Nem mindig! Ugyan elvileg minden levizsgázott gyakornok egyenlő eséllyel indul, de vannak "egyenlőbbek" a többieknél! A szükség törvényt bont mondás alapján pedig, főleg manapság előfordulnak gyors karrierek. Lásd: szegény gysev-es srác Komáromban! :-(
"ha most vki elmenne pl a keletibe és azt ondaná,hogy 1047 vezető akar lenni mi lenne a válasz? szerintetek"
Szerintem is kiröhögnék. Ha elvégzi v.ki a mv. tanfolyamot akkor utána megy állomási tartaléknak tili-tolizni, vagy mellékvonalra 40-el vánszorogni hadd tanuljon "megállni", "elindulni". Utána betszik fővonalra (pl.tehervonattal) ezt követően személyvonatok később esetleg szép lassan eljön az IC meg az 1047. Nos így megy ez általában, tehát 4-5 év szolgálat után oda is el lehet jutni.
egyébként szerinted fog változni valamit a helyzet / mozdonyvezetők keresettségének tekintetében/ ha megtörténik teljesen a pályaliberalizáció és esetleg a máv se lesz már ilyen félkatonai szervezet felépítésű? ma mész dolgozni? :-))
"ha most vki elmenne pl a keletibe és azt ondaná,hogy 1047 vezető akar lenni mi lenne a válasz? szerintetek"
Nagy hahota lenne.A munkáltatói jogkör gyakorlóját kellene megkeresni.Nem választhatsz tipust,csak mozdonyvezetőnek adhatod a fejed.A Cég dönti el,hogy mikor,mivel dolgozol.
" hogy egy szolgálgat alatt kb 12 órát dolgoztok; ez azt is jelenti hogy nem minden nap dolgoztok ugye? vagy igen?"
Szó szerint bármilyen verzió előfordulhat.Ha szerencsés vagy akkor csak 12 órás szolgálatod lesz.A havi munkanapok számát megszorzod 7.2-vel és megkapod a kötelező órát,ebből sejted,hogy hány szolgálatod lesz minimum.Előfordulhat,hogy reggel 8.47.-kor végzel és 19.47.-re már mehetsz is vissza.Ez akár 7-8-szor is előfordulhat a szabályok szerint.Van a 4-es túr,ilyenkor 12 óra munkaidő,24 óra szabadidő,12 óra munkaidő,36 óra szabadidő váltja egymást folyamatosan.
300KN-os villamosfék...Ezt most így inkább nem adnám közre...Sajnos van benne egy olyan tényező,ami fokozottan balesetveszélyes!!!A fékezőszelepet ki kell iktatni...Tovább nem folytatom!
Magát az eljárást ismerem, valóban működik.
folyamatos nyomása mellett az 1-2-3-8-8 a kód
Tudtam végig a számsort, csak nem akartam leírni. Hazánk nagy regényírója biztos többet tud, csak bizalmasan kezeli.
Az új hangerőt a "main screen" nyomógombbal fogadd el!
3x nyomott le, mire rájöttem :o)
Amit leírtál, azok nálunk is megvannak, csak nyomtatva. Engem elektronikus formában érdekelt volna.
Szia! Szoftvermódosítás...Eddig azt hittem az 1.70-es a legkorszerűbb,de pénteken találkoztam a 2.00-val is!!!
Mosó üzemmód...Annyi történik,hogy a mozdony üzembe helyezése után a RET-féket feloldani,a mosóüzemet kiválasztani-ekkor bekapcsol az AFB-kiegészítő féket feloldani. A szellőzők fordulatát leveszi 0-ra,és 2 Km/h-val így 150m út megtételére képes,majd ott megáll,az AFB rögzíti a mozdony helyzetét.Nálunk nem használatos.
Vonathossz lassújeleknél...Annyit tudok róla,hogy kell hozzá az ETCS-jel...Majd még utánanézek...
300KN-os villamosfék...Ezt most így inkább nem adnám közre...Sajnos van benne egy olyan tényező,ami fokozottan balesetveszélyes!!!A fékezőszelepet ki kell iktatni...Tovább nem folytatom!
Csalókód? Ki nevezte el ezt így? Nem csalókód,de én inkább ezekre helyeztem volna a hangsúlyt,és nem a forgóvázak felépítésére.../ típusismereti-tanfolyam /
"." folyamatos nyomása mellett az 1-2-3-8-8 a kód ahol beállíthatod a hangulatodnak,zajnak megfelelő éberségi hangerőt. Ilyenkor egy valamit NE CSINÁLJ!!!-A megadott értéket NE az ENTER-el fogadtasd el,mert ezzel 0-zod az éberségi hangerőt,azaz nem lesz éb.felhívás,csak levágás!
Az új hangerőt a "main screen" nyomógombbal fogadd el!
De más kódokra-a maradékúttároló kivételével-nincs lehetőséged!!!
Van még a Relészelep-hiba-nál,elegendő ha csak fékszámítógépet cserélsz a műhely 5-ös gombjával!
Továbbá most láttam,hogy a mozdony egyedül is képes a fékpróbára,de anyagot nem kaptam a Siemens-től,pedig két hete rágom őket!
"Csípte a szemüket, hogy a kert alatt kanyarodik a fürdőkád, Ők meg csak nézik. Akkoriban hirtelen megszaporodtak az önköltségesek. Előtte a szilin, utána a giganton alig voltak. "
És erre einstandolták a 804-est!? Jófej déli srácok!
Csípte a szemüket, hogy a kert alatt kanyarodik a fürdőkád, Ők meg csak nézik. Akkoriban hirtelen megszaporodtak az önköltségesek. Előtte a szilin, utána a giganton alig voltak. :o)
" Mert nem gondolkodnak előre,az említett MÜT-nél megvoltak a tökéletes feltételek és mégis megtiltották - egy: Csak nem lehet,mert én mondommal!- a képzést"
Erre is csak azt tudom mondani,hogy az akkori típusismeret is gondokat okozott a vezénylésben,de akkor még megoldották úgy a helyzetet,hogy vonatokat toltak el más fűtőházaknak.
"1116 001-025."...Igen,CSM-ben! Viszont a Taurus-kezelési utasításhoz a mozd.személyzetének kiadott -2.sz. módosítás- van érvényben,amit azóta még nem módosítottak,amiben az áll,hogy csak az előbb felsorolt psz.-ú mozdonyok közlekedhetnek mozdonycsere nélkül! Hegyesh.-Bp. között.
Nemrég volt egy fegyelmi tárgyalás ezügyben egy Mv.-kollégának,aki az egyik EC vonatot a belépő 1116-049-x psz. mozdonnyal továbbította Bp.-ig. És nem fogadták el azt az érvelését,hogy Hegyeshalom állomáson számára a V43-1229-es mozdony állt volna készenlétben,ami ugyanúgy Vmax 120 Km/h-val tudta volna továbbítani a vonatot,mint így,szintén 120-al,második figyelésre kötelezett dolgozóval,és "megspórolta" a gépcsere 10'-ét!
Szép lehetsz...Azóta a mozdonyirányítók is "érzékenyek" erre,és amint megérkezik a vonat Bécsből indulását követően az "előjelentő-lap",rajta a mozdony sor./psz.-val,azonnal intézkednek is,ha nem a "megfelelő" mozdony van a vonat elején...
Kb.két hete ezért továbbította a V63-027 psz mozdony a belépő Wiener-t,és vitte vissza du-n az Avalát Hegyesig.
Én is úgy hallottam, hogy a főleg nemzetközi ablakos vonatok mellett eleinte a Rola-kat, majd mind több belépő tehervonatot kiván az ÖBB az 1116-sal gépcsere nélkül közlekedtetni Hegyeshalomtól.
".Az a nagy helyzet,hogy az EU átrajzolta a korridorok vonalát,és ebbe-mostani koncepció szerint-a 140-es vonal nincs benne.Viszont letették voksukat a 120-as vonalra...A Románok kapva az alkalmon,már építik a Wels-i ŐBB terminál ikerképét,mintegy kiütve Dorozsmát.."
Részben ezért szűnik meg a dorozsmai terminál forgalama,2007. jan. 1.-től tag lesz Románi,Bulgária nem kell nekik útvonalengedély,Szerintem a Ro-Lának mint szállítási módnak befellegzik.
"az ÖBB az 1116-sal gépcsere nélkül közlekedtetni Hegyeshalomtól. Kiváncsian várom a fejleményeket, főleg a dorozsmai Rola-k közlekedtetésével kapcsolatban! Mehet végig a hegyesi vagy fradis személyzet, mert nem lesz Ceglédtől (sőt már Fc-től) leváltója,"
Volt kezdeményezés,látjuk a "hozzááálást".Szánalmas az indok,hogy a Cegléd alatti alállomások miatt kell gépcserézni.Igaz V63-ra nincs korlátozás és a Taurusból sem kell kihozni a 6,4 MW-ot.
Szia! Dorozsmai ROLA...Az a nagy helyzet,hogy az EU átrajzolta a korridorok vonalát,és ebbe-mostani koncepció szerint-a 140-es vonal nincs benne.Viszont letették voksukat a 120-as vonalra...A Románok kapva az alkalmon,már építik a Wels-i ŐBB terminál ikerképét,mintegy kiütve Dorozsmát...Átadás 2006. Az ŐBB élénken érdeklődik a beruházás iránt,és nem kizárt a Wels-ből induló vonatokat az ŐBB Taurusai viszik végig,Mo.-on keresztül.
"( Történt egyszer,hogy egy Déli fekvésű Tisza-parti fűtőház környékezett meg egy oktatót,tanfolyam ügyben...A részletek nem publikusak,de nagy balhé volt belőle..."
Én az osztrák határhoz közeli tanfolyam utáni tltásról tudok.
"A helyzet az,hogy a MÁV-nál kellene is a típusismeret"
Így van,de "Horger Antal" úr "gagyog s ragyog".
" kevés MV.-i létszám a szállítási igényekhez képest,rengeteg a túlóra,és még típust is kellene csinálni,"
Mert nem gondolkodnak előre,az említett MÜT-nél megvoltak a tökéletes feltételek és mégis megtiltották - egy: Csak nem lehet,mert én mondommal!- a képzést.
".Jelenleg a Hegyeshalom-Bp. vonalon csak az 1116 001-025-ös psz mozdonyok közlekedhetnek."
Nem nagyon. Az elmúlt egy évben (tudtommal) nem rendeztek erre a típusra tanfolyamot."
Igény volna rá,de buta illetékesek (N.P. és tsai),továbbra se ébrednek rá,hogy nem ők diktálnak már.Arról nem is beszélve,hogy személyzetbérlésre kellene koncentrálniuk és sok gépet lehetne selejtezni,fenntartásból kivonni,halasztani a nagyjavítását.
Igen-igen! Én is úgy hallottam, hogy a főleg nemzetközi ablakos vonatok mellett eleinte a Rola-kat, majd mind több belépő tehervonatot kiván az ÖBB az 1116-sal gépcsere nélkül közlekedtetni Hegyeshalomtól. Kiváncsian várom a fejleményeket, főleg a dorozsmai Rola-k közlekedtetésével kapcsolatban! Mehet végig a hegyesi vagy fradis személyzet, mert nem lesz Ceglédtől (sőt már Fc-től) leváltója, a jelenlegi koncepció alapján. Mint ahogy az öregek mesélték, hogy anno volt mikor egy keletisnek le kellett menni önk. Mezőtúrra a gépért, mert a környéken nem volt senkinek Leo tipusa. Sőt, a mostani I.-es tanfolyamok anyagába nem lenne ésszerűbb betenni az 1116-ost mondjuk a Bz helyett.