Az 1.6 és 1.8-ra tettek fel gyárilag 185-ös gumit, de az 185/70 R14-es. 15"-osban csak 195/65-ös gumit tettek. Ha 15"-os a gumid, jó lenne tudni a magasságát, hogy mennyit csal tőle az órád. Ja, és fel lehet tenni télre, ha nem nagy az eltérés a gyári mérettől.
Én políroztam, de utána a síkolást és az összerakást nem én csináltam. Arra emlékszem, hogyha a szelepfedelet leveszem, akkor vmiféle kis csészék tartják (rögzítik?) a vezérműtengelyt. Ott lennék bajban, hogy az új tengelyt nehogy rosszul állítsam be. Ha sor kerül rá valószínűleg segítséggel csinálom.
Üdv. a fórumon. A 185-ös gumi nem igazán gyári mérete a 406-nak. Javasolom neked, hogy bontott autóból vegyél felniket, tele van a hasznaltauto.hu! De nézz át a 405 fórumra, onnan hirdette egy srác az eladó 406-os lemezfelniket.
Újra van autóm, úgy néz ki a hetekig, hónapokig tartó váltófelújításom a végére ért és egyenlőre, 500km után szépen működik, ráadásul sokkal szebben, finomabban vált, mint előtte soha. Szóval lehet szervezkedni V6 minitali ügyileg, Petivel már beszéltünk erről.
De ha nagyszabású PUG406 találkozóra lenne igény, sajnálatos módon eddigi szervezkedések kudarcba fulladtak, akkor lőjjünk be egy fix dátumot, helyet, aki tud és akar legyen ott.
Szóval, én most önhatalmúlag kijelölök egy nem túl távoli időpontot:
október 9.szombat vagy 10. vasárnap Budapest, Campona 12:00- kifulladásig
Van nagy szabadtéri parkoló, rossz idő esetén ingyenes mélygarázs és parkolóház. Autók kipróbálásához, aki akarja akkor ott a 6-os út bevezetője, M0-ás, nagytétényi dombok... Bp. belvárosából hétvégén 10-15 perc autóval, vidékről is könnyen megközelíthető akár a városon akár M0-on keresztül. Van kaja bent az üzletközpontban, ill. akik családosan jönnének, azoknak lehetőség van elfoglaltságot találni a gyerekeknek, feleségnek, barátnőnek pl. Tropicarium, Mozi, Játszóház, bevásárlás stb,stb....
Olajkérdésre csak egy bekezdésileg visszatérek, már 3000km van az Eneos olajban, hidegindításkor nincs, hangsúlyozom nincs hidrotőke csattogás....megszűnt teljesen. Sőt, sokkal csendesebb is lett a motor, még inkább, pedig eddig sem hangoskodásáról volt híres a V6....
Nekem februárban szakadt le a FAP tartály. Hát nam találtam viccesnek! :) Igaz nekem sem jelzett semmilyen hibát, sőt napokig közlekedtem vele. A szervíz szerint a következő adagolásig nem is lett volna gond. A "vicc" csak az volt, hogy decemberben töltetem 50 ropiért. Ott meg fele elfolyt. :(
Még csak 1,4es twinport hf-et és motort láttam szétszedve, más opelt nem (70 000km teljes generál). De ha tényleg te políroztad, akkor tudod, hogy kell kicserélni hf levétel nélkül a tengelyeket és a hidrotőkéket szintén. Mivel nem veszed le a hf-et, nincs mit síkolni, ha addig jó volt.
Még mindig van eladó 406-os cuccom. Karosszéria elemek, bsi, mot-vezérlő,Hátsó ölésem horgászoknak,gyujtás kapcsoló+ zárak, légzsák indítók+ lufik ,oszlop takarók ,üvegek,és még sok más,
Ha valakinek szüksége volna valamire csak írjon nyugodtan.
Igen, azt hiszem 50-ig megy, de majd megnézem a gyári könyvében.... Sztem ASR-t is a comp vezérli valamelyest, hiszen az ABS jeladóiból kap jelet hozzá....mikor a bal első jeladóm nem működött akkor az ASR sem ment...csak abből gondolom... Mondjuk a Vecim is automata, haver kéziváltós V6-os calibrájában nem volt ASR...
Igen más a vezérlő kompja, éppen ezért vagyok kíváncsi, hogy az ASR is onnan működik-e. Neked nem úgy működik, hogy ötvenig kapcsol be a szabályzás? Igazából pont az elindulás miatt tenném bele, mert 1-ben hirtelen indulásnál hajlamos kipörögni (de nagyon).
Én nem javaslom neked a kipörgésgátló átrakását, V6-os vecimben van, igazából téli időszakot leszámítva nekem nem jött be, mivel pont úgy fogja vissza hirtelen elinduláskor, ami sokszor, necces helyzetben inkább bosszantó, erősen megtorpan.......ilyenkor mindig kikapcsoltam... Ráadásul V6-nak más a motorvezérlő compja is, és sztem ez azon keresztül működik csak....
A”tuning program” 3 éve azzal kezdődött, hogy egy opelre szakosodott bontós srác ajánlott nekem egy EDS chipet potom 13e-ért. A legfontosabb akkor az volt, hogy a nyomatékcsúcsot hamarabb érje el, mert 4e fordulat alatt igen lomha volt, így városban nehézkes volt vele közlekedni. A chip egy ezressel lejjebb vitte a csúcsot és a magasabb fordulaton is több erő maradt. Rá 2 hónapra túrtam egy cosworth hengerfejet a neten. A téli hideg esték azzal teltek, hogy felvittem a házba a hf-et és felpolíroztam a portokat . Nyáron beépítettem. Az első nagy teszt az M3-as nyíregyházi átadásakor volt, ahol még kihalt forgalomnál 15 perc alatt megtettem a Nyíregyháza-Polgár szakaszt (kb. 50km). Ott már sikerült elsőre 235-ig hajtani. Most vettem egy Lexmaul tuning szívósort (kb.+15le), amit szintén felpolírozok mielött beteszem és kipróbálom a hozzáírt Lexmaul chipet is. Igy kb. 185le-s lesz.
Vezérműtengelyt, hogyan cseréled a hengerfej levétele nélkül? Már ohc-s a motor. Az autószerelő barátom azt mondta, hogy vezérműtengely cserekor érdemes síkoltatni a hf-et, és felcsiszolni a szelepeket. Találtam egy 280 fokos tengelyt a motorhoz, de nem akarom csak azért szétszedni a motort, hogy betegyem.
A calibránál olcsóbb a szívómotort tuningolni. Míg egy szívót meglehet venni 60-80e-ért, addig egy turbós 350e-nél kezdődik.
A másik kérdés. Lehet-e utólag kipörgésgátlót beletenni az autómba? Egy bontott v6-osból akarom áttenni. Azokba már tettek.
Már nem tudom hogy találtam a lengyel oldalra, de még nem vettem onnan semmit. Azt viszont tudom, hogy nekem egyszer leszakadt a FAP tartályom (vicces volt húzni egy darabon, aztán reménykedni, hogy a 7-es busz ne menjen rá), de a kijelzőm nem írta ki hogy hiba van. Semmit nem írt. Tehát lehúzott csatlakozóval nem jelez hibát!.
Ellenben pár hete egy baromi nagy tócsa után pár napig kaptam én is a Minimum Level üzenetet...
No ennyit erről. Imádom, de az elektromos részeit rakhatná össze egy japppán!
Igen,igen pont ez az a FAP tartály amit kerestem !
Köszi !! Honnan találtál erre az allegro izére,szoktál itt venni cuccokat? ;)
Egyébiránt most tankolás után érdekesmód eltünt ez a "Diesel additive min level" üzenet és azóta se jött vissza. Az tény,hogy a tanksapka nyitogatásokat számolja a komputer és alapvetöen az alapján számolja ki,hogy szerinte már fogyóban van az adalék..:P
Ennek a hibakódnak a gyári nullázása is úgy indul,hogy tankoljunk 10 litert nyitogassuk a tanksapkát és utána bűvöljük az ECU-t. Ezt mind meg is csinálták a szervízben, de asz'em még ez az extra nyitás hiányzott a boldogsághoz :D
Ettöl függetlenül érdekel,hogy a gép fejében maradt-e olyan hibaüzi amit esetleg nem ír ki...:P
Most találtam rá erre a topikra. Egy éve van 1999 évjáratú 2000-es HDI-m,alufelnis, 195-ös most már cserélendő többészakos gumikkal,ehelyett tavasszal nyárit szeretnék.Van 4 db 185-ös újszerű téligumim,de nincs lemezfelnim hozzá.Mekkora kell,hol,mennyiért van,Kösz a segítséget,ja ha lehet Székesfehérvár és környéke.
2.0 benzines motor van benne, beindítom eleinte fulladozik, de el lehet indulni vele, majd menet közben leáll ha benyomom a kuplungot, nincs egyszerűen alapjárata a motornak....beindulni beindul meg minden utána is de rögtön leáll ha leveszem a lábam a gázról,.... majd azután gyújtás le, majd vissza várok egy kb fél percet, indítok utána meg semmi baja....röviden ennyi
Viszont ezt a 20 fok körüli hőmérsékletet láthatóan jobban kedveli a motor, jól is megy jól húz, érezhetően jobban viselkedik mint melegebb időben, az alapjárat is beáll mint a cövek 750 rpm-re, már persze ha nem áll le...