Én belegondoltam hogy mi lenne kft-s fenntartás esetén. Pl. a vezér nem kérhetne néhány 6A-os biztit "csak úgy" a gépre (idegen cégnek nem adunk!) hanem vehetne saját pénzén a villamossági boltban.
Néhány éve megtörtént eset: a beosztott személyzet vette meg a gépre a kisautomatát, mivel a vételezés körüli szerencsétlenkedéseit megunták. Raktáron nem volt semmi ami kéne, csak vályú Heks-kocsihoz...
Hahó Dash 9! Úgy tűnik vannak fejlemények a közös ügyünkben, de biztosat csak holnap tudok mondani! :-))) A legjobb lenne privátban, mi is az e-mail cimed? Egyébként honnan ez a Dash 9 nick?
Igazán kedvesen kérsz, de mivel sajnos már nem vagyok aktiv mozdonyvezető közel 3 éve, csak halovány emlékképeim vannak. Az biztos, hogy a Szolgálati Menetrendkönyv első egynéhány oszlopában szerepelnek. A teli kör mintha biztositott szolgálati helyet jelölne?! A félig teli négyszög pedig attól függően hogy a szolgálati hely neve előtt vagy után szerepel, mintha az állomási vasúti átjáróra utalna?! Hiteles infót, jelenleg is utazó kollégától szerezhetnél, biztos van néhány a fórumon!
Mivel volt szerencsém eltölteni jónéhány hónapot szerelőként Fradiban a villanyszinben, csak megnyugtatni tudlak, hogy ott mindig is az volt a rendszer, ami a parajosban áll gép, az az anyagraktár. Ez a sors hamarosan a teknőket is utoléri! De ne legyen igazam!
Bocs h eltérek némileg a topic témájától de pl a Taurusoknál is ami van az sem semmi, volt h egy hétig kiesett egy a fordulóból csak azért mert nem érkezett meg
az új szélvédő, vagy pl ausztriából hívtak ki szakembert aki lehúzta a csapágyat a
4-es tengelyéről mert itt nincs ehez való csapágylehúzó,amikor itt volt a német akkor mindenki ott figyelte a reszortosoktól kezdve mérnögyakornokig stb ott rajzolták a skiccet a csapágylehúzóról h majd házilag meglegyen ,mondjuk nem tudom h már készen van e.
Ami itt történik fentartás címén ..., alig van alkatrész,ha nincs akkor leszedik egy másik gépről ami még javítás alatt van ,stb ,hetekig állnak némely mozdonyok.
Szerintem semmi esély arra, hogy feloldják a stopot. Legalábbis a szakszervezet a bizonytalan idejű meghosszabítást fogja kérni. Fenntartástól egyszerűbb ha akkor amikor át tudsz kerülni még lesz fenntartás!
"egy itteni ember gyakorolja a munkáltatói jogköröket,"
A neve Dányi Attila. Mechwartban tanult. Majd mozdonyvezető lett, a keletiben kezdett velem együtt. Aztán szintén együtt jelentkeztünk főiskolába, amit együtt el is végeztünk. Alapfokú angol nyelvvizsgája van. Három gyermek büszke édesapja. Magam nagyon tehetséges szorgalmas embernek tartom őt.
Számotokra mindegy hol és ki lesz a munkáltatói jogkör gyakorló, a lényeg, hogy a szakszervezet és a MÁV megállapodjon a létszámstop feloldásáról. Ha ez meglesz akkor garantálom Attila is tártkarokkal vár benneteket már 06.01.-én szerdán.
Fradiban most az a helyzet h amióta a Tatár elment , egy itteni ember gyakorolja a munkáltatói jogköröket, a nevét nem tudom. Júniusig marad ,utána közvetlenül
a vezérigazgatóságról lesz a munkáltatói jogkör gyakorlása.
Nem tudom h ez mennyiben lesz majd előnyös vagy hátrányos.
Nekem is ofőm volt az Ilkei (Dízel és mechanika+szakrajz) így utólag nem bántam meg,a Bíró Ernőt bírtam nagyon ,jól tanított sztem.
Ja vétel! Netán Gábor vagy, a HÉV->Fc G.F.->"Ikarus"->? útvonalról? Csak nem Téged is megcsapott a mozdony füstje, és megint utazni szeretnél? Én akárkinek mesélem, 10-ből 12 ember lehülyéz, hogy otthagynám a MOL-t, fele annyi fizetésért melózni!
Szia ki is? Köszi,a Jakupcsek-féle műsor volt. Sopronban faja volt, csak érkezett a lányom. Szóval mi a helyzet Fradiban, lesz felvétel? Januárban már levajaztam a Tatár úrral, csak azóta megváltoztak a dolgok!
Igen ezt tudjuk, többen is mondták. Nekem 4-esem volt műszakiból és mechanikából, géptanból 3-as. De megbuktatott embert úgy, hogy az más embernél, sőt még bizottság elött is le tette volna 3-ra, igaz ez most félévkor volt.
Esetleg régi Mechwartosokkal ha beszélgettél, akkor hallhattál arról is, hogy tanítás után (15 óra után!!!), önkéntes hittant is szervezett. Természetesen nem volt kötelező, csak az volt ott, aki át akart menni év végén vasúti járműszerkezetekből, vagy dízelből :-)))) Azt is hozzátenném, most a viccet féretéve, hogy aki a Sanyinál 3 vagy urambocsá' 4 tudott lenni szakrajzból ill. mechanikából, az röhögve felvételizett a Műegyetemre!
Igaz csak mostmár nem tanítanak annyit a vasútról mint régen. Egyedüli konkrét dolgok voltak eddig: a kormányszelep, a tuskós fékek, tárcsa fékek. Más nem. Mi most fogaskerék gyártásról tanulunk, meg úgy általában a fogaskerekekről, ezek számítássairól. Az tudom, az ilyen dolgok mindig hasznosak. Mivel ő az ofönk ezért jogának érzi, hogy mindig géptant tartson, elmaradt volna az utolsó óránk de ő bejött órát tartani, azt mondta ha csendben leszünk előbb elmehetünk, ez az előbb elmehetünk kicsöngő volt.
Megköszönni mi sem fogjuk neki mert akkor az utánunk jövőket még jobban fogja piszkálni.