Keresés

Részletes keresés

vermestibi2 Creative Commons License 2022.01.03 0 0 3172

Még az jutott az eszembe, hogy lehet, hogy a gyújtás időpontja sincs optimálisan beállítva. Ne adj neki nagy előgyújtást. Majd amikor már jár, ráérsz finomítani rajta.

Előzmény: KozmaGyerkőc (3170)
vermestibi2 Creative Commons License 2022.01.03 0 0 3171

Üdv!

Ezt sok dolog okozhatja. Valószínű, amit mondasz, hogy a gyújtás rendszerrel van a baj, s azon belül a trafó a leggyakoribb hibaforrás. Próbáld ki a rendszert másik vagy másféle trafóval. Én a gyertyát is kicserélném, s olyan kis gyertyahézagot állítanék, amilyen kicsit csak lehet, mert lehet, hogy egyszerűen alacsony fordulatszámon kevés feszültséget termel a rendszer s gyenge a szikra.

De más oka is lehet a dolognak. A tömítetlenség hasonló tüneteket produkál. Állíts neki valamilyen alapjáratot, nem baj, ha magas, csak ne álljon le magától, s fújd körbe a karburátor tömítéseit meg a hengertalpat féktisztítóval. Ha változik a fordulatszám (általában leáll), akkor lukas a rendszer. De a szimeringek is átengedhetnek, ezeket érdemes biztos-ami-biztos alapon újra cserélni.

Remélem, tudtam segíteni; tájékoztass a fejleményekről.

Előzmény: KozmaGyerkőc (3170)
KozmaGyerkőc Creative Commons License 2022.01.03 0 0 3170

Sziasztok! Olyan gondom van a kis 12-es riga blokkjával, hogy gyujtas és karburátor jól van beállítva, viszont nem akar lenni alapjárat. Ha finoman engedem vissza a fordulatot, úgy hallatszik mintha elmenne a szikra. Ilyen lehetséges? Gyújtást jól átnéztem rendbe tettem, másik gyujtótekercset kapott, új megszakítót, kondit, a karburátor ki tisztítva, keverék és alapjárati csavar beállítva. Fordulatot szépen veszi de alapjárat nem akar lenni. Remélem tudtok segíteni, én trafóra gondolok.

darusferi Creative Commons License 2022.01.02 0 0 3169

Igazad van , hol ér az annyit ????? 

A héten is épp erről beszélgettünk a motorosokkal  , mi  a gépeinket lelkesen javitgatjuk müszaki állapotát szinten tartuk  és a multat becsüljük  , megőrizzük .

Nevetséges hogy vannak akiknek  kerül egy két rozsdás vasdarab , néha még azt sem tudja hogy  pontosan mi az amit le fotózott  , még azt is tévesen adja meg . És az ócska kacatjai -t arany áron szeretné eladni , némelyek  még azt is előre utalás után .  ( egy alkalomal hivtam igy valakit kérdeztem hogy meg van e még az alkatrész , azt mondta hogy nála van ugyan , de már elvileg elkelt , mert ketten is igérték hogy utalják a pénzt , de mérgesen mondta hogy csak igérik  és  nem küldik . Mivel nem akartam meg sérteni , nem mondtam hogy ki az a b...... aki előre el utal  , nekik legalább van eszük ) De most erre visszatérve. Igazad van , majd kerül még ilyen a börzéken , ha meg nem akkor a feléből le gyártod .

darusferi Creative Commons License 2022.01.02 0 0 3168

Köszönöm  Tibi 

vermestibi2 Creative Commons License 2022.01.02 0 0 3167

Két rozsdás Babetta takarólemezért 9ezer plusz postaköltség - ez több mint a duplája annak, mint amennyit rászánnék. Akkor inkább kilakatolom a rosszat. Vagy gyártok egyet műgyantából.

Előzmény: darusferi (3165)
vermestibi2 Creative Commons License 2022.01.02 0 0 3166

Igen, írtam, sínen van a dolog.

Előzmény: darusferi (3165)
darusferi Creative Commons License 2022.01.02 0 0 3165

Üdv vermestibi !

A babetta   takarólemezeket hirdetik a jófogáson , de nem tudom  hogy mennyit érnek meg . 

Más ,  annak a mókusnak tudtál irni  ?

darusferi Creative Commons License 2022.01.01 0 0 3164

Üdv Tibi ! 

Mint emlitettem is el kellet látogatnom Mezőcsát ra egy donor motorért , s igy el látogattam Rigás Csabi hoz is . 

Kíváncsi voltam már Csabi nak az alkalmi vételként hozzá került  még most is mindössze  hatszáz kilométert futott Jawa mustang  jára . Ki próbáltam  , hát valóban ugy megy mint  valamikor uly korában ment . Meg mutatta a mühelyében még a mütőasztalon lévő másik mustángot  is amit egy barátjának restaurál . Készitettem fotókat  , csak sajnos  valamiért egyelőre nem sikerül fel tennem , s igy Csabi el küldte számodra a  Delta levegő szürő házat is , tőlem  hamarabb hozzád kerül  .

darusferi Creative Commons License 2022.01.01 0 0 3163

   Boldog Újévet Kivánok  a Szocialista kismotoros  csapatnak , valamint sok sok megtett kilométereket  !

darusferi Creative Commons License 2022.01.01 0 0 3162

Üdv Tibi 

Voltam rgas Csabinak és el küldte neked a levegőszűrő házat 

vermestibi2 Creative Commons License 2022.01.01 0 0 3161

BÚÉK mindenkinek.

Egyelőre jól indul az év: megtettem az első métereket a Deltával.

Összedobáltam, hogy nagyjából egyben legyen a próba idejére. Fékek nincsenek, a kipufogó minden lehetséges helyen kifúj, a gyújtás csak szemre van beállítva, a karburátornál falsot szív (ha odafújok féktisztítóval, leáll). A k60-asban tűszelepet cseréltem, a gyári helyett egy robogó gumihegyű tűszelepét faragtam bele.

Beindul, tartja az alapjáratot, gázadásra gyorsan reagál. Alacsony fordulatszámon egyértelműen érezni lehet az erőtöbbletet, jól gyorsul. Csak az udvaron próbálgattam, sárban, szóval ezek még csak az első benyomások, de meggyőzőnek tűnnek. Simson dugattyú van benne, Tomos membrán meg egy harmadik felömlő.

Ami probléma lehet, hogy a megnövekedett kompresszió miatt berúgásnál a kuplung (új) hajlamos megcsúszni. Lesz a motoron dekompresszor, de ez a típus berúgásnál nem forog olyan sokat, mint a megszakítós, tehát lehet, hogy erre még ki kell találni valamit.

 

Katonka Balázs Creative Commons License 2022.01.01 0 0 3160

Boldog Újévet kívánok minden kedves elvtársnak. 🇹🇳😊https://media.tenor.com/images/5308be8e1673fd7dc8264086496336c7/tenor.gif 

darusferi Creative Commons License 2021.12.30 0 0 3159

Üdv restjankó ! 

 

Ígen jobb lenne ha nem volna az a matrica  de hát abban az időben az volt a  tuníng !

 

A továbbiakban gondolom a kipufogó lesz a nem kis  mutatvány  ,  de bárcsak már a legegyszerübbnél a markolatgumik nál járnál . sok sikert kivánok  neked hozzá !

darusferi Creative Commons License 2021.12.28 0 0 3157

Üdv restjankó ! 

Ahhoz képest  ahogy ki nézett valóban szép motor lesz , gratulálok hozzá az első sárvédőn a matrica az gondolom rajta volt  , ugy látom az a régi világból való , ha igen akkor meg különösen kár lenne le szedni .

vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.28 0 0 3156

Szép lesz. Egy kis pucolgatás és a tyúkólból előtolt rozsdaboglya máris egy egész szép motorrá alakul. 

Láttam, hirdeted a Verhovina alkatrészeit. Szerintem a sárvédőkre gyorsan le fognak csapni. A hátsó teleszkóp egyébként úgy látom, Jawa Mustangé.

Előzmény: Törölt nick (3155)
darusferi Creative Commons License 2021.12.28 0 0 3154

Igen ez sajnos igy van , meg elég vékony anyagból is készültek , pld  készültem  lámpakeretet krómoztatni , de  le tettem róla mert  a krómozás számára előkészíteni   alapos csiszolást igényelt és mire jó lett volna olyan papir vékonyságu lett hogy  már vágta elfelé a kezemet .

vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.28 0 0 3153

Ha nem tévedek, a lámpakeret a Verhovináról származik. Az ukrán krómok nagyon jó minőségűek, ha egy Verhovina nem az esőben állt rendszeresen, a sárvédők krómjai még mai is szépek tudnak lenni - de furcsa módon a lámpakeret krómja itt is viszonylag hamar meg szokta adni magát. Úgyhogy igen nagy kincs egy ilyen lámpakeret.

Előzmény: Törölt nick (3151)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.28 0 0 3152

Egyelőre nem tudtam kipróbálni az újratekercselt trafót, mert az én motoromon Terra-tekercses gyújtás van, ráadásul be van pakolva a műhely mélyére, téliesítve. Megpróbálom még idén eljuttatni Verho4-hez, hogy ő tesztelje.

Nem ismerem más motorok gyújtótrafóit. A Riga trafót könnyű szerelni, mert csak némi szurokkal van rögzítve a tekercs a barna dobozban; forró vízbe téve meglágyul és szépen kijön belőle. A tekercselő gép, amit csináltam, most a Riga trafóhoz van kialakítva, szóval más trafókhoz biztosan át kéne kicsit alakítani, de természetesen semmi sem lehetetlen.

Előzmény: darusferi (3149)
darusferi Creative Commons License 2021.12.27 0 0 3150

Üdv  restjankó !  Az a lámpafej igen szép , de főleg a króm keret rajta  .

darusferi Creative Commons License 2021.12.27 0 0 3149

üdv Tibi ! 

Azt a Verhovina t  elfogadnám az még szépen egyben volt a srácoknak ! 

A Riga barna trafót hogy ujjá varázsoltad  , amilyen alapos voltál szerintem jól fog vizsgázni . 

    és tudnál  e  más veterán motorokhoz is tekercselni  ?

 

vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.26 0 0 3148

vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.22 0 0 3146

Üdv!

Én ilyet tettem bele, ez Puch/Tomos membrán. Valamennyire bele lehet süllyeszteni a henger beömlő nyílásába. Ék alakú membránt sajnos nem találtam olyan kicsit, ami ide beférne, ha meg kint helyezem el, nagyon nagy membránház kell hozzá, s nem fér el a porlasztó, csak ha kifordítom.

Előzmény: Verho4 (3145)
Verho4 Creative Commons License 2021.12.22 0 0 3145

Udv Tibi! Te melyik fajta membrant szerelted a rigara, az ek alaku vagy a lapos hazast!? Mert en is gondolkodoba estem ez ugyben!! :-)

vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.20 0 0 3143

Jobban megnézve ezt a képet... A hátsó kerék nem Verhovináé, természetesen a sztender sem, a kormányszervek Babettáról valók, és úgy látom, a vázat valami más (Simson?) blokkhoz alakították át. Első ránézésre úgy láttam, a dobozban a blokk van, de már ebben sem vagyok biztos. Szóval, ez nem egy "ideális felújítási alap".

Viszont a krómok szépnek tűnnek, szóval alkatrészforrásként indokoltnak tűnik a vétel.

Előzmény: Törölt nick (3142)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.20 0 1 3140

...valamint kissé hiányos.

Előzmény: Törölt nick (3139)
Verho4 Creative Commons License 2021.12.18 0 0 3138

Udv Tibi! Itthon leszek folyik a fotengely projekt,meg mindig vannak problemak! :-) de alakul!

vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.18 0 0 3137

Verho4!

Ma elkészült az újratekercselt Riga trafó. A két ünnep között megpróbálom eljuttatni hozzád.

vermestibi2 Creative Commons License 2021.12.14 0 0 3136

Nem lehetetlen legyártatni, csak nem éppen olcsó. De nem is a teljes legyártatásra gondoltam, hanem totál szétnyomni egy Riga főtengelyt, sonkákat gyártatni, aztán összerakni. De persze házi barkács körülmények között lehetetlen, komolyabb gépparkhoz meg neked van hozzáférésed, nekem nincs. Meg hát, én csak ötletelek, tapasztalat nélkül.

 

Előzmény: Verho4 (3134)
Nagyon vidéki Creative Commons License 2021.12.14 0 0 3135

Üdv! Nen vagyok idevalósi, csak bele olvastam, mert én is bütykölök mindig. A gyujtás átalakító, amit kérdeztél, nem régi benzines  láncfűrészekhez van? Mert én azokhoz a régi Bosch gyujtásokhoz láttam ilyet- azzal igen jól működött

Előzmény: Verho4 (3132)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!