a héten amikor egy barátommal futottam, ő mindenáron külső körön akart futni. én meg mondtam neki mindenféléket, hogy mér' szeretem jobban a belsőt (árnyékos, a külsőn pudding a gumi, kemény a beton, stb.).
lehet, hogy a te magyarázatod lett volna a legkorrektebb. (c:§
A szigeten, mikor egyedül futok, mindig eszméletlen erotikus élmények érnek :-) Ezentúl a belsô kört preferálom, mert ott zümmögnek el a jobbnál jobb fenekű bringásfiúk, és ha éppen nem friss levegô után kapkodnék, pofátlanul tátva maradna a szám :-)
naggyon lyoo!!!
igazából nem tudtam mire számítsak, mert én nem ismertem (eddig) annyira.
monnyuk fura volt, hogy amikor kezdtek még szinte világos volt. (valahogy nekem a koncert=este, sötétben)
de a zenekar teljesen lyool együtt volt és töklyoo lazán adták elő, mintha csak valami kis klubban lennének. olyan lyoo közvetlen volt a hangulat.
tegnap rá kellett jönnöm, hogy naggyon egyoldalú a kapcsolatom a Szigettel - szinte mindig csak futok ott.
este a szabadtéri színpadon Suzanne Vega koncert volt. eddig nem is tudtam, hogy szeretem! (c:§
bazi lyoo a nő, a zenekara + úgy egyáltalán az egész hangulat.
az volt a legjobb az egészben, hogy annyire természetes és önmagát adja.
(a koncert után azon gondolkodtunk egyből, hogy megnézzük hol lesz még a közelben az európai turnéja alatt. vicces lenne egy pár hét múlva megnézni mondjuk Bécsben. +néztem a honlapját, de sajna nem lesz ilyen.)c:§)
Hát, ha tényleg 2 helyen van kitáblázva az kábé olyan, mintha nem is lenne. Több kilométeren bárhol fel és lemehetnek róla az emberek. Én most pénteken futottam körbe és egy táblát sem vettem észre.
A gumi puhasága mintha nem lenne állandó a körön. Van ahol egész ruganyos, máshol meg süppedősebbnek tűnik. Az is lehet, hogy hűvösebb időben keményebb?
Igen, ki van táblázva, ha jól emlékszem 2 helyen is!
A segítségeteket szeretnénk kérni. Mi a futópárommal szeretnénk indulni a félmaratonon augusztusban. Szerintetek milyen felkészültség szükséges ahhoz, hogy azt a 21 km-t le tudd futni? Igen, tudom, hogy az 4 nagy körnek felel meg, de akkor "csak" arra edzünk, hogy a 4 kör menjen egymás után? Milyen jó, bevált edzést tudtok ajánlani? Sprint, sima futás...?
Szerintetek két és fél hónap alatt fel lehet készülni rá úgy, hogy jelenleg egy kört tudunk lefutni? Időnk minden reggel egy-másfél óra.
Azt hiszem, csak egy helyen van megemlítve, hogy "mszigeti futókörút", az is csak a beruházás adatait tartalmazó, gondolom ideiglenes tábla. A felvetés egyébként jogos, ha száz méterenként kitennének egy futó piktogrammot, mindjárt kevesebb lenne a gond (vagy több a hivatkozási alap a fellökésre..)
Egyébként (jobb későn mint soha alapon) engedjetek meg egy különvéleményt a gumiszőnyeggel kapcsolatban: szerintem elég jól sikerült, és nagyon jól éreztem magam futás közben, nem botladoztam a kavicsban, nem szívtam a felvert port. Nem sokat értek hozzá, de feltételezem, hogy azért lett puhább, mint egy professzionális rekontánpálya, mert tömeges hobbisport céljára ez jobban megfelel. Az árához még kevesebbet értek, de mint gyakorló házépítkező, azt látom, hogy az ember hajlamos három-négyszeresen alulbecsülni a kivitelezés költségeit (pl. mert nem gondol arra, mi van beépítve még a látható dolog alá, vagy arra, hogy mit kellett előtte elbontani, elszállítani..) Ha egy 2-3 méteres járdaszakasz felbontása, elszállítása többtízezer forint, akkor ezt (meg néhány más munkafázist) kilóméterekre átszámolva már nem vagyunk olyan messze az egy-kétszázmilliótól. Persze ha jövő ilyenkor már szana-széjjel lesz az egész gumicsík repedezve, akkor már én is azt fogom mondani, hogy rablás...
Üdv, jó futásokat, frissítő szembeszellőt mindenkinek! gb
Ki van irva egyebkent, hogy ez futout? Mert az rendben, hogy mi futok tudjuk, de honnan kellene az ott andalgo/setalo embereknek ezt tudnia? Abbol, hogy idonkent egy-egy futo felreloki oket?
Én biciklivel mentem rajta kb. 30m-t. Aztán eszembe jutott, hogy én is morgok, ha valaki a kerékpárúton sétál, így az állatkertnél bementem a belső útra.
A szigetfutás alkalmából folytatódjék a szigettörténeti szeminárium!
Előzmények: 2031-es és az azt megelőző hozzászólások.
Azzal zártunk, hogy...
az 1919. január 29-i hatállyal életbe lépő törvény furcsa helyzetet teremtett. A szigetet bérbeadó szervezet megszűnt, a bérbevevő tovább működött. A szigeti részvénytársaságot nem oszlatták fel, működését sem szüntették meg.
A Tanácsköztársaság
1919. március 21-én megszűnt az ideiglenes állapot. A sziget a Népjóléti Bizottság hatáskörébe került, majd ez a Központi Munkás -és Katonatanács felügyeletére bízta.
Az első intézkedés a hídvám, azaz a szigeti belépődíj eltörlése volt. Budapest népe nagy számban kereste fel a szigetet. A korabeli újság is lelkesen számolt be a látogatók öröméről.
1919. április 13-án nagyszabású proletárünnep zajlott le a szigeten. A feldíszített bejáraton „Minden a mienk!” felirat fogadta az embereket. Az igazgatóság későbbi jelentései szerint a parkban óriási pusztítást végeztek, 300.000 koronás kár keletkezett. Az összeg valószínűleg eltúlzott, de a rongálásokra más forrás is utal.
A Tanácsköztársaság - árnyoldalai mellett - fejlődést hozott a sziget életében. A rendkívül rövid idő alatt felállított strandfürdő a közönség kedvenc szórakozóhelyévé vált. Működése 238.773 korona nyereséget hozott. Az örömteli esemény mellett meg kell említeni, hogy a strand zsúfoltsága és a gyors építkezés miatt elmulasztott biztonsági intézkedések következményeként 27 halálos baleset történt.
A lóvasúti pálya 630 méter vágánnyal bővült, s felújítottak további 126O méter pályát. Az ásványvízüzem eldugult levezető-csatornáját kijavították, új illemhelyet kapott a kertészet.
Igen érdekes kísérlet lett volna az ásványvízüzem alkoholpótló italokra való átállítása. Néhány palack málnaszörppel kevert ásványvíz el is készült az üzemben. (Lásd: ma létezik hasonló termék.) Természetesen szocializálni kívánták a szigeti létesítményeket, de erre már nem kerülhetett sor.
A Tanácsköztársaság bukása után Friedrich István miniszterelnök visszaállította a Fővárosi Közmunkák Tanácsát abba a törvényes hatáskörbe, amelyben 1919. január 29. előtt volt.
A hivatalát elfoglaló Polónyi Géza első intézkedései között szerepelt a Margitsziget állapotának szemügyre vétele. Tájékozódni kívánt a Közmunkatanács feloszlatása óta történtekről.
Molitorisz Gyula szigeti felügyelőt Kallós István igazgató megakadályozta ennek végrehajtásában. A Közmunkatanács megütközött a szokatlan eljáráson, és számon kérte azt az igazgatóságon. A vezetőség természetesen semmiféle akadályoztatásról nem tudott.
A Tanácsköztársaság alatt felépített strandfürdő sorsa további ellenségeskedére adott okot bérlő és bérbeadó között. A részvénytársaság felkérte a Közmunkatanácsot a fürdő lebontására. Érveik szerint a strand a bérleti szerződés ellenére és annak világos megsértésével került a szigetre; jelenlegi formájában sem a kívánt célnak, sem a Margitsziget nívójának nem felel meg. A bérbeadó Közmunkatanács nem értette a szerződésszegés vádját, hiszen a fürdő építését nem ő, hanem a Tanácsköztársaság kormányzata rendelte el. Ezenkívül Kallós István bizonyíthatóan szerepet vállalt a fürdő megnyitásában. Kallós ezt tagadta:
„A starndfürdőt nem vettem át, a megnyitáson nem voltam ott, meg sem hívtak, semmilyen értesítést nem kaptam, ha tehát ilyen adat a Népjóléti Népbiztosságon egyáltalán volna, az csak tévedés lehet.”
A vita középpontjában tulajdonképpen a 238.773 korona nyereség állt. A strandot átvevő Népegészségügyi Minisztérium kötelezte a bérlőtársaságot, hogy az összeget a Közmunkatanácsnak utalja át. A vállalat hiába akart a döntés alól kibújni, a nyereség a bérbeadóhoz került.
A szigeti vezetőség azonnal visszaállította a belépődíjat, és számbavette a proletárdiktatúra okozta veszteségeket. Ezek mértéke (kb. 800.000 korona) és az előretörő infláció a bérlőt a bérleti szerződés revíziójára ösztönözte. A tárgyalások már korábban megkezdődtek, de az
ismert események megszakították; a mostani helyzetben újra napirendre tűzték. A 10 millió koronás beruházási költség már nem fedezte a valós árakat, a bérleti díj összege szintén alacsonynak bizonyult. A bérlő azonban még ezt az összeget is sokallta. A forradalom és a bolsevizmus káros hatására hivatkozva a díj mérséklését kérte. A szigeti vezetőség állandóan a partfeltöltés késedelmességét vetette a Közmunkatanács szemére, és ezzel az ürüggyel igyekezett minden kötelezettsége alól felmentést kérni. A bérbeadó - a valóban szünetelő munkálatok miatt - kénytelen volt belemenni a kicsinyes vitába; nem tudott erélyesen fellépni a bérlővel szemben.
A torzsalkodások után majd egy átfogó koncepció kidolgozásával lendül tovább a sziget élete, de erről a későbbiekben.
A kavics marad a végleges állapot de csak pár hónapig lesz probléma. Egy pár eső, egy csomó járókelő és szépen letapossuk és széthordjuk majd a kavicsot. Szeptemberre már ismét lehet rajta futni. De addig mi lesz? Azt irégték, hogy a futó pálya annyira kemény lesz mint egy mondo pálya, vagyis a lehető legkeményebb. Ehhez képest olyan mintha egy kád pudingban kéne futni. Hát hogy lehetett valamit ennyire elbarmolni? :((((
Én szeretek keménykedni, embereket fellökni és a futók érdekéért harcolni. De ezt meddig lehet csinálni? Nem mehetek minden nap úgy a szigetre mintha csatába indulnék? Tapírkához csatlakozom, új futóterepet kell keresni. Kezdek visszaszokni a HHH-re. De ez itt már OFF.
Attól félek, hogy marad a kavics, ezt minden tavasszal el szokták játszani, de nem mindenhol, és nem ilyen vastagon.
Babakocsival én is humánus vagyok :-)))
A futóút melletti kavicsos állapot lesz a végleges? Vagy aszfaltoznak? Mert ha a kavics marad, akkor tényleg minden kerekes jármű azon fog haladni, babakocsikat meg mégsem borogatunk.
Eddig csak fontolgattam magamban, de most már megérett:
Teljesen tönkretették a szigetet ezzel a futóúttal. A csíkon nem lehet futni, mert annyira puha. Mellette a normális talajon nem lehet futni, mert felszórták kaviccsal, amibe legalább 5 centire süpped az ember.
Mivel a süppedősben nem lehet biciklizni, babakocsit toli, de még sétálni sem, mindenki a futócsíkot használja.
Ma reggel nem kis bátorsággal egy biciklist sikerült jobb belátásra bírnom, jött velem szemben, simán nem fértünk volna el egymás mellett (a bicikli mégsem futó), ezért behúzódtam a közepére és nem álltam félre. Ő vesztett, kb. 2 méterrel előttem elrántotta a kormányt, pedig már készültem, hogy felborítsam.
Kész megkönnyebbülés volt átérni a budai oldalra.
Találni kell valami futható útvonalat középen, aszfalt nélkül.
A Margitszigetre szinte csak a hendikepre járok, és persze eddig még megkegyelmeztem a német túristáknak. :-)
Ahol rendszeresen futni szoktam, ott fordul elő néha, hogy nem adnak utat. Nem tudom, mit gondolnak, hogy nekem miért kellene lelépni a járdáról, és nekik miért nem. Amúgy nekik nem is kellene lelépni, csak odébb lépni egyet, kb. 5 mp-ig tart. Szerintem intelligencia hiánya, kitermelte a nagyváros ezt a sok egymásra nem figyelő embert. Érdekes, hogy az egymás mellett bicajozók még mindig megtették, pedig nekik "fáradságosabb".
Szóval azt csináltam egy-két alkalommal, hogy én sem húzódtam félre, hanem elfutottam mellettük, közöttük, mintha ott sem lennének. Kis koccanás. :-))
Az új futóutat nemrég teszteltem, de nem tetszik, visszatértem a betonra. Túl süppedős.
Ez a 9 számjegy elég vadul hangzik...
Hirtelen nem tudtam elképzelni, hogy milyen egy 9 számjegyű összeg.
Leírtam. És most már nagyon kíváncsi lettem erre az eddig szinte csak elmarasztalt futóútra. Szombaton érdekes lesz tesztelni, és az is izgi, hogy hányan férünk el majd rajta, különösen a versenyre való tekintettel.
Köszi az infót a jelenlegi helyzetről. Ezek után azt mondom, hogy szombaton csak az jöjjön a Szigetfutásra, aki bírja, aki tudja, hogy végig csinálja...
Sajnálom, hogy még mindig nem jobbak a körülmények, hanem rosszabbak. Mi futás szervezők nagyon vártuk ezt az utat. Nem elsősorban a szombati rendvény, hanem a hónap közbeni edzések miatt. Várjuk ki a végét, én még reménykedem.
Az viszont tényleg jó hír, hogy el lehet egymás mellet futni.