Most olvastam a legfrissebb népítéletet. Az első szervíz 50.000 Ft???? Veletek aztán megfizettetik a garanciát. Ez már maga a pofátlanság, hisz csak szűrőket kell cserélni meg olajat. A 7 év garinak azért ára van látom...
Macika!
Ezért kár volt ide írni.
Mit vártál?
Magamba szállok és azt mondom:
- Milyen hülye vagyok, hogy ez nekem nem tűnt fel?
Ebből látszik hogy mennyi köze van az autó vez. vizsgának a valósághoz... :-)))
Persze hogy van motorfék, meg jó is az, de ha 140 ről satuzol akár ABS is beszáll akkor ott nincs esélye a motorféknek és nyugodtan tolhatod a kuplungot is hogy ne fulladjon le majd 40 nél 5 ösben....
Nem értek hozzá de ha lefulladsz akkor se kormány szervo, se fék szervo, se ABS, nem? vagy mert a gyújtás rajta van mindegyik kap áramot és úgy müködnek?
Mellesleg ez a vészfékezés közben nem lehet kuplungolni, egy baromság. Sajnos már többször törtem a kocsikat, de eddig sosem fulladtam le satufék miatt. Az ember ösztönösen a kuplungra lép. (legalábbis én)
egyszer volt "szerencsém" egy OFF ford-focust kínozni automata váltóval! hát gyötrelem volt! főleg a pályán mikor gyorsítani kell! beletapostál....hirtelen szegény nemtudta hol is van éppen...majd lehetett érezni a "jólvan már csinálom" reakciót aztán visszaszúrt kihuzatta, majd felgangolt, aztán nem volt elég visszabökött megint. De városban baromira kényelmesen lehet vele autokázni az tény!
Attol függ mennyivel mész-azé 110-130nál 4.ben tuti, hogy észrevehető a motorfék.
Amúgy meg az autóvezetés-oktatásban és a vizsgában kötelezően elvárják, hogy a tanuló a motorfék használatával fékezzen! (értelemszerűen nagyobb sebesség felett -kb 30-40km/h- kell a fék-kuplunk sorrendet használnia). Jut eszembe a rutinpályán is a hirtelenfékezés feladatnál is.
Csakhát elkényelmesednek az emberek és lusták az autóra figyelni....
Kényelmes dolog az autómata, de nehogy már gyorsabb legyen a manuálnál! (kivéve DSG)
SW-t rendeltél? mert akkor a nyáron mehetünk egy gyorsulósat! Szerintem én már másodikba kapcsolok mire az autómata oldja a fékeket, felbőg oszt elindul....
Az USA ban meg szerintem azért van olyan sok automata, mert baromi kényelmesek, alig van kanyar (pár 100 mérföldenként), és emelkedő, mert ilyen helyzetekben lehet még értelme a váltogatásnak.
Azt én is tapasztaltam hogy két lábbal kell fékezni a manuálban, azonnal kinyom a kuplung is! de ez általában reflexből megy is.
Egyszer volt hozzá szerencsém. Ha jó alaposan beletaposol a fékbe, hozzátesz ő is egy nagy lapáttal. Jelentősen meg is döbbentem az eseten, érdekes élmény.
Csatlakoznék KL-hez a véleményével kapcsolatban azzal a kiegészítéssel, hogy aki 1 népítéletben leírt szervizdíj alapján von le messzemenő következtetéseke a 7 év garira vonatkozóan, akkor az meg is érdemli...
u.i: megjegyzem a szervizlehúzósdi nem márkához köthető, az márkafüggetlen...
még semmi :( és már kicsit kezd bosszatani, hogy nem fogok beleférni a február végi 25-29 -ig tartó szabimba! utánna meg csak március végén tudom megint átvenni! mert nem vagyok magyarföldön. Közben meg felmondtam az albim, szal onnan meg jó lenne elcucolni feb végéig, de kocsi nélkül kicsit érdekes lesz! mikor októberben megrendeltem nem gondoltam volna hogy azon fogok izgulni feb. végére ide ér-e a kocsi! pedig semmi extra! 1,6CRDI SW, ECS+, oilblue (+tradar amit meg úgyis a Lurdyék raknak bele) szal nemértem hogy miért olyan különleges a kocsit amiért ennyit kell várni! szal ha ezekután nem lesz szönyeg a kocsiban, pl kresz doboz meg tranzisztoros herelimbáló a kocsiban akkor dzsihádot rendezek..........ez már kicsit röhejes! még az elején jó volt a merkúrral viccelődni....de ez már nonszenz.....
Nem kaptál semmi új hírt a kocsiról? Egyenlőre én is csak várok-várok, de már nagyon unom ezt a várakozást!! Néma csönd és hullaszag. Még két hét és letelik a vállalt 3 hónapos szállítási határidő.
Úgy látszik a KIA jóistene mégse olvassa a fórumot.
Egy valóban gáz szitunál, én nem valószínű, hogy a kormány tekerése, tükrök fürkészése, egyéb menekülő utak keresése és persze minimum anyázása közben a már alapban halk (megy közben a zene is) motorom hangját, fordulatszámát figyelném. Ha meg alacsony a sebességed, akkor meg méggyorsabban esik a fordulat.
Ez tény, de ez vezetértechnikai tanács, nem saját. Egyébként a mostani kocsik motorféke 4-5-ben jelentéktelen. De ha véletlenül későn nyomod ki a kuplungot és a motor tényleg lefullad, akkor oda az összes szervód.
Azért ezt kiegészíteném, mert vészfékezéskor szerintem egyáltalán nem jó, ha a fékkel egyidőben taposod a kuplungot is. A legjobb, ha a kuplunghoz csak akkor érsz már, ha nagyon leesett a fordulat.
Leghatékonyabban lassulni csak motorfékkel kiegészített fékhasználattal lehet!
elég gyengusz érvet hoztál fel az autómata válto mellé! ha nem tudsz kuplungolni ill. ilyeneket állítani hogy fészvékezéskor nincs idő kuplungolni, csak egy kérdés morajlik fel bennem : hogy van neked jogosítványod??????
Üdv
Haetes
u.i: egyébként azon meg kár vitatkozni melyik jobb kézi vagy aut, szerintem mindkettő egyformán jó! én vezettem mindkettőt! városban jó és kényelmes dolog az automata! csak egy a baj vele az ember elfelejt vezetni mint a mellékelt komment is mutatja!
Tegyük fel tényleg megcsináltatta ötvenért mert balek vagy mert nem jár utánna.
Szerintem (főleg ha balek) nem is megy többet évi húsznál.
Szóval egy 20-assal többet fizetett.
DE.
SZal szerintem akármelyik új autó tulajdonost megkérdeznénk, hogy fizetne-e 20E forintot minden évben, hogy kapjon egy év garanciát, mosolyogva megtenné.
Ha így is van, akkor sem olyan drága az a garancia. Ingyen semmi nincs!
Köszönöm a két nappal ezelőtti kérdéseimre a válaszokat/tanácsokat. Huh. Nehéz döntenem, mert eddig nem volt még új kocsim és nem tudom, hogy melyik típussal járnánk jól. Még tetszik más típus is OFF Astrán kívűl, pl. Focus Kombi vagy a Cmax, de ki is kéne próbálni, mert a forma az egy dolog :-)
Kértem én is a Ceed-re ajánlatokat innen-onnan, valóban érdekes hogy vhol nagy árkedvezmény máshol meg jobb THM.
A futamidő is igen nehéz döntés, mert tényleg sok a 10 év, az ingatlanhitelben az a jó h nem bukik rajta az ember hanem az befektetés (pláne albihoz képest) mert ugye tartja az árát.
Az új kocsi meg majdnem hogy már luxus, olyan sokat fizetsz be, szóval nehéz...
Érdeklődnék kinek milyen THM és mennyi önrész, futamidő, no és vételár mellett sikerült esetleg EX limitedhez jutnia, vagyis hogyan lehetnék én is "olcsón" egy boldog SW tulaj? :-)