Terepasztalomon a váltók a mult századból valók, remekül üzemelnek. Van egy pár darab amit fel kéne ujjítani tartaléknak, ki az az aranykezű aki esetleg ilyesmivel foglalkozik. Kösz: K.G.
"Arról nem is beszélve, hogy ez utóbbin már nem mennek el biztonsággal _AZOK_* az újabb modellek, amik a minimum 310mm-es ivsugarat igénylik (R=286) ..."
Három újabb 242 koporsó hajtása készült el. Pár dolog változtatásra került, lekerültek a kopó és koszolódó áram szedő lemezek, funciójukat a kerék tengely perselyei vették át. Ez által a jogosan kifogásolt futó kerekek forgása is orvosolva lett, hogy ne kopjanak szögletesre. Most már külső munkálatokra várnak, ami ModeliTT barátunk kezeire vár.
Kb 3 éve vettem Deákéktól egy Szilit, hónapokig kínlódtam vele, minden váltót felvágott vagy kisiklott, a Mester példája volt a Deákék "vásznára". ( Itt a fórumon is ). Aztán elvittem hozzájuk, a srác volt hajlandó velem foglalkozni és azt mondta "összébb nyomta a kerekeket ", azóta problémamentesen, stabilan, csendesen jár, az unokák nagy kedvence.
Az átépítő készletekről nekem is jó tapasztalataim vannak, két-két Nohabot és Krokodilt újítottam fel. Csendesek, kis feszültségről is indulnak, lényegesen jobbak a menettulajdonságaik, mint az eredeti BTTB motorral. Fontos kérdés viszont a forgózsámolyok (kerekek és fogaskerekek) állapota. Ha nagyon lestrapáltak, nem érdemes belefogni. A váltó témához: Épülő terepasztalomhoz EW1-ket és IBW-ket használtam. A mozgó szárak végeit kicsit "élezni" kellett és a padló alatti állítóművel jól működnek. Amit én bosszantó hiányosságnak tartok az a szívek előtti két kis síndarab átkötésének gyengesége (sín alatti pótlólagos átkötéssel megoldható). A mozdony kiugrásoknál javaslom a belső kerékpalástok távolságának ellenőrzését. Ennek tapasztalatom szerint 10,3 mm-nek kell lennie. A távolság beállítása a két kerék egymáshoz történő óvatos elfordításával, illetve tengelyirányú elmozdításával lehetséges. Nálam az új mozdonyoknál is volt eltérés, két-három tized mm is kiugrásokat okozhat.
Köszönöm a segítséget. Letisztultak a dolgok. Rejtett részeken csak EW 1-esek lesznek, nyílt pályán EW 2esek, kivéve az angol váltó (DKW) és a DGW. A hegyi rejtett szakaszon pedig EW 2-es váltó kit-ből fogom megoldani az íves váltót. Egyszer valaki rakott fel egy képet egy 'fém darabról', amit az EW 1-es szívdarabjára kell helyezni. Így ezt a váltót is poarizálni kell, ha nem tévedek. Erről mi a véleményetek? Érdemes használni őket?
Most lehet, hogy én leszek az ellenpélda, de nekem CSAK EW1-es és IBW váltóim vannak az asztalon...Az okokat most nem részletezém. Miután felkerül 1 váltó az asztalra, rögzítem majd miután fixen áll, átjáratom oda-vissza, egyenesben-kitérőben...Általában a müa. szívdarabot meg kell kicsit reszelni, de mivel ez egy ismert hibaforrás, kb 3-5 perc alatt korrigálható.
IBW váltónál már korábban is írtam, mondtam, hogy egy pici egyenes síndarab beiktatása ajánlott, mert a 3 tengelyes forgózsámolyos mozdonyok (pl. Szergej) nem szeretik és kiugranak az íven.
A Tillig modellek közül az R286-os ív egyedül a BR50 és BR52 gőzösöknél, valamint a modern emeletes kocsiknál van tiltva.... és az ICE szerelvényeknél, bár azok is hasonlóan bután belógó képet adnak kis íveken.
"Arról nem is beszélve, hogy ez utóbbin már nem mennek el biztonsággal az újabb modellek, amik a minimum 310mm-es ivsugarat igénylik (R=286) ..."
Khmm, izéé.... Ez így ebben a formában nem teljesen igaz.
A Tillig modellek közül az R286-os ív egyedül a BR50 és BR52 gőzösöknél, valamint a modern emeletes kocsiknál van tiltva. Ugyanis ezek az 5 csatlós modellek valóban beszorulhatnak a 310mm-nél szűkebb ívekbe, az emeletesnem meg nem tud ennyire kifordulni a forgóváza, lásd a vezérlőjét!. A többi modell elmegy ennél kisebb sugáron is, vagyis a régi 286mm-es íven is. Igaz, hogy pl. a halberstadti kocsik, az m-wagen-ek borzasztóan néznek ki ilyen kis ívekben:-)
A Bz kithez gyárilag adott műanyag kerekek nem akarnak forogni (erre mondjuk számítottam, ezért a csapágyházat be se ragasztottam a helyére). Kaptam egy garnitúra kerékpárt (nem, nem biciklit!), de annak nagy az átmérője a modellhez. Vizont minden más (BTTB) kocsiba passzol. Ti mit használ(ná)tok hozzá?
Én 17 db EW1 kitérőt építettem be az asztalba, mind jól működik, persze néhány darabot kellett állítgatni. A tanulság, hogy csak akkor szabad véglegesen rögzíteni, ha minden mozdonnyal és kocsival kipróbáltuk. Az EW1 nem olyan szép , viszont helytakarékosabb.
Jól van na, azt hittem, mindenkinél be van kedvencelve a linkje :)
Amúgy szerintem az lesz az, amelyiket BeneTTon méreTTárs betett. Kép nincs a listához, úgyhogy csak tipp. Legfeljebb személyesen leellenőrzöm majd valamikor :)
A Tillig EW váltóival nincs probléma,az IBW váltókkal van. Hosszú tengelytávolságú kéttengelyes vagonok ill. forgózsámolyos hat tengelyes mozdonyok felvághatják a váltót. Megoldás:a váltó elé rövid egyenes szakasz beiktatása, vagy reszelgetés.
Mivel most eléggé leállt a topic, bátorkodnék felhántorgatni a váltó témát. olvasnék, számtalanszor volt róla szó, ha viiszaolvasnék pár kérdésemre választ találnék, de sajnos nincs rá időm:( Egyébként általában ilyen eseteknél vissza szoktam olvasni, szóval most az egyszer nézzétek el nekem.
Volt róla szó az egyik klubtalálkozón, hogy a Tillig EW 1es váltóival van pár probléma. Tehát átterveztem az asztalomat, és az összes ilyen váltó helyére EW 2-eseket tettem be (A tervezés wintrack-el történik). Erről a váltóról jók a tapasztalatok? A nyílt pályán ha úgy vesszük 4 EW 1-et hagytam, a Tillig DGW nevű váltókapcsolatát, mivel erre a célra nem nyújt más fajta megoldást.
A kérdésem az lenne, hogy rejtett részre a BTTB-s váltókat (teljesen újjak, 1 éve vettem őket újonnan), vagy a Tillig EW 1-eseit ajánljátok? Valamint íves váltóból is érdekelne, hogy melyik a jobb verzió. Igen, tudom egyik se az igazi, de egy rejtett hegyi szakaszon csak íves váltóval férek el. Talán az optimális megoldás egy váltó kit lenne?
Peti által kínált készletek tényleg korrekt kis holmik, nekem is volt szerencsém levelezni a fickóval és nagyon meggyőző volt a portéka, meg a hozzáállás.
Ha jól emlékszem, akkor Sebnitz-ben is kint volt a srác egy asztalon...