Tudnátok ajánlani megbízható mestert/műhelyt, aki-ahol váltó (R380) és terepváltó (LT230) felújítást vállalnak?
Télen átnézetném mindkettőt, de csak ott, ahol jók a referenciák!
Szia, ránéztem kettőkor, még fent volt. Írtam Józsinak egy SMS-t, mire két perc múlva felhívott, hogy nézzek rá a telefonszámra, akkorra megint levették. :-(
Ezúton közvetítem a kérését: Ha valaki látja a HAHU-n a 110-es automata 3.5 V8-as Defi hirdetését, az haladéktalanul jegyezze fel a hirdető telefonszámát, és tudassa Kompyval.
A váltó/terepváló még nincs felújítva ami az autóban van. A tartalék osztóműn folyik a felújítás, de egyenlőre még nem kerül az autóba. Teljesen rendbe szeretném tenni a tartalék váltó/osztómű együttest, és csak azután lesz a cserére.
Hamár lekerül a váltó, akkor a váltót is és a terepváltót is kapd szét. Bár ha jól emlékszem te már ezeket megcsináltad. Nekem mindig akkor kell beavatkoznom a kocsiba, amikor erőssen dolgozom terepem, így nem tudom azt megcsinálni, hogy szétszedegetem, hetekig rendelgetek bele cuccot, hanem azonnal kell a vas, ergo viszem szervízbe.
Még szerencse, hogy a költségeket el tudom számolni, ezért vagyok ilyen nagylegény felújításilag ;)
Tegnap este egy csőrös kamiont szedett szét apró darabokra a gyerekszobába a legkisebb gengszter, kérdeztem is tőle, hogy ezt van tartalékalkatrész is, vagy csak úgy szétszedte kiváncsiságból.
Hozd el a Pajerót, mindent megreparálnak, nincs előttük akadály, gátlás végképpen :)
Megrendeltem egy komplett kuplung készletet alsó-felső munkahengerekkel, erősített kiemelő villával és főtengely szimmeringgel. (ez már régóta esedékes csak húztam míg le nem kerül a váltó)
Ha már lent a váltó akkor kicseréljük a kuplungot kompletten.
Ellentétben a Td5-el, a 300TDI nem egy repedős blokk. Ha kapott egy nagyobb hősokkot, akkor talán, például sokszor hirtelen eszement száguldozás az autópályán, majd majd megállás utóhűtés nélkül. Erre szoktam mondani, hogy tök mindegy a kilométer, egy motort 1000 km alatt is tönkre lehet vágni, pontosabban időzített bombaként fog ketyegni, egyszercsak elspricolja a vizet valahol, vagy kikönyököl a hajtókar.
De lehetett anyaghiba is. Lehet, hogy máshol is folyt a hűtővíz (valamelyik rossz cső, tömítések) a tulaj meg megszokta, elfogadta, hogy egy ilyen autónak megy el a hűtővize, adalékkal kevésbé. A szervízben általában nem szeretik az ilyen trükkös hibákat, a tulaj sem, ha meghallja a várható munkadíjat, így békénhagyták, hadd menjen.....
Hát biza a fogak igen csak bibisek, ezek már nem tejfogak voltak, nem fognak újak kinőni.
Dezső türelmesen átbogarászta a játékgyűjteményét, de ilyen fogaskereket nem talált, ezért úgy döntött, hogy kihegeszti a fogak helyét.
Bertike eközben beállította a megfelelő áramértéket, gáznyomást a reduktoron, a hegesztőhuzal előtolási sebességét.
A kis praclik magabiztosan tartották a hegesztő pisztolyt, még a legnagyobb villogások közben is.
Íme az elkészült korona, ebből kell fogakat csiszolni.
Szerencsére a manókák igen ügyesen kezelik a flexet, szépen kivágták a fogakat, amik passzoltak az emelőmotor fogaskerekéhez.
A mechanika összeszerelése után leellenőrizték, hogy a motor szerint is jók-e az illesztések, az eredmény megfelelő, nincs szorulás.
Ezután nem maradt más, mint az ablakemelő szerkezet visszaszerelése, előtte a hellokitty-s PEZ adagolóval megfelelő mennyiségi zsírt kentek a fogaskerekekre és a sínekre.
Összeszerelés után nem maradt más hátra, mint a szerszámok összegyűjtése, éppen ideje volt, mert már fürödni kellett menni, persze nem maradhat el pár Bogyó és Babócás (igaz) történet.
Összegezve, érdemes a kölköket tanítgatni a szerelgetésre, sosem lehet tudni, hogy mikor lesz szükség ilyen hatékony segítségre.
u.i.: Gézuka fiam sajnos nem volt otthon, ő telefonon keresztül osztotta a tanácsokat a testvéreinek, kitűnő csapatmunka volt.
Mint ígértem, tartok egy kis szerelési beszámolót.
A helyzet az, hogy a kölkök valami eszméletlen vírust akasztottak rám, amiből ők gyorsan kigyógyultak, én meg egy hétig dögrováson voltam.
Miközben kínok között fetrengtem, eszembe jutott, hogy a jobb oldali ablakemelő nem tudja teljesen feltekerni az ablakot (kb. 2 hónapja). Korábban Szityu-val konzultáltam a témáról, mondott egy jó ötletet, úgy döntöttem követem ezt a vonalat.
Szóval ágyhoz voltam kötve, ezért kiszóltam a kölköknek, hogy javítsák ki ezt a hibát, sokat szereltünk közösen, így már nekik is kell tudniuk a szakma fortélyait.
Dezső fiam meghallotta a kiáltásomat, egyből felpattant a fekete paripájára és elnyargalt Berti lányomért.
Amint megérkeztek a hibás ajtóhoz, egyből nekiálltak az ajtókárpit lebontásának.
Az oldallap levétele után Dezső alaposan tanulmányozta az ablakemelő szerkezet kiemelésének a lehetőségeit, gyorsan rögzítette az ablakot a felső pontján néhány ragasztószalaggal.
Hamár leszedték az oldalkárpitot, Bertike ellenőrizte a tükörhöz tartozó elektronika csatlakozójának állapotát, megfelelőnek találta.
Eközben Dezső kitekerte az ablakemelő rögzítő csavarjait, majd a kis kezecskéjével benyúlt az ajtó belső rekeszébe és kiakasztotta a görgőket a sínekből, így akadálytalanul ki tudta venni a szerkezetet.