h még aktuális, én a kazán webshopban vettem. olcsó, korrekt. még csomagban a cucc, origin. remélem nem csalòdom a választás miat, tanácsot is adtak.
Turbós, tárolós/kb45l/, kombi falikazánt szeretnék vásárolni.A fűtést és a melegvizet is meg kell oldanom vele 2 fürdőszobában.Létezik-e ebből viessmann vagy saunier duval márka.Hozzáértők véleményét kérem, hol érdemes venni, melyiket?
csak a többi bosch többet is tud. ez a régebbi junkers alapmodell átmatricázva. nálam remekül muzsikál, igaz csak 1 éves
én 139 900 bruttóért vettem utcáról, mert hirtelemn kellett. (megdöglött a 2 éves török elődje, már sokadszorra, pedig az is csak 10 000 olcsóbb. igaz hangosabb meg 1 hét mire ad melegvizet. de legalább török)
persze csodát várni nem kell ez azért nem egy viessmann
Segítségért esedezem. '95-ben építettem a házam, lent padlófűtés, fent radiátorok. A fal 38-as mezőberényi blokk téglából készült. Tető szigetelt. Nyílászáróim nem a legtökéletesebbek sajna.
Eddig C24-es kazán dolgozott, sajna elég rossz helyen. Akkoriban nem figyelt a szerelő - és én sem - arra, hogy ne az emeleti hálók közös folyosóján legyen a kazán elhelyezve. Szóval orosz rulettnek is nevezhetném, amit a nejem cseszegetésére az idén meg fogok szüntetni. Mivel "nincs kedvem" (ujjdörzsölősszmájli) az egész házat átcsövezni, és szintén elvették a kedvem nagyjaink a külső hőszigeteléstől is, a régi kazán helyére kerülne zárt égésterű kazán, tehát turbós. (Tenném ezt anyagi okokból is, mert elég húzós gázdíjam volt a hideg időszakokban.)
A turbós kazánból ugye 2 fajta van, a kondenzációs és a sima. Belátható időn belül nem tudom a ház szigetelését megoldani. Amit figyeltem, hogy 70 fok környékén dolgozott a C24. A padlófűtéses alsó szint teljesen oké volt, az emeleti traktus nem, főleg az északi fekvésű 2 termosztát van bekötve, az egyik fent vezérelte a kazánt, a másik a keringtető szivattyút kapcsolta le a padlófűtésnél.
Tehát milyen típusú kazánt javasoltok? A külső érzékelőre érdemes-e beruházni, ha igen, akkor ennek figyelembevételével milyen kazánt érdemes venni? Nagyon sok fajta van a piacon, hasonlóak a paraméterek, de mivel nem értek hozzá, egyszerűen nem tudom eldönteni, hogy melyik a helyes út. Természetesen kérdeztem 3-4 szerelőt... ugye nem kell mondanom, hogy kaptam 3-4 különböző választ. Véletlenül sem egyforma típust favorizálnak, amikor felvetettem, hogy BAXI, mert ahhoz állítólag van alkatrész, jött a: "az szar, vegyél németet", a másik szaki szerint az hülye, aki németet vesz, vegyek franciát, a következő szerint ne a Baxi, hanem az olcsóbb Western, aztán azzal biztatgattak, hogy amit a másik mondott, ahhoz nincs alkatrész, stb... Már a szerszámom tele van ezzel. Nekem bejött az Ariston mosogatógép, LG mosógép, a Peugeot-val 4 éve abszolút semmi bajom, és sorolhatnám az ellenérveket. Inkább a userek véleménye érdekelne, no meg ismerve a fórumon lévő szakik véleményét más témákban is, bennetek jobban megbízom. Szóval valaki dobjon meg valami használható válasszal, és a "honnan érdemes megvenni" válasszal is. Köszönöm előre is!
Ahogy írtam most egy átfolyós vizmelegítő vant fent vailant típusú és helyette akarok radiannt kombi cirkót feltenni, RBS 20E Midye a száma. Azt sem tudom, hogy ez túrbós-e vagy sem.
Van egy vainlant átfolyós vítmelegítőm. Le akarom cserélni egy kombira, mert központi fűtést szeretnék csináltatni. Nem turbós a kazán, de a kémény bélelet. Mi a probléma,mert azt mondja a madár, hogy csak turbósat lehet betenni a fürdőbe. Nem értem!!!
Meg van már a válasz. nincs benne nyomásérzékelő. Áromlásérzékelő van csak benne. 0 nyomással is tökéletesen működik. Tehát mehet neki a nyitott rendszer.
Van nekem egy Vaillant VUW-240 2-3 kombim. Nyitott rendszerre szeretném tenni. Hogyan lehet megoldani azt, hogy ne "kérje", (vagy becsapni a vezérlést) a túlnyomást?
A segítségeteket szeretném kérni kazáncsere ügyében (nem kombi, de azért hátha... Figyelem: hosszú lesz!)
13-14 éves, lepusztulófélben lévő első generációs (még semmi elektronikát nem tartalmazó) FÉG C-12 típusú kéményes, csak fűtő kazánomat kellene lecserélnem, a lehető legolcsóbban valami hasonló teljesítményű, kéményes, takarékosabb típusra (lángmoduláció 4-12kW között, elektromos gyújtás, stb.) A falikazán egy 14 éve alucsővel kibélelt, 5 m magas (a füstcsonktól 3 méter), 130mm átmérőjű sima falazott kéménybe van bekötve, egy 130/100 mm szűkítőn keresztül. A fűtés 3/4"-os csövei és a 1/2"-os gázcső teljesen mereven csatlakozik a kazánhoz, sehol nincs flexibilis csőszakasza. A kazán az épület középén található, a konyha belső falán (ott az egyetlen kémény, ugye...). A HMV ellátás külön tárolós gázbojlerrel történik, a kazántól távol, a fürdőszobában, az tökéletes és gazdaságos is.> A lakás összterülete 62 nm, átlagos belmagassága mindössze 2,3 m. Az összes ablak apránként mind 1,0-s hőszigetelt műanyag ablakra lett cserélve. A falak anyaga a ház háromnegyed részén 55-60 cm vastag döngölt, ún. vert fal, a maradék egy negyedén vályog + bontott kisméretű tégla kombináció, kb. 35 cm-es vastagsággal. A falak nincsenek szigetelve, a padlásra viszont tavaly terítettem olcsó, akciós 10 cm vastag kőzetgyapot paplant, alul-felül fólia közé. A radiátorok DUNAFERR lapradiátorok, mennyiségük bőven elegendő, a 75/65/20 fokra számított leadott összteljesítményük meghaladja valamivel a 12 kW-ot. Amit én saccolgattam, még a legnagyobb hidegben sem volna szükség 5-6 kW-nál többre folyamatosan, így kb. 40-50 fokos stabil előremenő vízhőmérséklettel is ki lehetne fűteni a lakást. Hőigény: nappal és éjjel 20 fok, este 17.00-től 22.00 óráig 22-23 fok. (Most is így van beállítva a termosztát) Két kazántípust néztem ki a legolcsóbb csak fűtő kazánok közül:
1., FÉG C-12HE (az utolsó betű nagyon fontos, ez az elektronikus, lángmodulációs kivitel jele): 4,8 - 12 kW, ez bruttó 121.500,- forint. A felszerelési méretei, a vízcsövek helyzete tökéletesen megegyezik a jelenlegi kazánéval, csak "fel kell dobni" a helyére, a jelenlegi merev csővezetékekre. Illetve majdnem: a gázcső helyzete nem egyezik meg, azt rövidebbre kellene vágni, a végére menetet készíteni, majd egy rövid flexicsővel bekötni. Hőcserélője rozsdamentes anyagból van, tehát az alacsony tervezett vízhőfok miatti esetleges kondenzációt is bírnia kellene. Erre külső hőérzékelő is köthető a moduláció szabályozásához. http://www.kazanwebaruhaz.hu/termek.php?product=feg_c-12he_c-12he 2., JUNKERS CERACLASS ZS 12-2KE: 4 - 12 kW, ez most akcióban mindössze 99.900,- forint. http://webshop.szatmari.hu/oscommerce/product_info.php?cPath=144_27_58_65_152&products_id=803 A fűtési paraméterei teljesen megegyeznek a magyaréval, viszont semmilyen csatlakozási és felszerelési mérete nem stimmel, tehát nem csak a gázvezetéket, hanem a fűtési előremenő és visszatérő csöveket is vagdosni / hajlítgatni kellene hozzá. Erre külső érzékelő nem köthető, a modulációt "menüből" kell beállítani (de akkor nem sok értelme van...) A letölthető katalógusa http://www.kazanwebaruhaz.hu/letoltesek/Junkers/hasznalati_kezelesi_utasitasok/Junkers_Ceraclass_12-2_DH_KE_Szerelesi_utmutato.pdf szerint ennek viszont réz hőcserélője van, a tartósan alacsony előremenő vízhőmérséklet kerülendő a kondenzáció veszélye miatt. A kérdéseim a következők: Ti melyik típust választanátok, a fentiek, és az engedélyeztetés / átalakítás díjai, munkaigénye, stb. szerint? Esetleg milyen más (nagyon olcsó, de megbízható, tartós) típust? Milyen bejelentési/ ngedélyeztetési stb. kötelességeim vannak egy ilyen készülékcserénél, kik felé, és mennyi ezek díjtétele? A gázcsövet elvileg hegesztés nélkül hozzá lehetne alakítani a "szükségletekhez": gázcsap elzárása, a vezeték másik gázkészülék felől (gáztűzhely) történő "kiszellőztetése" után fűrésszel rövidebbre vágva lehetne rá menetet vágni (a fali bilincs feloldása után), biztosan engedne 3-4 centi mozgást a cső. Így már lehetne flexibilis tömlővel, vagy hasonlóval az adott kazánhoz alakítani. Így kell-e engedély a gázszolgáltatótól? Az alucsővel bélelt kémény megfelel-e a jelenlegi előírásoknak úgy, hogy a kazán teljesítménye azonos marad a régivel? A GMBSZ 2011-et végigrágtam (97 oldal, nem semmi!), de sokkal okosabb nem lettem. Illetve arra rájöttem, hogy ha teljesen új eljárás szükséges, akkor tuti nem felel meg semmi sem; mindjárt ott bukna a dolog, hogy komplett tervdokumentáció szükséges, annak elkészíttetésére, engedélyeztésére meg nincs egy vasam sem. Azzal tisztában vagyok, hogy a nyílt égésterű kazán légellátásához (mivel szigeteltem az ablakokat), nem zárható kivitelű "légbeejtőkre" van szükségem, ezek megvásárlása és beépítése (2 db AERECO EMM 916) folyamatban van. http://www.aereco.hu/page/data/product/inlet/emm,%20emf/pdf/EMM,%20EMF.pdf A 2 db együttes légszállítása még "zárt" állásban is fedezi ezen típusú kazánok légszükségletét. Szóval jön a kérés: tudnátok-e nekem abban segíteni, hogy az egész műveletsort a legolcsóbban, de korrektül, az előírásoknak megfelelően le tudjam zongorázni? Sajnos a pénz nem vet fel, de a kazáncserét már nem szeretném a következő évre elodázni...
" de ma azt mondja sjnos már át van véve a kémény, am nem jó a kondenzációs kazánhoz, ezért vagy nem kérem a kazánt vagy fizetem a 30.000 körüli kémény engedélyeztetést is."
Ez egy kicsit zavaros.Ha perkálsz 30k,akkor jó lesz a kémény a kondenzációshoz?
Ha tényleg hosszabb távra tervezel(20-30év),érdemes rajta elgondolkozni.
Másold át a kérdésedet a kondenzációs kazán,és a víz-gáz-fűtésszerelés topicba is.(pörgősebbek,mint ez)
Éppen uj lakást vásárolunk 50nm. 3 lakásos földszintes ház középső lakás. Felajánlotta az épitésvezető, hogy választhatunk kondenzációs kazánt felárért a turbo cirko helyett. Bár lehet nem turbo nem értek hozzá. Cirko biztosan. Modtam neki ok, mert azt gondoltam 100.000-es felárat visszahozza a kazán, de ma azt mondja sjnos már át van véve a kémény, am nem jó a kondenzációs kazánhoz, ezért vagy nem kérem a kazánt vagy fizetem a 30.000 körüli kémény engedélyeztetést is. Még nem számolta ki de azt mondja kb még egy százas. Hosszabbtávra tervezem a lakást lakni de lehet hogy nem éri meg még hoszabb távon sem a dolog. Azt mondja az épitésvezető hogy a fütésszerelő azt mondta ha padlofütés van akkor megéri még igy is. Ha esetleg tudna valaki tanácst adni megköszönném.
3 gázkazán közül kellene választanom, az alapján, hogy melyik bírja kinyomni a 35m-es kéményen a füstöt. Kérlek segítsetek.
A kazánok a következők:
Vaillant ecoTEC pro VUW 226/3-3 E
Bosch Condens 3000 W ZWB 28-3 C
Remeha Avanta Plus 22/28c
Kérdésem másik fele, hogy ha nem ezeket, akkor 300.000Ft környékén ti milyen zárt égésterű, kombi, kondenzációs kazánt választanátok, ami 35 m-es kéménymagasságot bír?
Egyebkent a dolog ott szokott energetikailag bukni (sztem), hogy amikor forrni teszel fel vizet, akkor velhetoen nem hasznaltad elotte a meleget (fozes elejen vagy), es kiengeded a vizet amig meleg lesz. Nem is a viz miatt mondom, hanem a felmelegitett viz veszteseget (egyreszt amig odaer a kornyezetebe lead; masreszt lassan melegszik es az elejet kiengeded).
Nalunk nyaron napkollektoros melegites van, akkor meleggel szoktam kezdeni, de egyebkent csak ha az ido miatt nem mindegy, vagy eleve mar volt meleg engedve.
Azt meg tudja mondani vki, hogy egy kisebb fazék viznél mennyivel gazdaságosabb, ha csapmelegen teszem fell forrni - kondenzációs kazán van a lakásban, vagy hidegen?
Vettünk egy 96nm-es lakást egy régi házban a nyóckerben. Turbós vs. kondenzációs kazán dilemma tekintetében tudtok jó forrást a neten? Nem fogunk innen nyugdíjba menni, az a tervünk, hogy 4-5 év múlva eladjuk és nem tudom, hogy megéri-e a kondenzációs kazán többletköltsége.
A másik téma, amiről a véleményeteket kérdezném, a következő. Termosztátos csaptelepet szeretnénk - azt hallottam, hogy csak tárolós kazánnal működik, szimpla átfolyóssal nem. Igaz ez? Erről is jól jönne valami épkézláb forrás a neten.
"Azért az 50 -60 % -os megtakarítás túl optimista"
Nem-nem az simán lehet..
Inkább a te max 3000m3-ed az optimista.....szerintem egy ekkora háznál több is lehet...
Nekünk első évben , alul 80m2, fölül 60m2 - ami fűtetlen volt -, ment el 3300m3....igaz 40-es tömör tégla fallal. És még csak meleg sem volt nagyon.. Mondjuk a b30 nem tudom mennyivel jobb..
"tetőteres házaknál a padlás felület kicsi. Aztán a ferdefalakkal se lehet sokat kezdeni bontás nélkül."
Az sem biztos , hogy ferdefalas a tetőtere. Főleg ha ekkora a ház. Simán lehet, hogy tetőtér, de teljes méretű a belmagasság (szomszédnak is olyan).
Akkor azért könnyebb leszigetelni a "falakat és a földszinti födémet+ plafont"
Nekünk konrétan semmi nem volt a földszinti plafonon, csak a beton . (1,4m-el beljebb kezdődik a tetőtér térdfala.) Mostmát ott is van 25-30 cm.....
Simán hozható az 50-60 %..... normálisan megcsinálva.....mert sima vállakozó, ha nincs külön előkészítve , csak a verébdeszkáig nyomja föl a hőszigetelést !!! Mit érdekli őt , hogy mi van fölötte.....
Több mint a fele egy régi B30-as, fafödémes, sátortetős ház, ez lett bővitve.
Természetesen új (de még kétrétegű) nyilászárók vannak.
És egy B30-as háznál az 50-60% megtakaritás egyáltalán nem kamu, a teljes beruházás 5 év alatt megtérül (nyilászárócsere, falszigetelés, födémszigetelés, és lábazat).
Tapasztalati számokról beszélek, nem egy helyre csináltam energetikai számitásokat, és kapom a visszajelzéseket.