Tudom,de pörgetni sem szabad, valyon melyik a roszabb? A vw dieselekbe van olyan tiltás,h amig nem éri el az üzemi fokot ,csak kis gázzal engedi menni a motort,a turbo és hengerfej védelmében!!! ezért amikor még hideg a motor 2 tojással megyek ... ekkor érzem csak,ha bemelegszik normál sebességgel gyorsítok,akkor nincs gond!!! Én is kováncsi vagyok másnak mik a tasztalatai,én ugy érzem minta 1200 és 2000 között kicsit erősebb lenne.
Mondjuk én is kacérkodtam az automata ceed-el, de dízelben még nem lehet kapni. Ráadásul, ha igazatok van és nem lehet tiptronic-ni vele, akkor lemondok róla. Nálunk ugyanis azasszony szeret váltogatni én viszont mostanában eléggé szórakozott vagyok és össze-vissza kapcsolgatok tehát hajlok az automata irányába. Viszont ennyi pénzt nem adnék ki egy régebbi fejlesztésű 4 sebessséges automatáért.
Azt el is felejtettem említeni, hogy 6800km és 3 OIL! benzines tankolás után, a kocsi fogyasztása 7,6Liter. (persze biztos az is szerepet játszik, hogy az utolsó tankolás óta a vezetési stílusomban kb. 30évet öregedtem... de ezzel a fogyasztással már meg vagyok elégedve)
Igaz, csak saját múltam tanulságait levonva, soha sem lehet tudni, mikor kerülhet az ember ismét ilyen helyzetbe, hogy nehezen tud kuplungot nyomni, de kocsival közlekedhet csak, tömegközlekedéssel nem. Ilyenkor jól jöhet az automata váltós.
És senkinek sincs 7 élete! (nekem azért a 7-ből eddig 2-3 már volt)
Van egy rossz hirem... az uj szoftverrel is rángat :((( nem annyira mint eddig,de amikor hideg ugyan akkor (kis fordulat nagy terhelés)!!! lehet én vagyok tul érzékeny kicsit jobb lett de nem az igazi várom az ujabb szoftver!!!
"Én is kíváncsi lennék egy olyan statisztikára, hogy akinek hiperszuper baromidrága tiptronic kézzel is váltható automatája van, az a D és R álláson kívül használta-e még máshogy?"
Automata váltós autónál vészfékezésnél sem árt az egészséges láb. Nem csak számodra, de a többi vezetőre is veszélyes lehet ha valóban ilyen gyengék voltak a lábaid.
Ha még nem próbáltad, a navi telepítő cd-én (Software and Documentation), a Mio Map v3 program helyreállítása pontot választva talán megjavul. Mini USB kábel kell hozzá. Ha ez nem segít akkor garis lesz. Elég érdekes lenne, ha a kocsi zavarna be.
De legalább az bejött, hogy "nem dobtad fel a talpadat".
Mi meg annak örülhetünk, hogy ékvezhetjük társaságodat itt a fórumon, szerintem ez így egy pozitív mérleg. Az autómata váltó meg ráér, akármilyen jó is:))))
3 éven belül volt 2 olyan időszak az életemben (súlyos betegség miatt), hogy annyira gyengék voltak a lábaim, hogy alig bírtam vezetéskor a kuplung pedált benyomni!! Ekkor elhatároztam, ha nem dobom fel a talpamat, és még lecserélem a Lanost, lehetőleg automata váltós kocsit fogok vásárolni.
Amelyik meg tavaly belehajtott a Dunába a kompnál két gyerekkel az meg kéziváltós volt. Ezekben az esetekben nem a technika a hibás, hanem a felelőtlen és meggondolatlan sofőrök! Benne hagyni a kulcsot, pláne járó motornál, akár automata, akár manuális, iszonyú nagy felelőtlenség!!
Azt tudom, hogy gariban nem tudom megcsináltatni, a cascomnál meg 50 e az önrész, inkább arra lettem volna kíváncsi, hogy mi a tapasztalat csere után, mert mintha valaki valami zörgésről beszélt volna itt akinek már cserélték a szélvédőt, de lehet hogy nem emlékszem jól!
"De aki automata fun, az nem is akar kézzel kapcsolgatni." Én is kíváncsi lennék egy olyan statisztikára, hogy akinek hiperszuper baromidrága tiptronic kézzel is váltható automatája van, az a D és R álláson kívül használta-e még máshogy? Mert szerintem elenyésző.
"Egy vészfékezéskor nincs idő kikuplungolni így a motor leáll és ha a következő pillanatban gázt kelene adni...nincs motor. " nem akarok nagy vitákat elindítani automata váltó ügyben, de ennek az ellenkezője már fordult elő, magyarország. olvastam pár éve a hírekben. Amíg a nő kiszállt, hogy kinyissa a garázskaput, addíg az egyik gyerek valahogy sebességbe rakta az automata váltós kocsit, ami elindult. Sajnos a másik gyerek épp a kocsi előtt (vagy mögött) volt. Szóval szerintem ez nem tűnik olyan biztonságosnak. Sokkal inkább mégakármilyen biztonsági, és más kényelmi ketyerére költök még pluszban, mint automata váltóra. Inkább egy EX, mint egy LX automatával. Szerintem. (Jó, tudom, LX-hez nincs aut. váltó, csak a példa kedvéért írtam) Ha meg valaki a kétezres CRDI TX-hez venne automatát, annak üzenem : inkább egy Sorrento :) Mindamellett, hogy nekem eddig csak rossz élményeim voltak automata váltó ügyileg, és ezen egy 4seb. automata biztos nem tudna változtatni.