Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2009.08.20 0 0 19078
Miért legyen tamponozott? Az igazit sem festették. :-))))))
Előzmény: jakoa (19076)
róbertke Creative Commons License 2009.08.20 0 0 19077
Gratulálok! Uborkaszezon kellős közepén ekkora nagy dobást! Jó nagy tűzijáték lesz rendezve ma este a Tiszteletedre. :-))))))))
Előzmény: teaház (19075)
jakoa Creative Commons License 2009.08.19 0 0 19076

És a  párja mikor lesz kész?

OFF

Agresszív kismalac:

Tamponozott?

ON

Gratula! Én is gondolkoztam rajta, de mostmár nem.

 

Előzmény: teaház (19075)
teaház Creative Commons License 2009.08.19 0 0 19075
Kedves BaráTTaim!

A Teaház művek (VATT-t) legújabb terméke.
Akit érdekel, lecsupaszított kasztni szűkségeltetik.
Telefon: 06-1-3323-747
06-30-435-5090
Pár kép:
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.19 0 0 19074
Előzmény: Placskó (19073)
Placskó Creative Commons License 2009.08.19 0 0 19073

Kedves Klubtársak!

Terepasztalomon a váltók a mult századból valók, remekül üzemelnek. Van egy pár darab amit fel kéne ujjítani tartaléknak, ki az az aranykezű aki esetleg ilyesmivel foglalkozik. Kösz: K.G.

Törölt nick Creative Commons License 2009.08.19 0 0 19072

:-)

Kösz!

Előzmény: Gashpy (19071)
Gashpy Creative Commons License 2009.08.19 0 0 19071

Írás közben erre gondoltam :-)

 

"Arról nem is beszélve, hogy ez utóbbin már nem mennek el biztonsággal _AZOK_* az újabb modellek, amik a minimum 310mm-es ivsugarat igénylik (R=286) ..."

 

*javítás :-)

Előzmény: Törölt nick (19062)
Gábor 70 Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19070
Sziasztok!

Három újabb 242 koporsó hajtása készült el. Pár dolog változtatásra került, lekerültek a kopó és koszolódó áram szedő lemezek, funciójukat a kerék tengely perselyei vették át. Ez által a jogosan kifogásolt futó kerekek forgása is orvosolva lett, hogy ne kopjanak szögletesre. Most már külső munkálatokra várnak, ami ModeliTT barátunk kezeire vár.
Gábor 70 Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19069
Tillig fém kereket 7,5mm-est tettem bele. Nincs vele semmi gond.
Előzmény: SÜNÖCSKe (19058)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19068

Nagyon egyetértek!

Kb 3 éve vettem Deákéktól egy Szilit, hónapokig kínlódtam vele, minden váltót felvágott vagy kisiklott, a Mester példája volt a Deákék "vásznára". ( Itt a fórumon is ). Aztán elvittem hozzájuk, a srác volt hajlandó velem foglalkozni és azt mondta "összébb nyomta a kerekeket ", azóta problémamentesen, stabilan, csendesen jár, az unokák nagy kedvence.

Előzmény: lakasi (19067)
lakasi Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19067
Az átépítő készletekről nekem is jó tapasztalataim vannak, két-két Nohabot és Krokodilt újítottam fel. Csendesek, kis feszültségről is indulnak, lényegesen jobbak a menettulajdonságaik, mint az eredeti BTTB motorral. Fontos kérdés viszont a forgózsámolyok (kerekek és fogaskerekek) állapota. Ha nagyon lestrapáltak, nem érdemes belefogni.
A váltó témához: Épülő terepasztalomhoz EW1-ket és IBW-ket használtam. A mozgó szárak végeit kicsit "élezni" kellett és a padló alatti állítóművel jól működnek. Amit én bosszantó hiányosságnak tartok az a szívek előtti két kis síndarab átkötésének gyengesége (sín alatti pótlólagos átkötéssel megoldható). A mozdony kiugrásoknál javaslom a belső kerékpalástok távolságának ellenőrzését. Ennek tapasztalatom szerint 10,3 mm-nek kell lennie. A távolság beállítása a két kerék egymáshoz történő óvatos elfordításával, illetve tengelyirányú elmozdításával lehetséges. Nálam az új mozdonyoknál is volt eltérés, két-három tized mm is kiugrásokat okozhat.
MaTT377 Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19066
Köszönöm a segítséget. Letisztultak a dolgok. Rejtett részeken csak EW 1-esek lesznek, nyílt pályán EW 2esek, kivéve az angol váltó (DKW) és a DGW. A hegyi rejtett szakaszon pedig EW 2-es váltó kit-ből fogom megoldani az íves váltót. Egyszer valaki rakott fel egy képet egy 'fém darabról', amit az EW 1-es szívdarabjára kell helyezni. Így ezt a váltót is poarizálni kell, ha nem tévedek. Erről mi a véleményetek? Érdemes használni őket?
Uplink Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19065

Most lehet, hogy én leszek az ellenpélda, de nekem CSAK EW1-es és IBW váltóim vannak az asztalon...Az okokat most nem részletezém. Miután felkerül 1 váltó az asztalra, rögzítem majd miután fixen áll, átjáratom oda-vissza, egyenesben-kitérőben...Általában a müa. szívdarabot meg kell kicsit reszelni, de mivel ez egy ismert hibaforrás, kb 3-5 perc alatt korrigálható.

IBW váltónál már korábban is írtam, mondtam, hogy egy pici egyenes síndarab beiktatása ajánlott, mert a 3 tengelyes forgózsámolyos mozdonyok (pl. Szergej) nem szeretik és kiugranak az íven.

Előzmény: Törölt nick (19060)
Uplink Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19064
A Tillig modellek közül az R286-os ív egyedül a BR50 és BR52 gőzösöknél, valamint a modern emeletes kocsiknál van tiltva.... és az ICE szerelvényeknél, bár azok is hasonlóan bután belógó képet adnak kis íveken.
Előzmény: Törölt nick (19062)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19063
Tapasztalatom szerint a vadiúj BR 185 -ös is szorul vagy siklik R 310 alatt.
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19062

"Arról nem is beszélve, hogy ez utóbbin már nem mennek el biztonsággal az újabb modellek, amik a minimum 310mm-es ivsugarat igénylik (R=286) ..."

 

Khmm, izéé.... Ez így ebben a formában nem teljesen igaz.

A Tillig modellek közül az R286-os ív egyedül a BR50 és BR52 gőzösöknél, valamint a modern emeletes kocsiknál van tiltva. Ugyanis ezek az 5 csatlós modellek valóban beszorulhatnak a 310mm-nél szűkebb ívekbe, az emeletesnem meg nem tud ennyire kifordulni a forgóváza, lásd a vezérlőjét!. A többi modell elmegy ennél kisebb sugáron is, vagyis a régi 286mm-es íven is. Igaz, hogy pl. a halberstadti kocsik, az m-wagen-ek borzasztóan néznek ki ilyen kis ívekben:-)

Előzmény: Gashpy (19056)
teaház Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19061
Üdv!
Megfelelő méretűt.
Előzmény: SÜNÖCSKe (19058)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19058
Ja, még valami!

A Bz kithez gyárilag adott műanyag kerekek nem akarnak forogni (erre mondjuk számítottam, ezért a csapágyházat be se ragasztottam a helyére). Kaptam egy garnitúra kerékpárt (nem, nem biciklit!), de annak nagy az átmérője a modellhez. Vizont minden más (BTTB) kocsiba passzol. Ti mit használ(ná)tok hozzá?
hamel Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19057
Én 17 db EW1 kitérőt építettem be az asztalba, mind jól működik, persze néhány darabot kellett állítgatni. A tanulság, hogy csak akkor szabad véglegesen rögzíteni, ha minden mozdonnyal és kocsival kipróbáltuk. Az EW1 nem olyan szép , viszont helytakarékosabb.
Előzmény: MaTT377 (19049)
Gashpy Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19056

Ha már profilsines (Tillig) a látható rész, akkor nem keverném a kalapsinessel (BTTB).

Arról nem is beszélve, hogy ez utóbbin már nem mennek el biztonsággal az újabb modellek, amik a minimum 310mm-es ivsugarat igénylik (R=286) ...

(Az EW1 353, ha jól emlékszem. De erre ne végy mérget.)

Inkább reszelj, ha kell ;-)

Előzmény: MaTT377 (19049)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19055
Jól van na, azt hittem, mindenkinél be van kedvencelve a linkje :)

Amúgy szerintem az lesz az, amelyiket BeneTTon méreTTárs betett. Kép nincs a listához, úgyhogy csak tipp. Legfeljebb személyesen leellenőrzöm majd valamikor :)
Előzmény: Törölt nick (19053)
BeneTTon Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19054

Talán ez, bár szerintem ez Zeuke.

Előzmény: SÜNÖCSKe (19051)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19053
Légy szíves egy linket adni hozzá, hadd ne kelljen már keresgélni!
Előzmény: SÜNÖCSKe (19051)
BillNagith Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19052
A Tillig EW váltóival nincs probléma,az IBW váltókkal van. Hosszú tengelytávolságú kéttengelyes vagonok ill. forgózsámolyos hat tengelyes mozdonyok felvághatják a váltót.
Megoldás:a váltó elé rövid egyenes szakasz beiktatása, vagy reszelgetés.
Előzmény: MaTT377 (19049)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19051
A játékudvar on-line "katalógusában" leltem rá egy "motorkocsi 3 részes" tételre, mely a lista alapján BTTB és piros/vaj színű. Ez mi lehet?
MaTT377 Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19050
A második mondat egy kicsit összekuszálódótt.

Helyesen:

Tudom, számtalanszor volt róla szó, ha vissza olvasnék pár kérdésemre választ találnék, de sajnos nincs rá időm:( *
Előzmény: MaTT377 (19049)
MaTT377 Creative Commons License 2009.08.18 0 0 19049
Sziasztok!

Mivel most eléggé leállt a topic, bátorkodnék felhántorgatni a váltó témát. olvasnék, számtalanszor volt róla szó, ha viiszaolvasnék pár kérdésemre választ találnék, de sajnos nincs rá időm:( Egyébként általában ilyen eseteknél vissza szoktam olvasni, szóval most az egyszer nézzétek el nekem.

Volt róla szó az egyik klubtalálkozón, hogy a Tillig EW 1es váltóival van pár probléma. Tehát átterveztem az asztalomat, és az összes ilyen váltó helyére EW 2-eseket tettem be (A tervezés wintrack-el történik). Erről a váltóról jók a tapasztalatok? A nyílt pályán ha úgy vesszük 4 EW 1-et hagytam, a Tillig DGW nevű váltókapcsolatát, mivel erre a célra nem nyújt más fajta megoldást.

A kérdésem az lenne, hogy rejtett részre a BTTB-s váltókat (teljesen újjak, 1 éve vettem őket újonnan), vagy a Tillig EW 1-eseit ajánljátok? Valamint íves váltóból is érdekelne, hogy melyik a jobb verzió. Igen, tudom egyik se az igazi, de egy rejtett hegyi szakaszon csak íves váltóval férek el. Talán az optimális megoldás egy váltó kit lenne?

Előre is köszönöm a segítséget.

MaTT
Placskó Creative Commons License 2009.08.17 0 0 19048

A 19045 alatt megjelent készletek nem eladók. A BTTB archívumába küldtem G-nek.

Tévedésből kerültek fel.

Az épületek eladók.   K.G. 2009 08 17

Előzmény: Törölt nick (19045)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.17 0 0 19047

Megerősíthetem ezt az infót.

Peti által kínált készletek tényleg korrekt kis holmik, nekem is volt szerencsém levelezni a fickóval és nagyon meggyőző volt a portéka, meg a hozzáállás.

Ha jól emlékszem, akkor Sebnitz-ben is kint volt a srác egy asztalon...

 

G.

Előzmény: tt-modell (19041)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!