...van már vagy négy éve hogy Vácon csinálták ...de hogy mennyi volt már nem emlékszem , főleg hogy más is volt még csinálva akkor.. de olcsób volt mint a komplet csere...
Szóval ha az autom et száma 18-as 15coll 4x108 65 agymérettel, akkor ha én egy 15coll 4x108 65 agyméret 7coll széles et 16-os alufelnit szeretnék feltenni 185/60 r15-ös gumival az akkor hátul elférne, vagy beleérne, mert már hasonlóan jártam csak akkor egy 205/50 r15-ös gumival lévő felnit raktam rá, de a felni et számára már nem emlékszem, csak annyira, hogy titan felni volt 15-ös 7 coll széles.
Megtörtént az első, otthagyott az út szélén a kocsi. Battery charge fault lámpát figyelmen kívül hagytam, mivel már abs hibát és a légzsákot is jelezte párszor, gondoltam ez is múló szeszély lesz neki. Nem az volt. Hazafelé úton, először az abs hiba, aztán légzsák, aztán lekapcsolta a zenét, gondoltam újraindítom és minden okés ismét. Hát nem így lett, nemindult, vontatás következett. Akksit feltöltöttem, rámértem a feszültségre, és a generátor 0,6v-al kevesebbet töltött. Ez a különbség nem frissen töltött akksinál is ugyanúgy megvolt. Most szerelőnél van a kocsi kedd óta. Tegnap voltam érdeklődni, hogy mégis mikor lesz kocsim, és azt a választ kaptam, hogy a generátoromnak semmi baja, kefék hibátlanok, diódasor is okés. Kábelhibára gyanakszik a szaki, ugyanis generátor nélkül is, az indítózás pillanatában a töltésjelző ikon elalszik. 2001es 1.6 16V II-es Xsaráról van szó. Ti tapasztaltatok már hasonlót? Ha igen, akkor mi volt a probléma? Hallottam valami terelőlemezről, hogy hajlamos korrodálni a közelében lévő kábel. Létezik ez vagy csak legenda? Előre is köszönöm a segítségeteket.
Kellemes, gondtalan kilométerekben gazdag hétvégét mindenkinek!!! :D
Köszönöm a válaszokat, természetesen mindenkire magára van bízva hogy betartja-e az előírt intervallumot, vagy lefelé tér el. Találtam egy érdekes cikket a TC-on, olajdokitól
A Hídcserére(felújjításra) érdemes nagyon odafigyelni, nehogy úgy járj mint én....
Tavaly nyáron szétszedtem az enyémet mert terpesztett és nyikorgott, ekkor derült ki hogy a jobb oldali külső tűgörgős csapágy úgy be volt rodahva hogy kikezdte a csőházat. Mivel kellett a kocsi, kapott új csapágyakat jó sok zsírral stb. Tegnap vot a kocsi emelőn mivel javítottuk a féket, billeg az egész lengőkar a jobb oldalon (gondolom összetört a csapágy a sérült csőházban) és nyikorog is újból...
Tehát amit mondani akarok: ne sajnáld a pénzt a jó munkáért.
...hogy csere vagy felújítás az állapot függő .. de ahogy írod csak nemrégiben jelentkezett ... akkor valószínű elegendő a felújítás ..de nem vagyok látnok...
..az én esetemben elég volt a felújítás csapágy cserével + két-két zsírzógomb beépítéssel ami azóta kb. olajcserénként kap zsírzást ...de azóta nincs is rá panaszom ...
Személyes tapasztalaton, vagy szakmai hozzáértésen alapuló információt szeretnék kérni, Citroen Xsara,(2002-es, cupe, 180.000km) hátsó híd ügyben.
Igen nyikorog, kb. már 5-7 hete. A napokban pedig diagnosztizálták is a nem túl jó hírt, miszerint ezt cserélni kell.
Tényleg kell? vagy elegendő felújítani? A csere (ebben az esetben csak max. után gyártott) valóban annyival több futás teljesítményt eredményezhet, a felújítotthoz képest, mint amennyivel drágább?
A felújítottat azért is javasolják, mert - állításuk szerint - ebben az esetben, elkerülhető a típustól esetleg eltérő alkatrész lehetősége. Természetesen erre is, arra is garancia vállalást hirdetnek. (1 év, km nélkül)
Eltérő vélemények vannak a kivitelezést illetőleg is, vannak akik a zsírzó szemest javasolják, ami állítólag örök darab, amennyiben a szokásos szerviz keretében (olaj, szűrők csere) zsírozzák. És persze vannak, akik óva intenek ettől a megoldástól……..
Azt is nagyon megköszönném, ha esetleg, a felújításra szakosodott, (nem arany árban dolgozó, és persze megbízható) kivitelezőt, ill. baráti áras, komplett híd értékesítőt tudnátok javasolni:)
Legyen szó AKÁRMILYEN autóról, az olajat lehetőség szerint le kellene cserélni 10ekm-enként. 15ekm még belefér, de több már nem. Sajnos az emberek nem hisznek az autószerelőknek és csak a róluk pénzt lehúzó embert látják a szakember helyett. Nincs olyan olaj ami 15ekm után még megfelelő kenést biztosítana, nem is beszélve a papírbetétről az olajszűrőben ami a forró olaj hatására szépen megkeményedik majd elkezd szépen porladni.
Azokból az autókból amikkel 30e km-t vagy többet mennek az olajszűrő darabokban jön ki.
Volt már olyan hogy Megane Scenic II. 1.5dci-nél a MÁSODIK olajcserét 80ekm-nél csináltuk! Az olaj szép metál fekete volt, benne sok kis apró csapágy darabkával... 2000km után jött is a motorfelújítás...
Sajnos nem lehet ezset adni az embereknek. A motor lelke a kenés. Ha szeretnéd hosszú távra meghagyni az autót és értékeled is azt amiért megdolgoztál le kell cserélni 10.000-nél. Ha nem akkor meg úgyis mindegy :D
Citroen xsara 2 1,4i van 2003-as évjárat és az után érdeklődöm,hogyha et16-os 15 colos alufelnit tennék rá az mivel járna? Ha jól tudom akkor et 24-es való rá?!
Üdv Mindenkinek! Mostanság úgy érzem, mintha a váltó kicsit nehezebben venné a sebességeket. Amikor váltanék, tolnám sebességbe, és 1-2 mp ig mintha nem menne be, aztán beveszi simán, csak van ez az 1-2 mp es késés. Valami ötlet, hogy mi okozza, vagy azis lehet hogy csak én képzelődöm.
ezek olyan optimális feltételek esetén értendők (gyártómű által megadott adat!!) melyek a valós életben nem jellemzőek :-) Ilyenek a gyári fogyasztási adatok, s a valóságban mért értékek különbségei is.....
Tehát! Ha gyakran , jellemzően rövid utakat mész, s inkább városban, akkor kedveskedj az autódnak....S felezd el a csereperiódus idejét!!! Sárika hálás lesz érte!!! :-)