Keresés

Részletes keresés

Mnagy Creative Commons License 2025.06.06 0 0 76795

Hajaj pedig azért ezt a gépet választottad a villager helyet mert nevesebb cég. Ez nem piacos gép miért nem használod a garanciát?

Előzmény: AttiLaci (76794)
AttiLaci Creative Commons License 2025.06.06 0 0 76794

Szétvettem a szöghajtást,a mosóbenzin alján csillogó fémszemcsék voltak. A csapágyak második öblitése után js volt fém,de sűritett levegővel való kifúvatás sima csapágyfutást hozott. Igy ezeket rakom vissza.

Sajnos a szöghajtás csapágyfurataiban a csapágy könnyedén,kézzel visszanyomható,igy ( nagy, ellenségem)csavarözzitőzni fogom minden csapágy illesztést......

Előzmény: AttiLaci (76793)
AttiLaci Creative Commons License 2025.06.05 0 0 76793

Ismerem,és tudom a tényállást,vagyis csináltam bele bronz perselyt.Szerintem a pofák tengelycsapjai is lógnak,igaz csak minimálisat,lehet,hogy ez lehet a zörgés oka.

Én még addig is elmerészkedtem,hogy a főtengelyt szét nyomtam,mert a hajtókar tűgörgő perselye elfogyott,vagyis oválisra kopott. Mivel ez cserélhető,igy kicseréltem. Trabant dugó csapszeget visszaeresztettem,ebből csináltam perselyt. Benyomtam a hajtókarba,majd egyenes köszörűvel kivettem a furat átmérőt a kb (már amit tudtam mérni)2százados lazaságra. A főtengely csapja igencsak passzosan,de átment a kosár görgőzetén.

Igaz,csak 3századra tudtam ki centírozni,hogy ez e a baj,nem tudni.

A persely hőkezelése jól sikerült,a gyárit lehetett reszelni (láncfűrész reszelővel),amit csináltam,na ezen megcsúszott. Hogy mégis mi más zöröghet,tán a dugó a hengerben......!? A lényeg,hogy van erő a motorban,forog eszelősen,a zörgést vagy megszokja,vagy kikönyököl.......

Jut eszembe,ez a hajtókar a sonkák közt,összesen 2.4mm-ert oldalirányban lotyogott. Ide összerakáskor raktam 1.2 - 1.2mm-es hézagoló alátéteket. A hajtókar dugó felőli vége is igencsak laza,gondoltam,hogy legalább alul passzoljon. Ez passzol,de arra már nem gondoltam,hogy ezek zöröghetnek is. Egy biztos,a hajtókar nem lóg,ha a gyertyafuraton próbálom a dugót megy nyomni holtpont után......

Jut eszembe a Soló szöghajtása. Sajnos,jó esély van arra,hogy a kicentirozatlan fej kicseszett vele. Átmérőben nem érezhető lógás,de a tengelye hosszirányba mozdul. Holnap szétszedem,elképzelhető,hogy a rezonancia meglazitotta a szöghajtás csapágyfurat átmérőit......Kb 8L benzin azért átment rajta,szerintem a rezonancia kevés használat után is kárt okozhat.......

Előzmény: Mnagy (76792)
Mnagy Creative Commons License 2025.06.05 0 0 76792

A fogantyú alatt van a kuplung, a kuplungdob egy belül perselyezett csőben folytatódik amit a közepén egy bennmaradó csavar rögzít a főtengelyre. Ezt jól körbe írtam :-) ezt a csövet kellene zsíroznod, ami a főtengelyen elforog amíg a kuplung ki nem nyit a cső másik felébe megy a meghalytó "bowden".

 

https://kertmotor.hu/product/stihl-fs36-38-45-55-56-70-kuplungdob/01-000001-0598?gQT=2

Előzmény: AttiLaci (76791)
AttiLaci Creative Commons License 2025.06.05 0 0 76791

A bőség zavara utolért. Rokonomnak kis gépei vannak,és egy régigyártású olasz,de új fejet kaptam tőle. A fotómon ez van középen. A narancsárga megint eredeti olasz,ezért 3070ft- ot fizettem. Ja,kb 2 hónapra megküldték a rendelésem.A tizes kulcskészletből egyik sem passzol a Soló karbihoz. De üsse kő,ha kell megfűrészelem a csavar végét,a tróger alubesüllyesztés peremével együtt.

A damilfejet 17000ft- ról leárazták,ezért vettem. Itthol derült ki,hogy 3.5 menetkör tart,vagyis bevan süllyesztve a fej menete.

A bal szélső fejet tegnap vettem a piacon,közel három ezresé. Nos ez kinai,az Italy feliratot igy irták.....ITALING. Húú,ennyi röviden.Ja mindhárom fej rezgés nélkül forog.

Az eredeti fejet centiroztam,a fej koronája üreges,és cinből faragtam bele néhány grammot. A rezonancia csillapodott,mert kb 5tized kopásra mérséklődött a damil.Ja,a damil helyét lefeleztem,rétegelt falemezből raktam bele betétet. Még igy is 4m vigan belefér. Ezzel az esetleges visszalazulás csökkentése volt a célom.A kilépő damil fémbetéteknek nincs bajuk,mármint a szögletesség,és a 7mm- es furatméretet illetően.

Nekem is van egy felújitott fs40- em.Egyenes,szöghajtásos szárat raktam rá......Forog eszelősen,sajnos piacos karbi van rajta,igy bizonytalan az alapjárata,meg komoly zörgése van. Vagy a kuplung,vagy főtengely,egy biztos,zörög rendesen.......

Előzmény: Mnagy (76788)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.06.05 0 0 76790

Próbálom mindig mondani a Tecomek fejeket még nem volt vele problémám és strapabíróbb eddig mint a nagy márkáké amik dupla árban vannak . 130-ast ha nagyobb a gép akkor a160-ast és nem lesz gond .

Előzmény: Mnagy (76788)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.06.05 0 0 76789

A 7 alkatrész ami ki szokott verődni, főleg az alsó részén a szöghajtásban eléggé lógósan van a lyuk ,kotyog és pont ez az ami miatt vergődik az egész hajtás ,sőt olyanom is volt hogy elnyírta leverte a bordát a tengelyről . olyat is lehet csinálni kihúzod a csőből és megfordítod azt a műanyagot fent nem verik ki általában . De valami zírt tegyél rá mielőtt beletolod a tengelyt ,vagy a tengelyt kend végig véknyan legalább .

Előzmény: szlaci_s70 (76785)
Mnagy Creative Commons License 2025.06.05 0 0 76788

Azért a solo nem egy piacos gép, fura, hogy egy hibás fej került rá gyárilag. Milyen fejet vettél rá? Tegnap hazajött velem egy új Fs 40, ezzel a kis géppel az eldugott helyekre is be lehet férni, estig kijátszottam 2 tank benzint.

Előzmény: AttiLaci (76787)
AttiLaci Creative Commons License 2025.06.02 0 0 76787

Én is a damilfej rezgésével küzdök,az csak egy dolog,hogy szorosan tekerjük fel a damilt,de a másik dolog a rezonancia,ami ezt a szorosságot fellazitja,és mevel a damil lazán van a csévén,ennek súlykilengése plussz rezgést okoz. Lejeb láthatod,a damilkilépő fémbetétben a damil szószerint elkopik. Ha ez nem mozogna,minden bizonnyan nem is kopna. Ép most pörgettdm meg a damilfejet damil nélkül,hát van rezgés,nem mondom. Úgyhogy megpróbálom kiegyensúlyozó tengelyre rakni,kiváncsiság miatt,vajon van e mód kisúlyozni,vagy a nehéz pontját könnyiteni.

Pár órát futott holmi,de szerintem kezdettől ilyen,csak nem foglalkoztam vele.....

A gép tokozott szárú,vagyis gumirozott a rezgéscsillapitás. Az új fejjel nagyon simán dolgozik......

Előzmény: szlaci_s70 (76786)
szlaci_s70 Creative Commons License 2025.06.02 0 0 76786

damilfej nélkül is beremeg, meg késsel is. A damilfej miatt másként rázna, azt már megszoktam, hogy szorosan tekerem fel a damilt, így az ritkán fordul elő nálam.

Előzmény: AttiLaci (76781)
szlaci_s70 Creative Commons License 2025.06.02 0 0 76785

melyik műanyagra gondoltál?

A képen a 2-es vagy a 7-es?

https://www.sgarden.cz/SpareParts/PartList/104832/SHAFT

 

A műanyag kupakban volt zsir, ha azt kivettem lötyög a tengely oldalirányba. A műanyag kupak nem hiszem, hogy

sokat számít, mivel a tengelyt az alsó felén rögzíti a szöghajtás, amibe belecsúszik. A felső felén meg a felső csapágy.

 

 

Előzmény: kavicsos1964 (76780)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.06.01 0 0 76784

Szar a damil minősége ! Még erősen kopott szálvezető sem okzotott eddig gondot sosem !

Előzmény: AttiLaci (76783)
AttiLaci Creative Commons License 2025.06.01 0 0 76783

A fej kilépő fémbetétei reszelése,csiszolása még intenziveb damil kopást eredményezett. A rezonancia is nagyob lett,ugyanaz a damil ugyanúgy fél óra használat után a damil öt tizedre kopott.

Raktam fel egy új fejet,a damil kilépő furata 5mm,még a másik 7.5mm. Hogy ez e a hiba nem tudom,ugyanaz a damil az új fejben rezonancia mentesség,és kilépő damiltő kopás mentesség.

A két fej cséve betét hossz a külömbség. Hogy a felcsévélt damil beátlózása a fejben,és ezért a képzeletem szerinti visszalazulás,vagy damil kb 3mm- es ki - be csúszkálás,vagy mozgás idézi d elő a damiltő kopást nem tudni.....

Egy biztos,a két damil nem azonos mértékben kopott,vagyis a rezonancia is szerepet játszik.

Én rögzitett pisztolyt használok,a fordulat ingadozás elenyésző.

Előzmény: AttiLaci (76781)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.06.01 0 0 76782

Nem különösen észrevehető a rezonancia miatta ,maga a súly se sok a feltekert damillal .

Előzmény: AttiLaci (76781)
AttiLaci Creative Commons License 2025.06.01 0 0 76781

A rezonancia damil töltést követően,vagy akár kevés damillal is létrejön......?

Előzmény: szlaci_s70 (76779)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.06.01 0 0 76780

Kiverődik a szárban a műanyag amiben a meghajtó tengely fut és általában a szöghajtás melletti részen . Gondolom az van abban is mint a régebbi típusokban . Meg kelltt volna kenni még új korában legalább zsírral ,vagy olajozgatni 1-2 ml-vel .

Előzmény: szlaci_s70 (76779)
szlaci_s70 Creative Commons License 2025.05.31 0 0 76779

Hello,

 

545rx félgázon erősen beremeg, ráz. Mi lehet a gond?

 

Kuplung jó, szöghajtás és szöghajtás csapágyak jók, tankban lévő gumibakok jók.

A szárban nem tudom mi van, ami elromolhat.....

 

Köszi előre is.

kobold62 Creative Commons License 2025.05.31 0 1 76778

Forditsd meg a gyürüt, és megy még egy darabig. (piacon szerezz be pótkészletet. (ócsó) Nálam is volt ilyen. Megforditottam, hogy a másik oldal is kopjon.

Előzmény: AttiLaci (76771)
AttiLaci Creative Commons License 2025.05.30 0 0 76777

Ez a damil a Kertigép.hu oldalról származik,olasz gyártmány. Keménynek vélem,mert az átfűzős - felcsavaró fej nem működött. Jó......svédfogóval biztos fel tudtam volna tekerni,de inkáb szétszedtem,és hagyományos móddal tekertem fel. Vagyis,jól irod,ahány fej,ahány damil,annyi féle. Ez a damilkopás a Solónál jött össze. Való igaz,szögletes a betét,de enyhén azért rádiuszos is.Az egy dolog,hogy öntési sorlya is volt egyikbe,de mindkettőt reszeltem,saberoltam,holnap kiderül,hogy változott e !? Az oli feje más,egyrészt rövidebb,másrészt a kilépő damil nem károsodik tőben,csak egyhén görbül.Ez mondjuk kör profilú.

A Soló feje eredeti,vagyis nem piacos.....Mind két gépbe 2.4-es damilt raktam,szerintem 2.7-esre fogok áttérni. Gondoltam a bejáratási időben,legyen kisebb légellenállású.

Van egy régi Al-kó gépem is,ez kiseb cm3,és ezzel próbáltam a 2.4-es csavart alu tartalmút. Még ez tetszett meg eddig a legjobban. Egyszerűen nem kopik. Mondjuk a 15m-ért fizettem 2ezrest,úgyhogy drága !

Még mindig nem szállitott a Webáruház,rendeltem tőlük fém magos damilt. Időközben láttam a piacon 100m-est 5ezresé. Szerintem ez is jó,sőt olcsób mint a csiga lassú áruházas !!!!

Én is gondoltam az esetleges lassú fordulatra. A Soló olyan,hogy ezt nem is lehet lassan forgatni. Szerintem 5.5 - 6.5 ezret foroghat. Egy 400-as átmérőnél ez igencsak magas kerületi sebesség,legalábbis szerintem. Ha holnap is megkopik a damil tőben,megpróbálom a 2.7-est ....

 

Előzmény: Mnagy (76775)
skt15 Creative Commons License 2025.05.30 0 0 76776

A kördamil eszi a legkevésbé a fém "kilépőt", bármi egyéb alakzat jobban. Logikus is. Én ezért kizárólag kördamilt használok.

Előzmény: Mnagy (76775)
Mnagy Creative Commons License 2025.05.30 0 0 76775

A damilok anyaga nagyon nem egyforma, úgy ahogy a forma sem. Az új géphez most kísérletezek, hogy mi tettszik neki. Ezért a legkisebb kiszereléseket próbálom ki, 15m amit tudok venni. Amit a géphez adtak "ajándékba" azt hamar ki is szedtem mert hullámosan jött elő. Feltekeréskor kemény volt, 1 óra múlva kiszedéskor már látszott, hogy megmelegedett deformálódott ez kőr alakú neonzöld. Most 4 szögű 2,7mm szürkét tekertem fel még nem dolgozott. A stihlen 2,4mm 4 szögü van valamilyen mag van a közepében, ez megfelelő nekem erre a gépre, pedig piacos damil. Nem véletlenül kell pörgetni a gépeket, a vágószálat a centrifugális erő egyenesíti ki és, ha vékony vagy rossz az anyaga már nem is úgy dolgozik ahogy kéne. A szöghajtás is melegszik az is tud meleget átadni, de maga a damilfej is melegedhet. A félgázas berregtetés inkább a késnek való a vágószálnak kell a fordulat. Az a szögletes luk az katasztrófa ahogy kavicsos is írja annak félkörívesnek és simának kéne lenni. Honnét van az a fej, piacos?

Előzmény: AttiLaci (76769)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.05.30 0 0 76774

Sose láttam ilyen kocka lyukat ,az enyémek mind félkörívesek !

Előzmény: AttiLaci (76771)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.05.30 0 0 76773

Én még sose használtam csak kördamilokat és sose volt ilyen problémám !

Előzmény: AttiLaci (76769)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.05.30 0 0 76772

Ode nagyon jó a közönséges motorolaj egy fecskendővel kb 1 ml elég ,az enyémben még az eredeti 30 éves van még sose cseréltem és tökéletes !

Előzmény: AttiLaci (76767)
AttiLaci Creative Commons License 2025.05.30 0 0 76771

Épp most szedtem szét. A kopás a fej kilépő fém hasitott betétében jön létre.Ez egyértelmű súrlódás következménye,ha megolvadna,szerintem ennek széle sorlyás lenne. Eléggé szögletes ez a kis patkó,az egyikben belül még sajtolási,vagy öntési sorlyát is találtam. Láncfűrész reszelővel,meg saberral próbàlom minél körkörőssebbé formálni,lehet,hogy csak ennyi a baj. Holnap próba,ha még fennál ez az érdekes kopás,megpróbálom kör damillal......

Előzmény: Adamo_sx (76770)
Adamo_sx Creative Commons License 2025.05.30 0 0 76770

Nem lehet, hogy megolvad a damil és emiatt lesz ilyen a felszíne? Nálam szokott ilyesmi előfordulni, néha látom a damilfejben, ha kinyitom, hogy meg van olvadva a damil, kicsit összeragad, de nem annyira, hogy elakadjon, viszont a felszíne már nem lesz gyári és gondolom könnyebben el is szakad utána.

Előzmény: AttiLaci (76769)
AttiLaci Creative Commons License 2025.05.30 0 0 76769

Van egy kérdèsem damillal kapcsolatban,mások véleményére is kiváncsi vagyok.

A damilfejből a damil kilépése,vagyis a fémbetét esetleges szögletessége okoz e damil kopást....?

Bosszantó,mert ha a kb félig elkopott damil,ha kiér a vágás átmérőhöz,már kopott,és pont ott nemkéne már kopottan odaérni......

Ez damil tipus függő,vagy tényleg a fémbetét kualakitásával lehet e gond......?

Ez négyszög damil.

A másik gépemen kör damil van,és az nem kopik igy ilyen érdekesen......

Előzmény: kavicsos1964 (76766)
Falusi1 Creative Commons License 2025.05.30 0 0 76768

Mindkettőtöknek köszönöm az információkat. Ezek után megpróbálom megoldani a problémát.

AttiLaci Creative Commons License 2025.05.30 0 0 76767

A pumpa karja,vagy a maga a pumpa a gumidugó,vagy gumikarmantyú rátapadásától is lehet. Sokan olajt,vagy étolajt öntenek a henger felső részébe. Ezáltal a pumpálás könnyeb. A gumidugó nem olajálló,és igy vagy beledagad a hengerbe,vagy csak hozzáragad. Én pár csep autósampont szoktam higitás nélkül használni.....

Előzmény: Falusi1 (76765)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.05.29 0 0 76766

Két golyó van az egyik a pumpa aljában a másik a közepén az alján a légüstnek ha jól emlékszaem ha a fejetetején áll akkor a balódali csöcsatlakozát kell kitekerni az alatt van a másik golyóbis ! Mondok neked egy érdekességet ,nekem sose ragadnak le a golyók pedig szinte csak a tartályát öblítem ki a permetezés után ,de van egy trükkje ezeknek a vegyépszeres magyar permetezőknek . Ha nem használod fejjel lefelé kel tárolni úgy ugyanis a szelepülék fent lesz és a golyó nem tud ráülni sehová sem ! A permetlé csapot a markolaton mindig hagyd nyitva .

Előzmény: Falusi1 (76765)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!