Igen, de egy blokkot ajánlott felosztani 3 szakaszra, szakaszonként egy foglaltság jelzés (fél lb 101). Így a középső szakasz a fékezésért felel, a balról jövő vonatok a jobb oldali szakaszba érve állnak meg, a jobb oldalról érkezők pedig a bal oldaliban. Természetesen csak akkor áll meg az adott szerelvény, ha parancsot kap rá, egyébként csak áthalad. A 3 valós foglaltásg jelző helyett lehet használni 1 valósat, és két virtuálisat is. Ezek a vonat sebességével, és a távolságokkat számolnak, de ez a megoldás precizebb beállításokat követel. Vannak még további megoldások, pl lehet használni pillanatnyi foglaltság jelzőket is (pl reed relé).
Tehát azt kell eldöntenem, hogy hogy oldjam meg egy blokkban a foglaltság jelzők arányát.
"You can connect a total of 4 LB101 to one LR101. That equals 8 detection sections."
Tehát a 8 db lr 101-es 32 db lb 101-est tud kezelni, de 64 szakaszt. Mivel egy lb 101 egyszerre 2 szakaszt tud kezelni. Mondjuk z attól is függ, hogy blokkokként hány lb 101-et használok, tehát hány részre osztom fel qa blokkolt.
A lényeg, hogy az lr 101-eket, lb 050-eket és lb 101-eket szándékosan arányosan vettem.
Na akkor legalább nem kell a Lenz felé lökdösselek.. :))
LB101kre még szüksséged lehet, mert a 8db LR101 64db LB101st tud kezeleni. Mondjuk az kérdéses, hogy egy ekkora alapterületű asztalra kell-e 64 db szakasz.
Örülök annak, hogy revídiáltad a terveddel kapcsolatos véleményedet, de hidd el, attól, hogy mindenhol vágány lenne a pályán, még nem lenne nagyobb szórakozás, csak átláthatatlanná válna.
Szerintem csinálj 2 állomást, 1 kvázi főpályaudvart és egy hegyi kis állomást és egy rejtett tárolót, ahova el tudod rejteni a szerelvényeket.
Ja, nem tudtam, hogy így érted. Talán a vezérlés az egyetlen rész, ahol a terv biztos lábakon áll:) Az asztal teljes mértékben digitális vezérlésű lesz, Lenz rendszerrel és Pc-vel. .Egyenlőre amivel rendelkezem: Lenz set 90, egy további lzv 102-es, 5 db ls 150 a váltókhoz, 5 db ls 100-a jelzőkhöz, 32 db lb 101, 8 db lr 101, 8 db lb 050, 1 db lk 100-as hurokmodul és egy USB interface. Továbbá rendelkezem a Railroad & Co 5.5-ös verziójával. Tehát digitális téren kb minden megvan.
A tervel kapcsolatban arra jutottam, hogy nem az igazi. Azthiszem felmérem a rendelkezésre álló helyet, és tervezek egy teljesen újjat, amely sokkal realisztikusabb lesz. A wintrack oldalán található tervek eléggé tetszenek, bár mindegyik elég sok helyet igényel. És mivel az asztal helye nincs még meg, nem tudom milyen méretekben gondolkodjak.
A hellyel nincs bajom, hanem a vágány-csatlakozással.
Az állomás is igen eröszakolt kialakitásu. Az alulrol 5. 6. sinek mintha nem is tartoznának a többihez.
Az also 2 vágányrol meg nem jut el a mozdony a mozdonyszinbe, de még a többi vágányra sem.
Nem világos a pályák rangja sem - melyik a fövonal melyik a mellék (ha ilyenekkel számolsz) igy ahogy a rajzon van inkább egy vidámparki atrakciora emlékeztet mind egy valodi vasutra.
Az alulrol a 5. 6. vágány bal oldala is eléggé balhés. Az 5. vágányátmenö a 6. 7. meg a 8. meg mi?
èn innéne vezetném a vágányt a mozdonyszinbe, de elöször meg kellene oldani, hogy az állomás bármelyik vágányárol mindkét iránybol ide juthasson a mozdony.
Aztán a végállomáson a két balos kitérő helyett jobbosat tennék. Így mindkét vágány hasznos hossza gyakorlatilag egyforma lenne. (most csak a fő állomás felőli vágány tűnik használhatónak.
Csak azz első vélemény: A zöld mellékvonalat a viadukt alatt először balra kanyarítanám, majd csak a hegy belsejében fordítanám el az eredeti irányba. Csak hogy elváljon a két alagútbejárat, mert így nagyon sutának hat.
Köszönöm a tippeket kerék ügyben, elnézést, hogy csak most válaszolok, de Csehországban voltam.
Hogy nagyON legyek: a prágai főpályaudvaron egy kis TT-s terepasztal javítja a vonatra várakozók kedvét. Két szerelvény és egy 8-as alakú pálya. Ha bedobsz egy 10-est (mármint 10 koronát) az oldalára erősített dobozba, először elindul a tehervonat (BR52 + ČD teherkocsi), majd két kör után megáll. Utána elindul a "Bz" + 1 pótkocsiból álló személyvonat, ami az ellenkező irányba megy két kört, csak a kettő között megáll az állomáson. A felirat szerint a befolyt összeget a terepasztal további fejlesztésére fordítják. Kicsit off, de egyébként az egész állomásról, valamint vonaton megtett 380 km-ből és a kiadványaikból következtetve, a cseh vasút PR-ja sokkal jobb és ötletesebb mint a hazai vasúté. És ezek olyan apróságok, melyek nem igazán terhelnék meg a büdzsét, érzésem szerint. Bővebben nem fejtem ki, mert az már politika.
A központi pályaudvar a "0" szint, az átmenő pu kb +80 mm magasságban, a tároló vágányok kb -80 mm, a fejállomás kb +110 mm.
A fővonal lemegy (jobbra haladva) a tárolóba (0 - -80mm spirál fel az átmenőbe (- 80mm+80mm innen le a főpályaudvarra (+80 - 0). Zöld mellék,tároló (0-0) fel a hegyre +120-ra.
A harmadik a "barna" egyszerűen a fel az átmenőbe, majd le a főpályaudvarra. Ez csak egy egyszerű kör, bár elég hosszú.
Szinekben 1. fővonal szürke, fekete, lila.
2. fővonal piros, kék, narancs.
1. mellékvonal zöld.
2. mellékvonal barna.
"Néha én sem értem merre megy a vonat?"
Az egész csak terv, bár részeit az előző asztalkezdeményezéseimen (nem semmi szó) már megépítettem. Jelenlegi terv egy tetőszoba adta lehetőségek maximális kihasználására épül. Meg azt szokták mondani álmodni csak nagyokat lehet.
Remélem ez nem csak álom, mível a sinanyag (OTTóék segítségével) megvan. Az előttem szólókkal megfelelően Tillig flexi 1m-s, fix aljakkal.
Először a wintrack tervet tedd be printscreen-be, aztán paintbe másold be, vágd ki méretre, és mentsd le .jpg formátumban. Aztán ileszd be ide, Róbertke leírása szerint. Sok sikert!
1. Esetleg lenne ötleted, hogy hogy tudnám elhelyezni, hogy a fő állomáshoz tartozzon?
2. Igen, ez jó ötlet, kijebb fogom hozni.
3. Igen, lehet, hogy kicsit zsúfolt az asztal, de számomra a vasútüzemen van a hagsúly.
4. Igen, volt már róla szó, hogy a Tillig flexi az által, hogy 'vissza akar állni egyenesbe' állandóan feszül. De az én esetemben a talpfák mind merevek (az ívesek is), csak a sínszállak flexik. Így szerintem nem lesz baj.
Igen, a mozdonyszín nincs a legjobb helyen, de nem nagyon találtam neki jobb helyet.
Mért értelmetlen az a váltókapcsolat? Ezt fejtsd ki légyszi.
A felső két vágány nem állomás, csak sima nyílt szakasz. Azért zöld, mert blokk, mivel digitális rendszerben a szerelvények csak blokkokban tudnak megállni.
A hosszú hétvége után felüdülés volt a topikon megjelent sok terv. Hasznosnak találom, hogy elmondja mindenki a véleményét. Nekem is van egy ujabb tervem. Sok fejtörést okoz egy kis mozdonyszin elhelyezése.
A tervemem egy kétvágányos fővonal egy mellékvonallal a fő téma. A "központi" pályaudvar 6 vágányos , teher rendezővel. A fővonalon egy átmenő állomás, a rejtett részen 10 vágányos tárolási lehetőséggel. A mellékvonal fejpályaudvarban végződik. A terv analóg pálya, Z kapcsolás hat vonatirányító trafóval.
Ha van véleményetek irjátok meg, szivesen veszek minden kritikát.
A mozdonyforditos fütöház kiágazása nagyon rossz (nyilt pályárol a szabályok szerint nem is szabad ilyet csinálni), de pl. a külsö pályákon közlekedö mozdonyok oda el sem tudnak jutni.
Az also hozentrager keresztezés ott eléggé értelmetlen (ha jol látom a rajzot).
A felsö 2 vágányt sem tudom jol értelmezni. Az ott egy állomás (a 2 zöld vágány). Ha igen akkor a jobb felsö válto rossz megoldás, ill. hiányzik egy másik a külsö vágányra.
Talán, ha jobban leirod még megbeszélhetjük a részletek.