szerintem a motor levegö igényét ki lehet elég könnyen számítani. Tegyük fel 2500ccm a motor 5000 es fordulatszámon fordulaton ként 2 henger sziv. 833ccm levegö fordulatonként. 4166666ccm levegö percenként 5000 es fordulaton. 4166liter levegö percenként. Szerintem jóval nagyobb teljesitmény kellene levinni a szivo levego hömérsékletét mint 20Watt.
Utana jartam ennek Peltire-elem fele dolognak. Valoban visszfele is lejatszhato.
Egy kis info rola: http://hardware.externet.hu/cooling/peltier.htm
Olvassatok el, figyelmesen, nem rossz otlet, de csak a kovetkezo evezred autoiba. Ennek a 100-125W-os teljesitmenynek azert az erdekesseg kedveert utana lehetne jarni. /*tudom tartozom meg egy "vallomassal"*/.
Azt nem tudom, hogy a száraz levegő cumi-e, de a páradús mindenestere jobb. A CarTest programnál mindenfélét be lehet állítani, többek közt a hőmérsékletet és páratartalmat is. El kellene kicsit játszani vele.
Ezt a Cecotto M3-ast én is láttam a Képes Autó Epresszben, nagyon állatul néz ki. Ide az van írva, hogy be van vizsgálva. Persze az 520 Le-s Alpina B7 sem rossz másfél milláért, persze a szervizelés elég zűrös lehet.
Ez a vizes dolog baromi erdekes! Nem lehetne ezt valahogy megheggeszteni?
Egyebkent en is ugy gondoltam hogy tobb kellene a peltierbol. Talan ha el lehetne erni ugy 100wattos hutoteljesitmenyt....
Ha valaki tudna hogy pontosan mennyi levegot sziv a motor, akkor gyorsan ki lehetne szamolni hogy mekkora teljesitmeny kell a normalis huteshez! Ti tudtok errol valamit?
Hogy erted hogy visszafele is lejatszhato-e a folyamat?
Hat az biztos hogy az aramot tudja zabalni, de gondolom menet kozben a generatornak nem jelent tul nagy problemat. Viszont egy hutogepnel mar lehet hogy nem lenne mindegy, de telleg nem tudom miert nem hasznaljak mas helyeken.
A hutessel nem lenne gond. A processzorhuto valtozatnal lazan bederesedik a hutott oldal ha szabadon van :) 1ebkent a hokulonbseg 70-120 C-ig terjedhet.
Szerintem az ötlet nem rossz, de a teljesitményel lessz gond. A számitogépeken is szokott lenni néha (már az uribb gépeken) Peltier hütö. A probléma az, hogy egy ilyen peltier kb10-20 W hütöteljesitményü csak. a PC -nél elég mert a P2 processzorok általában 10-20Watt közötti teljesitményüek. A kocsiknál pedig több kilowatt kell. Minimum 1000W-2000W de lehet, hogy még több hütö teljesitmény.
Egyszer olvastam , hogy az EVO3 Lancianál vizet spriccelnek be a motorba és attol 200Le röl felugrott 260 Le re. Nem tudom igazán, hogy miképpen csinálják de elég figyelemre mélto emelkedés.
Visszafele is lejatszhato ez a folyamat? Biztos? Ha igen, akkor szerintem eleg rossz a hatasfoka, mert estleg a hutogepekben is ezt hasznalnak. Bar szerintem a gond ott van hogy tul nagy homersekletkulonbseget /*anod-katod*/ nem tud eloallitani, ami azt jelenti hogy nem tudod jelentosen lehuteni a rezlemezeket.
Nem tudom hasznaljak-e legkondihoz. Szerintem nem, mivel a hokibocsato pont nagyon kozel van a hoelvono ponthoz. De lehet hogy ez nem lenne problema. Az is lehet, hogy egy legkondihoz _sokkal_ erosebb valami kellene. Nemtom. Egyebkent en a processzorhutesnel talakoztam vele. Egy akarmilyen procit konnyeden fagypont korul tart mukodes kozben, ami azert nem rossz.
Köszi a felvilágosítást, ez brutálisan jól hangzik. Használják ezt légkondihoz? Rém egyszerű lenne autóba építeni utólagosan, nem kellene az az ezer bizb@sz. Mire használják az ilyet? Engem egy alacsony költségő légkondi miatt érdekelne.
A legegyszerubben ugy lehet leirni, hogy egy lap, ami aram hatasara az egyik oldalrol hot von el, mig a masikon ugyanez + a mukodes kozben termelt ho jelenik meg. Tehat az egyik oldal nagyon hideg a masik oldal pedig nagyon meleg. Azert jo, mert kicsi, nem tartalmaz mozgo alkatreszt es kegyetlenul bir huteni. Csak az a kerdes, hogy egy olyan kis meretu racs amit az elobb irtam kepes-e hatekonyan huteni a bearamlo levegot.
Autohifi. Szerintem is a mágnesban van a dili egy része. Az nagyon fontos, hogy brutálissan nagy mágnese legyen a hangszoronak. De láttam már dupla mágnesest is. Egyszer mutattak egy kb 30cm átméröjü mélyet aminek egy pici kutyafüle mágnese volt. Kérdeztem a gyereket , hogy szol "brutálisan" Magno bekapcs ....na kapcsold ki! Nagyon gyenge volt és tök hamar torzitott meg horpado hangot adott. Egyszer a piacon láttamegy jól kinézö gumimembrános hangszorot aminek a mágnese hatalmasnak tünt. Amikor a kezembe vettem éreztem , hogy átverés mert tul könnyü volt. Belül csak egy lepkefing mágnese volt és egy elég nagy müanyag mágnesutánzat szerü kupak volt ráhuzva. (a szemetek)
Felhivtam a Wallist 10700Ft. ba kerül a kettes szinkrongyürüje a 260/5 váltonak. 7000Ft a nyeles tengely csapágy.
Ebbe a kromozásba én is beleszerettem. A kilincseket tök jó lenne.
Szoval szereznek egy par peltier elemet (hogy honnan, meg nem tudom) es feltennem oket egy suru femracsra, amin ataramoltatnam a levegot. Nem tudom mennyire lenne hatekony, de azert nehany fokot biztos hutene. A racsot ugy kepzeld el, hogy szembol egy suru oldalrol pedig vastag (~5 cm) lenne. Szerinted van ertelme ilyenekkel kiserletezni?
Én fingattam egy hétvégén keresztül egy teszauto Xsara-t. Két motor verziójuhoz is volt szerencsém Az 1.6i 8V nél semmi extra nem volt kb 90 Le lehetett. Libegös a karosszériája. Az 1.8i 16V nél vigyázni kellett mert az tudott meglepetéseket csinálni. Hajlamos volt a fara kitörni. Kanyarban inkább ne is nyomd mert aztán tul sok bádogos munka lessz rajta meg felni csere. Ha egyszer elszabanul akkor nem nagyon lehet megfogni. Nem az a tipusu auto ami kanyarban leráz minden autot magárol és nyomul mint a fene. De ha nem szerepelsz vele tök jo kocsi. Én az 1.8i vel 200 Km/orát mentem. (Nem ment volna többet és nem is kinoztam) A gyorsulását is megmértük egy kollégámmal. 0-100 =9.34 s nem rossz.
Megmondom az öszintét. Nem minden nap látok ///M -es. Igazán nem ismerem minden porcikáját az ///M -esek nek. A motor a sima 4 hengeres M10 es blok ra épül (S14 blokk a neve). Extra nagy löketü fötengelyel és 16 szelepes hengerfej.2302 ccm,192 Le,170 Nm. De az a verzio amit te láttál biztosan egy EVO volt. Az evoknál szokták 2500ccm re felnyomni, más hengerfej...
Tanácsra lenne szükségem! Már jó ideje hajtom a Xsara-mat, de eddig csak elvétve nyomtam el a határig. Most viszont ezt a topicot olvasgatva, olhatatlan vágyat érzek :). Van valakinek tapasztalata, hogyan viselkedik a Xsara határhelyzetben? Egyáltalán hol és hogyan érdemes ezt próbálgatni? (Nem szeretném, ha a trükkös hátsókerék kormányzás egyből a lakatoshoz irányítana)
Latom igencsak szeles orvendesnek bizonyul az autohifi. Koszi az ajanlatokat, majd megfontolom. Kulonosebben nem akarok hifire kolteni, esetleg annyi hogy a magnot kicserelni, ami folyamatban van. .... egyelore
Fec!
Hogy is van az peltier-elem? Nem igazan ertem hogy mit hogyan csinalnal vele? /*bar lehet hogy az ismeret hianya okozza*/ . Szeritem ez nem korfolyamat.
Úgy látom nagyon értesza hifi-hez én sem tudok igazán többet hozzátenni. Egyébként nem árt esetleg egy kondit is bekötni az erősítőkhöz, hogy elég kakaót kapjanak. Nekem egyébként svájci Macrom erősítőim voltak, nagyon szuperek, ráadásul az áruk sem vészes.
Most valami olyanon töröm a fejem, ami el van dugva vagy kivehető. Gondolom a Lancer-t meghallották szólni valahol és azért pakolták ki, mivel a zárt csomagtartóba nem lehet belátni. 2 erősítőt elvittek, 2 hangfalat a kalaptartórol, a 30cm-es mélynyomót megpróbálták kifeszegetni a dobozból, de csak elgörbíteni sikerült. Elvitték a radardetektoromat, ami lézer ellen is jó volt, és elvitték a plüss kabala-örögömet. Ki érti ezt....
Kedd van, ugyhogy ahogy igertem idetolom en is a kepem.
Levego hutes. Most lehet hogy allati nagy baromsagot irok, de mi van akkor ha veszunk 1 eleg suru (lehetoleg) rezlapokbol allo racsot, es a 4 oldalara felragasztunk 1-1 (vagy tobb) peltier-elemet? A rez azert kene, mert annak nagyon jo a hovezeto kepessege. Aztan ezt a takolmanyt be kellene tenni a levego utjaba, valahol nagyon kozel a motorhoz. Mit gondoltok van ebben valami racio, vagy csak inkabb fikcio :)
Autok. Gyerekek! Tegnap elmentem Budaorsre nyalat csorgatni. Van most ott kiteve egy NSX. Anyaaaam.... yo kis verda :) Juteszembe! Lattatok a Lamborghiniket a Kempinski elott a hetvegen? Na asse volt piskota :) Az egyiken amit megneztem, 335/30-as hatso volt. Teccett :)
Látom már hifivel is foglalkoztok.. :) nekem most épp szükségem volna egy Pioneer Cd tárra, ha vki tud olcsón.. emilezzen, előre is köszi. Nekem még csak 4*150W van a kocsiban szép nagydarab mágnesekkel :) mind a négz 3 utas, az elsők akkorák, hogy a kesztyűtartót nem lehet teljesen lenyitni :)))
Most olvasgattam a képes autó ******-t és láttam ott egy turbós ALPINE BMW-t állítólag 520?! lóerő, a vége 300... 85-ös volt 1,5m-ért... megnézném mit tud.. és volt egy másik BMW is.. 23sec a 200.... (E30)
A krómozással kapcsolatban, kellene nekem cím ahol ólcsóbban, de frankón jól csinaljak, mert le akarom krómoztattni az alufelnimet... mar ha megy aluminiumra... bár ahogy olvastam nem biztos.
Ruppy: még jó a kuplungszerkezet, pedig nyomtam jópár frutit vele, szerintem inkább a váltómmal lesz gond, épp beszerzésen van egy újabb.. a másodikat hosszan tudom csak kapcsolni.. kissé meg van gyilkolászva..
Nem tunik kevésnek de ha figyelembe vesszük hogy mindent kiszedtek sonak sem. Nekem a felét csinálták ennyiért igaz, hogy volt benne egy kis lakat is. Na de egy hányás volt az egész. Van egy topic az orális maszturbációról, ajánlom!!
Az ///M3 meg akkor is gyanús nekem ha nem meleg, mert lehet hogy egyetlen egy alkatrész sem hasonlit az eredetire:::)))
Amúgy ismered az M3-at részleteiben is?
Tényleg ez egy elég nehéz téma. A hétvégén megnéztem az egyik barátom E30 astát amit átfestetett tejesen. Az olyan tutin meg volt csinálva, hogy nagyon sokáig kellett keresgélni migre valami átfestésre utalot találtál. Elözöleg a festés elött mindent kivettek az autobol. Reflektotok, motor!, ajtokárpitok,belsö szönyegek,ülések, az összes szélvédö,diszlécek ,emblémák ajto zárak, zsanérok. Egyetlen egy csavarfej sem lett lefestve. Mindent kivettek a festés elött. 150 ezerért csinálták ugy, hogy a srác a festéket hozta. Elsöre durván hangzik de amikor megláttam azt mondtam holegy sarok mer mindjárt leszop.m magam. Nagyon szép volt.
Most le vannak értékelve a Punch erősítők és mélyládák. Még így is drága, mint az atom, (főleg az erősítő 4x50W 100 rugó, egy 25cm-es sima láda 30), de az tutira nem gagyi.
Engem is nyugtalanitana ez a duma. Lehet, hogy a gazdája már régota keresi. A tuljdonost és az autot valahogy probáld lenyomoztatni. Eredet vizsgálatra vidd be. Ha ök papirt adnak rola azután a rendör nem ránthatja ki alolad. Ez az ügyvéd duma is elég gyanus. Normál nem szokott egy öreg ügyvéd egy tutin fedusitott sportkocsit venni , inkább valami nagy luxus auto ami passzolna.
Hu.. mennyi..238Le Vazze. Ez nagyon szép eredmény egy E30 ///M3 tol.