.. és bár ezen a forumon off, de ne feledkezzünk meg a szolnoki különítmény (teljes elhárító szerelvény itt volt) kicsi a bors de erős (150t és önjáró) főszereplőjéről (KIROW, Lipcséből), aki a legkevésbé sem tehetett az események ilyetén alakulásáért.
A Bécsi úton a V60 már kihült helyén csak az ottfelejtett áramszedők árválkodtak. Igaz holnap úgy is erre jár a konvoj újra, csak most V43-at hoz majd.
Elnézést a néhol sötét képekért, de távolról, néha meg autóból készültek.
A szállítási előkészítésnek nem volt része a jópár hete eltűnt pályaszámtábla (ami azért is érthetetlen mert ez egy "hamisitvány", azaz csak fém értéke van, bárki is akarja értékesíteni azt se kiállítani, se dicsekedni vele nem fog tudni) Szokás szerint több kárt okozott (újragyártás), mint amennyi haszna neki lehet belőle. A légsíp sem volt már egy ideje a helyén, azt csak remélem, hogy a tetőszerelvények felújjítása után egyszerűen csak nem rakták vissza (biztos ami biztos alapon).
Reméljük a külső felújjítást némi belső korrekció is követi majd (most egyik irányban tehervonati szabályzó van, a másikirányban személyvonati) bent van még a térvilágítás és a riasztó útólag belefabrikált doboza stb. Szóval ne a nyugdíjaskorában végzett munkája (villamos fékező gép - mérésekhez, majd múzeális védendő Kandó oktató mozdony) szabja meg a beltartalmat hanem az eredeti szerepe, mégha üzemképessé már valószinű soha nem teszik is.
Reméljük az éppen most 70 éves mozdonyocska születésnapi új ruhájában hamarosan megtekinthető lesz ismét bárki számára, mégha az oktatásban már csak a V43 fog segíteni és a korábbi főiskola névadójának végtermékét, a V60-at most már csak egy nagyméretű modellen lehet majd oktatni.
Időnként meg meg álltunk (némi csattanás jelezte ha valami fennakadt), de ilyenkor kéznél voltak mind a BKV felsővezetékesei, mind közlekedésilámpa szerelgetők, így indulhatott is a konvoj tovább (szakszerűen, szervezetten, fennakadás nélkül). Itt ugyan nem lehet balra kanyarodni, de hát akinek útvonalengedélye van, fényjáték kiséretében sokmindent megtehet? Ez után már csak az őszi favisszanyírás volt hátra az uticélig, az angyalföldi vágányokig.
Irány Angyalföld. Diszkiséret elől, hátul. Hátul? Na igen ott szépszámú járgány követte (már ahol tehette, hiszen nekik nem volt csiricsáré sárga, meg kék fényjáték a tetejükön).
Menetkészen a százlábú. Na jó annyi azért nem volt neki, de ami volt az mindegyik önállóan állt be a kanyarodáshoz. Igaz odafele inkább nem arra mentek, amerre irányultak, de egy ekkora traktorral még ők sem szállhattak szembe, így meg némi túl súllyal már egyértelmű volt hogy arra kell menni amerre a kerekek állnak.
Szállításra előkészítve. Áramszedők mellé lerakva. Sin vég kitakarítva, hogy csatlakozhasson a tréler. A négy leheggesztett vaspapucs felszedve (két ideiglenes ék és belső persze a belső mechanikus fék tartja már csak a helyén)
Már Angyalföldön áll. Igaz sokkerékkel többje van most neki. Sokan kisérték el feltámadásán (na jó ez nem igaz, csak ki glancolják), így a személyiségi jogokra tekintettel csak pár kép amint a vakvágányról rövid, szószerint repülő vágányokon átgördült a jelenlegi gumikerekű alvázára és távozik Angyalföldre.
Fontos információ: Ma éjszaka viszik el a V60 003-at a Bécsi útról. A kerítés már előtte kibontva, munkások ellapátolták a kavicságyat a gép elejénél. Az áramszeők leszerelve a gép mellé vannak lerakva. Képet csatolok, sajnos telefonos. Isten veled V60 003.
Egyik tanárunk azt mondta, még pénteken, hogy a gép egyenlőre marad, mert a kiemelését nem tudják megoldani. Gondolom ki kéne a környékét pucolni. Jah, a gép kapott külső fényezést is pár éve, sokkal sötétebb, gondolom az eredetihez közelebb álló színe volt.