Alacsony olajszint okozhatja, illetve ha fel van hígulva az olaj vagy eleve túl vékony. Nem jó jel, de ha melegen nem füstöl és jól megy, meg lehet venni. Csak azonnal cserélj olajat.
Az enyém is kéken füstöl. 8000 km alatt 1,5 litert töltöttem újra, szóval egyáltalán nem vészes az olajfogyasztása.
Sziasztok! a múlt héten megnéztem egy Cromát. nagyjából tűrhető állapotba volt. 1 hónap állás után pöccre indult, szépen járt a motorja, állítólag az olajból semmit nem eszik. 300 ezer km van benne. De indítás után az olaj nyomás lámpa csak egy nagy gázfröccs után alszik el. Ez mennyire lehet nagy gond? Mi okozhatja? Illetve hideg indításnal minimális kék sütje van amég be nem melegszik. (idTD motor)
Hi. Mivel folyamatos víz áramlás van a radiátor felé legtöbbször elég csak feltölteni a rendszert és járatni. Azonban egyes Cromákban található légtelenítő szelep a víz csövön ahol átmegy a tűzfalon ( ablaktörlő motor környéke ). Üdv Kapi
Üdv. Lenne 1 kérdésem hátha tud valaki valami okosat mondani croma kormány hátsó felén van egy kis bütyök ami vissza veszi az irányjelzőt időnként eltörik hiába ragasztom meg vagy inkább vegyek egy másikat vagy van rá valami megoldás.
Csak egy ötlet! A kamrás 1.9 dízel Alfa Fiat Lancsa motorok teknője is jó lehet hozzá, nézz szét azon a vonalon is, csak ne szívó D-ről származzon mert azokon nincs rajta a turbo visszafolyó olaj ága meg...
Ismerem a Cromát, vezettem is már többet. Nagyon tetszik kívül, belül.Mindig is akartam egyet, csak sajna már szar állapotút sem lehet találni, nemhogy szépet. Ausztriában egyebkent van egy egészen jó állapotú 2.5 td, csak ezt az euro 1-es autót nagyon sokba kerül forgalomba helyezni itthon. De előbb-utóbb hátha találok egyet. Marha jól mutatni egy fekete Croma a fekete 166 mellett 😃
Nekem is van egy 166-os Alfám, 2.4 jtd 10V, de Croma nélkül nem tudok élni :D Első autóm egy 1.9 idTD Croma volt, most meg megcsináltam ezt a 2.5 TD-t, mert nagyon jó felújítási alap volt, egy tulajos, megkimélt kocsi, de azért volt vele egy ki meló.
Ha nem volt még Cromád, azért próbálj ki egyet, mielőtt veszel egyet, mert az Alfa után biztos kicsit fapados, nyers autónak fog tűnni. Aztán megszokod, megszereted. ;) De van, aki biztos nem tudná megszokni, ha modernebb autókkal jár már hosszú évek óta.
Akkor azon valami nagyon el volt baxva, vagy nem volt beállítva rendesen, az ős td-nél jóval többet tudott... Ha jól be volt hangolva és a geos turbo sem volt döglött...
második autónak kellene. Van egy 2006-os 166-os Alfám 2.4 20v jtd motorral. Biztos hogy sokkal modernebb, minden tekintetben jobb motor, de egy Cromát mindig szerettem volna, csak sosem jött össze.
Vezettem pár napot a haver Delta2-jét. A TD helyére lett rakva egy olyan motor. Full felújítva, még járatós is. Nekem ugyan olyan béna volt, mint az ős TD.