Az órám kivételesen pontos (stopperral bemértük). 225-nél értem utol, úgyhogy az volt a vége, de ezek szerint volt benne némi tuning. Egy négyhengerestől turbó nélkül nem is rossz.
Gratula az autódhoz, sóvárogva néztem a KAE-ben, de az ára elborzasztott, bár az ember nem észérvek alapján vesz BMW-t. Remélem sok örömed leled majd benne.
kösz, akkor egyre gondoltunk. persze én sem azt akartam írni, hogy a fogaskerekek fogazása merőleges a tengelyre :), hanem hogy párhuzamos. magyarul ahogy te irtad. egyenes. nem szinkronizalt? hm.
misztifikaljak, ez jo :)
A tolókerekes váltó elsősorban a ralliban terjedt el, mert kevesebb erőt emészt fel mint a hétköznapi váltók. Hátránya a hangja (hallhatod pl kispolák első fokozataként, illetve az újabb IFA-kban), és hogy nem szinkronizált, ezért hétköznapi emberek számára kissé nehézkes a kezelése. (A versenyzők persze szeretik, mert ezzel is lehet misztifikálni a dolgot)
Természetesen gratula Ruppynak, hiszen az egész az Ő érdeme valahol, hiszen létrehozta a leglátogatottabb autós topicot. Egyébként valahol jellemző a topicra, hogy itt már mindenféle autóról volt szó nemcsak Bömösről.
mekcsiz (bocs, de mindig elfelejtem, hogy irod): amikor azt mondják, "tolókerekes váltó" (lada), az mit jelent? az olyan, mint a szekvenciális, vagy csak annyi, hogy a fogaskerekek fogazasa pont meroleges a tengelyre? (azt tudom, hogy igy nagyobb a hang es jobb az erőátvitel). egy ilyen "tolókerekes váltó" áttételei rövidebbek a gyárinál? 5-sebességes? (többet nem kérdezek)
Az a Megane akkor tudott még valamit, gyárilag 215 a vége. Vagy Te nem 215-tel mentél, vagy az lehetett elég durván megpöckölve: ahhoz, hogy 200 felett csak úgy 'elhúzzon' melletted valaki, jelentôs sebességkülönbség kell... A lóerôkrôl nem is beszélve.
Tegnap nyomultam egy M3-al. Már másodszorra próbáltam. Háááát nem semmi, az a 320 lóerő több mint sok.
Ruppyval annak idején irogattunk a szekvenciális váltóról. Fenn tartom, hogy sokkal jobb mint a hagyományos. Az az 1 centiméteres váltóúttal NAGYON
gyorsan lehet váltani.
Jó szolgáltatás a kipörgésgátló kikapcsoló gomb. Ha kinyomtad, úgy fordul helyben mint egy Forma-1-es gép, viszont ilyenkor kapaszkodni kell ha gyorsulsz egyet pl. lámpánál.
Tegnap úgy 2.5-3 óra hosszat nyomultam vele a városban, de sehol sem volt ellenfél.