Most tervezek hőtárolós elektromos padlófűtést vásárolni. (15cm EPS, 10 cm beton).
Nézegettem az árakat és felmerült bennem: érdemes DEVI-t vennem BVF (Caleo) helyett 2x annyiért?
7,2kW-ra van szükségem, és ezt BVF-ből 4 termosztáttal, wifis kütyümütyüvel 320 körül megkapnám. DEVI-ből csak fűtőszál lenne 350 körül. Mivel tud többet, hogy ennyivel drágább? Valakinek van tapasztalata?
Nem kellene neki leoldani, ott bizony gond lesz a a szigeteléssel! Nekem a villanyász egy komolyabb műszerrel mért szigetelést minden egyes kör betonozása előtt és után is...
Ha valamiben áram van a talpam alatt, és megszólal a villamos védelem (FI) akkor én nem abban keresném a hibát!
Köszönöm szépen a válaszaidat, mi is átgondoltuk a dolgot és abból a pénzből, amibe az elektromos padlófűtés kiépítése kerülne inkább körbeszigeteljük a teljes házat.
A konyhába laminált padló megoldástól kicsit tartok, mert félek, hogy nehezebb tisztán tartani mint a követ illetve a kilöttyenő forró dolgok félek jobban kárt tehetnek benne.
De még utána nézek, milyen speciális laminált padlók vannak konyhai megoldásokhoz.
" kiegészíteni a gázkazános megoldást elektromos padlófűtéssel vagy csak kidobott pénz. "
Az,
még ha semmilyen fűtés se lenne, akkor is értelmetlen lenne.
Hogy én mit tennék ?
Pl a pincében a mennyezetet jó vastag , kb. 10 cm -es hőszigertelést ragasztanák, aztán az egész házat és a padlást is ( vagy a tetőteret ) leszigetelném.
"Vezérelt árammal is rendelkezünk. " Az jó, de annak az ára is legalább 2,5 % öse a gázénak.
ha a burkolatók kidobásra itéltetnek, akkor aljzat beton - vízszigetelés hőszigetelés min. 10 cm és arra valami melegpadló. A sok megoldás közül én a z OSB, hab + laminált padlót választottam.
A járólap Rómától délre való vagy a padlófűtés alá, de nem az elektromoséhoz.
Még nem nagyom mélyedtem el a témában, ezért bocsánat, ha olyat kérdezek, amit az átböngészett 5-6 oldalt követő oldalak már tartalmaztak.
Vásároltunk egy családi házat, ami 70nm-es. 1997-ben épült, mindenféle komolyabb energetikai szigetelés nélkül. Az emeleti rész beépítése (válaszfalak, tetőszigetelés) még befejezésre vár (jelenleg le van zárva). Az alsó szint egy szoba+fürdőszoba+konyha+közlekedő részből áll. A felújítást több lépcsőben szeretnék megoldani, anyagi okok miatt:
2. Tavasszal szeretnék 12cm-es szigetelést tenni a az épület hátsó falára illetve az utca fronti részre, ami szoba főfala is.
3. A konyha és a rajzon lakóelőtérként jelölt helység válaszfalát kibontani
A fűtést jelenleg egy gázkazán biztosítja, ami a pincében van elhelyezve. A pince a szoba és a lakóelőtér alatt található.
A gázkazános rendszert szeretném kiegészíteni elektromos padlófűtéssel, amennyiben valaki megerősít, hogy van értelme. :) Első körben a konyha és a lakóelőtér részbe szeretném lefektetni az elektromos padlófűtést, majd a későbbi átalakításokkor és felújításkor a fürdőbe és a szobába (amikor elkészül a felső szint, akkor a szoba választófala is el lesz bontva, ezáltal az alsó rész egy légtér lenne). Ez kb. 18-20nm, ha a bútorok helyét levonom az alapterületből.
A burkolat jelenleg járólap a konyhában illetve lakóelőtérben. Ahogy az írásokból kivettem a járólapokat felszedve az aljzatbetonra kell elhelyezni szigetelést, majd erre a fűtőszőnyeget, amire mehet az új járólap.
Abban kérem a véleményeteket, tapasztalatotokat, hogy:
1. van-e értelme kiegészíteni a gázkazános megoldást elektromos padlófűtéssel vagy csak kidobott pénz. Egyik ok, hogy hamarosan szeretnénk babát és nekik is jobb tapicskolni a meleg burkolatot, mint a hideg kövön játszadozni. Vezérelt árammal is rendelkezünk.
2. körülbelül milyen szigetelési réteggel kell számolni (hány cm és milyen anyagok) a kiépítéskor?
3. Tapasztalatok alapján kb. milyen összegre tehető a beruházás?
Illetve akinek már van tapasztalata cégek területén, kérem írja meg nekem, hogy hol érdemes informálódni kivitelezéssel kapcsolatban.
Ja, most látom a meglévő rétegrendet. Szívás, mert nincs helyed elég hőszigetelésnek az aljzat alatt. Akkor marad a barkács. Viszont akkor se tegyél rugalmas anyagot a burkolat és a beton közé, mert később anyázni fogsz miatta...
Nem hiszem, hogy megúszod az aljzat feltörését, ha nem csak gányolni akarsz, hanem rendesen megcsinálni. Ha viszont nem számít az áram ára, akkor tedd a lap alá, oszt jóvan. Ebben az esetben az energia jelentős része lefelé, az aljzat, illetve a föld irányába távozik, de ha nem számít, akkor mindegy. Korrekt rétegrend esetén a szigetelés az aljzatbeton alá kerül, minimum 10 cm vastagságban. Csinálhatod bárhogy máshogy, de nem véletlen, hogy ez a korrekt technológia. Csodák nincsenek...
Az XPS többet szigetel és keményebb, ugyanakkor, mint írtam én járólap vagy más ragasztott hidegburkolat alá nem tennék ilyen puha réteget, mert repedezhet.
Én 5 - 8mm -es XPS-t írtam, nem centiset! De, ha gres lap lesz, azalá inkább ne tegyél.
Javíthatsz még a dolgon betontörés nélkül valamennyit, ha a külső lábazatot is szigeteled a mostani 10 centi EPS folytatásaként legalább fele annyi XPS-sel, minnél mélyebben a padlószint alatt is (ha lehet akkor az alá hatvan centivel, földbe beásva is). Ne kövesd el azt a hibát, hogy kívül, csak a benti padlószintig van szigetelés, ez padlófátésnél különösen fontos.
A házat kb. 2-3 hónapja vettem. Tegnap elkértem hozzá a volt tulajdonostól a lepecsételt, építésügyi osztály (vagy vmi hasonló) által befogadott, engedélyezett építési tervet. Ezen a rétegrend a metszeti képen és a leírások alapján vmi hasonló. (Bocsi, pontosan most nem emlékszem, de otthon megnézem majd!)
Talaj
Kavicságy 10cm
Szerelőbeton 10cm
2 réteg bitumenes valami talajnedvesség elleni szigetelésként
Isolyth 3cm (??? na, ebben nem nagyon vagyok biztos!!!!)
aljzatbeton 5cm vagy 6cm
kerámia burkolat 1 cm
Fel szeretném szedetni a felső kerámia burkolatot, önterülő esztrich-vel leönteni.
Sajnos a belmagasság nem engedi meg, hogy több cm XPS-t rakjak az aljzatbeton alá. Még az 1cm elgondolkodtató, mivel a bejárati ajtóm nem nyílna ki többet!!!!
Pedig tudom az lenne az igazi, jó vastagon!!!
Gondolkodtam, hogy kerámiagömbös festékkel lekenem a betont 2-3 mm vastagon.
A semminél az is többet jelent!
Elektromos padlófűtést szeretnék beszereltetni, hálóra szereltet.
Burkolatként 1cm-es greslap kerülne vissza. Fagyálló, vastag, nehezen melegszik, ellenben nehezen is hűl le...
- kö vagy más hidegburkolat alá ne tegyél hőtükör fóliát. Viszonylag lassab reagálású padlófűtésed lesz, mert a beton is át melegszik.
- fa vagy lambéria alá érdemes, de ott is inkább 5-8mm-es XPS lapokat. Ez pl. az OBI-ban pont a hőtükrös fólia göngyölegek mellet lesz (nem véletlen ;), sötét zsöld v. szürke 50x100cm-es lapok tizesével lefóliázva. Ez többet ér mint a hűtükör, de drágább is lesz. Ebben az esetben percek alatt meleg, és a fűtés kikapcsolásával ki is hülő padlófűtésed lesz.
Köszönöm a gyors válaszodat, bár, számomra nem egészen világos még így sem!
Az első bekezdésedben arról beszélsz, hogy ne tegyek alá hőtükör fóliát, mert mert megtörhet a fuga vagy sérülhet a burkolat. Míg a második bekezdésben elmagyarázod, hogy a szerinted inkább alkalmazandó hőtükör fóliát hogyan rögzítsem. Illetve megemlíted az 5-8mm XPS-t.
Az milyen típusú, mert én nem találtam ilyet...
Ne haragudj, de teljesen járatlan vagyok ebben a dologban.
Attól főgg, milyen működést szeretnél, de semmiképpen sem kell. Én ragasztott hidegburkolat alá és az aljzetbeton közé nem raknék, mert az egy rugalmas anyag, és komolyabb terhelésre vagy a lap töhet el, vagy csak a fugák fognak berepedezni. Esetleg fa vagy műfa (laminált) alá tennék, mert az eleve rugalmas, és ott számít hogy több hő menjen felfelé.
Szóval, ha lassabb felfűtést szeretnél, ami viszont hoszzabb ideig tartja a melget, akkor ne rakj. Ha viszont fa vagy laminált burkolatod lessz és fontos hogy adott időszakokban legyen csak meleg, akkor rakj alá hőtükör füliát(bubis oldallal felfele), de akkor is jobb helyette az 5 -8mm-es XPS lap. Bármelyik is, kétoldalas ragasztószalaggal alulról, vagy sima ragasztószalaggal felülről át lehet ragasztani, hogy a helyén maradjon amíg a padlóburkolat rákerül. Es sem kell, de nélküle szívás lesz a burkolás, mert szétcsúszik mindenfelé.
Sziasztok! Újabb kérdés ;-) egy hete teritettek le az esztrich betont a futoszalra. Nem bírtam magammal és kiprobaltam, felfutottem 20 fokra. Közben olvastam hogy kell legalább 10 nap a felfutes előtt. Gyorsan lekapcsoltam a futest és meglocsoltam a betont. Pár helyen világos szürke volt de a legtöbb helyen még sötét szürke. Szerintetek ez a 20 fokra való felfutes tönkre tehette a betont? Köszi udv miro
Viszonylag nagy lesz a késleltetés, azaz a felfűtési idő, mind a beépítési hely, mind a viszonylag alacsony fajlagos teljesítmény miatt.
Persze, függ attól is mennyi szigetelés van alatta, és amúgy mennyire magas a helyiség hővesztesége.
Jó a rosszban, hogy felfűtés után is hasonló ideig meleg marad még A padlód. Ha a fűtésvezérlőd óráját fél órával előbbre állítod napi programban, ugyanúgy jól fog működni ;)
Szerintem jobb és egyszerűbb ha az estrich felett a cseeragasztóban van a fűtőszál, de nem végzetes a hiba ez sem. Összességében a fogyasztásod sem lesz magasabb.
Azt szeretném megkérdenzni, hogy 150W/m2 teljesitmenyű fűtőszál fölé 6cm esztrit beton +ragasztó +járólap esetén rendesen fog -e működni a fűtésem ? A szakik azt mondják hogy túl vastag az esztrit beton réteg, nem fogja átfűteni. Nem lett volna jobb az, ha az esztrit beton fölé rakjuk le, a ragsztóba közvetlenül ?