Kicsit úgy érzem, Tamás, Egon és garass (és még néhányan) elbeszéltek, elbeszélünk egymás mellett.
Az érintetteknek, MTSZ, megyei aktivisták, táblázásban jártas emberkéknek le kellene ülni, és közösen kidolgozni a módszertant, hogy milyen irányelvek mellett kellene kijavítani a táblákat, hogy egyértelmű, pontos és az egész Kékkörön egységes legyen, és a kezdőtől a gyakorlott túrázóig mindenki megelégedéssel fogadja.
Nem kell feltalálni a melegvizet, az alapok megvannak, adottak a lehetőségek is. Nyilván nem fognak százmilliókat a hibák javítására fordítani.
HEV ötletét az átmatricázásra én is jónak tartom, mint olcsó és ezáltal kivitelezhető megoldást. Persze nagyon sok munkaórát igényel, de szerintem ahogy eddig is voltak, ezután is lesznek olyanok, akik megfelelően elkötelezettek és segíteni tudnak ebben.
Én célpontról írtam. Ha egy célpontot POI jelöl, akkor az. Ha nem, akkor nem az. A célpontot mindenki tudja, miről van szó. Bánkúti th. ez lehet célpont. A POI-t senki sem látja, a kiránduló meg nem is érti. Pedig főleg nekik készül a rendszer túlnyomó része.
Vagyis az alapokat a felmérés során kellet helyesen lerakni. Mivel én sem látom a POI-kat, így csak turisztikai sarokpontokra, objektumokra és turisztikai tapasztalataimra szorítkozom.
Az értelmezés közöttünk azért lehet eltérő, mert Te számítástechnikai, térinformatikai fogalmakban gondolkozol, mi pedig a turisztikai gyakorlatot kívánjuk támogatni a táblarendszerrel. Sőt a tábla és jelrendszer egymásraépülésével.
6.2.B fejezet. Az európai irányelveknek megfelelően, tehát nem a mi kitalációnk.
A turisták nem informatikusok, de nehogy már a számítógép korlátja miatt ne legyen olyan tábla, ami az irányelveknek megfelel.
Én elhiszem, hogy nehéz szakma, de meg kell keresni a hozzá értő szakembereket, akik le tudják programozni.
Ha egy számítógépet pedig nem lehet megtanítani impresszionista festmények készítésére, akkor nem kell erőltetni, vagy ki kell várni, míg a mesterséges intelligencia eljut a kellő szintre.
a gördülő célpontot részletezd egy picit. Arról van szó, hogy azt hiányolod, hogy minden oszlopnak (ill. néhány azon levő táblának) mutatnia kellene hálózati szomszédaira? Vagy arra gondolsz, hogy minden oszlophelynek (és a rajta levő tábláknak) a hozzá legközelebb eső POI-kat kellene feltüntetnie?
OK, értelek. Sajnálom a stílust, de nagyon ki vagyok akadva. Garass példáját is látva: olyan mennyiségű javítómunkára van szükség, amit nem hiszem, hogy meg fognak csinálni.
Ha elolvastad az előbbi tájékoztatómat, akkor megérted, erre konkrét választ helyismeret hiányában nem illik adnom, de a felvetett problémát értem. Mi is szerepeltetjük a feltárt koncepciós hibák között az un. gördülő célpont feltüntetés hiányát. Röviden, az oszlopokon rendre, - mindkét irányba - legalább a legközelebbi célpontok minden esetben ott legyenek. A kirándulóktól a holtfáradt túrázókig ez mindenki elvárása lehet.
Hogy ez mennyi táblaszöveg cseréjét jelentené, nincs módomban megítélni. Nálunk magas az arány. De várjuk majd a nagy javítási akciót, amire a hétvégén elvi ígéret hangzott el.
Ilyet nem mondtam, tudom hogy régi motoros vagy, csak arra céloztam hogy mindig sokkal előrébb jut itt a párbeszéd mikor valaki nem esik neki Egonnak hanem csak úgy normálisan megfogalmazza a jogos kritikáját.
Mindezzel együtt jól látod a dolgokat, tipikus pályázati történet.
Én csak megpróbálom mentségükre felhozni a kétségtelen -bár nem túl sok- pozitívumot. Azért van az is.
Pénz el lett költve? El.
Nagy rész értelmetlenül és hibás koncepcióval? Igen.
Bosszantó és elkeserítő hogy dilettánsok költötték el holott megkérdezhettek volna legalább hozzáértőket is és akkor nagyságrendekkel jobb a végeredmény? Igen.
Meglepődtem én ezen? Nem.
És nem is érdekel, mert nem tudok rajta változtatni.
Hamar feladtad. Nem dicsekvésként, de tájékoztatásul írom, én néhány társam messzemenő támogatásával ezzel foglalkozom december elejétől. A megye 600 oszlopán lévő több mint 2500 tábláját saját helyi fotóink alapján vetem össze a webapp tábláival, excell táblába rendezve a teljes állományt. Cellánként megjelölve a tábla szöveg és a szerelési hibákat. Ennek alapján fogunk leülni az illetékesekkel és elkészítjük a végleges javítási listát.
Hogy még megfejeljem, ez mintegy 750 km túraút bejárását, fotózását, értelmezését, elírások tisztázását, ismeretlen célpontok felkutatását és majdan a hibák javításának kierőszakolását jelenti. Mi nem dohogunk (nagyon), de miközben igyekszünk megtanulni e nyakatekert koncepciós elvet, megpróbálunk egy használható táblarendszert kialakítani megyénkben. Jó lenne, ha ez országos szintre is kiterjedne. De ezt egyedi hibák kiemelésével nem lehet elvégezni, mert az csak random tűzoltómunka. Ezt csak tájegységi bontásban, útfajtánként, oszloponként, táblánként és hibafajtánként rendszerbe szedve, módszeres kínai stílusban lehet a mai állapotában megoldani. Némi helyismeret sem nélkülözhető. Ám ha sikerrel járunk, a kihelyezett táblák egynegyede hasznos lehet a turisták, kirándulók számára. Akkor már csak a táblarendszer továbbfejlesztését kell megoldanunk a jövőben. Alig több, mint 2000km-nyi jelzett úton. Ehhez képest a teljes AK-t félkézzel lehetne megoldani.
"Ezt én nem tartom olyan nagy hibának, csak az asztali ellenőrzést hiúsítja meg, de a terepen általában jó táblák vannak."
Köszönöm, én is erre gyanakodtam. Azért csak van vki a kihelyezők, ellenőrzők között, aki tudja, hogy mi is van a környéken...
A Körösladány melletti tábláról: nem tudok róla, hogy menne ott vmi tematikus út. Közel van a tábla a Kékhez, tán fonódik is, azért nem értem, hogy miért csak piros sáv van rajta jelezve.
Tovább böngészgetve a táblák között, a Pompiere által is vizsgált egyik táblán ez áll:
Kicsit belegondolom magam a túrázó helyzetébe: Érkezem Petróczi iskola felöl (közelebb nem nagyon van ideális kiszállási/indulási pont*), lábamban legalább 15 km, ennek nagyrésze mély homokban vagy éppen kerítéseket kerülgetve, és akkor megpillantom: Sporttelep 13,8 km!!! Nem tudom, hány AK-zó nyom le még egy focimeccset vagy pár kört a futópályán (ha van), miután gyalogolt szűk 30 kilcsit, de azért könyörgöm:
Miért nem "Kunfehértó, üdülőtelep" van feltüntetve? Esetleg Kunfehértó, vasútállomás (mint ideális kiszállási pont, igaz, ez egy kis letérés a Kékről). Esetleg a legközelebbi eső kocsma, ami azért valljuk be, jól tud esni 29 km után egy kellemes nyári napon?
Nem, a sporttelep.
És ezt nem volt elég kitalálni, ez legalább 3-4 emberen át kellett, hogy menjen (szerintem).
*illetve van, a Tücsök tanya buszmegálló, de ez egyik táblán sincs jelezve, érthetetlen módon. De legalább van helyette pl. Szerelem-domb. :-)
Bár mindkettő Heves megyéhez tartozik de az illendőség érdekében ezt értelmezem.
Az EM746UTJ Csalános-tető és az általam már három nappal ezelőtt ugyancsak Bánkút körzetéből feltett EM986UTJ Diabáz-barlang oszlopok táblái egy klasszikus programhibát képviselnek. Az első zempléni, a második jósvafői táblákkal került összekapcsolásra.
Biztos előfordul még több is a nagy számok törvénye alapján. Ezt én nem tartom olyan nagy hibának, csak az asztali ellenőrzést hiúsítja meg, de a terepen általában jó táblák vannak. Ha nem, akkor ez hatványozott szarvashibának minősül, ahol kumulálódik a programhiba az ellenőrzés és szerelési hibával. Természetesen javítandó.
A másik példád elvben lehetséges. Ennek nem jártam utána, de a Bükkben van rá példa, hogy egy tematikus út és a nem kék jelzett út találkozik, együtt fut. Az itt lévő oszlop tábláin ilyenkor a jelzés rangsorszabálya lép életbe. Azaz, mivel egy célt egy színnel jelölhetek csak, ezért a magasabb rangsorú jel kerül alkalmazásra. Az én példámban pl. a P-sáv magasabb rangú, mint egy tematikus jel. Talán itt is valami hasonló lehet. De ez csak elvi magyarázat most részemről a te példádra.
Minden bizonnyal előre mozdítja a dolgot eme szimpatikus, konstruktív és a turistákért szerfelett aggódó hangvétel és stílus...
Sőt, nem csak a Galya-kilátót, de a bélyegzőhelyet sem jó helyre jelölték azon a táblán, és mást sem, semmiképpen nem POI pontossággal. De olyan hülyét nem találsz aki eszerint a tábla szerint fogja négyzetméterre belőni.
Ugyanis ez csak egy tájékoztató, áttekintő jellegű tábla.
Kb mintha az autópályás közúti táblákon kérnéd számon az utcaneveket...okos gondolat.
Szóval 30 éves alapanyagból dolgozatok. Gratulálok, ennyit a szakmaiságról.
Akkor az 55279-ben lévő térképen miért van még ahhoz képest is csomó marhaság? Még az egyik büszkeségetek, a Galya-kilátót sem tudtátok jó helyre jelölni...
No, tettem egy próbát. Egy excel fájlba felvittem a Kiskunhalas, Pici paci-tanya és Öttömös, Petróczi-iskola közötti AK szakaszon "tapasztalt" és javítandó táblákat. Azért tettem idézőjelbe a "tapasztalt" szót mert az általad linkelt táblahely alkalmazást néztem át és egyeztettem a saját emlékeimmel, képeimmel.
Azt kell mondjam, hogy ritka s..r meló lesz ezt utólag javítani, akár a gép előtt ülve, akár kint a terepen. Ráadásul ezen az AK szakaszon nincs is becsatlakozó másik turistajelzés, csak egy. Bele sem merek gondolni, hogy milyen nehézséget okoz ez olyan útvonalakon, ahol nem egy jelzés fut. Nem is tudom, hogy lesznek-e jelentkezők, akik ezt a munkát ingyen bérmentve a teljes kék körre elkészítik, mert szerintem ezt a munkát csak a szakaszokat egyként kezelve lehet jóra megcsinálni, úgy nem, ha itt-ott belekapunk és javítunk ezt-azt.
A fentiek ismeretében nagyságrendekkel kevesebb munka lett volna ezzel az egésszel, ha egy adott szakaszt jól ismerő ember, akár a Google Earth felett ülve eldönti, hogy hová milyen táblák kellenek.