Keresés

Részletes keresés

Axel" Creative Commons License 2005.04.29 0 0 257
"Lásd: szegény gysev-es srác Komáromban! :-("

Ezt mire érted?
Előzmény: Törölt nick (256)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.29 0 0 256
Nem mindig! Ugyan elvileg minden levizsgázott gyakornok egyenlő eséllyel indul, de vannak "egyenlőbbek" a többieknél! A szükség törvényt bont mondás alapján pedig, főleg manapság előfordulnak gyors karrierek. Lásd: szegény gysev-es srác Komáromban! :-(
Előzmény: Axel" (254)
Siemens113 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 255
egyik kérdésem vonatkozott erre a megközelítésre; ennek a félkatonai hierarchikus megközelítésnek valaha vége lesz?

mert szerintem ennek nem sok értelme; tapasztalat természetesen kell!!!! nem ezt mondom de ez a módi nem túl szimpatikus.....


sziasztok
Előzmény: Axel" (254)
Axel" Creative Commons License 2005.04.29 0 0 254
"ha most vki elmenne pl a keletibe és azt ondaná,hogy 1047 vezető akar lenni mi lenne a válasz? szerintetek"

Szerintem is kiröhögnék. Ha elvégzi v.ki a mv. tanfolyamot akkor utána megy állomási tartaléknak tili-tolizni, vagy mellékvonalra 40-el vánszorogni hadd tanuljon "megállni", "elindulni". Utána betszik fővonalra (pl.tehervonattal) ezt követően személyvonatok később esetleg szép lassan eljön az IC meg az 1047. Nos így megy ez általában, tehát 4-5 év szolgálat után oda is el lehet jutni.
Előzmény: Siemens113 (249)
Siemens113 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 253
gysevnél se lenne rossz :-)))

egyébként szerinted fog változni valamit a helyzet / mozdonyvezetők keresettségének tekintetében/ ha megtörténik teljesen a pályaliberalizáció és esetleg a máv se lesz már ilyen félkatonai szervezet felépítésű? ma mész dolgozni? :-))


köszi a választ ismét

sokat segítettél már eddig is
Előzmény: 1047 005-2 (252)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 252
"tehát ha én jelentkezek mv-nak akkor lehet , hogy gátér és csongrád között fogok száguldozni 40-el??? "

Ha Szentesre jelentkezel,akkor igen.

"sehogy nem lehet elintézni , hogy 1047 re kerüljek?? :-))"

Nem.Nagyon hosszú sor végére kerülnél.(vicc?)

"nyelvtudás képzettség stb nem számít véletlenül?"

Az áhított tipushoz?Nem.Viszont a GySEV-nél volna keresnivalód.
Előzmény: Siemens113 (251)
Siemens113 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 251
u ez nem túl j óhír bár vmi ilyesmire számítottam

tehát ha én jelentkezek mv-nak akkor lehet , hogy gátér és csongrád között fogok száguldozni 40-el???

sehogy nem lehet elintézni , hogy 1047 re kerüljek?? :-))

nyelvtudás képzettség stb nem számít véletlenül?

köszi az előbbi válaszodat is
Előzmény: 1047 005-2 (250)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 250
"ha most vki elmenne pl a keletibe és azt ondaná,hogy 1047 vezető akar lenni mi lenne a válasz? szerintetek"

Nagy hahota lenne.A munkáltatói jogkör gyakorlóját kellene megkeresni.Nem választhatsz tipust,csak mozdonyvezetőnek adhatod a fejed.A Cég dönti el,hogy mikor,mivel dolgozol.

" hogy egy szolgálgat alatt kb 12 órát dolgoztok; ez azt is jelenti hogy nem minden nap dolgoztok ugye? vagy igen?"

Szó szerint bármilyen verzió előfordulhat.Ha szerencsés vagy akkor csak 12 órás szolgálatod lesz.A havi munkanapok számát megszorzod 7.2-vel és megkapod a kötelező órát,ebből sejted,hogy hány szolgálatod lesz minimum.Előfordulhat,hogy reggel 8.47.-kor végzel és 19.47.-re már mehetsz is vissza.Ez akár 7-8-szor is előfordulhat a szabályok szerint.Van a 4-es túr,ilyenkor 12 óra munkaidő,24 óra szabadidő,12 óra munkaidő,36 óra szabadidő váltja egymást folyamatosan.
Előzmény: Siemens113 (249)
Siemens113 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 249
SZIASZTOK

nagyon sok hasznos infót olvastam köszi mindenkinek

egy életszerű kérdés:

ha most vki elmenne pl a keletibe és azt ondaná,hogy 1047 vezető akar lenni mi lenne a válasz? szerintetek

más

ti ugye írtátok , hogy egy szolgálgat alatt kb 12 órát dolgoztok; ez azt is jelenti hogy nem minden nap dolgoztok ugye? vagy igen?

esetleg tudnátok küldeni egy beosztást? persze nem eredetit nekem elég csak nagy vonalakban... minden infót átjavítva benne

csakhogy mégis hogy kell elképzelni


köszönöm


sziasztok
Reisezug Creative Commons License 2005.04.26 0 0 248

Szia! Ebben egyetértünk! Már én is felhívtam a figyelmet,hogy mellőzzük a neveket,és rövidítéseket is! Tartozunk ennyi tisztelettel egymás iránt!

Üdv.:Reisezug

Előzmény: Dash 9 (247)
Dash 9 Creative Commons License 2005.04.26 0 0 247

Sziasztok!

 

A "Inkább ex-zenész. Ill. remélhetőleg jövőbeni is! ;-) " kezdetű hozzászólásodat szvsz töröltesd, mielött valaki magasabb helyről elolvassa!

Előzmény: Törölt nick (224)
bj13 Creative Commons License 2005.04.25 0 0 246

300KN-os villamosfék...Ezt most így inkább nem adnám közre...Sajnos van benne egy olyan tényező,ami fokozottan balesetveszélyes!!!A fékezőszelepet ki kell iktatni...Tovább nem folytatom!

 

Magát az eljárást ismerem, valóban működik.

 

folyamatos nyomása mellett az 1-2-3-8-8 a kód

 

Tudtam végig a számsort, csak nem akartam leírni. Hazánk nagy regényírója biztos többet tud, csak bizalmasan kezeli.

 

Az új hangerőt a "main screen" nyomógombbal fogadd el!

 

3x nyomott le, mire rájöttem :o)

 

Amit leírtál, azok nálunk is megvannak, csak nyomtatva. Engem elektronikus formában érdekelt volna. 

Előzmény: Reisezug (244)
bj13 Creative Commons License 2005.04.25 0 0 245

És erre einstandolták a 804-est!?

 

Én másik vonatszámra gondoltam, de a jelenség ugyanaz.

Előzmény: Törölt nick (243)
Reisezug Creative Commons License 2005.04.25 0 0 244

Szia! Szoftvermódosítás...Eddig azt hittem az 1.70-es a legkorszerűbb,de pénteken találkoztam a 2.00-val is!!!

Mosó üzemmód...Annyi történik,hogy a mozdony üzembe helyezése után a RET-féket feloldani,a mosóüzemet kiválasztani-ekkor bekapcsol az AFB-kiegészítő féket feloldani. A szellőzők fordulatát leveszi 0-ra,és 2 Km/h-val így 150m út megtételére képes,majd ott megáll,az AFB rögzíti a mozdony helyzetét.Nálunk nem használatos.

Vonathossz lassújeleknél...Annyit tudok róla,hogy kell hozzá az ETCS-jel...Majd még utánanézek...

300KN-os villamosfék...Ezt most így inkább nem adnám közre...Sajnos van benne egy olyan tényező,ami fokozottan balesetveszélyes!!!A fékezőszelepet ki kell iktatni...Tovább nem folytatom!

Csalókód? Ki nevezte el ezt így? Nem csalókód,de én inkább ezekre helyeztem volna a hangsúlyt,és nem a forgóvázak felépítésére.../ típusismereti-tanfolyam /

"." folyamatos nyomása mellett az 1-2-3-8-8 a kód ahol beállíthatod a hangulatodnak,zajnak megfelelő éberségi hangerőt. Ilyenkor egy valamit  NE CSINÁLJ!!!-A megadott értéket NE az ENTER-el fogadtasd el,mert ezzel 0-zod az éberségi hangerőt,azaz nem lesz éb.felhívás,csak levágás!

Az új hangerőt a "main screen" nyomógombbal fogadd el!

De más kódokra-a maradékúttároló kivételével-nincs lehetőséged!!!

Van még a Relészelep-hiba-nál,elegendő ha csak fékszámítógépet cserélsz a műhely 5-ös gombjával!

Továbbá most láttam,hogy a mozdony egyedül is képes a fékpróbára,de anyagot nem kaptam a Siemens-től,pedig két hete rágom őket!

E-mailben ígérték,hogy elküldik a módosításokat!

Üdv:Reisezug

 

Előzmény: bj13 (236)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.25 0 0 243

"Csípte a szemüket, hogy a kert alatt kanyarodik a fürdőkád, Ők meg csak nézik. Akkoriban hirtelen megszaporodtak az önköltségesek. Előtte a szilin, utána a giganton alig voltak. "

 

És erre einstandolták a 804-est!? Jófej déli srácok!

Előzmény: bj13 (241)
bj13 Creative Commons License 2005.04.25 0 0 242

Várok egy választ, ha nincs kifogás, utána megy.

 

Meg ha leszáll rólam az unatkozó ismeretlen, aki 10 perce próbál bejutni hozzám. Addig kilépek.

Előzmény: bj13 (241)
bj13 Creative Commons License 2005.04.25 0 0 241

Tudtommal ott borult a bili.

 

Csípte a szemüket, hogy a kert alatt kanyarodik a fürdőkád, Ők meg csak nézik. Akkoriban hirtelen megszaporodtak az önköltségesek. Előtte a szilin, utána a giganton alig voltak. :o)

 

És ott,mail?

 

Várok egy választ, ha nincs kifogás, utána megy.

Előzmény: 1047 005-2 (240)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.04.25 0 0 240
"Reméljük, minél előbb a Te verziód fog működni, és nem a "kiváltságosok" lehetősége lesz."

Úgy legyen.Ámen.

"Ha lehet hinni a zuhanyhíradónak, akkor az egyik dunántúli VF-en is megesett ilyesmi."

Tudtommal ott borult a bili.

"Itt nem részletezném, lásd 227."

És ott,mail?
Előzmény: bj13 (239)
bj13 Creative Commons License 2005.04.25 0 0 239

Sajnos tévedsz.Amikor a 1047 fordában volt az az előkészítős verzió,akkor mindenkinek volt elég tipusos?

 

Ha tévedek, akkor szerencsére tévedek. Reméljük, minél előbb a Te verziód fog működni, és nem a "kiváltságosok" lehetősége lesz.

 

A hír igaz csak,nem osztogatnak hanem fosztogatnak.

 

Ha lehet hinni a zuhanyhíradónak, akkor az egyik dunántúli VF-en is megesett ilyesmi.

 

A 3-ból mennyien maradtak Fradiban?

 

Itt nem részletezném, lásd 227.

 

 

Előzmény: 1047 005-2 (233)
Reisezug Creative Commons License 2005.04.25 0 0 238

Szia!

" Mert nem gondolkodnak előre,az említett MÜT-nél megvoltak a tökéletes feltételek és mégis megtiltották - egy: Csak nem lehet,mert én mondommal!- a képzést"

Erre is csak azt tudom mondani,hogy az akkori típusismeret is gondokat okozott a vezénylésben,de akkor még megoldották úgy a helyzetet,hogy vonatokat toltak el más fűtőházaknak.

"1116 001-025."...Igen,CSM-ben! Viszont a Taurus-kezelési utasításhoz a mozd.személyzetének kiadott -2.sz. módosítás- van érvényben,amit azóta még nem módosítottak,amiben az áll,hogy csak az előbb felsorolt psz.-ú mozdonyok közlekedhetnek mozdonycsere nélkül! Hegyesh.-Bp. között.

Nemrég volt egy fegyelmi tárgyalás ezügyben egy Mv.-kollégának,aki az egyik EC vonatot a belépő 1116-049-x psz. mozdonnyal továbbította Bp.-ig. És nem fogadták el azt az érvelését,hogy Hegyeshalom állomáson számára a V43-1229-es mozdony állt volna készenlétben,ami ugyanúgy Vmax 120 Km/h-val tudta volna továbbítani a vonatot,mint így,szintén 120-al,második figyelésre kötelezett dolgozóval,és "megspórolta" a gépcsere 10'-ét!

Szép lehetsz...Azóta a mozdonyirányítók is "érzékenyek" erre,és amint megérkezik a vonat Bécsből indulását követően az "előjelentő-lap",rajta a mozdony sor./psz.-val,azonnal intézkednek is,ha nem a "megfelelő" mozdony van a vonat elején...

Kb.két hete ezért továbbította a V63-027 psz mozdony a belépő Wiener-t,és vitte vissza du-n az Avalát Hegyesig.

Üdv:Reisezug

Előzmény: 1047 005-2 (231)
bj13 Creative Commons License 2005.04.25 0 0 237

Én is úgy hallottam, hogy a főleg nemzetközi ablakos vonatok mellett eleinte a Rola-kat, majd mind több belépő tehervonatot kiván az ÖBB az 1116-sal gépcsere nélkül közlekedtetni Hegyeshalomtól.

 

Ez már most is műkodik Hh-Gr R. viszonylatban.

Előzmény: Törölt nick (228)
bj13 Creative Commons License 2005.04.25 0 0 236

Nem szeretek neveket közzétenni a nyílvános topikon,még monogrammokat sem! Nem szerencsés dolog...És illetlen azokkal szemben,akikről szól!

 

K. G. takarhat akár Kelemen Gáspárt, akár Kabos Gedeont. Akik nem ismerik Őket, azoknak nem segít.

 

De ezt már írtam,nagyon jól ismerem a problémát testközelből

 

Én a nem testközeliekre gondoltam.

 

Elmúlt egy évben történt módosításokat kérnéd...Mire gondolsz? Az új szoftverre?

 

Igen, azok leírására (mosó üzemmód, vonathossz lassújeleknél, 300 kN villamosfék, stb).

 

Vagy az új, MFA-t kiváltó,és egyre több mozdonyon megjelenő középső display-re?

 

Erre nem gondoltam, de ha van, akkor azt is.

 

Csalókód? Fejtsd ki bővebben...

 

Pl:123xx=éberségi hangerő beállítása,....

Előzmény: Reisezug (227)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.04.25 0 0 235
".Az a nagy helyzet,hogy az EU átrajzolta a korridorok vonalát,és ebbe-mostani koncepció szerint-a 140-es vonal nincs benne.Viszont letették voksukat a 120-as vonalra...A Románok kapva az alkalmon,már építik a Wels-i ŐBB terminál ikerképét,mintegy kiütve Dorozsmát.."

Részben ezért szűnik meg a dorozsmai terminál forgalama,2007. jan. 1.-től tag lesz Románi,Bulgária nem kell nekik útvonalengedély,Szerintem a Ro-Lának mint szállítási módnak befellegzik.
Előzmény: Reisezug (232)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.04.25 0 0 234
"az ÖBB az 1116-sal gépcsere nélkül közlekedtetni Hegyeshalomtól. Kiváncsian várom a fejleményeket, főleg a dorozsmai Rola-k közlekedtetésével kapcsolatban! Mehet végig a hegyesi vagy fradis személyzet, mert nem lesz Ceglédtől (sőt már Fc-től) leváltója,"

Volt kezdeményezés,látjuk a "hozzááálást".Szánalmas az indok,hogy a Cegléd alatti alállomások miatt kell gépcserézni.Igaz V63-ra nincs korlátozás és a Taurusból sem kell kihozni a 6,4 MW-ot.
Előzmény: Törölt nick (228)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.04.25 0 0 233
"Szerintem nem biztos. Ha nagy lenne az igény, jobban törnék magukat."

Sajnos tévedsz.Amikor a 1047 fordában volt az az előkészítős verzió,akkor mindenkinek volt elég tipusos?

"Annyira komolyan vették, hogy néhány mv.-t még német nyelviskolába is elküldték (ha ugyanarról beszélünk)."

A hír igaz csak,nem osztogatnak hanem fosztogatnak.

"Sz. Gy., K. G. rájuk gondoltál?"

A 3-ból mennyien maradtak Fradiban?
Előzmény: bj13 (226)
Reisezug Creative Commons License 2005.04.25 0 0 232

Szia! Dorozsmai ROLA...Az a nagy helyzet,hogy az EU átrajzolta a korridorok vonalát,és ebbe-mostani koncepció szerint-a 140-es vonal nincs benne.Viszont letették voksukat a 120-as vonalra...A Románok kapva az alkalmon,már építik a Wels-i ŐBB terminál ikerképét,mintegy kiütve Dorozsmát...Átadás 2006. Az ŐBB élénken érdeklődik a beruházás iránt,és nem kizárt a Wels-ből induló vonatokat az ŐBB Taurusai viszik végig,Mo.-on keresztül.

Üdv:Reisezug

Előzmény: Törölt nick (228)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.04.25 0 0 231
"( Történt egyszer,hogy egy Déli fekvésű Tisza-parti fűtőház környékezett meg egy oktatót,tanfolyam ügyben...A részletek nem publikusak,de nagy balhé volt belőle..."

Én az osztrák határhoz közeli tanfolyam utáni tltásról tudok.

"A helyzet az,hogy a MÁV-nál kellene is a típusismeret"

Így van,de "Horger Antal" úr "gagyog s ragyog".

" kevés MV.-i létszám a szállítási igényekhez képest,rengeteg a túlóra,és még típust is kellene csinálni,"

Mert nem gondolkodnak előre,az említett MÜT-nél megvoltak a tökéletes feltételek és mégis megtiltották - egy: Csak nem lehet,mert én mondommal!- a képzést.

".Jelenleg a Hegyeshalom-Bp. vonalon csak az 1116 001-025-ös psz mozdonyok közlekedhetnek."

CsM-ben.Egyébként mehetnek.?

Előzmény: Reisezug (225)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.04.25 0 0 230
"van igény 1047-es vezetőre?

Nem nagyon. Az elmúlt egy évben (tudtommal) nem rendeztek erre a típusra tanfolyamot."

Igény volna rá,de buta illetékesek (N.P. és tsai),továbbra se ébrednek rá,hogy nem ők diktálnak már.Arról nem is beszélve,hogy személyzetbérlésre kellene koncentrálniuk és sok gépet lehetne selejtezni,fenntartásból kivonni,halasztani a nagyjavítását.
Előzmény: bj13 (221)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.04.25 0 0 229
"Kedves 1116 005-2!"

Az ki?(vicc)1116-005-8 van.Én lenni 1047 005-2.

" hogy a Kurucz Attila vezényel Téged. "

Nem ismerek ilyen MÁV alkalmazottat.A feltételezett MÜT-től nagyon messzire vezényelnek.

". Publikus a nick-ed mögött rejlő személy?"

A mostani időkben legyen titok.
Előzmény: Törölt nick (218)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.25 0 0 228
Igen-igen! Én is úgy hallottam, hogy a főleg nemzetközi ablakos vonatok mellett eleinte a Rola-kat, majd mind több belépő tehervonatot kiván az ÖBB az 1116-sal gépcsere nélkül közlekedtetni Hegyeshalomtól. Kiváncsian várom a fejleményeket, főleg a dorozsmai Rola-k közlekedtetésével kapcsolatban! Mehet végig a hegyesi vagy fradis személyzet, mert nem lesz Ceglédtől (sőt már Fc-től)  leváltója, a jelenlegi koncepció alapján. Mint ahogy az öregek mesélték, hogy anno volt mikor egy keletisnek le kellett menni önk. Mezőtúrra a gépért, mert a környéken nem volt senkinek Leo tipusa. Sőt, a mostani I.-es tanfolyamok anyagába nem lenne ésszerűbb betenni az 1116-ost mondjuk a Bz helyett.
Előzmény: Reisezug (225)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!