Gr0

Előzmény: upalong (182)
upalong Creative Commons License 2001.06.19 0 0 182
"Helyesírás-javítás... nos, nemtom, melyxik törvényben, hol van ez, nekem tavalyelőtt hívta föl rá a figyelmem az egyik tanárkollegám... Lehet, hogy átvert? :)))"

A GÉV-ben van.

Előzmény: GroundZero (163)
Arzénka Creative Commons License 2001.06.15 0 0 181
Sziasztok!

Ha megengeditek, akkor megosztanám veletek az osztályozással kapcsolatos két élményémet. Az egyik abszolút negatív példa, a másik pozitív.

Kezdjük a negatívval:
A gimiben kiscsoportokban volt a nyelvoktatás. Latint 12-en tanultunk az egész évfolyamon. Biztos ismeritek a kiscsoportok számára készített naplót, amiben pont 12 emberke fér rá egy lapra. A tanárnéni valahogy mindig letakarta a kezével a nevemet és a jegyeimet, mert én voltam a legutolsó a lapon. 3 évig kellemesen ellavírozgattam, mert egyszer sem feleltem a négy év alatt, a dolgozatokat mindig 4-esre, 5-ösre megírtam, mert a dolgozatok általában szódolgozatok voltak, vagy egy adott nyelvtani részt kellett visszaadni, a témazárók meg fordítások voltak. Aztán nagy vagányan jelentekztem lantinból érettségire - hiszen abból olyan jó vagyok. A vége az lett, hogy amikor megkezdtük a felkészülést az érettségire, akkor kiderült, hogy a tudásom a szavakra korlátozódik, a nyelvtant nem értettem meg, a kultúrtörténeti részeket meg elfelejtettem addigra. Végül 3 hónap alatt éjjel-nappali latintanulással felkészültem az érettségire. 4-est kaptam. Szóval azóta tudom, hogy a jó jegy mögött lehet felszínes tudás is.

És végül következzen egy jó példa: számítástechnikából úgy kaptuk az osztályzatot, hogy év közben feladatokat kellett megoldani. Minden feladat 20 pontot ért. Ezt a 20 pontot akkor lehetett megkapni, ha határidőre elkészültél vele, ha pontosan és szépen dolgoztál és hibátlan volt a feladat. Év végén az elért pontok alapján kaptuk az osztályzatokat. Ezt sokkal igazságosabbnak tartottam, hiszen tudjuk, hogy mondjuk az alig kettes és a majdnem hármas ugyanúgy kettest kap, és ez nem igazságos, szerintem. Így viszont elég sok feladatot kellett megoldani, és ebbe beleszámított az is, ha valaki lusta volt és nem adta be a feladatot, meg az is, aki javításként plusz munkákat végzett el. Később a testvérem mesélte, hogy náluk angolból és történelemből is bevezették ezt a rendszert.

Szóval érdemes megfontolni.

Arzénka

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!