Még az jutott az eszembe, hogy lehet, hogy a gyújtás időpontja sincs optimálisan beállítva. Ne adj neki nagy előgyújtást. Majd amikor már jár, ráérsz finomítani rajta.
Ezt sok dolog okozhatja. Valószínű, amit mondasz, hogy a gyújtás rendszerrel van a baj, s azon belül a trafó a leggyakoribb hibaforrás. Próbáld ki a rendszert másik vagy másféle trafóval. Én a gyertyát is kicserélném, s olyan kis gyertyahézagot állítanék, amilyen kicsit csak lehet, mert lehet, hogy egyszerűen alacsony fordulatszámon kevés feszültséget termel a rendszer s gyenge a szikra.
De más oka is lehet a dolognak. A tömítetlenség hasonló tüneteket produkál. Állíts neki valamilyen alapjáratot, nem baj, ha magas, csak ne álljon le magától, s fújd körbe a karburátor tömítéseit meg a hengertalpat féktisztítóval. Ha változik a fordulatszám (általában leáll), akkor lukas a rendszer. De a szimeringek is átengedhetnek, ezeket érdemes biztos-ami-biztos alapon újra cserélni.
Remélem, tudtam segíteni; tájékoztass a fejleményekről.
Sziasztok! Olyan gondom van a kis 12-es riga blokkjával, hogy gyujtas és karburátor jól van beállítva, viszont nem akar lenni alapjárat. Ha finoman engedem vissza a fordulatot, úgy hallatszik mintha elmenne a szikra. Ilyen lehetséges? Gyújtást jól átnéztem rendbe tettem, másik gyujtótekercset kapott, új megszakítót, kondit, a karburátor ki tisztítva, keverék és alapjárati csavar beállítva. Fordulatot szépen veszi de alapjárat nem akar lenni. Remélem tudtok segíteni, én trafóra gondolok.
A héten is épp erről beszélgettünk a motorosokkal , mi a gépeinket lelkesen javitgatjuk müszaki állapotát szinten tartuk és a multat becsüljük , megőrizzük .
Nevetséges hogy vannak akiknek kerül egy két rozsdás vasdarab , néha még azt sem tudja hogy pontosan mi az amit le fotózott , még azt is tévesen adja meg . És az ócska kacatjai -t arany áron szeretné eladni , némelyek még azt is előre utalás után . ( egy alkalomal hivtam igy valakit kérdeztem hogy meg van e még az alkatrész , azt mondta hogy nála van ugyan , de már elvileg elkelt , mert ketten is igérték hogy utalják a pénzt , de mérgesen mondta hogy csak igérik és nem küldik . Mivel nem akartam meg sérteni , nem mondtam hogy ki az a b...... aki előre el utal , nekik legalább van eszük ) De most erre visszatérve. Igazad van , majd kerül még ilyen a börzéken , ha meg nem akkor a feléből le gyártod .
Két rozsdás Babetta takarólemezért 9ezer plusz postaköltség - ez több mint a duplája annak, mint amennyit rászánnék. Akkor inkább kilakatolom a rosszat. Vagy gyártok egyet műgyantából.
Mint emlitettem is el kellet látogatnom Mezőcsát ra egy donor motorért , s igy el látogattam Rigás Csabi hoz is .
Kíváncsi voltam már Csabi nak az alkalmi vételként hozzá került még most is mindössze hatszáz kilométert futott Jawa mustang jára . Ki próbáltam , hát valóban ugy megy mint valamikor uly korában ment . Meg mutatta a mühelyében még a mütőasztalon lévő másik mustángot is amit egy barátjának restaurál . Készitettem fotókat , csak sajnos valamiért egyelőre nem sikerül fel tennem , s igy Csabi el küldte számodra a Delta levegő szürő házat is , tőlem hamarabb hozzád kerül .
Egyelőre jól indul az év: megtettem az első métereket a Deltával.
Összedobáltam, hogy nagyjából egyben legyen a próba idejére. Fékek nincsenek, a kipufogó minden lehetséges helyen kifúj, a gyújtás csak szemre van beállítva, a karburátornál falsot szív (ha odafújok féktisztítóval, leáll). A k60-asban tűszelepet cseréltem, a gyári helyett egy robogó gumihegyű tűszelepét faragtam bele.
Beindul, tartja az alapjáratot, gázadásra gyorsan reagál. Alacsony fordulatszámon egyértelműen érezni lehet az erőtöbbletet, jól gyorsul. Csak az udvaron próbálgattam, sárban, szóval ezek még csak az első benyomások, de meggyőzőnek tűnnek. Simson dugattyú van benne, Tomos membrán meg egy harmadik felömlő.
Ami probléma lehet, hogy a megnövekedett kompresszió miatt berúgásnál a kuplung (új) hajlamos megcsúszni. Lesz a motoron dekompresszor, de ez a típus berúgásnál nem forog olyan sokat, mint a megszakítós, tehát lehet, hogy erre még ki kell találni valamit.
Ígen jobb lenne ha nem volna az a matrica de hát abban az időben az volt a tuníng !
A továbbiakban gondolom a kipufogó lesz a nem kis mutatvány , de bárcsak már a legegyszerübbnél a markolatgumik nál járnál . sok sikert kivánok neked hozzá !
Ahhoz képest ahogy ki nézett valóban szép motor lesz , gratulálok hozzá az első sárvédőn a matrica az gondolom rajta volt , ugy látom az a régi világból való , ha igen akkor meg különösen kár lenne le szedni .
Igen ez sajnos igy van , meg elég vékony anyagból is készültek , pld készültem lámpakeretet krómoztatni , de le tettem róla mert a krómozás számára előkészíteni alapos csiszolást igényelt és mire jó lett volna olyan papir vékonyságu lett hogy már vágta elfelé a kezemet .
Ha nem tévedek, a lámpakeret a Verhovináról származik. Az ukrán krómok nagyon jó minőségűek, ha egy Verhovina nem az esőben állt rendszeresen, a sárvédők krómjai még mai is szépek tudnak lenni - de furcsa módon a lámpakeret krómja itt is viszonylag hamar meg szokta adni magát. Úgyhogy igen nagy kincs egy ilyen lámpakeret.
Egyelőre nem tudtam kipróbálni az újratekercselt trafót, mert az én motoromon Terra-tekercses gyújtás van, ráadásul be van pakolva a műhely mélyére, téliesítve. Megpróbálom még idén eljuttatni Verho4-hez, hogy ő tesztelje.
Nem ismerem más motorok gyújtótrafóit. A Riga trafót könnyű szerelni, mert csak némi szurokkal van rögzítve a tekercs a barna dobozban; forró vízbe téve meglágyul és szépen kijön belőle. A tekercselő gép, amit csináltam, most a Riga trafóhoz van kialakítva, szóval más trafókhoz biztosan át kéne kicsit alakítani, de természetesen semmi sem lehetetlen.
Én ilyet tettem bele, ez Puch/Tomos membrán. Valamennyire bele lehet süllyeszteni a henger beömlő nyílásába. Ék alakú membránt sajnos nem találtam olyan kicsit, ami ide beférne, ha meg kint helyezem el, nagyon nagy membránház kell hozzá, s nem fér el a porlasztó, csak ha kifordítom.
Jobban megnézve ezt a képet... A hátsó kerék nem Verhovináé, természetesen a sztender sem, a kormányszervek Babettáról valók, és úgy látom, a vázat valami más (Simson?) blokkhoz alakították át. Első ránézésre úgy láttam, a dobozban a blokk van, de már ebben sem vagyok biztos. Szóval, ez nem egy "ideális felújítási alap".
Viszont a krómok szépnek tűnnek, szóval alkatrészforrásként indokoltnak tűnik a vétel.
Nem lehetetlen legyártatni, csak nem éppen olcsó. De nem is a teljes legyártatásra gondoltam, hanem totál szétnyomni egy Riga főtengelyt, sonkákat gyártatni, aztán összerakni. De persze házi barkács körülmények között lehetetlen, komolyabb gépparkhoz meg neked van hozzáférésed, nekem nincs. Meg hát, én csak ötletelek, tapasztalat nélkül.
Üdv! Nen vagyok idevalósi, csak bele olvastam, mert én is bütykölök mindig. A gyujtás átalakító, amit kérdeztél, nem régi benzines láncfűrészekhez van? Mert én azokhoz a régi Bosch gyujtásokhoz láttam ilyet- azzal igen jól működött